kačo napísal:to Xader: mohol by si nam cerstve skusenosti napisat pre porovnanie e36 M3 /// e46 M3
No mozem skusit.
Pekne postupne ...
Kazdy urcite viete rozdiely exterieru e36 v porovnani s e46.
Kto nie, tak tu je par malych ukazok.
Na prvych 2 fotkach je porovnanie predku e36 vs e46.
Hned na prvy pohlad je vidno, ze e46 ma konecne viac vytiahnute blatniky, pre sportovejsi vzhlad, oblejsie reflektory, gulate hmlovky a cely predny M-naraznik je viac "civilnejsich" tvarov.
Zadna cast auta u e46 je vyrazna hned na prvy pohlad 4-icou vyfukou situovanych k strednej casti, narozdiel od e36 kde je dvojica vyfukou na lavej(vodicovej) strane.Taktiez blatniky, veko kufra a svetla presli zmenou.
V interieri e36 "udrie" do oci stredny velky vetrak a cela polovica palubovky vyrazne naklonena na vodicovu stranu, pred spolujazdcom je dvojica mensich vetracikov.
V interieri e46 je palubovka uz hladsich tvarou, naklonenie palubovky uz nie je tak razantne na vodicovu stranu a spolujazdec ma uz trochu pocit, ze aj on tam sedi a nema doslova drzat hubu :) tak ako mi to pripadalo v e36.
V e46 je dvojica mensich vetrakov uprostred a dva po krajoch. Radio, tempomat a telefon je uz ovladatelny z volantu co mi u e36 trochu chybalo. Taktiez palubny pocitac je uz pri budikoch a nie v strede, tak ako tomu bolo v e36.
Prevodovku som mal v e36 aj e46 6-stupnovu. K nej nemam celkovo co povedat, fungovala skvele a napriklad motor tocil pri 130km/h na 6st. okolo 3000ot./min co je dobra hodnota. Pri tejto rychlosti mi palubny pocitac v e36 ukazoval priemernu spotrebu okolo 9L/100km, v e46 to je zhruba o liter viac na com sa podpisala urcite aj vyssia hmotnost a mensi narast vykonu. Ale to sa uz dostavame ku srdcu tychto aut. Obsah zostal zachovany na 3,2litroch. Vykon ma len maly rozdiel 321konikov bilo pod kapotou e36 M3 a 343konikov bije pod kapotou e46 M3. Tocivy moment ma rozdiel len 15NM. Rozdiel v pokoreni 100kilometrovej rychlosti je len 0.3s (e36= 5.5s ; e46= 5.2s).
Moje prve dojmy z pruznosti motora samozrejme hraju v prospech e46 M3 co ma urcite na svedomi aj rozdiel nabehanych kilometrov, kdezto e36 M3 mala zhruba o 140.000km viac nalietane a koniky uz boli asi aj viac unavene. Motor mi tam pripadal trochu viac hlucnejsi a "agresivnejsi" , mozno aj kvoli zvuku.
V e46 mam pocit, ze auto po zoslapnuti pedalu ide lahsie do otacok a keby som nesledoval stale tachometer a len otackometer, tak som asi casty prispievatel do stastneho rozpoctu
= pokutami...rychlost tam clovek fakt ovela menej vnima co je aj lepsim odhlucnenim celeho interieru a kultivovanejsim chodu motora.
Podvozok porovnavat nejako nechcem, lebo zatial neviem presne co e46 M3 dokaze v zakrutach, ale pri kluckovani v zakrute pri rychlosti 130km/h som mal pocit, ze je podvozok makksi co je prijemne na bratislavskych cestach, ale v nejakych ostrejsich zakrutach, kde chce clovek skor pridavat, tak musi pustit nohu z plynu a preradit na vyssi stupen. Urcite to maju na svedomi aj sirsie pneu ako som mal na e36.
Celkovy dojem mam, ze v e36 som sa trochu viac bal do zakrut, aby mi nejako moc neutrhlo zadok, v e46 tento pocit uz nemam. E46 je fakt ovela lepsie odhlucnene, vyfuky idu pekne tichucko a ked moc nevytacam, tak je to porovnatelne s jazdou ako v hociktorom inom aute, ale ked sa otacky dostanu nad 3000ot./min. , tak zacina krasna hudba od motora, ale aj od vyfukou, ktora nie je odpudiva a neprijemna, ale krasna sportova a pomaly kazdy nadsenec vonku na ulici, alebo v aute, ktore predbieham co ma aspon trochu cit sa zarucene otoci :)