... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

Ktorých 5 automobiliek by ste kúpili v prípade nového auta v 2020

BMW
11 (12%)
Audi
12 (13%)
Mercedes
13 (14%)
Kia
11 (12%)
Hyundai
7 (8%)
Opel
1 (1%)
Škoda
2 (2%)
WW
6 (6%)
Peugeot
2 (2%)
Citroen
2 (2%)
Dacia
1 (1%)
Renault
2 (2%)
Honda
2 (2%)
Toyota
8 (9%)
Subaru
2 (2%)
Land Rover
1 (1%)
Suzuki
1 (1%)
Tesla
Žiadne hlasovania
Mazda
7 (8%)
Jaguar
2 (2%)
 
Celkom hlasov: 93
bmwtt.sk
 
Onestep
Autor témy
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2019
Kraj: Prešovský

Názor na ostatné automobilky v 2020

Nedeľa, 27. Októbra 2019, 22:23

Zdravím klubáci,
Aký je váš názor na ostatné automobilky ( Citroen , škoda , Peugeot , Opel , Kia , Hyundai ... ) Keďže v minulosti hrali druhé husle. Dnes už veľa áut aj nízkych tried ponúka zaujímavé interiéry , exteriéry a jazdné vlastnosti. Aj taký nový malí Peugeot sa už nemusí hanbiť. Aký je váš názor ? Ktoré automobilky by ste kúpili / nekúpili. Diskusia zo srandy o tom KDE sa automobilky dostali trebárs za 10 rokov a dnes. Čo ponúkajú nemecké , japonské,kórejské a francúzke automobilky a ktoré sú favorit.

/Edit po ťažkom dni som zabudol na poniektoré automobilky sorry ](*,)
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6052
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 09:10

Dacia
Cena je priamo úmerná kvalite.
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 11:38

Skodu by som vyhodil zo zoznamu, je to VAG, podla mna nikdy nehrali druhe husle ale proste len boli pre ineho zakaznika.

Za mna palec hore za hyundai genesis a i30N
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1043
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 12:04

Hyundai teraz celkom fajn. PSA ma velmi zaujimave interiery aj niektore karoserie. No ceny relativne vysoke a technika nijako nevycnievajuca.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
boborjelotor
Príspevky: 4538
Registrovaný: 24.4.2019
Kraj: Trenčiansky

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 12:05

tak ked tam nie je Seat nech tam nie je ani Skoda, ale zas je tam aj Peugeoit aj Citroen..a Opel.
keby som mal kupovat hatchback do 17-18 tisic, tak by som si asi kupil kyju Ceed 1.4t, trochu som sa vrtal aj v cennikoch ked to kupoval teraz kamarat, jedina alternativa v podmienenej danej vybave (full LED, android auto/carplay, vyhrev rite a volantu, cuvacia kamera) a za cenu, ktora konkurovala Kii bol Seat Leon, a ten nechcel. Za nejakych 16000 to kupil, lebo v danej cene mu nikto ani u francuzov nedal porovnatelnu cenu, a ja sam som bol celkom vyhukany kam sa kia posunula spracovanim. V 2014 som mal prvy taky moment, ked som na fungel novom Sorente siel na dovolenku, a bolo to vsetko na omak fujva komplett, a po 1000km sa vyvliekal potah sedadiel z korpusu plastoveho... tak som teraz bol k tomu taky podozrievavy, ale ani po 3000km ten Ceed nevyzera, ze by sa to "vybyvalo" extremne rychlo a bolo to len nalestene nasuchorene aby to vydrzalo v showroome. Golf moze o takom zatvarani dveri, ktorym sa 20 rokov chvali len snivat, myslim ze aj UKL bavoraky by sa zahanbili v porovnani s tym ako sa zatvaraju dvere na novej Ceedke, tam ma clovek pocit, ze buchol dvere na 30+ tisicovom aute. Mna to auto oslovilo natolko, ze realne zvazujem, ze 4 rocny Golf Sportsvan rodicom vymenim za Xceed, lebo jazdil som aj v Proceede s tym 200 konovym 1.6 motorom a bolo to dostatocne zive.
druha strana mince su motory. Prave ked som kupoval ten Golf, tak som chcel v prvom kole kupit Tucson, ale predlzilo sa cakanie na tie tgdi motory, povodne mali tie 1.6 tusim len 180 koni. Kamarat si ale pockal a kupil to, a mal uz na to asi 3 zvolavacky, raz ho to nechalo na dialnici. O dalsich 3 hyundaioch viem s 1.4 aj 1.6 turbami, v jednom sa menil komplet motor, a pride mi to na maly okruh ludi dost velky vyskyt zavad. Ale tazko sudit, ci je to naozaj len nahoda, alebo ci ta kazivost bude vyssia ako u nemeckych ci francuzkych koncernov.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 13:18

Na co je auto bez pohonu.. Ked je rozhodovanie medzi semienkom a leonom tak to je jasna páka.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11997
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Pondelok, 28. Októbra 2019, 14:31

ja musim k tym pezotom, ti robia fakt paradny dizajn, 208micka je extremne sexi male auticko, to sa im velmi dobre podarilo, a 508 je tiez paradny kus francuzskeho dizajnu.. kia stinger a hundaj i30N palec hore tak isto, a celkovo obidve automobilky za 10 rokov sa posunuli velmi vysoko myslim si ze vo vsetkom, a hlavne robia pohladny lakavy dizajn, narozdiel od tych starsich roztecenych azijskych dizajnov..

nakoniec ale naco ten zoznam, aj tak si kupis range rover. (jeremy clarkson, the grand tour) :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Príspevky: 1223
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: lexaurin
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 00:03

boborjelotor napísal:
druha strana mince su motory. Prave ked som kupoval ten Golf, tak som chcel v prvom kole kupit Tucson, ale predlzilo sa cakanie na tie tgdi motory, povodne mali tie 1.6 tusim len 180 koni. Kamarat si ale pockal a kupil to, a mal uz na to asi 3 zvolavacky, raz ho to nechalo na dialnici. O dalsich 3 hyundaioch viem s 1.4 aj 1.6 turbami, v jednom sa menil komplet motor, a pride mi to na maly okruh ludi dost velky vyskyt zavad. Ale tazko sudit, ci je to naozaj len nahoda, alebo ci ta kazivost bude vyssia ako u nemeckych ci francuzkych koncernov.
tak ta nova 1.5TSI od koncernu tiez nie je uplne bezproblemova. Napriec grupou, ale hlavne v Skodovke to malo problemy s trhanim motora pri urcitych podmienkach (tusim kym nebol zahriaty). Kolega s DSGckom sa na to stazoval na funglovke. Takisto 2.0TDI mali problem s chladiacou kvapalinou.

Inak na ten Leon sa zrovna chcem ist pozret, teraz maju fakt vyhodnu akciu. Len skoda ze z benzinu tam nie je nic lepsie nez ta 1.5TSI
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
Užívateľov profilový obrázok
boborjelotor
Príspevky: 4538
Registrovaný: 24.4.2019
Kraj: Trenčiansky

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 07:43

ale ta 1.5tsi ma teraz zvolavacku, a je to udajne len sw problem.
leon mal dost dlho prehistoricky olejozrut 1.8tsi, ale 2.0tsi v nejakej standardnej 200 konovej civilnej verzii nemal nikdy, len ako cupra, ten mas stale k dispozicii.
ale je celkom zaujimave, ze tak ako sa dusovali, ze tie 1.4tsi idu ven z vyroby uz pred skoro 2 rokmi, tak furt ich este pouzivaju aj teraz pri novych modeloch s mild hybridmi.
 
gajdoš
Príspevky: 117
Registrovaný: 17.1.2017
Kraj: Trnavský

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 08:10

i30N je super mal som tu cest sa v tom odviezt paradicka, zvazujem jeho kupu, ale nie je to najlacnejsie auticko samozrejme...
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 13:05

Killo napísal:
Takisto 2.0TDI mali problem s chladiacou kvapalinou.
Necul som, konkretne ake?
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Príspevky: 1223
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: lexaurin
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 13:50

starynovy - neviem ci uz na novych modeloch to je fixnute, lebo zavada sa prejavuje tak po 3-4 rokoch, cize rocniky okolo 2014-2016, co som tak zbezne odsledoval.
Tuto je k tomu obsiahla diskusia (nudil som sa natolko, ze som to cital cele, aspon viem, ze jazdene tdi si urcite nekupim) : https://forum.autobazar.eu/leon-z-tdi-zz4-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html

Zacina to tym, ze auto nekuri do kabiny. Radiator kurenia bol upchaty. V expanzke sa nasiel sacik s podivnym materialom, nieco jak silikagel. Patranim prisli na to, ze G13 chladiaca koroduje hlinikove vnutro chladica/radiatora, tak tam musia davat ten "gel" v sakli, ktory sa rozpusta a vyzraza sa na hlinikovych chladicoch aby ich ochranil od korozivnej G13. Ale tusim dizajnom chladiaceho systemu sa stane, ze sa G13 prevari a vzniknu z toho grcky, ktore upchavaju hadice, radiatory - preto bud nekuri do kabiny, alebo sa prehrieva, podla toho kde sa to upcha.
Tak zevraj VW vypracovalo proceduru na cistenie chladiaceho okruhu, kde sa to preplachuje najprv zasadou a potom kyselinou. Zaver z danej diskusie tusim bol taky, ze je na zvazenie G13 vyhodit a vratit tam G12, ak to je pre dany model mozne...
Snad som to nepoplietol, cital som to uz davno a riesenia su z casti fabulacie, kazdopadne samotny problem je celkom rozsireny co som si vsimol...

koment od mhlavateho na ab.eu:
To čo mi riešime je v podstate vedľajšia vlastnosť G13 ,ktorá pri pri prehriatí tvorí tie nešťastné šlemy ktoré poupchávajú alebo obmedzia prietok,prípadne zalepia clonu v elektronicky ovládanom vodnom čerpadle.Dá sa takmer z istotou predpokladať že problém by neexistoval,ak by nebolo technické riešenie motora navrhnuté tak.Tj intercooler vodou chladený a rozmerovo maličký,ktorý navyše disponuje vlastným okruhom,chladičom aj el. čerpadielkom,čo je dosť vecí ktoré nemajú problém zradiť.Ale aj v tedy aj nezradia, musia byť v dokonalom stave a ich čo aj len malé obmedzenie funkčnosti (účinnosti) vedie k velmi problematickému vývoju celku.
Druhá vec ktorá nesmierne nahráva tomu aby sa problém stal je radiátor kúrenia z ultra úzkymi lamelkami pre prietok chladiva,a teda zase len aj malý problém z chladivom vyústi do obrovského kedže riešenie je viac než problematické a viac než drahé.A to sa bavíme o štastí že sa problém najprv ukázal v kúrení.Z materiálov ktoré som doteraz prečítal je jasné že je to 50:50 či to ako prvé zasiahne kúrenie alebo vyvieranie,tj opak,nedokonalé chladenie motora.Dokonca na to takto poukazujú aj interné materiáli výrobcu.Že to autorizák v xy meste napr nikdy neriešil,nemajú v databáze jediný vlastný odber čistiva iba odbery individuálnych exotov ako som ja,dáva tušiť kadečo.Ak by riešenie žiadalo iba tých 142 e.- za dve bandasky ich preparátu,je to aj tak zle.A to je iba zlomok z celku,tak materiálom ako prácou.
Podla toho k čomu som sa dopracoval,by G 12+ a G12++ ten daný problém pri prehriatí nemala vyrobiť.Teoreticky sa dá predpokladať že včasná výmena na starší typ by nebezpečie mohla odbúrať.Hovoria o tom niektoré poznatky z prípadov kde to už riešené tým spôsobom bolo.Ale aj v takom prípade je nutné zobrať na vedomie a ozaj nepodceniť zložitosť systému.Tj nič nie je jednoduché ako by si niekto mohol namýšlať.Už iba to,že systém je členitý a potrebuje ešte aj samotné naplnenie urobiť vacuovaním systému a až následne plnením,inak sa dutiny v kupolách hláv a rôznych stropných miestach nevyplnia.Otvorenie termostatu je v časovo hodina vo volnobežnom státi,a d podstate zle chladený motor si môže poľahky vyrobiť na problém ktorý príde z odstupom času,ale jeho zárodok vznikne v tak banálnom podcenení veci.Ja to vidím jednoznačne ako vec na výber,alebo nijako nesiahať,alebo perfektne
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Príspevky: 1223
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: lexaurin
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 14:01

boborjelotor napísal:
ale ta 1.5tsi ma teraz zvolavacku, a je to udajne len sw problem.
leon mal dost dlho prehistoricky olejozrut 1.8tsi, ale 2.0tsi v nejakej standardnej 200 konovej civilnej verzii nemal nikdy, len ako cupra, ten mas stale k dispozicii.
ale je celkom zaujimave, ze tak ako sa dusovali, ze tie 1.4tsi idu ven z vyroby uz pred skoro 2 rokmi, tak furt ich este pouzivaju aj teraz pri novych modeloch s mild hybridmi.
dneska je uz vsetko len sw problem, mam taky pocit. Aj novy motor Honda 1.5vtec turbo ma problem s nespalenym benzinom ktory zrieduje olej v chladnych podmienkach, tiez na to mali spravit sw fix - upravenie casovania vstrekovania. Ja neviem, zda sa mi, ze to uz su iba take hotfixy, ale samotny zly navrh motora sa tym nevyriesi. Spytam sa toho kolegu potom ci mu to pomohlo. Lebo hned ako mal nove auto tak si to vsimal, ze pri nizsich rychlostiach mu to trha, prikladal to za vinu DSG prevodovke. A on neni taky hnidopich jak ja, ze pocuva zvuky a vibracie , tak to bolo asi dost markantne ked si to vsimol.

Hej viem, ze to Leon ani nemal, ale celkom by sa mi 200konovy 2.0TSI k tomu autu hodil. Cupra je uz inde, ta ma 300 koni a vysoku cenovku :/ Fakt mi asi najlepsie vyjde to Polo GTI co si spominal, musim si ho dohodnut na testovacku.

A ked uz sme u motoroch, aj Mazda 2.2skyactiv-D bol problemovy, regeneracie DPF riedili olej, zriedeny olej nemazal vacky, vacky sa odierali, piliny sa dostali do turba alebo brzdoveho systemu a odpravili ho. A to si Mazda tento problem ani moc nechcella priznat a viem ze par ludom zamietli kulanciu par mesiacov po zaruke.
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 15:19

Zaujimave, som mal dat G12.. :D Ovsem ak je to tak, jeden zdroj to je malo. K japonskym dieslom, by uz jeden cakal, ze sa ludia poucili a nekupuju to. :D
 
bmwmpower82
Príspevky: 704
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: Názor na ostatné automobilky v 2020

Utorok, 29. Októbra 2019, 15:33

Tie benzinove maju problem vsetky ,hlavne karbon. Kia dava zaruku 7 rokov a 150 tis. km cize kupit a potom zaruke predat. Pomer cena/vykon ma vyborny plus zaruka.
Tiez zvazujem na firmu nakup,Xceed sa mi pozdava cenovo aj celkovo som mal dobry dojem. Uprimne sa mi tie priamovstrekove motory zdaju cudne prejavom, ano je tam vykon ale clovek ma z toho cudny pocit, hlavne kvoli SW ked vykon kolise . Teraz s tym filtrom pevnych castic je to horsie este. Mozno sa to za par rokov vychyta.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných