Piatok, 31. Januára 2020, 10:26
hej o 2k viac ako ta x3 v tej konakovej kozke, druhy link som neotvaral.
cely servis zadarmo je kokotina, ktora ti usetri mozno tisicku, rozoberalo sa to v teme g20, kedy neskor ten priplatok za basic service inclusive znizili tusim o 500 ci 600 eur, uz to nemam v pamati, lebo chvilu mali za to take ceny, ze to nedavalo zmysel a v podstate si si tie 3 servisne prehliadky predplatil. Lebo ked mas servis na 100 000km, tak to su 3 servisky, na prvej ti menia olej a filtre, na druhej mozno sviecky ak mas benzin, na tretej mozno nejake dalsie naplne, ale viac ako tisicku z vrecka nezaplatis ak chodis podla intervalu. Kedysi ak ti auto ukazovalo 3000km do servisu a isiel si menit olej tak ti to v pohode spravili v ramci BSI, teraz musis mat menej ako 1200km aby ti to spravili v ramci BSI.
Neviem, su t uzitocne predajne nastroje, lebo ludia na to proste letia. Podobne ako diesel do malych aut. Ludia su ochotni pri kupe auta dat ovela viac penazi ale akonahle treba o pol roka kupit pneu na zimu tak by radsej predali oblicku aby to neslo z penazenky. Tak si aj ludia co najazdia rocne 10-15tkm na kratkych trasach kupia diesel, ktory sa 3 zo 4 jazd ani nezohreje na prevadzkovu teplotu aby onanovali nad spotrebou a mohli tankovat plnu za 50 max raz za mesiac.
VW/ Seat/Skoda tiez uz ponukaju pri novych autach servis zadarmo na 4/6 rokov do 80/100/150tkm, ale potom ked si das nacenit auto tak ti daju zlavu 2% a povedia, ze ved mas servis v cene. ale pri 100tkm servisnom baliku je to presne 1000 eur co zaplatis pocas najazdu 100tkm vo VW servise. Takze ak kupujues hole bose auto za 17k, tak je to mozno dobry kauf, ale ked kupujes auto za 27, tak dostavas rovnaku zlavu plus minus autobus.
Konkretne hentaka X3 lahko obchytana za 42-43k, alebo ak sa da kupit take avdi kve5 ci merkedes glc, je imho kauf, ktory folcvaken ani tojota nemaju cim tromfnut. Pretoze skus naklikat tiguan so 190k 2.0tdi do takej vybavy ako ma ta x3 a bude to stat 40 s prehladom. Aj vsetky ostatne nepremiovky v tejto velkosti, ano porovnavam nove auta s rocnym, ale ved bavime sa o konkretnom priklade pre toho tvojho kamarata, nie univerzalne ze tiguan stji rovnako ako x3, keby chcel novu x3 bude za 50 v tej vybave to je jasne.
Za mna osobne maju nepremiovky vyhodu v jednej veci - velkost pojebanych dveri. X3 nema ovela vacsie dvere ako X1, nastupovanie pre vacsie jedince je do bavoriackych malych SUV ovela menej komfortne ako hoc do toho tychujanu alebo rav4. x3 ma dlhy predek, male uzke dvere, vzadu je to OK, ale vpredu ked ti do pol otvoru trci palubka s volantom nastupujes nie ovela pohodlnejsie ako do 3er, akurat trosku vyssie od zeme no.
Ale sadnes si do tychujanu za 40 klackov s "top komfortnymi" sedadlami a cele sedadlo je z hovna. v zakladnom karokve od skodovky za 16k su lepsie sedadla ako v tychujane, to su take ich bizariky koncernove, aj stary tiguan mal jednoznacne najhorsie sedadla v triede.
samotne ceny servisov medzi vw a bmw su velmi podobne, na tiguan zaplatis 70-80 za hodinu, na x3 neviem, 100 za hodinu? ale cena dielov rovnaka, ako som sa nedavno dozvedel od mexicana, su to skor take kajsmentke veci ako geometria, v autorizaku bmw 300 ci 350 ci kolko to hovoril, ja ked som robil geo v autorizaku vw tak to bolo hadam do 100.