... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
boborjelotor napísal:tak ta nova 1.5TSI od koncernu tiez nie je uplne bezproblemova. Napriec grupou, ale hlavne v Skodovke to malo problemy s trhanim motora pri urcitych podmienkach (tusim kym nebol zahriaty). Kolega s DSGckom sa na to stazoval na funglovke. Takisto 2.0TDI mali problem s chladiacou kvapalinou.druha strana mince su motory. Prave ked som kupoval ten Golf, tak som chcel v prvom kole kupit Tucson, ale predlzilo sa cakanie na tie tgdi motory, povodne mali tie 1.6 tusim len 180 koni. Kamarat si ale pockal a kupil to, a mal uz na to asi 3 zvolavacky, raz ho to nechalo na dialnici. O dalsich 3 hyundaioch viem s 1.4 aj 1.6 turbami, v jednom sa menil komplet motor, a pride mi to na maly okruh ludi dost velky vyskyt zavad. Ale tazko sudit, ci je to naozaj len nahoda, alebo ci ta kazivost bude vyssia ako u nemeckych ci francuzkych koncernov.
Killo napísal:Necul som, konkretne ake?Takisto 2.0TDI mali problem s chladiacou kvapalinou.
To čo mi riešime je v podstate vedľajšia vlastnosť G13 ,ktorá pri pri prehriatí tvorí tie nešťastné šlemy ktoré poupchávajú alebo obmedzia prietok,prípadne zalepia clonu v elektronicky ovládanom vodnom čerpadle.Dá sa takmer z istotou predpokladať že problém by neexistoval,ak by nebolo technické riešenie motora navrhnuté tak.Tj intercooler vodou chladený a rozmerovo maličký,ktorý navyše disponuje vlastným okruhom,chladičom aj el. čerpadielkom,čo je dosť vecí ktoré nemajú problém zradiť.Ale aj v tedy aj nezradia, musia byť v dokonalom stave a ich čo aj len malé obmedzenie funkčnosti (účinnosti) vedie k velmi problematickému vývoju celku.
Druhá vec ktorá nesmierne nahráva tomu aby sa problém stal je radiátor kúrenia z ultra úzkymi lamelkami pre prietok chladiva,a teda zase len aj malý problém z chladivom vyústi do obrovského kedže riešenie je viac než problematické a viac než drahé.A to sa bavíme o štastí že sa problém najprv ukázal v kúrení.Z materiálov ktoré som doteraz prečítal je jasné že je to 50:50 či to ako prvé zasiahne kúrenie alebo vyvieranie,tj opak,nedokonalé chladenie motora.Dokonca na to takto poukazujú aj interné materiáli výrobcu.Že to autorizák v xy meste napr nikdy neriešil,nemajú v databáze jediný vlastný odber čistiva iba odbery individuálnych exotov ako som ja,dáva tušiť kadečo.Ak by riešenie žiadalo iba tých 142 e.- za dve bandasky ich preparátu,je to aj tak zle.A to je iba zlomok z celku,tak materiálom ako prácou.
Podla toho k čomu som sa dopracoval,by G 12+ a G12++ ten daný problém pri prehriatí nemala vyrobiť.Teoreticky sa dá predpokladať že včasná výmena na starší typ by nebezpečie mohla odbúrať.Hovoria o tom niektoré poznatky z prípadov kde to už riešené tým spôsobom bolo.Ale aj v takom prípade je nutné zobrať na vedomie a ozaj nepodceniť zložitosť systému.Tj nič nie je jednoduché ako by si niekto mohol namýšlať.Už iba to,že systém je členitý a potrebuje ešte aj samotné naplnenie urobiť vacuovaním systému a až následne plnením,inak sa dutiny v kupolách hláv a rôznych stropných miestach nevyplnia.Otvorenie termostatu je v časovo hodina vo volnobežnom státi,a d podstate zle chladený motor si môže poľahky vyrobiť na problém ktorý príde z odstupom času,ale jeho zárodok vznikne v tak banálnom podcenení veci.Ja to vidím jednoznačne ako vec na výber,alebo nijako nesiahať,alebo perfektne
boborjelotor napísal:dneska je uz vsetko len sw problem, mam taky pocit. Aj novy motor Honda 1.5vtec turbo ma problem s nespalenym benzinom ktory zrieduje olej v chladnych podmienkach, tiez na to mali spravit sw fix - upravenie casovania vstrekovania. Ja neviem, zda sa mi, ze to uz su iba take hotfixy, ale samotny zly navrh motora sa tym nevyriesi. Spytam sa toho kolegu potom ci mu to pomohlo. Lebo hned ako mal nove auto tak si to vsimal, ze pri nizsich rychlostiach mu to trha, prikladal to za vinu DSG prevodovke. A on neni taky hnidopich jak ja, ze pocuva zvuky a vibracie , tak to bolo asi dost markantne ked si to vsimol.ale ta 1.5tsi ma teraz zvolavacku, a je to udajne len sw problem.
leon mal dost dlho prehistoricky olejozrut 1.8tsi, ale 2.0tsi v nejakej standardnej 200 konovej civilnej verzii nemal nikdy, len ako cupra, ten mas stale k dispozicii.
ale je celkom zaujimave, ze tak ako sa dusovali, ze tie 1.4tsi idu ven z vyroby uz pred skoro 2 rokmi, tak furt ich este pouzivaju aj teraz pri novych modeloch s mild hybridmi.