Diki moc za info, tiez to akurat riesim :)
Ale.. chcem sa spytat. Ako modelovy pripad budeme brat BMW e90 t.j. od rok vyroby 2005
1. Kupovane v SRAk je BMW kupene tu ako nove na Slovensku a ja ako zaujemca ho pred kupou zoberiem na diagnostiku do autorizovaneho servisu original BMW tak.. je moznost, ze hocijaky zasah v BMW nezistia?
Presne asi nezistia o kolko presne a kedy to bolo stocene, ale nezistia ani zasah do systemu ako takeho?
Kde vsade sa uklada udaj o pocte najazadenych kilometrov?
Riadiaca jednotka, kluc a este niekde?
Je mozne samostatne preklepnut zdroj tenjto info? Daka citacka klucov atd?
Alebo automaticky ak sa prepalia info v riadiacej jednotke tak sa zmeni udaj napr. aj v kluci?
2. Kupovane na trhu EU (ale hlavne dajme tomu DE, AT, IT, BE)
V skratke sa chcem jednoducho spytat ci je mozne zistit, ze boli stocene kilometre pred tym ako auto opustilo hranice povodneho statu t.j. pred kontrolou originality, STK atd. a ak ano tak ako konkretne a najhodnovernejsie to zistit pls?
Bol som v BMW a bolo to s nimi trosku tazsie.. ze co sa zistit da a co neda.. bolo mi povedane, ze maju staru a novu databazu, ktore nie su previazane a ze do tej starej sa dostat nevie a takisto, ze sa nevie dostat do detailnej nemeckej BMW databazy. Je to mozne?
Ma skusenosti niekto s tym, ze ak som si zistil kde naposledy v Nemecku (v ktorom BMW bolo predane a v ktorom servisovane) a zavolam tam.. ci mi poskytnu taketo informacie?
Pretoze potom sa da zistit kolko malo na kontrole originality ci na STK a pripad uzavrety :)
Na zaver. Ake diagnostiky vobec existuju? Podla vsetkeho len daka zakladna, potom hlbkova, diagnostika na aute za jazdy (tlaky v turbe, vstreky atd).. su to vsetky? Mohol by ich niekto prosim konkretne popisat resp. povedat ake maximum sa da spravit a auto do bodky skontrolovat?
A čo sa týka právnych a daňových vecí tak.. len dneska bola na túto tému zaujímavá tlačovka viď.
Pri dovoze áut sa robia podvody za miliónyhttp://www.ta3.com/clanok/1009154/danov ... liony.html a zaujímavá tlačovka.
Najdôležitejšia vec je overiť si na sto percent pôvod daného auta, t.j. kúpnopredajná zmluva, faktúra a to nielen u bazárov a firiem ale aj U INDIVIDUÁLNYCH PREDAJCOV/DOVOZCOV/SPROSTREDKOVATEĽOV a okrem iného je potrebné si overiť či bola odvedená DPH t.j. dôkaz o zaplatení DPH buď v krajine vývozu, alebo tu v SR! U autobazárov prípadne dovozcov vo forme napr. s.r.o. si overiť je či alebo nie je platcom DPH.
Čiže ak vám niekto nechce povedať kde a ako to kúpil, nechce ukázať kúpnopredajnú zmluvu (nech si v klude začierni sumu za ktorú to kúpil a jeho pseudoobchodné tajomstvo začierni), faktúru a pod. a obháňa sa tým však to má kontrolu originality, STK a pod. (ktoré tiež nie je problém sfalšovať, zmena VIN, prihlásenie na "dvojičku" apod. viď Auto, ktoré na Slovensku prešlo kontrolou originality, bolo ukradnuté -
http://www.zdruzenie-sova.sk/clanek/sme ... adnute-260 prípadne Kradnuté autá legalizovali: policajt, colník a úradník! viď.
http://www.topky.sk/cl/10/604671/Kradnu ... a-uradnik- ) tak jednoducho.. NEKUPOVAŤ.