... všetko o BMW ...

Moderátor: SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Utorok, 25. Januára 2011, 13:11

Ahojte,
tak som sa vcera dozvedel neprijemnu spravu, ze mam minimalne jeden katalyzator na aute zly. Myslel som si, ze kupim jeden vymenim a neni problem ale potom mi bolo oznamene, ze to je jeden diel vyfuku s 2 katalyzatormi. Tak teraz hladam riesenie, ktore by ma stalo co najmenej penazi.

Pozeral som teda alternativnych vyrobcov. Remus stredny diel nerobi. Nasiel som ho u Supersprint. Maju dokonca 2 druhy a teraz by som vas rad poziadal o radu:

1. Prvy diel je normalny a ma obidva katalyzatory a stoji cca 1400 EUR
2. Druhy diel je to iste ale bez katalyzatorov a stoji 390 EUR

Kedze ja jazdim na tomto aute cisto iba pre zabavu a nie casto, tak by mi nevadilo ze nema katy. Otazka ale je, ci s tym nebude problem. Ci to nebude riadiaca jednotka vyhodnocovat ako problem s katalyzatormi a bude davat chybu motoru (ktoru mam aj teraz).

Mate s tym niekto skusenosti?

Este mam tretiu alternativu. Dostal som ponuku na 2 sportove katalyzatory po 250 EUR, ktore by sa tam vymenili za tie 2 co su tam (odrezat a navarit nove ale robene clovekom co robi vyfuky a robi ich dobre).

Alebo mam zhanat radsej cely ten stredny diel original od BMW?
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Utorok, 25. Januára 2011, 15:19

ak do buducna uvazujes perspektivne ze by si upravoval nieco na aute, resp menil vyfuk za cely napr. od Sueprsprint a ako spominas je to len auto na zabavu, slo by to riesit aj s decat pipe od Supersprint (alebo aj ineho vyrobcu ako: Eisenmann, Bastuck, Blueflame...). V Ecu sa da nastavit vyblokovanie katu - mal by to vediet kazdy skusenjsi mechanik s diagnostikou.
Druha alternativa (legalnejsia, jednoduchsia, tichsia a len o malo drahsia) je dat si prevarit za aftermarket sportove katy napr. Magnaflow, Ashley, HSJ s 200 alebo este lepsie 100CPI (priechodzejsie su s 100CPI ale aj drahsie). Cize vsetky tri cesty sa daju. Origo alebo Supersprint katy ta vyjdu vyrazne viac. Pouzite by som nedaval ak si chces auto nechat na dlhsie
 
Užívateľov profilový obrázok
Mr.S
Príspevky: 758
Registrovaný: 5.1.2008
Kraj: Košický

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Utorok, 25. Januára 2011, 17:55

Ak chces menit iba stred s katmi, tak urcite vymen za orig. diel.

Pokial by si vymenil aj dalsiu cast a zadny tlmic, tak bez katov by to davalo zmysel, auto vsak bude hlucnejsie.
Bez katov, ti to samozrejme bude vyhadzovat CHECK, lebo za katmi su λ sondy.
Pokial si mal ten kat rozsypany, tak je pravdepodobne, ze prave preto ti tu chybu vykazuje.
ex E46 316ti M-paket
ex E46 325ci M-paket
ex E46 M3 Competition
ex E46 M3 Coupe
ex E46 M3 Convertible
ex E92 330xd A-Paket
ex E91 335d M-paket
ex E90 M3
ex E92 M3 Competition
ex E92 M3 DCT AM
+ dalsich 500 koni
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 01:55

No ja na aute nemam original zadny diel. Je to robeny kus. Cize auto je dost hlucne a kedze som pisal, ze to mam auto na zabavu, tak mi to vobec nevadi a dokonca sa mi to paci.

Kedze viem v akej republike zijeme a dopredu viem, ze nikdy na ziadnu STK alebo emisnu to auto nikdy nepojde, tak preto by som kludne dal ten vyfuk bez katalyzatorov. Okrem toho sa bude vozit iba na okruhu, pripadne na babe a podobne. Mam ale niekolko otazok (dopredu dakujem za odpovede a ste mili, ze ste tak rychlo a odborne zareagovali).

1. Ak dam tie pipes bez katalyzatorov a v ECU ich vypnem (no nie ja :D ale viem kto mi to urobi), tak nebude problem s niecim? Narazam napriklad na nadmerne zvysenu spotrebu (lebo teraz aj ked jazdim rychlo ma auto az prekvapujuco dobru spotrebu, moja M3 E36 mala vyssiu). Pripadne ci sa motor nebude prepinat do nejakeho kritickeho rezimu a tym znizi vykon.

2. Hlucnost sa este zvysi?

3. Napadaju vas este nejake problemy, co by mi to mohlo sposobit?
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 01:58

No a toto mi k tomu poslali zo Supersprint. Neznie to moc optimisticky ale zase na druhej strane sa chcu asi chranit:

Systems for replacement of kat for OBD car models (with lambda sensors before and after the kat.)

These systems can only be used for racing purpose exclusively, in conjunction with the modifications of the engine management system. If used with a stock “ECU”, malfunctions may occur. All modifications must be carried out by qualified personnel only, under the liability of the car owner and at his expense.

Supersprint guarantee is limited to the quality, workmanship and correctly fitting to the intended car model for all race products.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mr.S
Príspevky: 758
Registrovaný: 5.1.2008
Kraj: Košický

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 09:24

Ked uz mas "iny" zadny tlmic a teraz ides davat test pipes bez katov, neuvazoval si na vymenou zvodov ? Vtedy by to bol citelny rozdiel.

To ked svieti check znamena, ze auto ma problem s emisiami, motor je v poriadku a mozes mat akurat vacsiu spotrebu aj to nie vo vsetkych pripadoch.

Ked sa vymeni (profesionalne) cela vyfukova sustava, tak urcite to ziadne problemy nesposobi. Prida vykon autu resp. zmeni hlas, ale to zalezi na vyrobcovi.
ex E46 316ti M-paket
ex E46 325ci M-paket
ex E46 M3 Competition
ex E46 M3 Coupe
ex E46 M3 Convertible
ex E92 330xd A-Paket
ex E91 335d M-paket
ex E90 M3
ex E92 M3 Competition
ex E92 M3 DCT AM
+ dalsich 500 koni
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 10:03

Supersprint bez KAT-ov + zvody, potom doladit engine... krasa! 8)

btw. ukaz auto (napr. v pribehoch) :D
M3 -> Ducati
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 10:13

fakt su take efektivnejsie aftermakret zvody na S54? mal som za to ze BMW motorsport original je obtiazne prekonat aj aftermarketom od Supersprint. Co som mal Peugeot 306Gti6 kde boli zvody robene (spolu s inymi vecami) u Pug sport teda obdobne ako u BMW M divission, tak neboli prakticky v ponuke ani od tretich stran kedze nedokazali tito vyrobcovia urobit nieco citelne lepsie.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mr.S
Príspevky: 758
Registrovaný: 5.1.2008
Kraj: Košický

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 10:43

blesk napísal:
fakt su take efektivnejsie aftermakret zvody na S54? mal som za to ze BMW motorsport original je obtiazne prekonat aj aftermarketom od Supersprint. Co som mal Peugeot 306Gti6 kde boli zvody robene (spolu s inymi vecami) u Pug sport teda obdobne ako u BMW M divission, tak neboli prakticky v ponuke ani od tretich stran kedze nedokazali tito vyrobcovia urobit nieco citelne lepsie.


BMW sa prekonalo samo, kedze e46 M3 CSL ma rozdielne zvody od seriovej e46 M3.
Orig. zvody u e46 m3 prekonavaju takmer kazde aftermarket zvody :D
ex E46 316ti M-paket
ex E46 325ci M-paket
ex E46 M3 Competition
ex E46 M3 Coupe
ex E46 M3 Convertible
ex E92 330xd A-Paket
ex E91 335d M-paket
ex E90 M3
ex E92 M3 Competition
ex E92 M3 DCT AM
+ dalsich 500 koni
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 10:52

v tom pripade je vacsi priestor narastu vykonu ako u E36 M3. Co som videl merania tak cca 390hp sa da s upravou napr od Kelleners (vacky, zvody, program ECU bez vahy plus karbon airbox) podobna uprava od Hamanna na 3,0l M3 E36 dosahuje cca 300-320hp - to ale so seriovymi zvodmi.
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 12:31

Diky chlapi za vsetky odpovede. Ale asi ste uplne nepochopili o co mi ide. Moja filozofia je uplne jednoducha. Na co platit 1400 EUR za vec, ktoru mozem kupit za 400 EUR a este mi to bez tych katalyzatorov zvysi vykon auta. Len sa bojim aby som tym nieco nepokazil.

Zvody zatial neplanujem menit, ale ked vymenim tento stredny diel za diel bez katalyzatorov, tak budem nad tym casom naozaj uvazovat.

Moje auto ma chip. Takze naozaj teraz je pre mna iba otazka ze ci tam fakt mozem dat ten vyfuk bez katalyzatorov a ci mi to niekto dokaze vypnut v ECU. Ak ano tak jednoznacne idem do toho.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 14:43

otvorenie vyfuku na atmo - teda len nahradenie katov decat pipe je diskutabilne pri zachovani zbytku serioveho. Preto som pisal (aj MrS) ze ak perspektivne uvazujes o optimalizacii az po koniec. zvody sa daju riesit az nasledne ale s decat pipe by som dal uz aj iny cely catback (vyfuk od povodnych katov) Skus odfotit alebo zistit co tam mas ako koncovy tlmic.
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 16:00

Koncovy tlmic je PeterSport... Neviem posudit cim sa lisi od originalneho, ale podla toho co mi povedal clovek, ktory ten vyfuk robil, tak tie od Supersprint a podobne tiez nerobia takmer ziadnu zmenu. Zevraj so Supersprint (koncovy diel) bol narast asi 2 kone co je smiesne.

A preco by mal byt problem tie ciste pises a akykolvek zadny tlmic? Ved mne ide hlavne o to, aby nedostaval motor zle informacie a isiel ako ma. Koncovy diel na to asi nema ziaden vplyv alebo sa mylim?
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 16:37

vyfukovy system je prepojena nadoba - cize preto je lepsie mat zmenu urobenu vcelku od toho isteho vyrobcu alebo aspon vediet ako dat dokopy rozne. Niektore upravy su totiz protichodne. Origo tlmic nie je plno priechodzi ten od Petersport je asi skor otvoreny (nema vo vnutri labyrint ale od vstupu po vystup je diera). druhe su potom priemry trubiek medzi tym. Menis rychlost prudenia plynu a pulzy - co ma vplyv na vyplachovanie valcov a priebeh vykonu a krutaku. Otvorenim zvacsa ide hore max vykon ale posuva sa max krutak do vyssich otacok a dost casto sa aj znizuje jeho max hodnota. zlou kombinaciou spojis nevyhody oboch (znizis max hodnotu krutaku, posunies ju vyssie a znizis alebo max zachovas max vykon a v konecnom dosledku to bude hlucnejsie ale pomalsie). Motoru by si tak ci tak ublizit nemal, treba sa len vysporiadat s tymi lambdami za catom (nastavenie v ECU)
 
exit_2
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 2.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: BMW M3 E46 problem s katalyzatorom

Streda, 26. Januára 2011, 16:52

Blesk: Dakujem za perfeknu odpoved. Uz mam v tom trosku konecne jasno. Tak budem uvazovat, ze chalaniska co robil ten koncovy diel poprosim aby mi spravil aj ten stredny. Tym dosiahnem, ze to bude spolu pasovat. Este musim pokecat s clovekom cez diagnostiku o tom vypnuti katalyzatorov (lepsie asi bude hovorit o vypnuti lambda sond).

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných