... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 04:19

Nic neobhajujem, len hovorim, ze je to normalna vec a ziadne oklamanie zakaznika ked jednoducho budes ignorovat odporucania vyrobcu. Ci v aute tiez nemenis olej a nekontrolujes dalsie kvapaliny, nefukas kolesa? A auta zlacneli, porovnaj si ceny z roku 96 a sucasne o 20 rokov neskor. Auta sli dole, niekde sa to prejavit musi.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 05:15

ignorovať odporúčania výrobcu? napr. čo sa týka oleja, výrobca odporúča 30+ tis. km intervaly, keď sa k tomu využíva často potenciál motoru tak tie intervaly položia motor do smútku po pár rokoch
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 11:21

RTG napísal:
Nic neobhajujem, len hovorim, ze je to normalna vec a ziadne oklamanie zakaznika ked jednoducho budes ignorovat odporucania vyrobcu. Ci v aute tiez nemenis olej a nekontrolujes dalsie kvapaliny, nefukas kolesa? A auta zlacneli, porovnaj si ceny z roku 96 a sucasne o 20 rokov neskor. Auta sli dole, niekde sa to prejavit musi.


Nehnevaj sa ale si tu v role obhajcu aj podivnych praktik automobiliek.

A k tomu meneniu oleja v prevodovke - u 2 rozdielnych znaciek (oficialnych predajcov v SR) mi doslova tvrdili ze olej v predovodke netreba VOBEC menit / alebo ze vymenu olej v prevodovke rozhodne nedoporucuju a ak menit tak iba ked uz blbne prevodovka.

Cize to ne/menenie oleja v prevodovke je presne to nezmyselne polievanie auta svatenou vodou ktore spominas.

K ostatnym kvapalinam - nie som si isty ci podla uzivatelskej prirucky (teda rozhodujuceho dokumentu pre vodica) ma sofer menit napr. hydraulicku kvapalinu do posilnovaca riadenia (ktora tiez nema nekonecnu zivotnost).
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Autor témy
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 11:54

auto111- tahas za kratsi koniec. Fungujem v podobne branzdi a je to presne tak. Ak raz ako vyrobca predpisem trebars aj tu svatenu vodu a ty to nedodrzis, ak sa nieco posere tak ta odbyjem ze si nerespektoval nariadenie. Iste, je vecou zakaznika oboznamit sa s tym pred kupou a rozporovat to, co aj rozumny zakaznik urobi. Ok, je to mozno pritiahnute za vlasy, ale je to tak.

To co ma vodic robit pre udrzbu vozidla, je napisane v knizke. Mas kontorlovat stav nadrze, tlak v pneu... a chodit do autorizovaneho servisu na prehliadky podla toho kedy ta vyzve BC. Menit olej, sviecky ci filtre si sam podla BMW nemas. Kto ale po skonceni zaruky chodi na pravidelny servis do BMW? Takmer nikto....

Ak by si toto vsetko plnil a v zivote na tom aute nic proti prirucke nespravil, v pripade ako nastali napr s nestastnymi retazami u N47, tak by ti ju zadarmenko vymenili, pretoze uznali ze je to ich chyba. Nechodil si do servisu? Oprava stoji 1700EUR [-X
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 18:11

Nie netaham, lebo napr. Ty si mi nevysvetlil ako to ze je normalne a obhajitelne ked 2 oficialni predajcovia oficialne nedoporucuju az zakazuju vymenu oleja v prevodovke.

Alebo ako vysvetlis ked v servisnom plane v manuale k autu nie je napr interval vymeny hydraulickej kvapaliny v posilnovaci riadenia ?
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 18:39

Ale toto uz vytahujes veci, ktore ti nikto z nas nie je schopny vysvetlit, kedze nie je dany predajca/vyrobca a nezodpovedam za produkt.
Ale poviem ti to z mojej strany. Navrhnem zariadenie a napisem k nemu manual aj s bezpecnostnymi pokynmi. Zakaznik sa rozhodne, ze moje bezpecnostne opatrenia ho zdrzuju, tak ich nejakym sposobom odignoruje/vymontuje jednoducho nerespektuje. Stane sa uraz - ja ako vyrobca zodpovedam za bezpecnost. Pridem na to, ze to odmontoval/nedodrzal manual a dovidenia. Ja som z toho von a nech si dosledky znasa zakaznik, kedze si za to moze sam - a to su u nas celkom ine palky za skody.
Napisem mu tam interval vymeny niektorych komponentov - pokial ho dodrzi, riziko znasam ja, ked ho nedodrzi je to zase jeho problem. A tu sa dostavame k jadru problemu - ty si kupis vyrobok a k nemu je manual - to je Bozi zakon, nie kadejake kecy "odbornikov". Ak pocuvnes ich, mozes (aj nemusis) si narobit problemy, ktore budes ale znasat sam. Ak dodrzis nariadenia vyrobcu, zvycajne to znasa vyrobca a hoci neprijemnosti mas, aspon sa riesia. Cim som sa chcel dostat k tomu, ze stavias koncoveho pouzivatela na uroven nesvojpravneho hlupaka, za ktoreho ma vsetko vymyslat vyrobca a spravit to dokonale bluvzdorne/ predimenzovane a na strnae druhej ten isty zakaznik to ale nechce financovat, lebo ide predovsetkym po cene.

Problem nie je vyrobit kvalitnu vec. Problem ju ma zakaznik ale zaplatit.
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 19:15

Ved o to ide ze ty ako obhajca automobiliek nevies vysvetlit preco oficialni predajcovia vazne tvrdia, ze olej v prevodovke netreba v podstate nikdy menit.

A ten oficialny pokyn o nemeneni oleja v prevodovke je porovnatelny s manualom - cize je toto podla teba OK a mam to skutocne respektovat ??

Inak nepisal som nic o predimenzovanosti len o poctivom dizajne.

Tiez som nikde netvrdil ze bezny majitel auta je hlupak len IMHO malo ludi ma chut / znalosti aby kompetentne vedelo opravit sucasne auta

A nakoniec vyrobit kvalitne auta nie je len o cene vid statistiky spolahlivosti beznych (a cenovo porovnatelnych) japonskych a talianskych aut .

Aby som to tu uz privelmi nezamoril offtopicom -> HOWGH
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 20:52

A vies kolko km je vyrobcom udavana zivotnost prevodovky?
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Piatok, 4. Septembra 2015, 21:29

auto111 sa nehnevaj, ale ak mas raz k niecomu manual, tak ho prste mas dodrzat, inac dovidenia, zaruka v pici, calujes si to sam, vyrobcovia tiez niesu charita aby ti zaplatili za nieco, co si nedodrzal, pride mi to ako ked niekto ide opity na aute, zastavia ho policajti a nafuka, potom na nich nadava, pricom moze nadavat akurat tak na seba, rovnako ako aj pri prekroceni rychlosti atd.

A ano ked si spocitas aj inflaciu, auta su oproti minulosti o dost lacnejsie, a ani sa necudujem bmw ze isli kvalitou dole, ked si zoberies ake vychytavky vzdy prinesu, pritom zakaznik ide po cene, tak niekde sa to prejavit musi, napriek tomu si dovolim tvrdit, ze su to stale kvalitne auta, uz len ked mi menili okno na aute sa mechanik cudoval ako tam pekne paslo, ze na koncernovych autach ich nemoze dopasovat, ze niekde ho pritlaci, a inde mu ho zdvihne, aj to su detaily ktore svedcia o kvalite, a ver mi ze bmw ma vystupne kontroly pekne tvrde, aj ked aj im obcas ujde chybny kus
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Autor témy
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Sobota, 5. Septembra 2015, 21:37

ako to ze nemas menit olej v prevodovke? Velmi jednoducho.

My robime prevodovky pre kolajove vozidla. Zivotnost dnesnycho olejov v prevodovkach lokomotiv je bezne tak 300tis km s tym ze po dobrych vysledkoch je mozne predlzit na 500tis. Lenze bezna lokomotiva nabeha tak 150-200 tis rocne, high-speed (ICE, Zefiro, Talgo...) tak 300tis km. Takze oni musia menit olej po cca 2-3 rokoch.
Prevodovky v autach pracuju s mnohonasobne mensimi vykomni a v nizsich teplotach, preto by som sa nedivil ak by bola vypocitana zivotnost aj viac nez tych 300-500tis km. No a to je viac nez zivotnost tvojho auta ako celku.
Mimo toho, vymena oleja znamena zvysenie rizika poruchy. Nevymenis podlozku pod zatkou (bude tiect), pouzijes nespravny utahovaci moment, pri vymene vnesies necistoty, pouzijes nespravny olej ci das prilis vela/malo oleja. Jasne, vacsina ludi to spravi spravne, ale 10% ci trebars aj 30% nieco z toho pokasle. To moze viest k zniceniu prevodovky, jej zaseknutiu a teda aj potencionalne k "safety relevant" udalosti, ktora zapricini havariu vacsieho rozsahu. A toto riziko si nikto brat na seba nebude, vyrobca teda urcite nie. To radsej zakazem vymenu oleja a vypocitam to tak, aby jej zivotnost bez vymeny bola o nieco viac nez zivotnost najkrickejsej casti vozidla.

Tak asi preto si vobec nezelaju, aby si sa vymenou oleja v prevodovke zapodieval.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 985
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Sobota, 5. Septembra 2015, 21:53

alebo len proste nechcu zbytocne predlzovat jej zivotnost, pretoze to vôbec nezodpoveda dokladnemu planovanemu zastaravaniu :D
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Nedeľa, 6. Septembra 2015, 11:16

Nic take ako planovane zastaravanie neexistuje - to je jednoducho vyplod chudobnych ludi, ktori kupuju smejdy aby si ospravedlnili svoju blbost, ked smejd uz kupili.
Pisal som to vyssie - nie je problem vyrobit kvalitnu vec. Problem ju ma zakaznik zaplatit a tak ide tvrdo po cene - kedze vyrobca nechce prist o zakaznika, tak sa mu v poziadavke prisposobi a vyraba vsetko co najlacnejsie. Lebo co urobi zakaznik? Kupi sunt. Ked mu odide, tak kupi znovu ten isty sunt / popripade rovnaky sunt u inej znacky. Alebo si kupi konecne nieco kvalitnejsie a uz je snad spokojny.
 
bmwmpower82
Príspevky: 703
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Nedeľa, 6. Septembra 2015, 11:42

Presne ako sa uz pisalo vyssie, pre automobilky su nahradne diely dalsia starost navyse ,oni na tom extra profit nemaju,a to s tym planovanym zastaravanim to je uz totalna blbost
Automobilke ide vyrobit produkt za co najlacnejsie v najlepsej kvalite,v najvacsom mnozstve a to chce od dodavatelov, neni sranda byt automobilovy dodavatel,naroky su obrovske taktiez tolerancie sa posuvaju ked vidim tie novsie diely tam to uz je fakt problem vyrobit
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Nedeľa, 6. Septembra 2015, 12:36

auto111 napísal:
Nie netaham, lebo napr. Ty si mi nevysvetlil ako to ze je normalne a obhajitelne ked 2 oficialni predajcovia oficialne nedoporucuju az zakazuju vymenu oleja v prevodovke.

Alebo ako vysvetlis ked v servisnom plane v manuale k autu nie je napr interval vymeny hydraulickej kvapaliny v posilnovaci riadenia ?



Zaujimalo by ma ktori predajcovia nedoporucuju menit olej v prevodovke.
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: Konstrukcia motorov - insider z BMW (vycuc kompletny)

Nedeľa, 6. Septembra 2015, 13:59

vsetci ktori na prevodovku nalepili stitok Lifetime oil, No oil change... :thumbup:

inak fajn clanok, zaujimalo by ma ci je rozdiel v komponentoch aj vo vahe, ak mi daju horsiu kvalitu ine zliatiny do prvovyroby dajme tomu 150gram piest ci aj novy bude rovnako tazky ked je z lepsich materialov :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Mikina a 17 neregistrovaných