Nedeľa, 17. Januára 2021, 14:16
g20 je prve bmw, ktore malo novy typ tlmicov uz v zaklade - nesledoval som, ci sa to odvtedy dostalo v ramci LCI alebo jednoducho rocnych modelovych obmien do inych modelov, to je jedno. technisku specifikaciu si najdi sam, novinari to oznacovali ako "adaptivne tlmice uz v zaklade" alebo este lepsie(horsie) "trochu adaptivne tlmice"
su to nove typu tlmicov neviem ci s dvoma pruzinami ci ako to je - fakt tu nejdem hovorit o technickom popise, bolo to davno co som videl nejake video a nepamatam si to uz, a hydrauicke dorazy, nieco podobne co pouziva aj Kia Xceed a rasto chvala si na tom skoro spravil sieste decko.
ak tomu chapem spravne, tak jednoducho tlmenie aj na standardnom podvozku dokaze prituhnut aby naprava nezacala odskakovat a z toho na zaciatku pri uvedeni g20 vznikla urban legend, ze na 3er uz netreba EDC.
zakladny m podvozok ma to iste, len o 10mm kratsie pruziny a je naladeny tuhsie, zhruba nieco medzi sport a comfort. jazdil som oba, ale kratko, oboje na r19 kolesach. realne co dosiahli novymi tlmicmi je to, ze aj bez edc mozes mat na 3er r19 runflaty a zasadne to necitis, tak ako by si citil na f30 r19. isiel som po banoveckej ceste od tobu az po drietomu na oboch autach, kedze si z okolia tak vies aka je ta cesta, ked som mal edc a auto v komforte, tak som pri 100kmh cestu prakticky viac pocul ako citil, na zakladnom m podvozku to to bolo vyrazne horsie. to je extremny priklad, lebo tak zlu cestu zasa tiez musis hladat, kde mas 5cm spary medzi panelmi na ceste a do toho 300 jam random pomedzi.
mne to pride ako no-brainer kupit si auto s edc, ked nie koli komfortu, tak koli sport+ kedy to stvrdne este viac ako normalny m podvozok.
ale ak sa pytas otazku lebo si nasiel auto, ktore ta laka a ma len standardny M, tak nie, nebude sa ti s tym zit ako na ornici, ale ked zides z privadzaca poza merkury market k svojej predajni, tak na tom kusku cesty si obcas zapicujes :)