... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Piatok, 2. Júna 2017, 18:06

hned ako zverejnili prve vydejo s ge(ria)trickou sme sa bavili o IAS a si mi bol byval vypraval, ze si si nikdy efekt IAS nevsimol na pajte a nepovazujes to za uzitocnu ficuru.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Nova 5er - G30

Piatok, 2. Júna 2017, 18:23

PristineShip napísal:
hned ako zverejnili prve vydejo s ge(ria)trickou sme sa bavili o IAS a si mi bol byval vypraval, ze si si nikdy efekt IAS nevsimol na pajte a nepovazujes to za uzitocnu ficuru.
Písal som to v súvislosti s prechodom z F11 na A6 a nie ako porovnanie medzi dvoma kusmi auta s IAS a bez IAS. To som nemal možnosť porovnávať.
Nepostrehol som pri na A6, že by sa mi nejako výrazne horšie vmanévrovávalo do garáže ktorú mám v relatívne stiesnených priestoroch. Ale keďže vomack rozdiel medzi dvoma kusmi ktoré má vo svojom vozovom parku pozoruje, tak asi tam rozdiel v polomere otáčania a jednoduchšom manévrovaní na parkoviskách bude. Ale on má aktuálne dve F10 - jednu s a druhú bez IAS tak to môže bezprostredne porovnávať. Možno má A6 od narodenia o niečo menší polomer otáčania a preto som žiadny rozdiel medzi nimi nepozoroval.
Čo som si ale určite všimol a určite som to niekde spomínal je to, že pri motaní sa na parkoviskách netreba toľko točiť volantom kvôli variabilnému prevodu.
Takisto som si všimol, že pri prejazdoch zákrut pri spomaľovaní / zrýchľovaní treba volantom korigovať pretože vplyvom zmeny rýchlosti dochádza k zmene vytočenia kolies pri rovnakej polohe volantu. Takisto som to už niekde spomínal.
Čo som si ale nevšimol resp. nemal som s čím porovnávať je IAS pri vyšších rýchlostiach.

A keď sa na to všetko pozriem vo všeobecnom merítku, tak počas používania F11 na ktorej som celkovo najazdil 90000km, som v nastavení Sport, kde by mi reálne niečo pomohli aktívne stabilizátory najazdil možno tak 100km. Ale skôr menej.

Čiže reálne aj s prihliadnutím na to čo písal vomack je IAS užitočnejšie než AD. Samozrejme závisí aj od preferencií majiteľa konkrétneho auta.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Piatok, 2. Júna 2017, 18:34

Ja teda tu absenciu IAS na novsej plecke pocitujem vyrazne. Hlavne teda v onej spominanej garazi, kde sa na efku s IAS tocilo vyrazne lepsejsie a hlavne toho lestenia volantu pri parkovani bolo treba vyrazne menej. Pri vyssich rychlostiach nejaky vacsiu stabilitu necitim.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Piatok, 2. Júna 2017, 18:58

cez vikend si idem osahat tlacitka na TOBacku osahavaciu akciu, tak dufam dostanem auto s IAS, lebo si to vcul vychvalil ako skivak so zipsom.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 12:58

kedze je tu trend reportazi z BMW ohmatkavacich akcii, aj ja si zareportujem, lebo aj tak od vcera mi nic ine po rozume nechodi ako G30. Nikdy som na taketo akcie nechodil, s vynimkou Mercedes eventu cca pred 10 rokmi ale tam sa nejazdilo, len zralo a pilo a ohmatkavalo v showroome. Mal som nulove ocakavania, a odisiel som s vacsim usmevom ako zo stredoskolskeho lyziarskeho zajazdu po prvom preblafnuti od spoluziacky.

Mojim cielom bolo v reale si vyskusat bavoracke trojlitre, co sa mi podarilo len z casti, lebo k 40i som sa nedostal, ale zas az taka tragedia to nebola, lebo bol len s xdrivom.
V prvej skupine boli geriatrickove pajty tusim 6 kusov, a v druhej skupine bola M760i, 750d, 430i Cabrio, X4M a teraz ani neviem ci to dalsie bola X6M alebo nieco take, jedna 4er Gran Coupe tusim 430d, a este tam bola jedna 430d coupe, na ktorej sa ale nejazdilo, nebolo asi dost ludi. Ale udaje o autach v tejto "best of" skupine aut ci ako to nazvali berte s rezervou, bolo takze drzat prehlad o vsetkom.

Ja som sa na prvej jazde dostal za volant 430ix Cabrio a 750Ld, na druhej trase som vystriedal 530xd, 520xd a 530d, v tomto poradi. Prve dve ma nacali, tretie dorazilo. Kedze moje vysokosubjektivne nazory na pocit z jazdy nemaju relevanciu pre inych, len v skratkosti poviem, ze ten xdrive tie auta pre mna zabija, citelne viac v 530xd. 520d ma sialene neprijemny zvukovy prejav v kabine, hlavne ak ma clovek moznost hned vyskusat aj 30d. Nebol by som sa ani dostal do 530d bez xdrajvu, ale jeden ucastnik si to chcel vymenit lebo ma o 20d motor zaujem, potom sme po akcii este chvilu debatovali a hodnotil to ze "aaale, staci to, a spotreba bude lepsia", ale ked potom porovnaval priemerku pocas tychto jazd, tak tie 530d mali 7,5 a ta 520 7,7l/100 na rovnakych usekoch. Som rad, ze som vyskusal 520xd aj z toho dovodu, ze som sa presvedcil, ze by som ten motor v MINI naozaj nemal rad.
530d bez xdrive bol ale najlepsi cuker, zostal som z toho auta uplne namotany. Auto takych rozmerov a takeho razvoru sa vobec nespravalo tak, ako by som od neho cakal, blesk, jazdiaci denne na M3 to opisal ako vrcholne dedkovske :), ale pre mna, presadajuc z X1 je to zas velmi dobre ovladatelne pohodlne auto, ktore sa v rukach sprava ako auto minimalne o triedu mensie. Nove auto budem riesit mozno uz koncom tohto roka, realnejsie - s ohladom na zmeny v mojom wishliste po vcerajsom evente - asi zaciatkom buduceho, a G30/G31, ktore boli niekde naspodu ako mozni kandidati, su zrazu na prvom mieste, a druhe miesto uz asi ani realne nema ziadnych kandidatov.

par postrehov k vybave, ktore sa urcite niektorym profesionalnym pajtarom vacsinou nebudu pacit, ale ja to nikomu nenutim ako fakt, len ako moju skusenost

- sportove sedadla mi vyhovovali viac ako comforty, nemal som ale cas a prilezitost stravit 5 minut stelovanim sedadla v comfortoch. Sedel som na sportoch v alcantare a bielej kozi a comforty boli v tej nejakej hnedkavej prdkavej farbe. Ventilovane sedadla sice boli o nieco prijemnejsie v dusnom a teplom pocasi, ale alcantara bola aj tak prijemnejsia, cele sedadlo jednoducho bolo chladnejsie. V com comforty vyrazne vyhravali boli opierky hlavy - to bol orgazmus pre zatylok. Nevylucujem, ze keby som mal cas si nastavit hlavne sklon vrcnej casti operadla ze by som zmenil nazor na comforty, ale na tych par desiatkach km co sme natocili jednoducho sportove sedadla boli na moj vkus pohodlnejsie

- HUD bol pre mna miernym sklamanim - ficurka, ked ked sa prekroci rychlost a zmeni farbu na oranzovu je sice celkom cool, ale pri normalnom bielom zobrazeni rychlosti je to pre mna akesi horsie citatelne, rovnako aj v sedme. V 3er alebo v mojom MINI je HUP ma za dna pekne cisty biely odtien, okamzite sa da odcitat rychlost, kym v pajte mi to pride s takym zazltnutym nadychom a trva mi urcite dlhsie odcitat rychlost, to sa mi fakt nepacilo, prislo mi to mierne neostre alebo co.

- R19 runflaty + EDC a neskutocny komfort na ceste, a to ta Banovecka Hopsa strasse od TN na Drietomu aj potom po dedinkach hore nad Trencinom bola horsia nez zla.

- samosoferujuci asistent som skusal v 750d na dialnici, celkom som ho chvalil az kym pri dialnicnom exite sa nerozhodol kopirovat cestu vyjazdu, takze zrazu zacal v 130tke tlacit auto dolava a ked zistil, ze asi urobil kokotinu tak sa vypol, keby som nemal ruky na volante mohla to byt nebezpecna situacia, takze este sa to ma co ucit. Ale na taketo "soferuj sam kym si otvorim si flasu mineralky" by to bolo uzitocne. v pajte som to skusal len par sto metrov na okreske, islo mu to celkom dobre

- gesture control by som v reale asi chcel - ja menim hlasitost audia tak kazdu minutu, a zdalo sa mi, ze to funguje spolahlivo a hlavne rychlo, mozno by som otocenim gombika na stredovej konzole dokazal urobit ten ukon o pol sekundy rychlejsie, ale zavrtiet prstom bez toho aby sa clovek musel divat co robi bolo pohodlne

- novy idrive je mrte rychly, ci uz v cabriu, sedme alebo pajte, odozvy systemu aj nacitanie dat ci mapy instantne. Mapy sa mi tiez pacili viac, prehladnejsie, lahsie citatelne. Ten widgetovy system ma nazivo nejak nechytil za srdce, skor dizajnom ako ucelnostou. Pri mojom posede by som ani v jednom aute nedociahol na displej bez toho aby som ruku uplne natiahol a pripadne sa jemne predklonil, takze touch control mi je nachuja.
Idrive ovladac mal taky lepsi feedback pri kruteni ako moje MINI alebo Fkove auta celkovo.

- uz by konecne mohli s tou salptakou nieco urobit, co sa velkosti tyka, keby bola o polovicu mensia nic by jej na funkcnosti nepridalo, trci to tam ako chory palec

- parkovanie s tym 3d pohladom na auto je mega, take chcem!

Kedze kluce boli niekde schovane v aute tak mi ani nenapadlo vyskusat remote parking, ani organizatori to nespominali (a pocas jazdy isla cez vysielacku neustale masaz marketingovych reci kde spomenuli vsetko mozne.

ak planuju do g30 davat 50d motor tak predam obidve oblicky, lebo ten motor, ale aj 30d, zo mna vcera spravili kachliara.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 13:29

dalsi jeden nakazeny "G30 virusom".... :mrgreen:
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 16:30

to z teba spravil radovy 6 valec nie kachle:-)
BMW=radovy 6valec
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 17:36

blesk napísal:
BMW=radovy 6valec
... alebo vidlicovy 8-(a viac)valec. :wink:
ale tak zase je pravda, ze k BMW patri aspon 6 hrncekov :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 18:59

dnes som sa snazil cely den presvedcit kolegov, ze by sme sa mali vykaslat na to platenie dani a odvodov a vrhnut sa do vod kolotocovych danovych vratiek a kazdy si kupime 750d, ale akosi sa im ten napad nepacil, ze naco take kokotiny, ked aj Fiat Tipo je dobre auto. O hodinu som dostal vyplatnu pasku kde som si pozrel, kolko som zas poslal do statnej kasy a este raz som prehodnotil svoju drahu profesionalneho depehackara, potom som si otvoril mobilbanking, poplatil ucty, a z tej styridsiatej piatej konfiguracie G31 za poslednych 24 hodin na webe som poodklikaval zo 5000 evri vybavy.
Neda mi to spat, zajtra idem volat fasingerovi do unifleetu nech si tu x1 zeberu aka je a nech mi objedna g31, aj ked som z tej pajty taky nacicvoreny, ze rozmyslam, ze by som ju aj kupil a nechal si ju 4-5 rokov a lepil na nu M//arketingove kokotiny a chodil sa jej kazdy vecer vytrubit do vyfuku. A vsetci sa budu vyzuvat predtym ako nastupia, a v cupholderoch bude detol aby mastnymi paprcami neuchytali secko.. A dam do nej 4 IP kamery, nie koli security ale aby som mal na telefone stale live feed a mohol s nou virtualne obcovat. Jebe mi riadne z toho auta.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 19:05

to prejde:-) chod si este nieco castejsie ako raz za destar rokov ohmatkat a budes mat vlhke sny kazde dva tydzne s inym vyfukom.
Alebo sa k tomu dopracuj a uz nikam nechod (vies ako to je v Peliskoch: "Ty nic neprepinej, nebadej, ty bud rad ze ses")
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Pondelok, 5. Júna 2017, 20:29

Ale ja to chapem. Ja ked som sadol do G11, tak sa mi lubala, ale ziadny woow efekt. Potom som opacil G30 a z tej mi rovno ujebalo dekel...
Kamos ma G12 760Li individual a to je neskutocne auto. Ale vizualne sa mi exterier G30 luba 49x viac.
G30 proste brat a smitec!
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Utorok, 6. Júna 2017, 20:49

okrem tej M550d sa neplanuje aj nieco medzi, 535/540d? ale to predpokladam by bolo v touringu takisto s iksdrajvom ak by aj nieco take planovali.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Streda, 7. Júna 2017, 07:20

30d biturbo bude urcite. Otazka je, ci to bude oznacene ako 535 alebo 540d.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Streda, 7. Júna 2017, 08:50

 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Nova 5er - G30

Streda, 7. Júna 2017, 08:57

samozrejme, xdrive.picsaba fujva komplett

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných