Ahoj, osobne som mal 2x 540i. Raz automat a raz manual. Obe TU verzie cize s vanosom. Ludia co tu pisu ze to zere 20l bud mali nieco dosrane alebo jazdili ako uplni psychopati a stale len v meste a zapchach. Tolko mi to nikdy nezralo PRIEMERNE. Aktualna spotreba ked sa blaznis v pohode aj 30l ale to sa neda stale tak jazdit. Priemer som mal na automate 60:40 mesto/mimomesto okolo 14l benzinu na 540iA cize na automate.
Manual je o inom a mam pocit ze tu na fore to ludia co mali 540iA stale nevedia pochopit. Je to uplne ine auto pokial ide o zabavu, spotrebu, pruznost!
Na manualnej verzii som mal priemer 60:40 mesto/mimomesto 12,1. Nejazdim ako dochodca a nejazdim ani ako sialenec. Proste idem normalne a obcas tomu riadne ponakladam. Dialnice jazdievam tak 140-150. Myslim si ze ta spotreba je v pomere k vykonu a k obsahu motora dost zazracna. Nepocuvaj kraviny, ze budes mat spotrebu dlhodobu priemernu 20l. To je cista sprostost.
Ta spotreba je dlhodoba ako pisem. Samozrejme ked som isiel napr len mesto a nakladal tomu ako prasa tak to bolo inde. Ale bavime sa tu o dlhodobej priemernej spotreba vsak ze
Ako sa tu spominalo tak tieto motory su haklive na prehriatie. Ak to auto niekto niekedy uhrial uz to nikdy nebude dobre. Ja som sa tak pri prvom osral. Auto bolo uhriate a preto stvrdli tesnenia na ventiloch. Auto mi zralo cca 1L oleja na 800KM. Ked som rano startoval tak taky kudel modreho dymu si este nevidel. Proste tiekol olej do valcov. Tak isto sa prejavuje zla membrana na sani co je pomerne nenakladna oprava. Ci to je membrana alebo kruzky zistis len tak ze vymenis membranu a ak to neprestane tak je zle!
Cize ked budes kupovat nechaj auto odstat na parkovisku aspon 40 minut a potom nastartuj. Ak pri starte zadymi tak to radsej neber.
2. auto (mal som ho dva roky a pred mesiacom som ho predal) bolo 540i manual. To nezralo ani kvapku oleja. Bolo to najzabavnejsie auto co som kedy mal. Spotreba prijatelna a naklady na opravu tiez prijatelne. Samozrejme musis najst dobry kus inak ta to dokaze zrujnovat.
Co by som ja najviac riesil je stav motora a prevodovky. Naprava sa da lahko porobit aj brzdy ale motor su uz motanice a prevodovka tiez. Najlepsie zobrat niekoho kto ma dobru dijagnostiku a to auto ti pichne na PC a pozre hodnoty ako odpaluju valce ake hodnoty maju lambdy a hlavne vanos. Tiez pomerne casta zavada je zle cidlo polohy vacky. Auto normalne jazdi, potom zacne pri prudkom zrychlovani jemne sklbat. Tiez sa stava ze kolisu otacky a motor ti po nastartovani skape ak mu nedas plyn. Staci vymenit to cidlo pripadne v horsom pripade obe (jedno na 4 valce). Oprava asi 90e a robota na 20 minut pri jednom zlom cidle. Okolo 200 000 odchadzaju vodne pumpy. Je dolezite tuto opravu nepodcenit lebo ked ti prdne, polame vsetko naokolo a este ti aj hrozi ze uhrejes motor. Ja som ju menil preventivne a mal som pokoj. V principe ked natrafis na pekny kus to auto je celkom bezporuchove.
Mna este potrapili senzory na ABS a vrzgajuca spojka. Spojka pri manualnych verziach skoro na kazdom jednom vrzga. Mal som novu spojku a vrzgala po 15 000 km. Dal som ju rozobrat a vycistit a po 5000 km zase vrzgala. Takze to uz by som neriesil. Funkcne to nema ziaden dopad na nic. Ide normalne len si vrzga pri stlaceni.
Mal som pomerne vela aut roznych znaciek z bmw spomeniem E46 323i potom e46 330i, e39 540iA a nakoniec e39540i. E39 540i 6q je najzabavnejsie auto ake som jazdil s rozumnymi nakladmi na udrzbu a prevadzku. Cena za ktoru sa daju zohnat je uz smiesna v pomere aku zabavu ti to auto ponuka. Urcite sa este k tomuto autu vratim a odporucam ho. Ale urcite manual :)