... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
obchodna sekcia
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Rady pri kúpe BMW

Nedeľa, 23. Decembra 2007, 15:35

Najjednoduchším a najistejším spôsobom je preverenie auta cez Kontrolu Originality (Cebia, CarDetect) a napichnúť BMW-čko na PC (diagnostiku), aby sa predišlo skrytím závadam.


Keď nieje možnosť diagnostiky ani preverenie auta cez K.O., tak pár užitočných rád...


Preverenie BMW:

1. Najjednoduchším spôsobom je posledných 7-znakov z VIN preveriť v ETK, alebo v inom VIN-dekodére pre BMW..., kde nám vypíše Radu, Modelové označenie, typ, krajina pôvodu, typ motora a prevodovky.

2. Taktiež je možnosť posledných 7-znakov VIN-ka možné vyčítať z BC pomocou testov (návod je v prílohe), taktiež je možné zistiť z jednotlivých testov koľko má auto v skutočnosti najazdene, 6-ciferné kódovanie, ktoré sa vyskytuje na plno pôvodných dielov, ako tiež tých posledných 7-znakov z VIN-ka a plno iných utilitiek.

3. Umiestnenie VIN na karosérii:
-U novších BMW je vyrazené VIN na vnútornom podblatníku, v ktorom je umiestnený tlmič pruženia.
-Ďalšie miesto je na motorovej prepažke, u niektorých modelov sa môže líšiť toto umiestnenie.
-Taktiež je po karosérii viacero štítkov s VIN-kom (viď. obr. v prílohe)
-U starších modelov (napr. E34) je VIN-ko vyrazené pod predným oknom.

4. Štítok:
-je na nom uvedená farba vozidla (prípadne kód farby), VIN-ko ako aj miesto výroby vozidla, model ako aj typ motora (vid. obrázok: "20 6S 1")
- Nity ktorými je upevnený by mali mať na sebe vyrazené "BMW" (platí aj u starších vozidiel, ostané su tzv. nalepovacie)

5. Sprívny tvar VIN:
VIN-ko musí mať VIN na začiatku a konci malý gulatý znak BMW, výnimkou je keď bolo auto búrane a bolo odborne opravované v BMW servise, je ten malý gulatý znak BMW iba na začiatku VIN a na konci je Hviezdička.
V tomto prípade si vie každý sam vybaviť ako značne muselo byť auto búrane.
-Presnejšie čo obsahujú znaky vo VIN je možné vičítať z tabulky. (viď. obr. V prílohe)

6. Dátum výroby:
Presnejší dátum výroby auta je najednoduchšie vyčítať zo štítku na bezpečnostných pásoch (sú zväčša oranžové) vo tvare týždeň/rok (42/2007), taktiež je na ňom uvedené aj 6-ciferné kódovanie auta ktoré môžme vyčítať z BC, mal by tam byť aj VIN a miesto kde bolo auto vyrobené (rok a kódovanie je na každom BMW uvedené, ostatné veci sa môžu líšiť od jednotlivích modelov)
-ďalším znakom kde je možné vyčítať rok výroby je z okien, mali by byť všetky zhodné ak neboli ešte menené.
-Taktiež aj na plastových veciach (napr. poplníky, šuflíky...) je uvedený mesiac a rok výroby.



Preverenie auta po technickej stránke.

Čo sa týka tejto stránky tak mám niekoľko typov, ako skontrolovať, aby boli rovnomerne zjazdené pneumatiky, špáry medzi jednotlivými dielami karosérie, opotrebovanie interiéru na úkor najazdených km a pod, ale radšej by som to prenechal nejakému automechanikovi alebo na tu diagnostiku.


Preverenie pôvodu vozidla u naších susedov (CZ)
http://www.mvcr.cz/auta/index.html
Prílohy
002_rok-plasty.JPG
Bod. 6 - plastové diely
002_rok-plasty.JPG (157.24 KiB) 52334 zobrazení
003_rok-okna.JPG
Bod. 6 - označenie okien
003_rok-okna.JPG (86.71 KiB) 52511 zobrazení
001_bezpecnostne pase.JPG
Bod. 6 - štítok bez. pásov (našiel som len z Toyoty)
001_bezpecnostne pase.JPG (101.04 KiB) 52435 zobrazení
004_stitok.JPG
Bod. 5 - uchytenie štítka (nity na štítku..., našiel som len z Volva..)
004_stitok.JPG (85.42 KiB) 52300 zobrazení
VIN-Decript_1 (BMW).JPG
Bod. 5 - VIN
VIN-Decript_1 (BMW).JPG (111.97 KiB) 52318 zobrazení
DSC00463.JPG
Bod. 4 - štítok
DSC00463.JPG (868.33 KiB) 52327 zobrazení
Kontrolné Body_BMW.JPG
Bod. 3 - Kontrolne body umiestnenia štítkov na BMW
Kontrolné Body_BMW.JPG (123.68 KiB) 52315 zobrazení
Test_BC.doc
Bod. 2 -Test BC
(109 KiB) 1857 stiahnutí
Naposledy upravil/-a BaDDog v Pondelok, 25. Februára 2008, 22:26, upravené celkom 3 krát.
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Pondelok, 7. Januára 2008, 11:28

Stránka na overenie posledných 7-znakov VIN-ka http://bmwfans.info/ ... :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
ancaaa
Príspevky: 479
Registrovaný: 20.11.2007
Auto: e46 330ci
Kraj: Košický
Bydlisko: valalský chlapec

..

Pondelok, 7. Januára 2008, 19:24

pekne si to tu capol ,mal by si dostať puntik nejaky :wink:
E46 330Ci SMG1

život je hra,hrajte ju naplno...
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Pondelok, 7. Januára 2008, 19:30

Dík..., to je asi tolko čo som nazhromaždil..tak dúfam, že to aj niekomu pomôže.., aspoň zjednať lepšiu cenu... :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 7. Januára 2008, 21:25

s dovolenim skopirujem jedno stare tema z e30.cz, vseobecne mozno povedat ze plati pre kazde auto

Projeď se, koukej na teplotu, jestli to nevaří. Projeď si mezery mezi karosářskými díly. Zkus jet, pustit volant, zabrzdit, auto má jet rovně i když brzdíš i když jen tak jedeš. Všechno, co se dá zmáčkout, zmáčkni. Koukni se na auto zespoda. Zkus tak něják od oka kouknout, jestli tam sedí kola tak jak maji, nejsou nakřivo, nebo tak. Zahoupej s tím, když se to bude houpat i bez tvé pomoci nadále, KO tlumiče. Zkontroluj víčko ojele po jízdě, jestli tam bude jen černej olej, v poho, když tam bude pěna, tak hlava, či těsnění KO. Poslouchej motor, měl by běžet klidně bez žádnýho klepáňa, či podobnejch věcí. Než to natočíš, zkus zatočit vrtulí, když se zastaví skoro hned po tom, co jí pustíš, je visco ok, když se to bude točit, jak na ložisku je KO.
Zkontroluj silentbloky motoru. Motor by měl běžet i za studena tak něják klidně.

Zkus ručku jestli nejsou pakny v háji, omrkni destičky a kotouče (je to sice spotřebka,ale taky to něco stojí a je potřeba počítat s následnou investicí). Pokud to má CHECK nemělo by nic svítit. Taky je dobrý si omrknout přední čelo jestli nebylo rovnaný nebo jestli není nějak ohnutý. Popřípadě zkontrolovat jestli jsou obě přední světla stejný značky (bosh, hella) to taky napoví.

Pokud tomu moc nerozumíš, vem s sebou někoho, kdo do toho vidí.
Jde i o to, že když se do auta na první pohled " zamiluješ ", v euforii snadno přehlédneš zásadnější vady a pak třeba zjistíš, žes koupil vrak v naoko pěkné kastli.
Mluvím z vlastní zkušenosti, neber to nijak zle.

Záleží, kam pro to jedeš, ale pokud to tu vyinzeruješ, určitě to má někdo tady z fóra poblíž a třeba ti za nějakou úplatu poradí - i kdybys mu měl zaplatit oběd, furt se ti to vyplatí ... Wink

za tepleho motoru sundej vicko oleje, pokud bude chtit chcipnout, je sani OK, pokud beze zmeny, dira v sani. pri sundanem vicku bys tam nemel mit vitr, spis podtlak - mirne pricucnout vicko kdyz ho budes davat zpatky. udelej kanalovej test - projed se pres diry jak to mlati a boucha. Pokud bude majitel souhlasit, zkus odpich jestli nezacne kulomet - unaveny zadni silentbloky. Obecne - pokud bude proti zvednuti auta na zvedak, je nekde zrada. Pokud ma mit speru, vyzkousej, dle mne by kombik speru mit mel od vyroby. Zkontroluj zamky, spinacku, vse co se da, klidne tomu venuj i 3 hodiny. Dle volantu, pokud nebyl menen, se hodne dovis o kilometrech. Pedaly taky ledacos reknou. Koukni kulisu razeni. Pri teplym motoru zmackni hadice vody - mely by byt pod tlakem, ale nesmeji byt tvrde jako kamen. Sundej vicko expanzky - pokud je okruh chlazeni OK, voda nevyleze ven, pokud vyleze, neco je spatne. Zkus kouknout do expanzky, jestli tam nejsou stopy po oleji. Majitel at prida raznatne na otackach, a koukej barvu dymu. Mirne malo cernyho pri seslapnuti je jeste ok, jakakoliv jina barva u teplyho motoru je zle. Otevri sibr a koukni jesli neni narezla strecha. To samy zadni kapsy a pravej vnitrni blatnik. Nestyd se odkryt koberec a kouknout, zejmena predni rohy pod nohama. O servisu a stavu elektriky hodne rekne stav kabelu pod tapcem pod volantem.

Nech ridit majitele, dle jeho jizdy budes vedet jak to auto dostavalo zabrat. Startuj studeny i teply, i opakovane.

... Sundej vicko expanzky - pokud je okruh chlazeni OK, voda nevyleze ven, pokud vyleze, neco je spatne. Zkus kouknout do expanzky, jestli tam nejsou stopy po oleji....

BACHA, pokud něco špatně bude, tak dostaneš horkou vodou do xichtu, takže OPATRNĚ! Nebyl bys první komu se to stalo, takže s rozvahou Cool
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Pondelok, 7. Januára 2008, 22:50

:smile: jééj, presne toto tam chýbalo doplniť.... :wink:
Zajtra si idem pre afto..., tak nejaké rady aj od teba využijem.... \:D/
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Piatok, 25. Januára 2008, 13:54

chcem sa opytat na ten test BC. Je to overene, ze ak sa zobrazia dva podtrzniky v teste 1.1, auto bolo stocene? Respektive je tu niekto, kto ma zarucene origo kilometre a podtrzniky tam nema?
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Piatok, 25. Januára 2008, 17:55

ak tie kilometre stacal niekto kto sa tomu dobre rozumie,tak nikdy nezistis ci boli kilometre stocene alebo nie...
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Piatok, 25. Januára 2008, 20:53

Presnejšie ti to neviem ani ja povedať...., ale v origo BMW servise by ti vedeli istotne povedať....
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 25. Januára 2008, 23:14

BaDDog napísal:
Presnejšie ti to neviem ani ja povedať...., ale v origo BMW servise by ti vedeli istotne povedať....


mam info ze 6-hranne kluce si dost dobre pamataju km, aj ked sa stocia budiky a RJ
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
BaDDog
Autor témy
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Sobota, 26. Januára 2008, 00:04

Max-Max napísal:
6-hranne kluce???


Nepochopil som to... :?
 
Užívateľov profilový obrázok
kenedy_e46
Príspevky: 636
Registrovaný: 2.7.2007
Bydlisko: Námestovo

Sobota, 26. Januára 2008, 13:07

Max-Max napísal:
mam info ze 6-hranne kluce si dost dobre pamataju km, aj ked sa stocia budiky a RJ
to je pravda na bmw sa Km ukladaju do viacerych miest ako aj do kluca RJ atd. atd. takze akchce niekto uplne pretocit km tak mu to da dost prace
 
Misho e-39
Príspevky: 135
Registrovaný: 20.4.2007
Auto: e46 330xd 204PS ex
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Námestovo

Streda, 30. Januára 2008, 08:25

na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora
EX : E46 330XD Touring, 150KW 2004/6

EX : E39 525Tds,ARKTISSILBER METALLIC
R6 2,5TDS 123Kw/167PS 317Nm 8,0l

AKTUAL: E61 530XD 235PS
 
Užívateľov profilový obrázok
barabas
Príspevky: 1410
Registrovaný: 29.5.2007
Kraj: Žilinský

Streda, 30. Januára 2008, 09:21

Misho e-39 napísal:
na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora


ale to sa musi potom indexovat dak: VIN | KM
lebo ked vymenis na ine auto, neviem ci to dak prisposobi, alebo ako to rozoznava...
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Streda, 30. Januára 2008, 16:36

Misho e-39 napísal:
na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora

do svetleneho mudulu...nie do reflektora [-X [-X [-X
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných