... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Dieselové motory

Utorok, 14. Júna 2022, 19:53

Zdravím, uvažujem nad kúpou F11 alebo F31 len automat a 4x4 a chcel by som vedieť s ktorým dieselovým motorom? Ktorý je najlepší, jazdím hlavne dlhé trasy Nemecko a Slovensko. Ďakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Dieselové motory

Utorok, 14. Júna 2022, 21:09

najlepsi v com? vykon? spotreba? spolahlivost?
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 08:08

PeqpeK napísal:
najlepsi v com? vykon? spotreba? spolahlivost?

O výkon mi až tak moc nejde a ani o spotrebu, hlavne o spoľahlivosť nakoľko som dosť info že tie 2litre majú problém s mazaním na prvom valci a že najkvalitnejší motor je ten M50D :D
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 08:32

To je sarkazmus, ci to myslis vazne?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 10:01

Vážne píšem to čo som počul len keďže nedám len na jeden názor preto sa pýtam tu na názor a skúsenosti.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 11:53

ked spolahlivost tak skus B47 motorizaciu 18d 110kW alebo 20d 140kW
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 12:07

PeqpeK napísal:
ked spolahlivost tak skus B47 motorizaciu 18d 110kW alebo 20d 140kW

A nemali problém s olejovymi čerpadlami??
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 20:18

na to si ako prisiel?
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Streda, 15. Júna 2022, 20:38

PeqpeK napísal:
na to si ako prisiel?
Vravím že to mi povedal známi tak preto sa pýtam aj tu.
 
Observer
Príspevky: 130
Registrovaný: 25.6.2018
Auto: naftove
Kraj: Zahraničie

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 07:35

do auta velkosti F11 (ale aj F31) podla mna najlepsie sedi 30d
ak sa na tejto motorizacii da pozor na to sproste EGR (chladic EGR a sanie), tak je to dobra volba, mam na nom najazdene 100t km a nebol s nim nikdy ziadny problem... okrem toho, ze 6 tyzdnov bol kvoli zvolavacke v servise, ale za to nemoze motor ale neschopnost BMW si zabezpecit spolahliveho dodavatela suciastok... :roll: :mrgreen:
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 07:50

Observer napísal:
do auta velkosti F11 (ale aj F31) podla mna najlepsie sedi 30d
ak sa na tejto motorizacii da pozor na to sproste EGR (chladic EGR a sanie), tak je to dobra volba, mam na nom najazdene 100t km a nebol s nim nikdy ziadny problem... okrem toho, ze 6 tyzdnov bol kvoli zvolavacke v servise, ale za to nemoze motor ale neschopnost BMW si zabezpecit spolahliveho dodavatela suciastok... :roll: :mrgreen:

A čo treba robiť s tým EGR chladičom a saním?
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 13:11

Bola/je na to zvolavacia akcia, pretoze hrozilo zhorenia auta. Potom to aj tak treba kontrolovat, lebo motor je nastaveny na "vela EGR", tzn. sanie sa rychlo spini, najma pri prdkani sa po meste a pomalym tempom. Niektori ludia odstranuju EGR.
Dieslove 6 valce su vsetko jeden motor (oznacenie N57) -hlavny rozdiel je v jednom (30d) dvoch (40d) ci troch (M50d) turbach.
M50d je najmenej spolahlivy, pretoze je najviac zatazovany a najviac komplikovany.
Ked okolo 100tis. km su tieto motory spolahlive, tak uz okolo 200tis.km su rizikove retazove rozvody (to spominane olejove cerpadlo ma suvis s tymto, aj ked tvoj znamy mohol omylom mysliet palivove verpadlo spomenute dalej),ojnicne loziska, palivove cerpadlo CP4 (ktore je mimochodom v autach vyrobcov po celom svete). No a cele to je zabite tym nestastnym EGR okruhom, ktory trapi aj ovela skor. A DPF je klasika na kazdom diesli - vydrzi podla podielu kratkych a dlhych jazd.
Bud sa to riesi preventivne, co su naklady niekolko tisic eur, alebo cakas, co z toho ti odpise motor.
Dieslove 4valce boli v starsich Fkach N47 (tiez problemove) a potom B47 od roku tusim 2015-2016.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 15:09

mitocross napísal:
Bola/je na to zvolavacia akcia, pretoze hrozilo zhorenia auta. Potom to aj tak treba kontrolovat, lebo motor je nastaveny na "vela EGR", tzn. sanie sa rychlo spini, najma pri prdkani sa po meste a pomalym tempom. Niektori ludia odstranuju EGR.
Dieslove 6 valce su vsetko jeden motor (oznacenie N57) -hlavny rozdiel je v jednom (30d) dvoch (40d) ci troch (M50d) turbach.
M50d je najmenej spolahlivy, pretoze je najviac zatazovany a najviac komplikovany.
Ked okolo 100tis. km su tieto motory spolahlive, tak uz okolo 200tis.km su rizikove retazove rozvody (to spominane olejove cerpadlo ma suvis s tymto, aj ked tvoj znamy mohol omylom mysliet palivove verpadlo spomenute dalej),ojnicne loziska, palivove cerpadlo CP4 (ktore je mimochodom v autach vyrobcov po celom svete). No a cele to je zabite tym nestastnym EGR okruhom, ktory trapi aj ovela skor. A DPF je klasika na kazdom diesli - vydrzi podla podielu kratkych a dlhych jazd.
Bud sa to riesi preventivne, co su naklady niekolko tisic eur, alebo cakas, co z toho ti odpise motor.
Dieslove 4valce boli v starsich Fkach N47 (tiez problemove) a potom B47 od roku tusim 2015-2016.
Ďakujem pekne. Mám teraz E91 320xd v automate ten 135 kw a s motorom problémy nemám zatiaľ keďže jazdím do Nemecka a tam jazdím denne tak 40-50 km len keďže už mám rodinku chcelo by to niečo väčšie a keďže milujem jazdné vlastnosti BMW tak som chcel ostať verný tejto značke len neviem ktoré auto :)
A na mojich cestách som už videl veľa F10/11 odstavených na krajnici...asi najopakovanejšie auto.
 
Janci24
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 25.11.2015
Auto: e36 coupe, e91 320xd
Kraj: Žilinský

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 15:30

mitocross napísal:
Bola/je na to zvolavacia akcia, pretoze hrozilo zhorenia auta. Potom to aj tak treba kontrolovat, lebo motor je nastaveny na "vela EGR", tzn. sanie sa rychlo spini, najma pri prdkani sa po meste a pomalym tempom. Niektori ludia odstranuju EGR.
Dieslove 6 valce su vsetko jeden motor (oznacenie N57) -hlavny rozdiel je v jednom (30d) dvoch (40d) ci troch (M50d) turbach.
M50d je najmenej spolahlivy, pretoze je najviac zatazovany a najviac komplikovany.
Ked okolo 100tis. km su tieto motory spolahlive, tak uz okolo 200tis.km su rizikove retazove rozvody (to spominane olejove cerpadlo ma suvis s tymto, aj ked tvoj znamy mohol omylom mysliet palivove verpadlo spomenute dalej),ojnicne loziska, palivove cerpadlo CP4 (ktore je mimochodom v autach vyrobcov po celom svete). No a cele to je zabite tym nestastnym EGR okruhom, ktory trapi aj ovela skor. A DPF je klasika na kazdom diesli - vydrzi podla podielu kratkych a dlhych jazd.
Bud sa to riesi preventivne, co su naklady niekolko tisic eur, alebo cakas, co z toho ti odpise motor.
Dieslove 4valce boli v starsich Fkach N47 (tiez problemove) a potom B47 od roku tusim 2015-2016.
A FL. Tento problém nevyriešil?
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Dieselové motory

Štvrtok, 16. Júna 2022, 18:41

Ak myslis EGR, tak nie celkom. Ale zo spomenutych problemov je to ta najlacnejsia vec na riesenie :wink:
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných