Streda, 27. Mája 2020, 13:45
ak by mal kupit nove, chce kombi, automat, nech to ma teda v kategori plebejskych aut aspon tych 170 koni a 0-100 pod 8 sekund, zostava mu kia proceed, za ktoru da v kristu 24-26. Nic ine mi momentalne nenapada ak sa bavime o novom aute, konkurencia bud teda ponukne vyssi vykon za viac penazi alebo max 110kw za rovnako.
ked na tom natoci 100-150tkm po 5 rokoch, dostane za nu 9. tolko dostane aj za tuto bielu marhu ked bude mat 10 rokov. servisne naklady na kiu aj keby chodil len kazdych 30tkm ho vyjdu 1200-1500 eur za tych 5 rokov v autorizaku koli zaruke, a to bude len olej, filtre, sviecky, neratam vobec servis brzd atd.
Ak bude dojit 535d co to da a nebude sa pustat do preventivnych vymen cerpadiel a vstrekov a neviem coho vsetkeho a bude dufat, ze to 100tkm proste vydrzi a prinajlepsom da vymenit olej v prevodovke tak do toho optimisticky a 10 eurovkou do zvonceka u kuffu nech sa za auto pomodli pri dojeni naleje tiez mozno len do dvojky za beznu udrzbu.
kasko na toto 535d sa da slusne za tisicku, za kyju budu chciet 600, ale na nove auto by som si aspon prve dva roky platil gap, takze 800.
ked to clovek hodi do bulharskej tabulky s tym, ze obe auta bude len dojit, tak nakonci mu vyjde, ze ho tato 535 nevyjde v total cost of ownership zazracne a zavratne viac ako ta kyja. za predpokladu, ze sa nic nevysype. Moze, nemusi, starynovy by povedal, ze pri bmw musi :).
Ale furt tu porovnavam dychavicnu 1.6tku co pri plnej akcelaracii bude tancuvat lava dva, prava dva predohrabom a vobec, porovnavat sa daju len cenou noveho a 5 rocneho.
Ked chce pajtu, nebude si kupovat ceed ani octu. Ked si kupuje novu octu alebo ceed kupuje si to z rozumu a fixneho rozpoctu, nemusi drzat aspon 5k vzdy na ucte keby rano nenastartoval.