... všetko o BMW ...

Moderátor: SmartBastard

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Autor témy
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Termopaska na zvody prip. vyfuck

Utorok, 1. Júla 2008, 15:30

kedze je to tu mrtve nacneme tuto temu!

1. co si myslite o termopaske? je to investicia zbytocna alebo vyhodna? mam na mysli pomer vykon/cena

2. co tak paska aj na strednej casti vyfuku? ja mam momentalne stredny diel Supersprint z kategorie Race, bez KAT-ov a cele to dost rezonuje (cinkoce). po debate s par ludmi som sa dozvedel ze to je normalne a nejako som dospel k tomu ze to bude asi tym ze to je kvoli hmotnosti z nejakeho tenkostenneho materialu... no to je vlastne jedno. ide o to ci by to paska odstranila a ci by to malo prip. dalsi prinos...

thx
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2216
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 1. Júla 2008, 15:43

cinkoce to aj mne... ked vyberes KAT tak vzdy to cinkoce....

paskou to podla mna trosku otlmis.. nebude to take plechove
 
Užívateľov profilový obrázok
Xader
Príspevky: 2153
Registrovaný: 15.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 1. Júla 2008, 18:29

ja mam seriove potrubie a kat. prec a necinkoce to :roll:
bmw e61 530xd
bmw e60 535d - ex
bmw e46 M3 - ex
bmw e36 M3 - ex
bmw e46 325xi - ex
bmw e46 330xd - ex
bmw e46 330ci - ex
bmw e39 530d - ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Utorok, 1. Júla 2008, 21:26

páska na zvodoch, slúži na to, aby sa tak neohrieval vzduch v motorovom priestore. Kone to asi nepridá.
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Utorok, 1. Júla 2008, 21:39

Ono zasa, auta bezia lepsie ked je chladnejsi vzduch... Za velkych teplot ani na brzde neodmeras vykon aky ma motor papierovo mat... Najlepsie ked je chladnejsi a vlhky vzduch, to ste si urcite vsimli ze ked je pod mrakom a naprsane tak auto ide velmo dobre,aspon ja som to zatial vzdy spozoroval, naopak za extremnych horucav a v priehriatom vzduchu napriklad v kolone aut je motor taky nejaky "zleniveny" (cele toto je este vyraznejsie u turbomotorov)... Jasne ze este som nevidel tak pridrbany motor aby tahal vzduch rovno z motoroveho priestoru, vacsinou sa saje z masky za svetlami, ale aj v nasavacom trakte sa ten vzduch este trocha ohreje. Napriklad na mojom motore (M30B35) prechadza trubica sania asi 40-50cm nad svodmi, ak by som daval nejake tenkostenne ladene co vyzaruju viac tepla, tak urcite riesim omotavku termopaskou...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Utorok, 1. Júla 2008, 21:46

eMko to naštastie nemá tak riešené, mám pocit, že toto bol neduch iba pri tej
M30b35. Ja som to videl zatial iba na turbo motoroch.
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
daweed
Príspevky: 580
Registrovaný: 17.9.2007
Bydlisko: BA

Utorok, 1. Júla 2008, 22:06

Termopasku som riesil s chalanmi z AMA a dospeli sme asi ku takemuto zaveru.

KOnkretne na moju E46ku su zbytocne, nakolko tie zvody su enormne kratke a hned potom idu katy.

Ucel termopasok, je:

Odstranit salajuce teplo do motoroveho priestoru - je to fajn pocit, ale az take zazraky to nespravi, a uz vobec nie ak su take kratke zvody ako mam ja, takze treba zistit dlzku a povrch zvodov a podla toho ocakavat dake zmeny/efekty

Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...

Takze tolko z mojej strany. Kazdopadne tuto temu odporucam prekonzultovat s niekym, kto s tym ma skusenosti a realne to skusal, meral na brzde, meral teplotu nasavaneho vzduchu pred a po, atd...
 
Užívateľov profilový obrázok
LuCKy
Príspevky: 2235
Registrovaný: 29.1.2007
Auto: BMW 530iMola
Kraj: Žilinský

Streda, 2. Júla 2008, 08:04

daweed napísal:
...
Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...
...


Presne ako píše daweed, toto je primárny význam. Preto sa táto páska vyvinula a využíva v moto-športe. Tam sú zvody väčšinou ladené, takže sú aj dlhšie. Neviem o tom, či sa nejakým podobným spôsobom izoluje aj stredový tlmič... :?



LuCKy
Slovenčina pre BMW palubný počítač/navigáciu v modeloch E38, E39, E46, E53, E83. Jednotky MK3 a MK4. Na výber celkovo tri verzie pre oba typy jednotiek. Viac na našom webe www.elceka.sk/bmw-palubny-pocitac-v-slovencine
Denne svietenie, zatial len BMW do 03/2007.
-
Obrázok
-
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Autor témy
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Streda, 2. Júla 2008, 08:28

daweed napísal:
Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...


jj, presne toto je dovod preco nad tym uvazujem. od zvodov mam uplne priechodny Supersprint, takze by to snad aj pomohlo. eMko ma ladene zvody, dost dlhe a predpokladam ze sa dost zohrievaju...

dik za komenty a potvrdenie mojej teorie, hh
M3 -> Ducati

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných