... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Ne, ne, ne nekupujte staršie BMW, lebo..neviem... je staré

Piatok, 6. Júna 2008, 13:39

To auto je staré! Jeden z argumentov neprajníkov. Tento článok, podobne ako včera (http://bmwklub.sk/viewtopic.php?t=7183 ) prichádza ako jedna z odrážok pripravovanej témy v ktorej sa Vám pokúsim objasniť pohnútky kúpi auta BMW 7. No nakoniec som túto „odrážku témy“ trochu zovšeobecnil a myslím, že stojí za pozornosť všetkým milovníkom vône spálených hydrouhľovodíkov, bez rozdielu značky auta a objemu motora.
Tak staré vravíš!!! Hmmm, určite prežije niekoľko generácii bežných áut. Zainteresovaný mi iste túto skutočnosť potvrdia. Myslím, že márne budete hľadať hrdzu alebo niečo podobné na týchto autách ešte niekoľko dlhých rokov po uverejnení môjho článku. Pokúsim sa o logické vysvetlenie. Auto, ktorého obstarávacia hodnota je niekoľko miliónov zákonite musí obsahovať kvalitné materiály a spracovanie, ako priemerne auto za niekoľko sto tisíc. Takéto autá majú reprezentovať značku v čo najlepšom svetle a nie je u výrobcov nič neobvyklé ak sa určité modely predávajú za výrobné náklady. Ako príklad uvediem Mercedes W 124 500E s benzínovým 5 l motorom. Netvrdím, že príklad malého zisku je práve u modeloch BMW, len poukazujem na fakt bežný v automobilovom priemysle. Tieto autá sú stavané na hltanie kilometrov, spoľahlivosť a funkčnosť všetkých prvkov. Tu sa pristavím. Myslím že za sťahovanie km na našich autách si môžeme sami. Chápem túto „slovenskú tradíciu“ ako genetické dedičstvo „škodováckych“ čias, kedy údaj 100 000 km na tachometri bez milostne znamenal nezvratný proces GO motora a samozrejme karosérie. Tento údaj generálnych opráv sa geometrickým radom zvyšoval s rastúcim počtom narodeninových osláv „prešťastného vlastníka toho to technického klenotu“. Pri „súčasných“ (tento pojem použijem veľmi opatrne), skôr ho nahradím „osvedčených“ (osvedčeným považujem aj 20 ročné auto) ostatných kvalitných značkách automobilov by mal byť údaj z tachometra vnímaný takto:
- do 200 tis km je znakom zábehu auta
- 201 – 300 tis km, auto je v puberte
- 301 – 400 tis km pre auto znamená údaj o dosiahnutí dospelosti
- 401 – 800 tis považujem za zrelý vek auta
Tomuto chápaniu samozrejme priložte vhodný typ motora, nik predsa nemôže ani teoreticky predpokladať, že motor 70 kW 1400 ccm V4, vydrží toľko čo 105 kW 2500 ccm V6 či motory V8 a V12. Z tejto teórie vychádza jeden záver obsah motora ničím nenahradíš. Nehovorím o výkone zámerne. Pretože vysoký výkon dosiahneme aj na relatívne malom obsahu, no určite na úkor životnosti motora. Dobrým príkladom pomeru vysoký výkon menší objem a malá životnosť sú súťažné motory. Naproti tomu si vezmime príklad nekonečnej životnosti stacionárnych motorov používaných napríklad v generátoroch vyrábajúcich el. energiu. Tu môžem osobnou skúsenosťou doložiť fakt, kde motor Iveco používaný v nákladných autách do 7 t, je taktiež osadený v nami používanej elektrocentrále, ktorá v prepočte odpracovaných moto hodín na km poskytne údaj do 2 000 000 km!!!!! Motor aj naďalej každým dňom spoľahlivo pracuje a očakáva sa od neho ešte aspoň 1 mil. Premeraním kompresných tlakov, ak toto budeme považovať za údaj opotrebenia je číslo 28 bar z 30 +,- 1 bar na valec. Samého ma to prekvapilo a to ide o taliansky Fiat, ale vráťme sa k téme. Viem, že tieto argumenty, ktoré používam ako príklady sú napadnuteľné so všetkých strán od použitia paliva cez porovnávanie neporovnateľného typového zámeru motora, starostlivosti o motor každej kategórie až po osobnú ohľaduplnosť každého užívateľa voči svojmu autu. Snažím sa iba majiteľov áut ktorý majú hlavu v oblakoch dostať späť na zem, aby naivne neočakávali od 10 ročného auta a ešte k tomu BMW údaj „najazdených poctivých 200 000 km“. Taktiež netvrdím, že nie sú výnimky, určite sú asi ako nájsť 22 ročnú pannu. Všetci ju chceme nájsť, no možno iba pár jedincom sa pošťastilo. Ďalší si hladkajú ego vedomým alebo nevedomým klamstvom, že patria do prvej skupiny. A mi ostatný sme spokojný s tým čo máme, možno závidíme skupine 1 a 2, alebo zakladáme témy na BMW klube, kde hľadáme nevýhody 22 ročnej panny. Ako to je s plusmi a mínusmi tu spomínanej devy je na každom z nás. Strašne by som sa však chcel dožiť doby keď ľudia budú vnímať údaj z tachometra ako jednu zo svojich vrások na čele. Realitu neschovávaj, nenúť ísť svoje partnerky na plastickú operáciu pŕs v podobe „zásahov do tachometra“ po jej návrate môžeš byť ty aj iný „prítulník“ sklamaný v očakávaní ktoré to malo priniesť. Použijem citát tu vyslovený „jednu ruku na bradavku a druhú na cicinu“, koľkým z nás by sa pretočili očné buľvy, keby sme mali tú možnosť a otočením čarovného Arabelinho prsteňa vrátili údaje tachometrov na pravú mieru. Zrejme by zaručene nasledovala otázka „ je vôbec možné, že to auto ešte stále chodí???“ , je páni a bez problémov. Možno by sa po zhliadnutí stavu km, mnohým z nás nahodili ističe sebazáchovy v hlave a povedali si „auto už niečo pamätá, musím sa k nemu náležite správať, je dobre preventívne urobiť to a to a skontrolovať niečo iné“. Naučme sa byť hrdý na údaj o počte najazdených km. Na záver ešte vezmem poslednú ilúziu romanticky založený vyznávačom dovezených áut. Nič ma nepresvedčilo o opaku tvrdenia, že zahraničná bazárnicka obec prevažne kontrolovaná moslimskou „menšinou????“ má záujem predávať autá so skutočným počtom km ak je po nich taký dopyt hlavne s post komunistických krajín (Poľsko, Rumunsko, Bulharsko, Litva, Bielorusko......). Takže to funguje asi takto: „nemecký“ bazárnik Usama Dali Fahir, kúpi auto do výkupu a stočí údaj 550 000km na 280 000 km, zavolá svojmu obchodnému partnerovi Ferkovi Otíkovi z Vyšnej Krátkej a zvestuje mu úžasnú ponuku o aute „only for you“ cmuk, cukrík, len má trochu viac nabehané, inak ako nové a už ho obzerá zahraničná konkurencia tak sa rozhodni. Ferko jasne, že nezaváha a auto je spolu s ďalšími doma. Zavolá kámoša, experta cez PC no fakt „kapacita“ chalan a razom máš údaj 186 678 km. Menší údaj by už neuhral, alebo mu prijeb... vlastná hanba a väčší, to by auto nepredal, kde že veď naši chcú autá do 200 000 km. Tak ich budú mať!!!!! A potom :shock: .
BMW 725 TDS
 
Užívateľov profilový obrázok
Fabo.sk
Príspevky: 107
Registrovaný: 29.2.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice - okolie

Piatok, 6. Júna 2008, 14:54

Radosť čítať po tebe.. len tak ďalej!
môj sen => 2001 E39 M5
realita => 2007 Volvo C70 (kus a mohla byt E93)
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Piatok, 6. Júna 2008, 15:47

poznam 10rocne bavoraky s km do 200t a aj 22 rocne panny :lol:

mozem otazku? chalan ty sa comu venujes?
 
Užívateľov profilový obrázok
bohus
Príspevky: 117
Registrovaný: 12.6.2007
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Piatok, 6. Júna 2008, 16:08

to je vlastna skusenost :?:
ex TRABANT 601 S limuzina, dvojtakt, vzd. chl, EURO -3
ex 318tds EURO 2
JAWA 175
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Piatok, 6. Júna 2008, 16:57

S prvou castou suhlasim =D>

Co sa tyka zivotnosti tam na ukor vykonu tam celkom nesuhlasim. [-(

Poznam cloveka co ma co ma po fotrovi fakt raritnu hondu CRX 1595cm3 116kw/7600rpm 152Nm/7100rpm a ma na nej najazdene cez 300tisc bez poruchy a vtec stale reve ako novy...

pri M3 e36 236kw je tiez vysoky vykon pri "relativne" malom obsahu... podla mna na zivotnosti motoru to nic nemeni...
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Piatok, 6. Júna 2008, 17:38

eko.fresh, máš pravdu súhlasím, všetko je to o vlastných skúsenostiach. Ja som vychádzal zo všeobecných a vlastných poznatkov. Ten vzťah výkon - objem je použitý skôr ako školský príklad pre nerozhodných "BMW túžiacich" ľudí, aby sa nebáli namiesto motoru 1.6 kúpiť napríklad 2.8, 3,5. Myslím, že všetci zainteresovaný vieme o relatívnom faktore spotreby aj pri týchto veľko objemových motoroch. A možno sa aj zhodneme na teórii ktorú zastávam, že 3,5 l motor (reálne využívaný možno na 40% jeho max výkonu) by mal životnosťou prekonať 1.6-tku dusenú na 100 %. Samozrejme všetko za predpokladu, mozgom obdarených užívateľov a servisov.
BMW 725 TDS
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Piatok, 6. Júna 2008, 18:43

Zalezi aj od motora, ale napriklad taky M30 (zhodou okolnosti ho mam v aute:))) je jeden z najspolahlivejsich motorov vobec, neni problem najist vladnu sedmu 730 bo 735i co ma natocene k milionu km... A litrovy vykon ma dost maly, daco cez 60PS na liter, zato ma ale velmi prijemny priebeh krutaku a dobre sa s nim jazdi... Neni vsetko len o litrovom vykone...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Piatok, 6. Júna 2008, 18:55

co clanok, to dobre citanie :D
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Piatok, 6. Júna 2008, 19:24

dodo73 napísal:
eko.fresh, máš pravdu súhlasím, všetko je to o vlastných skúsenostiach. Ja som vychádzal zo všeobecných a vlastných poznatkov. Ten vzťah výkon - objem je použitý skôr ako školský príklad pre nerozhodných "BMW túžiacich" ľudí, aby sa nebáli namiesto motoru 1.6 kúpiť napríklad 2.8, 3,5..


Myslim ze sa zhodneme... Som zastanca velkych kubatur aj ked sam momentalne nemam velky motor v aute. Samozrejme s tou spotrebou tiez suhlasim.....

Helldiver, jasne ze to vsetko neni len o litrovom vykone ... hlave pri atmosferach a malych motoroch.... napr. ta honda co spominam vyssie, dost sa to podoba motorke... treba toci tocit a krutak aj tak ziaden....

Taky 1.6 motor uricte milion nenabeha...ako napr. ten co mas ty... ale zasa potrebujeme aby auto nabehalo milion ? Asi ani nie... ale o nicom to asi vypoveda... o tom co pise dodo :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
zdenko
Príspevky: 1325
Registrovaný: 23.9.2007
Auto: e30 320i, e30 325ic
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: bratislava

Piatok, 6. Júna 2008, 19:38

eko: mozno to nepotrebujes ty ale poznam vela ludi co od auta vyzaduju aby ten motor tolko odjazdil a stavim ze ta stara haraburda vyrobena za komancov (ci stare mercedesy alebo bmw) toho urcite dosiahne skor ako tieto nove sracky.
Fuck new model cars (little psycho je narkoman)
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Piatok, 6. Júna 2008, 19:59

Zdenko asi je to presne tak ako vravíš, zámerne som napísal "osvedčené" a nie "novšie". U nových áut mám dojem, že sa roba skôr na obmedzenú životnosť, aby majiteľ bol nútený do kúpi nového, alebo neúmerne draho servisoval. Chápem aj výrobcov áut, majú prd s toho keď ti predajú jedno auto za 20 rokov (neberte ma doslovne) a nezarobia ani na servise. No čo narobíme doba je taká, výrobcovia sa už asi nepredbiehajú v životnosti súčasných motorov. Kedysi bola táto vlastnosť výsadou, dnes asi zvláštnosťou. Dávnejšie behal po Košiciach taxík Mercedes 123 300 D, ktorý podľa slov bratov čo ho používali mal najazdené 2 mil km!!!! Klobúk dole pred takým strojom, na takýto údaj by som bol fakt pyšný. Ale, nechcem túto debatu hnať do extrémov, ani nepožadujem tento údaj km v našich autách. Len akási úvaha kam to speje.
BMW 725 TDS
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 6. Júna 2008, 20:02

dodo73 napísal:
Dávnejšie behal po Košiciach taxík Mercedes 123 300 D, ktorý podľa slov bratov čo ho používali mal najazdené 2 mil km!!!!


mimochodom ten motor este jazdi ale uz v inej kasni
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Piatok, 6. Júna 2008, 20:33

Teraz bez srandy... Na to aby si znicil motor 300 D v Mercedes 123, potrebujes ist na Makarsku rivieru a spat bez oleja a bez chladiacej kvapaliny...

Inac nieje realna sanca polozit ten motor

Prikladam tematicke videa o Mercedese



[youtube]saV3hUUry-4[/youtube][youtube]d8eXlJKR5gk[/youtube]
 
Pežot

Sobota, 7. Júna 2008, 14:39

Eko tie som sem pridával ale boli 4 tuším :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
2bad
Príspevky: 471
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: BMW 530d e39
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Nedeľa, 8. Júna 2008, 22:40

fakt cool videa. neni su robene podobne testy aj s BMW? a ten motor 300D je diesel? lebo ako som si vsimol, tak tam vyberal sviecky... :-/
Felicia "novy xicht" 1.3MPi 50kw ex
BMW e36 M52 320i 110kw ex
BMW e39 M57 530dA 142kw - aktual

Obrázok

http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq ... re=related

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných