Streda, 15. Mája 2019, 09:03
Na začiatku témy mali kompre a xener polemiku, určite mali obaja pravdu, ale každý zo svojho uhla pohľadu. Ako písal kompre už v ukľudnenom príspevku, problém je naozaj v tom, že sa idú zaviesť poplatky (nie najmenšie ale kto chce mať auto, asi bude musieť na nich mať) bez toho, aby pre majiteľov áut zaviedli nejakú pridanú hodnotu, oproti súčasnému stavu. Nie je vyriešený a zavedený systém záchytných parkovísk a MHD prípojov, vyberanie pokút a pod., takže jedna realita bude, že zatiaľ by sa vyberali prachy za nič a ktovie či sa reálne vrátia do vyriešenia parkovacej politiky (na vybudovanie parkovisk, nových trás MHD a pod.), alebo sa potichúčky vytratia do vopred urcených súkromných firiem, ako býva v bratislave zvykom. Ale zas ako písal xener, zavedením parkovacej politiky a vysokých poplatkov môže mať jeden významný efekt, že si naozaj cezpoľní rozmyslia, či prídu do Bratislavy autom (a zvyčajne jeden človek v jednom aute), alebo prídu do Bratislavy nejakou verejnou dopravou. Ak by si to naozaj aspoň polovica cezpoľných rozmyslela a pretala používať autá, určite by to trochu pomohlo odľahčiť dopravu vo vnútri mesta. Ale je otázne, či to naša verejná doprava zvládne, v špičkách prepraviť o tisíce a desatisíce ľudi navyše oproti súčasnému stavu. Lebo je ľahké povedať, že ľudia presadnite z áut do MHD, ale či to MHD má kapacitu to zvládnuť, to nikoho nejak nezaujíma.
A čo sa týka života a zamestnania, robím na HR a skutočne nikdy neriešime odkiaľ ľudia sú (ak teda v dnešnej dobe vôbec nejakí sú), ale čo vedia a aj koľko za to chcú. Je logické, že ak ma (čiste teoreticky) zamestnávateľ na výber dvoch porovnateľných ľudí, tak asi siahne po tom lacnejšom. Ale reálny stav je taký, že dnešných dobrých ľudí niet a keď sa náhodov nejaký objaví, tak si naozaj zapýta veľa peňazí, lebo si je vedomý svojej ceny. Mám však naozaj skúsenosť, že ľudia z východu (aj ja som zo spiša, ale už desaťročia na BL ŠPZ) sú ochotní nastúpiť za menej. Ale rovnako mám skúsenosť, že takí "lacní" po čase dvihnú kotvy, lebo zistia, že s ich skúsenosťami im inde dajú podstatne viac. Takže ten východniarský efekt na znižovanie miezd je v skutočnosti len dočasný, každý "normálny" zamestnávateľ, ktorí potrebuje špičkových odborníkov, si sakra rozmyslí, či pojde politikou najnižších platov, alebo proste bude platiť tak, že si svojich dobrých ľudí udrží a môže do nich investovať bez obáv, že mu o rok dvihnú kotvy, lebo im platí málo.
Z mojho pohľadu je teda určite potrebné zaviesť nejakú parkovaciu politiku, ale nie tak, že najprv zavedieme vysoké poplatky a možno o roky neskôr niečo urobíme so systémom, aby reálne ľudia mohli prestúpiť z aut do MHD. Prestúpenie z aut do MHD by určite pomohlo (trochu) odľahčiť dopravu v meste, ale určite by to nevyriešilo parkovanie rezidentov, lebo reálne je viac BA značiek ako parkovacich miest. A parkovacia politiky by mala byť aj o tom, aby rezidenti mali kde parkovať, nie len platiť za to, že parkovať nemajú kde. Pretože asi každého z nás zaujíma aj to, aby po príchode z práce mal kde zaparkovať, aj keď nebýva v starom meste, ale napr. v Petržalke ako ja. Ja si platím parkovacie miesto a v Petržalke je asi druhá najvyššia sadzba po starom meste, ale stojí mi to za to, aby som mohol parkovať rovno pred barákom a nemusel blúdiť po okolí a hľadať niekde miestečko na zaparkovanie v širšom okolí. Akurát sa obávam, že potom budem platiť to čo doteraz za konkretne parkovacie miesto, plus ďalšie stovky eur na "rezidentské" parkovanie za nič.
Snažím sa iným nerobiť to, čo by som nechcel, aby iní robili mne.
E46, 330xd touring, 150 kW, 2003