Pondelok, 5. Júna 2017, 12:58
kedze je tu trend reportazi z BMW ohmatkavacich akcii, aj ja si zareportujem, lebo aj tak od vcera mi nic ine po rozume nechodi ako G30. Nikdy som na taketo akcie nechodil, s vynimkou Mercedes eventu cca pred 10 rokmi ale tam sa nejazdilo, len zralo a pilo a ohmatkavalo v showroome. Mal som nulove ocakavania, a odisiel som s vacsim usmevom ako zo stredoskolskeho lyziarskeho zajazdu po prvom preblafnuti od spoluziacky.
Mojim cielom bolo v reale si vyskusat bavoracke trojlitre, co sa mi podarilo len z casti, lebo k 40i som sa nedostal, ale zas az taka tragedia to nebola, lebo bol len s xdrivom.
V prvej skupine boli geriatrickove pajty tusim 6 kusov, a v druhej skupine bola M760i, 750d, 430i Cabrio, X4M a teraz ani neviem ci to dalsie bola X6M alebo nieco take, jedna 4er Gran Coupe tusim 430d, a este tam bola jedna 430d coupe, na ktorej sa ale nejazdilo, nebolo asi dost ludi. Ale udaje o autach v tejto "best of" skupine aut ci ako to nazvali berte s rezervou, bolo takze drzat prehlad o vsetkom.
Ja som sa na prvej jazde dostal za volant 430ix Cabrio a 750Ld, na druhej trase som vystriedal 530xd, 520xd a 530d, v tomto poradi. Prve dve ma nacali, tretie dorazilo. Kedze moje vysokosubjektivne nazory na pocit z jazdy nemaju relevanciu pre inych, len v skratkosti poviem, ze ten xdrive tie auta pre mna zabija, citelne viac v 530xd. 520d ma sialene neprijemny zvukovy prejav v kabine, hlavne ak ma clovek moznost hned vyskusat aj 30d. Nebol by som sa ani dostal do 530d bez xdrajvu, ale jeden ucastnik si to chcel vymenit lebo ma o 20d motor zaujem, potom sme po akcii este chvilu debatovali a hodnotil to ze "aaale, staci to, a spotreba bude lepsia", ale ked potom porovnaval priemerku pocas tychto jazd, tak tie 530d mali 7,5 a ta 520 7,7l/100 na rovnakych usekoch. Som rad, ze som vyskusal 520xd aj z toho dovodu, ze som sa presvedcil, ze by som ten motor v MINI naozaj nemal rad.
530d bez xdrive bol ale najlepsi cuker, zostal som z toho auta uplne namotany. Auto takych rozmerov a takeho razvoru sa vobec nespravalo tak, ako by som od neho cakal, blesk, jazdiaci denne na M3 to opisal ako vrcholne dedkovske :), ale pre mna, presadajuc z X1 je to zas velmi dobre ovladatelne pohodlne auto, ktore sa v rukach sprava ako auto minimalne o triedu mensie. Nove auto budem riesit mozno uz koncom tohto roka, realnejsie - s ohladom na zmeny v mojom wishliste po vcerajsom evente - asi zaciatkom buduceho, a G30/G31, ktore boli niekde naspodu ako mozni kandidati, su zrazu na prvom mieste, a druhe miesto uz asi ani realne nema ziadnych kandidatov.
par postrehov k vybave, ktore sa urcite niektorym profesionalnym pajtarom vacsinou nebudu pacit, ale ja to nikomu nenutim ako fakt, len ako moju skusenost
- sportove sedadla mi vyhovovali viac ako comforty, nemal som ale cas a prilezitost stravit 5 minut stelovanim sedadla v comfortoch. Sedel som na sportoch v alcantare a bielej kozi a comforty boli v tej nejakej hnedkavej prdkavej farbe. Ventilovane sedadla sice boli o nieco prijemnejsie v dusnom a teplom pocasi, ale alcantara bola aj tak prijemnejsia, cele sedadlo jednoducho bolo chladnejsie. V com comforty vyrazne vyhravali boli opierky hlavy - to bol orgazmus pre zatylok. Nevylucujem, ze keby som mal cas si nastavit hlavne sklon vrcnej casti operadla ze by som zmenil nazor na comforty, ale na tych par desiatkach km co sme natocili jednoducho sportove sedadla boli na moj vkus pohodlnejsie
- HUD bol pre mna miernym sklamanim - ficurka, ked ked sa prekroci rychlost a zmeni farbu na oranzovu je sice celkom cool, ale pri normalnom bielom zobrazeni rychlosti je to pre mna akesi horsie citatelne, rovnako aj v sedme. V 3er alebo v mojom MINI je HUP ma za dna pekne cisty biely odtien, okamzite sa da odcitat rychlost, kym v pajte mi to pride s takym zazltnutym nadychom a trva mi urcite dlhsie odcitat rychlost, to sa mi fakt nepacilo, prislo mi to mierne neostre alebo co.
- R19 runflaty + EDC a neskutocny komfort na ceste, a to ta Banovecka Hopsa strasse od TN na Drietomu aj potom po dedinkach hore nad Trencinom bola horsia nez zla.
- samosoferujuci asistent som skusal v 750d na dialnici, celkom som ho chvalil az kym pri dialnicnom exite sa nerozhodol kopirovat cestu vyjazdu, takze zrazu zacal v 130tke tlacit auto dolava a ked zistil, ze asi urobil kokotinu tak sa vypol, keby som nemal ruky na volante mohla to byt nebezpecna situacia, takze este sa to ma co ucit. Ale na taketo "soferuj sam kym si otvorim si flasu mineralky" by to bolo uzitocne. v pajte som to skusal len par sto metrov na okreske, islo mu to celkom dobre
- gesture control by som v reale asi chcel - ja menim hlasitost audia tak kazdu minutu, a zdalo sa mi, ze to funguje spolahlivo a hlavne rychlo, mozno by som otocenim gombika na stredovej konzole dokazal urobit ten ukon o pol sekundy rychlejsie, ale zavrtiet prstom bez toho aby sa clovek musel divat co robi bolo pohodlne
- novy idrive je mrte rychly, ci uz v cabriu, sedme alebo pajte, odozvy systemu aj nacitanie dat ci mapy instantne. Mapy sa mi tiez pacili viac, prehladnejsie, lahsie citatelne. Ten widgetovy system ma nazivo nejak nechytil za srdce, skor dizajnom ako ucelnostou. Pri mojom posede by som ani v jednom aute nedociahol na displej bez toho aby som ruku uplne natiahol a pripadne sa jemne predklonil, takze touch control mi je nachuja.
Idrive ovladac mal taky lepsi feedback pri kruteni ako moje MINI alebo Fkove auta celkovo.
- uz by konecne mohli s tou salptakou nieco urobit, co sa velkosti tyka, keby bola o polovicu mensia nic by jej na funkcnosti nepridalo, trci to tam ako chory palec
- parkovanie s tym 3d pohladom na auto je mega, take chcem!
Kedze kluce boli niekde schovane v aute tak mi ani nenapadlo vyskusat remote parking, ani organizatori to nespominali (a pocas jazdy isla cez vysielacku neustale masaz marketingovych reci kde spomenuli vsetko mozne.
ak planuju do g30 davat 50d motor tak predam obidve oblicky, lebo ten motor, ale aj 30d, zo mna vcera spravili kachliara.