Štvrtok, 10. Augusta 2017, 11:25
tak potom fakt neviem preco vobec uvazujes nad modelmi s robotizovanou prevodovkou :) a este chces aj radost z jazdy, chod si na tom zajazdit, zober si podbradnik lebo si aj pogrckas a potom ta to prejde.
ja ked som kupoval v 2014 auto pre rodicov tak som rozmyslal nad c4 grand pitchasom, bol z cennikovych 24 na 18 tisic, dobra vybava, secko v cajku, odviezol som sa 2 kilometre a viac som sa o to auto neobzrel. Neskutocne prijebana prevodovka.
a 25k na automat v tejto kategorii u inych vyrobcov ti ale nedava moc velky vyber vybav, vacsinou len zaklad alebo taky lepsi zaklad,
Novy Scenic ani ten peugeot som nazivo tusim ani nevidel, teda videl som Scenic ale nie Grand Scenic, ale na ostatnych som jazdil, absolvoval som tri jazdy cca 1000 kilometrove po polskych cestach na S maxe a imho taky ten "nesedim v MPV" ti najviac asi nasimuluje S-max, a mozno aj ten novy Scenic, ktory ma tie kolesa dost do rohov natlacene a ohlasy su celkom dobre nan. Touran novy nie je imho vobec krabicovetjsi ako ine.
Urcite by som ale nechcel motor pod 140-150 koni ak to budes mat plne nalozene, jednak by sa ti rozdiel v cene za mensi motor velmi rychlo stratil a druhak to s automatom bude o to vacsie trapenie. To je dalsi problem v pripade hranice 25k a automatu - to su celkom hranicne hodnoty pri tych novych modeloch, pri zafire, citroene to problem nebude.
A v pripade S-maxu naozaj stoji za to doplatit par tisic za Galaxy, ale tam cena nepusti, asi ani na S-max.
Ak chces mat auto 5+ rokov tak ti moze byt relativne jedno ktore, lebo ak by si to chcel na 3 roky tak by si v pripade tych F aut (Fiat, Ford a Francuzske) plakal,
pokial to auto nie je top stav tak nie je vynimocne vidiet ze auto co ma 100k najazdene a 3 roky sa da kupit za 40% povodnej ceny. Tu si cenu drzi lepsie len Touran, a PSA auta sa zas daju kupit za lepsie ceny, najviac to boli majitelov Fordov, nepoznam vela ludi, co si po S-maxe alebo galaxy znova kupili Ford,a to majitelov s-maxu poznam dost.
prave s tymi autosedackami byva v tycho autach problem v 3om rade, ze casto je lepsie ich dat do 2. radu, jednak aj niektore nove modely ani dnes nemaju v 3. rade isofix, a druhak musis 2, rad tak ci tak posunut mrte dopredu lebo tie sedacky z tych malych sedadiel dost trcia dopredu.
ale prakticky vo vsetkych tychto autach musis 2. rad posunut dopredu aby bol 3. pouzitelny, takze ak by som pravidelne chcel robit dlhe trasy, tak idem do tych vacsich MPV - Sharan a pod.
Pre teba to moznost asi ani neprichadza do uvahy kedze aj Touran je pre teba krabica :), ale ak by som serizone potreboval vyuzivat tri rady sedadiel tak by som sa pozrel aj na tie male dodavky co robi toyota a PSA spolocne.
c4 picasso ma imho najviac miesta pre posadku aj najlepsie predne sedadla, ale jedine s manualom by som to bral
touran ma dobre motory a prevodovky, dobre technologie, sedi sa vzadu ale dobre len detom, ma vysoko podlahu, miesta tak medium, a cena je dost vysoka
s-max ma dobry podvozok, slabsiu variabilitu vnutorneho priestoru, dost vyssiu cenu a s automatom drahe ako vw, ak nie drahsie, ale sedi sa lepsie ako v tourane
z tych dvoch novych aut Peugeot a Renault sa mna osobne ten Grand Scenic paci dost, ale treba si uvedomit aj to, ze tam su pokial viem 20" kolesa v zaklade,
takze treba ratat trosu viac aj na pneuservis po dobu uzivania vozidla.
ak sa rozhodnes pre auto z PSA koncernu dobre si ten automat EAT6 otestuj, lebo imho aj niektore CVT od japoncov su na tom lepsie.