Štvrtok, 4. Januára 2018, 12:53
+-78000km 2013 cerpadlo (vysokotlake) som vyriesil za nieco okolo 350eciek aj s robotou (bez DPH), nemusel som menit, ale vymenilo sa (pricina problemov boli nakoniec vstrekovace)
+-82000km 2013 vstreky za 900€ + nejake drobne s DPH, 6kuskov aj s robotou, autorizak (cena vstreku bola vtedy 120€+- teraz je cena niekde inde - okolo 220€)
+-96000km 2015 dekarbonizaciu som vyriesil do 400€ cez dekarbo.sk (sanie dole, cistenie ventilov mechanicky + nejaka ta chemia a aditiva do oleja, benzinu + vymenil sa aj olej s filtrom co som si doniesol) tiez nebola potrebna, riesila sa preventivne
-pri vstrekovacoch boli problemy a existuje 10tka nahrad, posledna nahrada bude na tom relativne dobre, teda ak boli na aute vstrekovace menene a su tam tie z poslednej rady (tusim s kodom tusim 11?)
-vysokotlake cerpadlo odchadzalo viac na n54kach (a neviem ci nie hlavne v amerike kde bola aj zvolavacka, na niektore verzie vstrekovacov tusim bola tiez), tiez nejaky vyrobny problem a uz by to nemalo byt take vazne ako v pociatkoch, samozrejme treba s nim ratat, ale to je v porovnani s inymi drobna polozka
-dekarbonizacia sania, tej sa nevyhne ziadne auto s cisto priamym vstrekom a egr :) skor ci neskor, nepomaha tomu dochodcovska jazda, + pri olejovych lektvaroch s nizsou viskozitou a odolnostou voci teplu a long life intervaloch (+ poziadavka na vykon + termomenezment BMW pri motoroch n52 n53 n54 n55), sa proste olej v systeme zapeka a karbon nie je len v sani, ale prakticky vsade kam olej lezie a ostava, komplet motor a hlavne vo vani (vana dole, vyskrabat, vymenit tesnenie a fici sa dalej.
-n52,53,54 vodna pumpa vacsinou +-150000 a dovi, odtah a vymena +-600€ s robotou v autorizaku
Najvacsi problem je podla mna diagnostika a odhalenie konkretneho problemu, uz sa to tiez asi zlepsilo, ale v rannych fazach, ked sa u mna vyskytli problemy (2012,2013) od mojho auta daval ruky kazdy prec po par pokusoch, ktore som si samozrejme u kazdeho solidne zaplatil :). Dokonca som mal problem aj na prvej emisnej kontrole po 4 rokoch v 2013tom, N53 ma vrstvene spalovanie a spaluje v rezime nizkej zataze chudobnu zmes (dalsia z pricin karbonovania a bordelu na ventiloch a v celom sani), preto moze byt hodnota lambdy pri tomto motore v rozmedzi 0,7 az 4,0 tusim (pri 99,9% inych benzinovych aut je to 0,97 do 1,03) a ja som prisiel s autom na emisnu (samozrejme na prvej tam zadal panko n52ojku motor a poslal ma hned prec, nech si to dam doporiadku, ze take hodnoty lambdy este nevidel, to som len pozeral s vyvalenymi ocami, na druhej uz zadali n53ojku kedze som ich na to upozornil, ale horná hranica lambdy pri merani bola vtedy pre n53 stanovená na 2,3 a auto ju samozrejme preliezalo. Nakoniec som tu na klube nasiel podobnu skusenost a na 4ty krat nechal robit emisnu Kaisa zo Ziliny a tomu sa podarilo emisnu spravit tusim ze hodnota lambdy pri merani bola 2,27, vedel v akych otackach to treba pri merani presne drzat a mal uz nejake grify. Pri dalsich dvoch emisnych uz bol horny limit lambdy pre n53 zdvyhnuty na 4,0 podla protokolu (ale uz som aj tak dosahoval hodnoty niekde hlbsie pod 2) a emisne som bez problemu spravil, ale rieste takuto situaciu, ked z emisnej pridete do autorizaku BMW v BA, tam Vam povedia ze vsetko je v poriadku, vsetko preverili, pozreli, zmerali emisie a potom pridete na dalsi den spokojny zase na emisnu a ste tam kde ste boli a neviete co dalej :).