... všetko o BMW ...
boborjelotor napísal:Nepísal som že 50 eur za diagnostiku je veľa a ani to toľko nestojí kompletné pozretie auta...ja som myslel, ze kolenovrtom ho volas preto, ked sa krutil ci 50 eur za diagnostiku v autorizaku neni vela a ci sa to oplati
boborjelotor napísal::lol:ja som myslel, ze kolenovrtom ho volas preto, ked sa krutil ci 50 eur za diagnostiku v autorizaku neni vela a ci sa to oplati
///majak napísal:👍👏Chvíľku sem človek nepríde, a hneď takáto debata... Treba sa pýtať o radu, ale zas treba aj sám študovať, ak chcem niečo skutočne kúpiť. Toto fórum je dokonca indexované aj cez Google, takže to je ešte o to jednoduchšie zadať do kontextového vyhľadávania požadované slová. Treba si o aute zistiť, čo všetko ma môže prekvapiť, s čím treba rátať, na čo si dať pri obhliadke pozor, koľko ma výjde servis, a vždy treba dať aj na pocity z predávajúceho a celkovo zo všetkého... A okrem pocitov sa všetky fakty dajú na tomto, alebo českom, resp. iných zahraničných diskusiách, nájsť, YouTube nevynímajúc - tam je toho tiež dosť. Ja som týmto "učiacim" spôsobom zatiaľ kupoval vždy všetky vozidlá. Je v poriadku poradiť sa s niekým, a požiadať ho o názor, či konkrétne inzerované vozidlo je podľa druhého v poriadku, ale rozhodne by som neočakával, že mi niekto bude venovať toľko času, že so mnou pomaly pôjde na obhliadku (na to sú tu platené služby, ak som napríklad lenivý, alebo si chcem byť istejší), a dnes nikto nerobí nič úplne zadarmo. To mi pripomína, ako si na mňa "známi" vedia spomenúť len, keď potrebujú nejaké IT veci... Lebo proste sú neschopní si niečo vyhľadať. Len akosi im uniká, že aj ja som sa to predsa musel zniekadiaľ nejak niekedy prvotne naučiť, alebo sa s danou vecou oboznámiť. Ale dnes je žiaľ už asi taká doba, že pre ľudský mozog už nie je jednoduchšie vedieť sa na niečo opýtať (časy, keď prišlo Google, v porovnaní s časmi pred tým), než to vedieť, poznať, či ovládať (mať naučené z odbornej literatúry), ale je pre neho jednoduchšie sa spoliehať na druhého. Ja sa tiež v mnohých veciach absolútne nevyznám, (autá nevynímajúc), ale ako tu už niekto napísal, treba ísť vziať také, aké sa mi páči, za predpokladu, že som si o ňom naštudoval základné veci, ako uvádzam vyššie, a následne ho odovzdať mechanikovi. Ono optimálne je kupovať autá v rozmedzí 3 až 7 rokov, na obdobie 2 až 4 roky, aby bol zachovaný aký-taký pomer investície, úžitkovosti a zostatkovej hodnoty, a vtedy viac-menej človek nemusí až tak hľadieť na servis, teda aspoň určite menej, než na aute s vekom 15+ rokov, a podľa cien si vyberať v uvedenom rozmedzí také, ktoré si možno rozpočtovo dovoliť (niekto si dovolí Fiat, niekto BMW, niekto Koenigsegg), a takto tie autá treba točiť. V akomkoľvek inom prípade treba rátať, že sa môže stať s autom v podstate hocičo (ako bolo napísané - od stieračov až po motor). Takže si naštudujem základné informácie, optimálne mám svojho servisáka, špecializujúceho sa na konkrétnu značku, a následne pozriem inzeráty, a tie najlepšie idem skrátka pozrieť a dačo z toho vyberiem. Alebo teda čakám, čo sa objaví a nejazdím... Za mňa jednoduché. :-) P. S.: Nemám nič proti nikomu.