na dezen sa mozes vysrat, ulohou dezenu je pozovat na marketingovej fotke, z hladiska tvaru je 1000 sposobov ako nakreslit tak aby plnil tu istu ulohu.
pri r18, kde mas dokonca nizsi zatazovy index ako na r17 (93 vs 94/95 pri mensich rozmeroch) by si sa zaobisiel aj bez XL ak kupi 97+, ale ja osobne davam XL aj na mamkinu Fabiu, pretoze ten rozdiel je nula az 10 eur kus podla rozmeru a nic tym nemozes stratit, len ziskat, okrem placebo pocitu aj sancu na lepsie vyvazenie kolesa a hlavne nizsiu hadzavost pri vyssich rychlostiach, lepsiu toleranciu dlhodobeho podhustenia. ak mas v technicaku XL zapisane, tak ich mat musis, ak nie, tak aj tak skus obzerat po Xl, alebo teda ked uz minimalne po 97... ak najdes aj vyssi, a nebude ovela drahsi, kup kludne aj 100+
FR pri conti znamena ochranu disku (pneu je viac vystupena ponad okraj disku aby si ho neoskrel o obrubnik), A0 znamena, ze to bola prva vybava pre Audi. Pneu, ktore maju OEM znacky, napr. A0 pre Audi alebo hviezdicku pre BMW sa vseobecne oplati kupovat, kedze su to pneu, ktore presli lepsou kontrolou kvality a musia splnat mierne vyssie standardy ako tzv. "replacement" seria, ktora sa vyraba priamo na retail a nie pre export do automobiliek.
ak chces naozaj the best, momentalne tak ako aj minulu sezonu - mishelaan pilot sport 4, nizky hluk, velmi dobre na vode aj zrejme budu najlepsie aj na suchu - toto nie su informacie z nejakych internetovych testov, ale vysledky internych testovani na testovacm polygone, ktory ma ZF v Jeversene, ktore sa robili pred tyzdnom.
jediny parameter, kde je lepsi Conti PremiumContact 6 je na suchu, ale za cenu toho, ze na vode je horsi, aquaplanning este o nieco horsi index, a hlavne, suverenne najvyssi hluk, a to horsi ako vacsina cinskych pneumatik, kedze zmes je tvra ako slak, toto je problem, ktory maju uz od premium contact 2 poslednu dekadu. Ja osobne od conti obuvam zimne na niektore auta, letne nikdy. Letne v standardnom rozmere 205/55 na male hatchbacky, kde polovica aut uz nema ani len vytlmene podbehy koli setreniu a mohol by si mat auto na magride kolajnici aj tak by si pocul hluk od cesty, ale proste conti letne boli, su a este zrejme nejaky cas budu najhlucnejsie na trhu. je to aj dovod, preco BMW uz po 1 roku zrusila zmluvu s Conti niekedy okolo roku 2015 tusim, bol som na oslave, ked BMW podpisalo zmluvu, ze 10% vyrobenych aut bude mat conti pneu, po roku BMW od toho odstupilo, dodavaju im mozno 4% teraz, aj to neviem, ci vacsina nie je na motorky.
kup pilot sport 4, a ak chces usetrit, tak bridgeston turanza t005, tie su taky lepsi nadpriemer napriec ale su podobne hlucne ako conti, alebo hankook ventus prime 3, tie su sice tiche, ale horsie na vode. ale oboje, bridgestona aj hankook su myslim starsie modely resp. neviem ci maju na tuto sezonu nove, a vychadzali ako taky budget option minuly rok. hanook ma pravdepodobne novu seriu uz.
no a ked pozeram heureku, tie pilot sporty nie su o nic moc drahsie ako hocico ine,
https://pneumatiky.heureka.sk/michelin- ... 0-r18-97y/okolo 115 eur za kus, nemas o com (skontroluj si, ci mas predpisane XL alebo nie v technicaku, myslim ale, ze asi nebudes mat)