... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11998
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Utorok, 10. Januára 2023, 17:16

ked ten zakon prejde, a HLASovaci ho nezmenia za rok dva tri, tak som zvedavy ako toto cele posunie priemerny vek vozoveho parku v tejto krajine, ktory je zufalych 14 rokov.. ked sa to posunie aspon na 10 rokov jak maju cesi, tak by som to asi povazoval za uspech
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
mikee535
Príspevky: 9
Registrovaný: 11.5.2017
Auto: 535 xd
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 11. Januára 2023, 09:27

len jedna vec je kupit novsie auto a druha vec je aj ho servisovat. a na to uz ti ludia potom nie zakazdym maju si myslim. to bude dovod aj toho, ze su tu prevazne starsie auta, lebo proste, ked sa nieco prihodi, tak to stoji menej penazi.
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 11. Januára 2023, 09:48

To je samozrejme kravina. ND su +/- to iste - aspon teda tie kriticke. Servishodina to iste. Jasne, nejaky rozdiel bude a novsie auta su komplikovanejsie, avsak otazka je co je "starsie" a co "novsie" auto, pretoze auta su plne elektroniky uz dobrych 20 rokov. Takze je uplne jedno ci si kupis auto z roku 2008 alebo 2016 z pohladu penazi na servis, to vecsi vplyv na rozdiel bude mat samotna vybava ako vek. A cim starsie, tym castejsie sa to serie - hoc prkotiny, ale furt nieco.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4115
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 11. Januára 2023, 11:27

S tým by som nesúhlasil, každý servisak povie radšej e-čkovy baworak ako efko. F-ka nič nevydržia. Tak isto u koncernu staršie TDi je spoľahlivejšie ako nové, 1,8 turbo lepšie ako tsi a dalo by sa pokračovať.
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
fritolko
Príspevky: 1322
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 11. Januára 2023, 12:25

Kde su tie casy ked aj E60 nic nevydrzali :-(
Kazda generacia aut ma svoje neduhy. GM automaty, VP44 cerpadla, utrhnute napravice atd atd.
Spomienkovy optimizmus tusim prevlada aj pri autach.
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 11. Januára 2023, 12:59

pistacik11 napísal:
S tým by som nesúhlasil, každý servisak povie radšej e-čkovy baworak ako efko. F-ka nič nevydržia. Tak isto u koncernu staršie TDi je spoľahlivejšie ako nové, 1,8 turbo lepšie ako tsi a dalo by sa pokračovať.
Nemusis suhlasit, mal(i) sme stare auta, co bolo treba furt servisovat. Mam nove auta s ktorymi chodim akurat na vymenu oleja. Pozries sa do akehokolvek klubu a riesi sa furt nieco. Neplatia ziadne mantry o tom, ze stare je spolahlivejsie (to je proste kokotina, lebo keby boli, nekupuju sa nove) neplatia ziadne univerzalne praudy ako spolahlivost napriec znackami a pod. Do kazdej jednej debaty sa zamota nejaky majitel japonca, ktory ma ultra spolahlive auto a menil iba spotrebak a k nemu okrem toho iba na 2xA4 zoznamu komponentov. Lebo je "spolahlive". Ako bolo povedane uz v diskusii davnejsie (bobor?) : Stare auta treba servisovat, vykonne tankovat a elektromobily nabijat. Nic viac k tomu netreba dodavat. A ano, spomienkovy optimizmus a ta urban legend s dusou. One uz su teda auta z roku 2010 stare poctive auta, ci este nie? Na aky rok to uz treba aktualizovat? Kamarat sa pyta....

Co sa servisakov tyka, ti uz navravia kadeco, takze nech si dalej hovoria co chcu. Ono pri starych autach je jedno, ze mas stastie a mas spolahlivy pohon. Su tam komponenty, ktore proste podliehaju casu a unave materialu. Takze je tam aj bezpecnostny faktor. Poznas niekoho kto si napr daval vymenit pyropatrony na airbagoch z preventivnych dovodov, lebo to treba? Cim dalsim pokracovat? Vsak ludia pri ich starostlivosti casto seru na zakladnu udrzbu - a to su prave majitelia tych starych haraburd.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 12. Januára 2023, 11:14

pistacik11 napísal:
S tým by som nesúhlasil, každý servisak povie radšej e-čkovy baworak ako efko. F-ka nič nevydržia. Tak isto u koncernu staršie TDi je spoľahlivejšie ako nové, 1,8 turbo lepšie ako tsi a dalo by sa pokračovať.

Dopici, 10 rokov tu dusicky riesili aky je E60/65strasny srot a zrazu, ked si to moze kupit hocikto, tak je to stare dobry kus poctivej techniky.
Musi jebat chalani….misi jebat
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4115
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 12. Januára 2023, 11:47

voMacK napísal:
Dopici, 10 rokov tu dusicky riesili aky je E60/65strasny srot a zrazu, ked si to moze kupit hocikto, tak je to stare dobry kus poctivej techniky.
Musi jebat chalani….misi jebat

Ako mi chces povedať, že N57 a novšie motory vydržia toľko, čo M57? Že už pri 250tis nie sú tie motory na odpis, keď nevymeníš oj. ložiska? Že 50i u F rady nešla do šrotu už pri 80000km, zatial čo 50i u Ečkovej nemá problem ísť ku 500000 bez väčšieho servisu.

E6X sú plasťaky, kvalita interieru oproti e3X je dole, ale najazdy zvladnu veľké. Ale stále kvalitnejšie autá ako F-kova rada, kde tie auta vydávali rôzne pazvuky už pri tom ako schádzali z výrobnej linky.

Technologický pokrok je samozrejme cítiť, ale výdrž išla dole.
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
fritolko
Príspevky: 1322
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 12. Januára 2023, 12:25

M62 150 tisic a problem s rozvodmi, vadne vanosy a ine dalsie chyby.
N62 Problemy s tesneniami, unikajuca chladiaca kvapalina, uniky oleja atd. Matne si pametam z fuxxovho pribehuvymenu akejsi trubky v motore.

M57 vydrzi ak ma nomralnu udrzbu inak do 300 tisic tiez musis menit rozvody a zaslepovat klapky.
N57 mala problem s prepalenym sanim, vymena retaze a tie ojnicne loziska.

Takze zas a znovu pametame si len to co chceme.
 
Observer
Príspevky: 131
Registrovaný: 25.6.2018
Auto: naftove
Kraj: Zahraničie

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 12. Januára 2023, 16:21

voMacK napísal:
Dopici, 10 rokov tu dusicky riesili aky je E60/65strasny srot a zrazu, ked si to moze kupit hocikto, tak je to stare dobry kus poctivej techniky.
Musi jebat chalani….misi jebat
Ukludni sa Omacka alebo si zo skladu vezmi nejaky Lexaurin... :mrgreen:
dalo sa predpokladat, ze ked E6x a ciastocne aj F-kove modely klesnu na cenovu hladinu, ze si ich uz miestna "honoracia" bude moct dovolit, stanu sa etalonom kvality.... :lol:
kazda generacia mala svoje muchy, este asi nevyrobili motor, ktory by fungoval bez chyby...
ale obavam sa, ze za problemy so sanim motor N57 ako taky nemohol, motorari v Mnichove by iste radsej urobili spolahlivy motor, ak by ich eurohujeri netlacili emisnymi limitmi k pouzivaniu EGR a podobnych volovin... ziadny pricetny vyvojar by predsa do sania motora neposielal vyfukov plyny (ak by nemusel)... auta by sice asi viac zrali a viac smradili, ale zato by dlhsie a lepsie jazdili... :mrgreen:
pocitam, ze tak o 10 rokov sa tu bude nostalgicky spominat na to, ake boli G-cka spolahlive a dobre auta... :mrgreen: :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11998
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 13. Januára 2023, 09:36

pistacik11 napísal:
S tým by som nesúhlasil, každý servisak povie radšej e-čkovy baworak ako efko. F-ka nič nevydržia. Tak isto u koncernu staršie TDi je spoľahlivejšie ako nové, 1,8 turbo lepšie ako tsi a dalo by sa pokračovať.
toto ti ale ozaj ziadny mechanik nepovie :-D

pistacik11 napísal:
Ako mi chces povedať, že N57 a novšie motory vydržia toľko, čo M57? Že už pri 250tis nie sú tie motory na odpis, keď nevymeníš oj. ložiska? Že 50i u F rady nešla do šrotu už pri 80000km, zatial čo 50i u Ečkovej nemá problem ísť ku 500000 bez väčšieho servisu.

E6X sú plasťaky, kvalita interieru oproti e3X je dole, ale najazdy zvladnu veľké. Ale stále kvalitnejšie autá ako F-kova rada, kde tie auta vydávali rôzne pazvuky už pri tom ako schádzali z výrobnej linky.

Technologický pokrok je samozrejme cítiť, ale výdrž išla dole.
Eckova V8 teda rozhodne ma problem is k 500 000 bez vacsieho servisu, a to asi taky ze pravdepodobne dvakrat bude musiet ist von na kompletne pretesnenie :-D + sa opytaj tych mechanikov co hovoria na elektroniku v tych autach, ako spolahliva je po 15+ rokoch.. a ked sa staras tak Fkove auta vydrzia tak isto, tiez najdes kusy co maju 400-500k+ na internetoch

fritolko: jj presne jak pises :-) a to boli len motoricke veci, potom tam su veci jak active steering servo, ktore dokazu repasnut mozno dvaja ludia v republike tak aby fungovalo, dynamic drive podvozky, slaby signal v optickych rozvodoch v elektronike atd.

Observer napísal:
pocitam, ze tak o 10 rokov sa tu bude nostalgicky spominat na to, ake boli G-cka spolahlive a dobre auta... :mrgreen: :thumbup:
ono sa ukazuje ze na Gcka sa asi bude spominat presne jak pises.. zatial to nevypada na ziadny pruser co sa tyka motorov pri tych autach, a B58 a S58 rapidne ziskavaju renome najspolahlivejsich motorov za poslednych x rokov :bmwball:
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
rapidwinner
Príspevky: 838
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 13. Januára 2023, 09:41

Zas sa tu z toho stala kokotska diskusia o uplnom hovne. Povodna diskusia bola o niecom uplne ale ze docista inom.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4115
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 13. Januára 2023, 09:59

Fuxxo napísal:
toto ti ale ozaj ziadny mechanik nepovie :-D

Eckova V8 teda rozhodne ma problem is k 500 000 bez vacsieho servisu, a to asi taky ze pravdepodobne dvakrat bude musiet ist von na kompletne pretesnenie :-D + sa opytaj tych mechanikov co hovoria na elektroniku v tych autach, ako spolahliva je po 15+ rokoch.. a ked sa staras tak Fkove auta vydrzia tak isto, tiez najdes kusy co maju 400-500k+ na internetoch

fritolko: jj presne jak pises :-) a to boli len motoricke veci, potom tam su veci jak active steering servo, ktore dokazu repasnut mozno dvaja ludia v republike tak aby fungovalo, dynamic drive podvozky, slaby signal v optickych rozvodoch v elektronike atd.

ono sa ukazuje ze na Gcka sa asi bude spominat presne jak pises.. zatial to nevypada na ziadny pruser co sa tyka motorov pri tych autach, a B58 a S58 rapidne ziskavaju renome najspolahlivejsich motorov za poslednych x rokov :bmwball:
Určite sa stretávame s inými mechanikmi, ale ak mi to povedia majitelia asi dvoch najvybukovanejsich servisov na východe (majiteľ jedného ma 4ks ratitnych BMW, takže hlboko do vrecka nemá) potom čo mal pár efiek povedal, že stačilo, vozí sa naspäť v e6x.

Chceš povedať že vymeniť tesnenia, rozvody u v8 e6x raz za cca 200-250000 je drahšie ako meniť motor každých 80000 v efku?


U ecka sa ti nestane, že ti začne horieť auto, ako sa stalo skoro aj tebe, či?
To efko zo 400-500 (tipujem n57) už bude mať oproti rovnakému éčku za sebou určite väčší servis ako ecko s m57 a rovnakým nájazdom.

Géčka sú ešte mladé, ale je tam vidno posun minimálne v materiáloch oproti eFkam, ktoré sú hrozne vŕzgajúce plastaky.

Jedine čo sa nedá uprieť novším autám je bezpečnosť a určitý (logicky) posun v infotaimente a asistentoch
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
spekillant
Príspevky: 467
Registrovaný: 10.8.2021
Kraj: Trnavský

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 13. Januára 2023, 14:38

rapidwinner napísal:
Zas sa tu z toho stala kokotska diskusia o uplnom hovne. Povodna diskusia bola o niecom uplne ale ze docista inom.
:thumbup:
veru, uplne sa to tu opustilo, tazka dojmologia ktory nepodareny moter od bmv bol s vekom podarenejsi.

naspat k novinkam:
Tesla klesla -
Model 3 standart rwd - ak si dobre pamatam zo cca 45.000 klesol na 37900, Model Y za 39.900ojro

EDIT: uz som zvysoval limity na kreditke a vybavoval leasingy (lol, just kidding), ale volal som so znamym a vraj ta CENA JE BEZ DPH. A k tomu este treba pripocitat nejak poplatok 1800eur za dovoz kamionom z Bulharska.
Cena v Rakusku za Standart RWD je 44.990eur, co by malo byt s dph a clovek si to auto vyzdvihne vo Viedni. Takze nejdem pre to pondelek, I am dissapoint.
Naposledy upravil/-a spekillant v Piatok, 13. Januára 2023, 16:06, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11998
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 13. Januára 2023, 14:55

interesantne :-O to je dost dobra cenovka uz nie?

however.. harry je proste top. a nikto nemoze povedat ze je anti-eco, anti-elektro, atd..
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 52 neregistrovaných