... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
jakino
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2016
Kraj: Nitriansky

BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 08:22

Zdravím,
rozhodujem sa si kúpiť konečne poriadne auto, splniť si zároveň detský sen, keď to situácia dovoluje, Posledné 2 mesiace navštevujem a čítam kopec informácii tu na BMWklube a iných fórach, aká motorizácia, výbava, model, na čo dávať pozor, atď... Vďaka načerpaným info., som sa ako tak rozhodol do čoho by som išiel, avšak stojím pred dilemou. či ísť do tohto
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-7-750-i-at-(e65e66-mod-05)-id8561839.html alebo https://www.autobazar.eu/audi-a8-60-w12-quattro-tiptronic-id8862747.html.
Budem veľmi vďačný za každú radu.
 
defe
Príspevky: 227
Registrovaný: 13.9.2012
Auto: ex E60 M54B30 M6
Kraj: Žilinský

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 08:35

ani jedno a preco?
sedma ma slabu vybavu a je draha
a audi je na cz znacka na sk znacky by ta stala asi 3000e
a najhlavnejsie pokial nemas navise peniaze alebo nezarabas aspon 1000 a viac euro tak ta to zozere na servise su to pekne auta ale drahy servis
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 08:48

ja ti neviem, po 2 mesiacoch hladania si prisiel s W12 Audi za 10k, ktoru predava podla vsetkeho nejaky "financny poradca".?
Lebo ak ti to "dovoluje situacia", tak potom ti situacia dovoluje aj nove/zanovne auto sice nie z kategorie 7er, ale 3er urcite.
Je fakt rozdiel dat za benzin 280e km/1000km alebo 100e., a PHM je to najmensie. za 10 resp. 12k to nebude cuker, do ktoreho staci liat benzin a sem tam vymenit olej.

keby si napisal, aky mas mesacny/rocny budget na prevazdku auta potom ti tu budu chlapci, co sa do toho vyznaju, pripadne auta tejto kategorie maju, budu vediet povedat, ci to je vobec realne.
 
jakino
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2016
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 09:01

Páni, ďakujem za odpovede. Budem rád, ak mi pošlete aj nejaké návrhy budget na auto je 17.000€ - kúpa a 3000€ "vstupný servis". Samozrejme nejdem to hrotiť do posledného €, ale tolko som ochotný zainvestovať do novej vozenice. Náklady na PHM ma netrápia, ročne najazdím 25 000 - 30 000km 50/50 a PHM si viem dať do nákladov. Čo sa týka servisu, sa držím rady kto ma na opicu, mal by mať aj na banany, preto keby na to nemám, nejdem do toho.
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 09:24

defe napísal:
ani jedno a preco?
sedma ma slabu vybavu a je draha
a audi je na cz znacka na sk znacky by ta stala asi 3000e
a najhlavnejsie pokial nemas navise peniaze alebo nezarabas aspon 1000 a viac euro tak ta to zozere na servise su to pekne auta ale drahy servis

1000 euro na 550i alebo w12? :D :D :D to si robis srandu nie? Nad 550i alebo w12 by som uvazoval MOZNO keby som mal stabilny dlhorocny prijem v cistom tak nad 5000 euro ... 1000 euro mesacne je malo aj na 530d ak nechces trpnut pri prevadzke. Pri takychto autach nie je problem v nadobudacej cene 10 -13 000 euro nie je nijak podstatna suma, ale v obrovskych prevadzkovych nakladoch ktore sa splhaju do stoviek eur mesacne (ked si to rozpriemerujes za rok co vsetko si musel menit atd.) a to malokto ustoji.
 
Užívateľov profilový obrázok
nejakymarko
Príspevky: 255
Registrovaný: 3.5.2011
Auto: zatial VW
Kraj: Prešovský

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 13:35

Ber toto :-D
BMW 7er
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 15:53

kua ako to ti ludia robia, ze "PHM neriesim, dam do nakladov" nechavaju vyzniet akoby to bolo zadarmo :). Naklady na servis auta si mozes vlastne odpisovat tiez, tak to vlastne nemusis riesit vobec.

Predpokladam, ze PHM odpisujes pausalne, lebo ak by si robil knihu jazd tak by ten rozdiel skutocnej spotreby a tej v technicaku mohol boliet, kedze moze byt kludne aj +10L/100.
Lenze pri danovej kontrole budes asi prekvapeny, ked ti budu chciet aj vykazane naklady na zaklade blockov skresat, lebo aj tam sa berie do uvahy stav km, a ked sa danovakom bude zdat, ze si uplatnujes prilis vela tak to seknu. To sa deje uz pri beznych 2.0tdi Ochcavkach, kde mas v technicaku nejake smiesne cisla typu 4,5l, realne pri jazde v meste si rad, ze je to pod 6,5, a aj s tym maju tie pice usate na DU problem lebo sa im zda, ze ides stat ojebat

germancars ma pravdu - nakupna cena, ci to je 10 alebo 13k, je pri tychto autach naozaj nepodstatna. Len predpisany servis noveho Audi A8 w12 rv. 2016 na dalsich 5 rokov alebo 150 000km stoji viac ako 8000 EUR. A to su v podstate len oleje, naplne, udrzba brzd a naprav.

Tazko ti je radit v budgete do 20tisic auto, ked zjavne si chces splnit sen o velkej limuzine s najvacsim motorom. Napr. ked uz teda D3kovu osmicku, tak radsej S8 ako W12, kazdy normalny clovek sa W12 oblukom vyhyba, lebo ak mas na to jazdit s tym motorom, tak mas na to kupit si to auto s tym motorom nove a tie 2-3 roky co si ho nechas nemusis riesit, ze po 50k musia menit prednu napravu.
Aj keby mi to auto dali zadarmo, tak by som stale musel rozmyslat ci to uservisujem a utankujem. 30000km rocne pri tychto motoroch bude stat minimalne 7000 EUR, ale realnejsie 8000+ (s dph). A servisne naklady ak by boli pod 3000 rocne, tak to je skor z rise zboznych zelani.
Taketo auto vyzaduje skor situaciu, kde mozes bezpecne kalkulovat vo velmi sirokych intervaloch - moze to byt 1000 eur rocne, moze to byt 3000, ale moze to byt aj 5000. to sa neda ani len odhadom planovat. To su presne tie "banany", - mat na to taky prijem, ze to nemusis planovat, moct k tomu mat taky pristup ako k tomu benzinu "neriesim, to sa da do nakladov".
Mozes sa po troch rokoch obzriet spat a uvedomit si, ze v tom benzine a udrzbe si spalil tolko penazi ako za lease na slusne vybavenu novu F30, sice s "malym" dvojlitrom,ale 330i uz tiez nie je zrovna pomale auto.
 
PetoK
Príspevky: 9691
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 16:03

Dodam len tolko, kazdy normalny clovek sa len zasmeje nad problémami deti co tu pisu... kto ma na take auto, urcite sa tu nepotrebuje radit...
 
jakino
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2016
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 16:31

Dakujem zatial za rady, ale mam pocit, ze trocha odbacame od temy. Mojim cielom si je zaobsatarat spickovu limuzinu, ktore som pred 10 rokmi obdivoval a vravel si, ze raz si taku kupim. Nejde mi o auto na 2 - 3 roky. Su auta, ktore chcem mat vo svojej zbierke xy rokov (bud kurierova audina alebo bmw), jedno vsak viem, ze urcite so zaobstaram aj 5er E39 540iA. Len teraz, ked mi vychadza "len" na jedno potrebujem skor tu limuzinu. Aby som to vedel momentalne vyuzit ako reprezentativne auto pre seba.
Skor som cakal odpovede technickeho typu. Preco sa vyvarovat W12 a ist do BMW E65/66 alebo naopak, atd... Ide o to, ze nikdy som bmw ani audinu nemal, a preto si rad necham poradit od niekoho kto tieto auta ma/mal. Moje prve auto bolo Citroen Saxo a teraz mam Peugeot 407 :D :D takze realne, prakticke skusenosti nemam ziadne s luxusnymi autami a tiez nie som automechanik. Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabo10
Príspevky: 1319
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E39 530iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 17:11

Sen je síce pekná vec ale treba sa držať pri zemi :)
vezmi teraz 540iA ked ju aj tak chceš za dákych 8000 si vieš v zahraničí vyberať sakra servisované kusy častokrát s jasnou históriou a možno aj 1 či druhým majiteľom.Osvojíš si prémiovku zistíš že servisovať V8 nieje porovnatelné s peugeotom ani omylom,uvidíš aké napriek veku áut sa platia pálky určité diely a potom po dvoch rokoch si to vynásob štyrmi a presne toľko ťa bude stáť servisovať A8 či E66

Okrem toho e39 kým sa ty ku nej dostaneš budú dávno po smrti a tento sen si nesplníš.Tak si ju kúp teraz a pojazdi 3 roky potom predaj a ak sa cítiš kúp vlajkové lode :) Za 3 roky ich ceny klesnú i tak.Síce 05 ročník budú viac zodraté ale zároven si môžeš kúpiť novší ročník potom
Prípadne si vlajkovú lod kúp teraz ale s iným motorom


PS: E66 ani D3 niesu fakt reprezentatívne autá v dnešnej dobe :D na obchodnom stretnutí viac zaujmeš novým superbom
Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.....
[E39 530iA] Daily car
[E39 530D] socialne presúvadlo EX
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 17:41

ja chodim na zle obchodne stretnutia asi, ja takmer nikdy neviem na akom aute sa vozi druha strana, budem idem za niekym do kancelarie alebo do restauracie, na parkovisku mam obchodne stretnutia len s bezdomovcami, ked pridu otravovat s nota bene a ja si div ze nezauzlim cvajgulky ked druhou vesmirnou rychlostou vo vreckach hladam drobne lebo sa mi ten mamlas vysti na kapotu ako kedysi ten chuj pri Terne v Petrzalke.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 17:53

Ach zasa tie reci o reprezentovani....vsak to je uz smiesne. Reprezentovat autom, sa potrebuju bud ludia, co ziju v uplne inych sferach a neriesia ciganciny ako je E65//66, alebo len fakt chudaci, co chcu "reprezentovat" pred miestnym barom a ohurovat 17ky....popripade este verbez z OVB, AFS a podobni mentalni kriplici.. :)

K teme - servisovat hentake mnohovalce je masaker, zvaz si ci na to realne mas.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 17:55

Chlapci chcel poradit medzi 5.0i V8 a cca 6.0i V12. Evidentne sa nebavime o novych autach, lebo take by s takym motorom stali ovela viac ako je rozpocet a potom je problem aj s tym, ze sa take cosi uz ani nerobi. Skor je to 3liter a 3 turba. Evidentne teda chalan nechce nejaku novu 1,6ku. Takze tuto temu dajte prec.

Co sa tyka ceny auta vzdy som sa tu na fore smial a vzdy aj budem. Opisem nasledovnu situaciu. Ked niekto predava zachovale auto a vypyta si zan, tak predavajucemu drbe. Ked niekto chce kupit auto, kazdy pritom radi aby doplatil a nebral naklacnejsie. Tu (a nie je to ani z daleka jedina situacia) ked je lepsia cena su zase ohlasy, ze to je vela. Tymto nasim SVK klubakom nevyhovie nikto.

Uplne bomby su vsak vase rozpocty. Kym nemas 5k mesacne v cistom nesmies kupit toto a tamto.... tlieskam vsetkym takym. Kamos ma E36 M3 a ani z daleka nezaraba nehorazne prachy. Pri mojom prvom BMW mi bolo povedane, ze to neuservisujem. V tom case som zarabal 330e mesacne (asi tak 10r dozadu) a to auto mam dodnes. 520i E39. Kupoval som potom dalsie. 540i a v tom istom case som mal aj stary opel corsa 1.2ku (tie srandovne auticka mam vzdy na zakazky typu elektrika, prerabka domov atd....pracovne) a mal som plat cca 1000e a zivil 3 auta a s prehladom. Ak sa nieco pokazi tak vymenis. Ale nekazi sa to kazdy den kurna predsa. Nebavime sa o tom, ze nova audi ma naplanovane 8k za vymenu oleja a filtrov. Tie peniaze za to da iba debil. Chalan pise o 10r starom aute a tam ti olej vymeni kvalitny mechanik za 10-20e a aky olen si kupis taky tam bude. Na 540i som pomenil vselico. Bolo to obdobie, ze uz treba zacat ratat so servisom a cuduj sa svete, nemal som mesacne odlozenych 500e a nezarabal som 3 litre..... lebo su to vsetko bachorky!!!! Teraz je tomu asi rok a mam aj dalsi V8 a to v X5ke. Zase to iste. Musim zarabat tolko a tamtolko a musim mat dobre ze nie liter kazdy mesiac na opravy. Stalo sa to, ze napr praskol vankus. Sup, nova sada na oba sa kupili a mam zase pokoj. Podla servisky boli raz menene takze mam cca 5 rokov pokoj. Proste co sa nosi drat sa musi. Momentalne mam teda 4 auta, z toho 2xV8 (oplik casom odisiel a prisla fabia) a ani teraz nezarabam tazke tisice. Aj oprava automatu je draha ale deje sa to kazdy den? A kolko z vas automat malo a k oprave prist nemuselo.

Osobne by som isiel do BMW (a pozeram po tom istom motore) nakolko je to mojmu srdcu blizsie, ten motor je dost podobny tomu aky mam v X5 a uz sme ho mali porozoberany. Sikovny mechanim to zvlada. Je to iba dalsi motor. Audi je i a 4 miestne co by mi asi vadilo. Spotreba je u audi vacsia a potom to, co pocuvam o audi motoroch, ako musi ist pomaly vzdy von motor ak chces nieco menit....radsej pre mna BMW.

Ak mas rozpocet 20t a pripadne 3ku na opravy ani nevahaj chod do BMW. Nehovorim, ze konkretne ten kus ale nie je potrebne mat mesacne 5t na opravy. Podla tej teorie by si si na servise mohol dovolit kazde 3 mesiace take dalsie auto kupit a nie ho servisovat.

A neukamenujte ma ale hlava mi neda nad niektorymi nazormi tu..... urcite niekto napise, ze ak odidu elektricke tlmice ktore stoje 3ku atd...., daju sa nahradit za klasicke, da sa dat custom vzduch podvozok a za polovicu...aj keby si zadrel motor tak to nebude stat 3ku mesacne..... urcite par veci vymenis postupne ale nevidel by som to tak tragicky s tym rozpoctom.
Berte to prosim iba ako moj nazor......
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 18:20

Do buducna a pre zjednodusenie navrhujem vzorec na vypocet toho, ci si dane auto dany clovek moze dovolit kupit

Ka= (N x 2) x 0.1

kde Ka = kupa auta
N = nadobudacia cena auta
Ak Ka=< mesacny plat tak NIE
Ak Ka=> mesacny plat tak ANO

Nadobudaciu (teda kupnopredajnu) cenu auta vynasobime konstantou 2 a z tejto sumy vezmeme 10%. Pokial ma dany jedinec (kupujuci) plat rovny alebo vacsi je mozne dane auto kupit.
Skuska spravnosti:
550i za cca 15t eur dostavame sumu 30t eur a teda mesacny potrebny plat je 3t eur na servis. Ak treba doplnim ak konstantu typu vek auta a k nemu pravdepodobnost oprav.... urcite by sme sa spolu dopracovali aj k vzorcu, kolko treba mat odlozene po kupe auta.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E66 5.0i vs Audi A8 6.0 W12

Utorok, 16. Augusta 2016, 18:56

nikto tu nehovoril o trojke mesacne, ale rocne, teda aspon ja som to myslel tak, ze nemoze vediet, ci to bude 1000, 3000 alebo 5000 rocne.
Porovnavat 540i a 750i tiez teda neviem ci je tak super, uz len koli tomu mnozstvu vybavy, ktoru v e39 nemas,
ale samozrejme, ak sa riesi servis auta tak, ze dojebu sa edc tlmice a dame tam normalne, pripadne tecie siber, tak ho jednoducho zalepime nafest, sak naco otvarat, staci ze vidno von, dojebe sa soft-close - tak bude treba buchat dverami, dojebe sa masazna funkcia - ved to je aj tak kokotina - takymto stylom sa fakt lacno opravuje. Dojebe sa nivelizacia svetiel, tak sa tam drbne srobovak, nasteluje sa to rucne aby svetlo svietilo len tak do stvrteho poschodia ked reprezentuje po sidlisku, a hotovo.
U mna servis znamena to, ze sa opravi aj pokazena elektricka sietka na zadnom okne.
Chlap tu napise, ze chce dat max 17k za auto ale idealne menej, a 3k za opravu, ale na otazku kolko je u neho schodne mesacne/rocne minut na prevadzku neodpovie.
Ja som nebol ten, co tvrdil ze treba zarabat 5000 mesacne, ale uzivit hentakuto s tisickou znamena ze fakt robis len na auto a na nic ine. Ved len za benzin da minimalne 500 mesacne, aby som bol ochotny platit minimalne 20 EUR na 100km a chcel jazdit 25-30k rocne tak by som musel zarabat aspon dvojku v cistom, ale to som asi len ja tak blby, ze chcem od zivota aj nieco viac ako auto. vy ludia nikde nebyvate, nic nejete, nechodite do kina, nekupujete si knihy, veci beznej spotreby do domacnosti, nechodite na dovolenku a nemyslite aj na buducnost a nesporite nieco na horsie casy? Lebo takmer vsetko z toho ma prioritu pred drahym autom, takze si drahe vozenie kupim az ked mam adekvatne na takej urovni aj zvysok zivotneho standardu. Zjavne tu tak nerozmyslam sam, ale je nas asi mensina. Keby mi teda kazdy mesiac zostalo 1000 EUR, ktore mozem rozjebat, potom by som si kupil taketo auto, ak by som po takom tuzil. Co by znamenalo, ze keby sa cely rok nic nepokazilo, tak by som z tej tisicky co mi zostane na auto dal minimalne polovicu na benzin. Ci aj tam sa to da ojebat tak, ze do kufra sa jebne nadrz na plyn?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných