el_fuego333 napísal:Namiesto danej temy sa riesia dezolati... S takym pristupom nie je sanca cokolvek zvratit. Treba pisat europoslancom o tom, aka je to kokotina, cim viac mailov, tym lepsie. Zachvilu idu eurovolby, treba na to pamatat pri volbe a podla toho volit.
Neriesia sa dezolati, ja som napisal, ze takto vznikaju tie sprostosti na urovni dezolatov.
el_fuego333 napísal:Nieco mi hovori, ze na ukrajine je malo pojazdnych aut, tak ich tam potrebuju dostat od nas za cenu srotu..
el_fuego333 napísal:Aj nemci sa dosmiali, ked im zakazali na starsich dizloch chodit do miest a museli ich predat za lacny peniaz sem.
Z mojho pohladu lavirujes na hranici dezolata, ale moj nazor je nepodstatny a nebol ani predmetom diskusie. Podstatne je, ze v prvom tvojom tvrdeni je "nazor" hoci je to uplna kokotina ako cela existencia nehistorika Uhrika. V druhom tvojom tvrdeni ide o hrube zavadzanie, lebo realne to tak nie je ani nebolo.
A toto len dokazuje aky je problem s chapanim citaneho textu.
Kazdopadne som to len narychlo preletel:
Vozidlo je technicky neopraviteľné, ak spĺňa jedno alebo viac týchto kritérií:a)bolo rozrezané na kusy alebo rozobraté; b)bolo zvarené alebo vyplnené izolačnou penou; c)úplne zhorelo do stavu, keď je zničený motorový priestor alebo priestor pre cestujúcich; d)bolo ponorené do vody po úroveň nad prístrojovou doskou; e)jeden alebo viac nasledujúcich komponentov vozidla nemožno opraviť ani vymeniť: i) komponenty styku so zemou (napr. pneumatiky a kolesá), odpruženie, riadenie, brzdy a komponenty ich ovládania; ii) upevnenie a spoje sedadiel; iii) airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bezpečnostné pásy a ich koncové funkčné komponenty; iv) rám a podvozok (šasi) vozidla; f)jeho konštrukčné a bezpečnostné komponenty majú nevratné technické chyby a v dôsledku toho ich nemožno vymeniť, napr. starnutie kovu, viacnásobné praskliny v podkladovom nátere alebo rozsiahla perforačná korózia; g)jeho oprava si vyžaduje výmenu motora, prevodovky, karosérie alebo zostavy podvozka, ktorou zanikne pôvodná totožnosť vozidla. 2.Vozidlo je ekonomicky neopraviteľné, ak je jeho trhová hodnota nižšia ako náklady na nevyhnutné opravy potrebné na jeho obnovu v Únii do technického stavu, ktorý by postačoval na získanie protokolu o kontrole technického stavu v členskom štáte, v ktorom bolo vozidlo evidované pred opravou. 3.Vozidlo možno považovať za technicky neopraviteľné, ak: a)bolo ponorené vo vode po úroveň pod prístrojovou doskou a poškodil sa jeho motor alebo elektrický systém; b)jeho dvere nie sú k nemu pripojené; c)palivo alebo pary paliva, ktoré unikli, predstavujú riziko požiaru alebo výbuchu; d)plyn, ktorý uniká z jeho systému na skvapalnený plyn, predstavuje riziko požiaru a výbuchu; e)jeho prevádzkové kvapaliny (palivo, brzdová kvapalina, nemrznúca kvapalina, akumulátorová kyselina a chladiaca kvapalina) vytiekli a predstavujú riziko znečistenia vôd alebo f)jeho komponenty bŕzd a riadenia sú nadmerne opotrebované. Ak je splnená jedna z uvedených podmienok, musí sa vykonať samostatné technické posúdenie s cieľom posúdiť, či by bol technický stav vozidla postačujúci na získanie protokolu o kontrole technického stavu v členskom štáte, v ktorom bolo vozidlo evidované pred opravou. A to dalej suvisi s:
„vozidlo po skončení životnosti“ je vozidlo, ktoré je odpadom v zmysle vymedzenia v článku 3 bode 1 smernice 2008/98/ES, alebo vozidlá, ktoré sú podľa kritérií v časti A bodoch 1 a 2 prílohy I neopraviteľné;Inymi slovami, moje stare daewoo po buracke a sfusovanej oprave, ktore preslo cez STK bez brzd, by podla tychto kriterii by stale nespadalo do stadia neopravitelne.
Pokracujem - ja som v tom navrhu nikde nenasiel, ze by sa zakazali opravy takychto aut. Ide len o definovanie ako sa ma posudzovat auto, ktore ma problemy podla bodov vyssie. Cim dava ramec pre opetovnu recyklaciu a zber a pripadne nastroj do ruk likvidatorom PU pripadne posudzovacie pravomoci servisov. Ak tam niekto najde v tom navrhu najde, ze take auto bude potrebne odovzdat na recyklaciu a NEMOZNO HO OPRAVOVAT, tak nech informuje kde presne sa to pise, lebo som sa k tomu bud nedostal, alebo som to prehliadol.