... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Štvrtok, 23. Augusta 2018, 12:16

BMW je super, ale ma zmysel podla mna len vtedy, ked mas dost prachov na funglac v zaruke, ktory mas ako daily a neriesis servisne naklady a problemy so spolahlivostou alebo mas potom hocijako stare BMW, ktore si drzis v top stave a mas ho len na vikendove vozenie. Osobne ale moc nechapem pohnutkam ludi, ktori maju 15+ rocne BMW na daily, ktore je v zlom stave, stale sa im kazi, neustale behaju po servisoch a vrazaju do servisu pol vyplaty..
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: E34 540i alebo E90 330i

Štvrtok, 23. Augusta 2018, 15:35

cayman napísal:
BMW je super, ale ma zmysel podla mna len vtedy, ked mas dost prachov na funglac v zaruke, ktory mas ako daily a neriesis servisne naklady a problemy so spolahlivostou alebo mas potom hocijako stare BMW, ktore si drzis v top stave a mas ho len na vikendove vozenie. Osobne ale moc nechapem pohnutkam ludi, ktori maju 15+ rocne BMW na daily, ktore je v zlom stave, stale sa im kazi, neustale behaju po servisoch a vrazaju do servisu pol vyplaty..
ty vole :-O akoze dobre hovoris :-) absolutna pravda.. a plati to stale viac a viac cim dalej sa posuvame, pred 10 rokmi bolo vpohode kupit 8 rocnu E39, dnes kupit 8 rocnu E60 je loteria. este by som povedal, ze ani to nemusi byt funglac v zaruke, podla mna tak 3-4 rocne auta su stale vpohode a aj ked maju 150K najazdene stale sa to da uhrat, lebo ten vek tam je este, suciastky ktore sa vekom opotrebovavaju su vpodstate zanovne, a riesit sa tam casto bude iba spotrebak.

ono da sa aj starsie bmw na daily, ale nie pri 30 a viac tisic km rocne.. pri 15-20 tisic to nieje take problematicke, na druhej strane aspon uz ja mam za sebou casy ked som sadol do 6-7+ rocneho auta a odisiel s nim 1500km daleko od domu :-D teraz uz by som to spravil jedine keby som vedel ze auto je v 1000% stave a to asi nikdy nebude pri tom veku a najazde..
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Štvrtok, 23. Augusta 2018, 15:48

Ak clovek jazdi 10km do prace a z prace, tak aj stare BMW je dobre, ale na dlhe trasy mat starsie auto je loteria. Mal som starsie auto (Opel), nejazdil som s nim ani dlhe trasy, ale pravidelne navstevy servisu, natahovacky so servisakmi, ktori nemaju cas sa tomu hned venovat a vylety na odtahovke ma utvrdili v tom, ze na daily je priorita spolahlivost a cena vozenia. Uz aj trojrocna Jetta s 120tkm sa zacina kurvat, co potom 10+ rocne auta, ktore su z druhej ruky a predosly servis je otazny.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
bmwmpower82
Príspevky: 703
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 07:54

Tak je to o komplikovanosti, starsia honda urcite posluzi dobre vela rokov. Po predaji E90 325 jazdim teraz na Almere a to je fakt auto na cely zivot. Jediny servis je vymena oleja, obcas nieco na podvozku,frajerka ho ma od noveho auta 12 rokov a nikdy s tym nebol problem. Okej na dialnici nic moc a na dlhe cesty to neni ale ta jednoduchost celkom potesi penazenku.
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4184
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 08:03

Len na spotrebe sa ti almera vráti za pol roka
 
Užívateľov profilový obrázok
ceco232
Príspevky: 408
Registrovaný: 3.7.2007
Auto: BMW G20 M340i
Kraj: Trenčiansky

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 15:27

Neviem koľko má autor tejto témy skúseností s autami, ale porovnávať e34 a e90 je celkom nezmysel. Tí skúsenejší ti dobre radia, že na každý deň jednoznačne e90 330i. A treba si uvedomiť, že už je rok 2018, takže už aj tie e90 sú už staršie autá, ktoré potrebujú servis. Dostupnosť dielov na e90 je však pomerne bez problémov. Ak ti však ide predovšetkým o spotrebu alebo celkové ročné náklady na auto, tak by som nad bmw v tvojom prípade vôbec neuvažoval.
www.AutoTrip.sk - Strešné nosiče, boxy, nosiče bicyklov a lyží.
 
t1t2t3t4
Autor témy
Príspevky: 30
Registrovaný: 6.8.2018
Auto: E34 525 TDS
Kraj: Trnavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 16:18

Ak by som chcel spotrebu 4.5l a auto bez starostí, niesom na BMW klube a nevyberám 20-ročné auto s V8 :wink:

Inak asi je pravda že na malý objem ako je 330i sa asi plyn neoplatí a je lepšia volba 330D. Musím sa ešte rozhodnút, možno pouvažujem aj nad E60. Auto chcem kupovat až na jesen tak mám čas na rozhodovanie.


Čo sa týka servisu, všetko robím sám až na zložitejšie veci okolo motora a prevodovky, vtedy idem do dielne niekomu kto o tom vie viac.
Inak autám z r.v. 1995 verím omnoho viac ako autám po r. 2005, E34 je až smiešne jednoduché auto oproti E90. E34 by som pred/po kúpe určite nechal skontrolovat, vymenil najkritickejšie diely podvozku, vymenil spotrebák na pohone (hardy, silentbloky, stred. lož. a pod.), atd. Ak by 34-ky nehnili a bolo by ich viac v 540i s mauálom to auto by som už mal. Aut z 90. rokov som už mal viac a ak sa o to človek stará a kontroluje nevidím dovod aby ho to niekde nechalo.

len ma zarážajú tie ceny prevádzky čisto motora V8. Áno, ide tam viac oleja, sviečok, má vecí na pokazenie aj drahšie diely, no ked to toho niekto sype tisícky € ročne - to ludom vyletujú ojnice z bloku každý polrok ? Neviem si totiž predstavit kam tie peniaze dávajú.
Dalej M60B40 je nikasilový motor, je potreba sa toho bát ked chcem LPG ?
 
Užívateľov profilový obrázok
drak
Príspevky: 369
Registrovaný: 19.4.2009
Auto: bmw 330 ci smg
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Le

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 19:21

To ze si pojdes za tim co chces je dobre len ma jedna vec zaraza ze preco chces za kazdu cenu do auta plyn.. a ze 330i je maly objem to dost pochybujem mas tam dost vykonu..a co som si toto vlakno cele precital tak som mal dojem ze ty radia aby si nekupil ziadne auto ved sa to len kazi a nic viacej.. nuz este take auto nevymysleli co by sa nekazilo a je jedno ci to bude trabant alebo baworak alebo mercedes.. a nema ta co zarazat pri service pri v8 cena je postavena danej motorizacie :D
 
rapidwinner
Príspevky: 834
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 20:32

Nikasilove motory uz najskor neprezili, posledne rocniky mali bloky navyse alusilove, cize same o sebe bez problemov. Problem je v tom, ze to bude mat navalane pol mega.

Inak, pokial budes jazdit 30k rocne, je motor fakt to jedine, co ta zaujima? Nejaky aspon zakladny komfort neriesis? Povedzme nejaky aj lahsi infotainment, dobru hudbu, DOBRE SVETLA !!!, uroven bezpecnosti vozidla, pripadne aby to aspon bolo vsetko vobec funkcne.

Ako majitel m.i. E34 a E24 ti este raz pripomeniem, ze veteran na jazdenie viac ako 500km mesacne je absolutny nezmysel. Ak musis mat BMW, urcite skor 330i, pripadne aj 325d/330d. Este lepsie, vyser sa na BMW a kup si Volvo, pekny kusok ta rozhodne nesklame.

Na zaver na odlahcenie. Ako vravi kamos:
"To nic, to je typ ludi, ktori sa budu vsade pytat, vsetkych otravovat a nakoniec pridu s poslednou kokotinou".

To je vse pratele :wink: :lol:
Prílohy
article_main_looney-tunes_3.jpg
article_main_looney-tunes_3.jpg (66.56 KiB) 1465 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 21:01

Je servis a servis. Vela ludi mi hovori, ze "auto za dva roky nepytalo ani korunu" a pritom ked to auto vidim nazivo tak sa mi chce plakat, lebo polovica veci nejde, len to ignoruju. Ak budes 540i servisovat tak, ze hocico bude len troska chytene a vymenis to a nebudes pouzivat jazdene diely ci lowcost znacky, vie sa to rychlo nazbierat.

Ale brat 540i manualovu na daily je hovadina, naozaj slusny kus budes zhanat kludne aj rok, tych aut je malo. Ak uz chces riesit BMW tak by som isiel do co najnovsieho a do dizla pri tomto najazde.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: E34 540i alebo E90 330i

Piatok, 24. Augusta 2018, 21:38

drak napísal:
To ze si pojdes za tim co chces je dobre len ma jedna vec zaraza ze preco chces za kazdu cenu do auta plyn.. a ze 330i je maly objem to dost pochybujem mas tam dost vykonu..a co som si toto vlakno cele precital tak som mal dojem ze ty radia aby si nekupil ziadne auto ved sa to len kazi a nic viacej.. nuz este take auto nevymysleli co by sa nekazilo a je jedno ci to bude trabant alebo baworak alebo mercedes.. a nema ta co zarazat pri service pri v8 cena je postavena danej motorizacie :D

to mas asi problem citat s porozumenim :-D lebo ja sa na to pozeram tak, ze rozhodne skoro vsetci sa zhoduju na 330i E90, a najlepsie facelift. popripade 330d E90 facelift.

inak akoze da sa kupit aj ta 545ka, ale fakt to bude mat casto nalozene vela km, a aj ked nebude, tam ide hlavne o ten vek, poznamjednu X5 4.8i, ktora ma tolko servisu medzi 130 a 160 000km, ze ja by som to jebol davno do vahu uz, len idealne potom ked to kupis, vytiahnut motor, cely ho pretesnit, porobit co treba, jebnes do toho 3 litre, ale motoricky potom zas nemusis par rokov nic riesit, takto by bol ten motor naozaj spolahlivy. lenze potom su tam aj ine veci, a potom je tam realita slovenskeho trhu, kde ako cayman velmi spravne napisal, su dva druhy ludi, ktori sa o auta staraju a ktori sa o auta "staraju". skoro nic to nezozralo za 3-4 roky na servise, potom sa ides previezt a zistis ze pri 50ke trase volant, pri 100vke ti nieco huci zozadu aj spredu, loziska vpici, diferak vpici, bez oleja, prejdes nerovnost tak buchoty jak keby ti koleso malo odpadnut, vratis sa, zastavis a pod autom flaky od oleja a chladiacej. tomu hovorim mal auto vpici a nie staral sa. a kym nebolo nepojazdne, tak to znamenalo ze je vyservisovane.
a kedy mas v plane kupovat? som zvedavy potom ze jak to dopadne, aby to nebolo jak rapidwinner tu pise :-D lebo to sa bezne stava na klube :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
t1t2t3t4
Autor témy
Príspevky: 30
Registrovaný: 6.8.2018
Auto: E34 525 TDS
Kraj: Trnavský

Re: E34 540i alebo E90 330i

Sobota, 25. Augusta 2018, 02:26

Niečo staršie rozhodne bude, no asi až v budúcnosti, či už E34, E31 alebo E24. Momentálne som rohodnutý asi pre E90 330D poface, musím si ale o nich zistit viac. Auto plánujem o mesiac-dva, najprv sa musím zbavit jedného zo svojich aby som mal kde parkovat :mrgreen:
Starynovy tu spomínal že vyberat motor M57N2 s piezami - sú spolahlivé ? ževraj majú problémy z rozvodmi. Dalej sú M57N2 všetky 330d alebo sa tam dávali aj iné motory ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: E34 540i alebo E90 330i

Sobota, 25. Augusta 2018, 09:17

boli aj 325d, tiez mali 3liter, 204 koni
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: E34 540i alebo E90 330i

Sobota, 25. Augusta 2018, 09:19

Poface ma N57 motor
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: E34 540i alebo E90 330i

Sobota, 25. Augusta 2018, 11:20

nema, brat ma 2009 LCi 325d a ma M57N2
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných