Utorok, 24. Februára 2009, 09:48
Sewas vsetci,
Kedze uz aj ja som hrdym vlastnikom BMW E36, tak mi neda podelit sa s vami o pribeh ako sa to vsetko zbehlo.
Bol som vlastnikom viacerych aut, ci uz to bolo Daewoo Racer, Corsa a nakoniec Laguna. No prisiel cas do auta investovat a to dost nemale peniaze, tak som si povedal, ze radsej kupim nieco novsie, zachovalejsie. Tak som zacal behat po nete a hladat, co by sa mi asi pacilo. Kedze som robil vo velkoobchode s ND na auta a mam aj dost znamych mechanikov, zacalo sa patranie, ktore auto asi tak bude spolahlive a lacne na prevadzku co sa tyka aj takych nahradnych dielov. Priznam sa, zo zaciatku som ani nepocital s tym, ze bude nejake BMW. Moja volba padla na Mitsubishi Carisma s motorom GDI, ktory je dost spolahlivy. So svojou volbou som sa zveril jednemu fakt dobremu mechanikovi a ten mi hovori, ze co ak sa ten motor pokazi. Tu som si uvedomil, ze zhanat veci na japonske auta je dost problem. Tak som sa ho opytal, ze co by si doniesol on. Odporucil mi Mercedes alebo BMW. Kedze macovia su stale dost drahi, zacal som poskulovat po bawe. Samozrejme, musel som si vybrat viac motorov, aby to nebolo tak jednoduche. A tu zasa moj znamy mechanik, pytam sa, aky motor. On na to, dones si 323i, sestvalec, Vanos motor, silny motor v relativne malom aute, neda sa ustvat. Pokazit na nom nie je co, maximalne odchadzaju lambda sondy. Hovorim si fajn, pozrieme spotrebu, ved musime vediet, ci to nezerie aj travu okolo cesty. Spotreba fajn, tak reku, kupime 323. Tak som na nete nasiel par auticok, nieco som obvolal ze ako vyzeraju, ake maju chyby a tak. Vedel som ze kamos ide do Nemecka, vozi auta tak reku idem s nim. Vytesoval som sa jak maly chlapec, celou cestou som ani nespal. Rano sme dobehli do Mnichova, na Nordring. Kto tam bol, vie ako to tam vyzera, 3500 aut na jednom fleku. Chodili sme tam cez tri hodiny, no ziadne 323 co by sa mi pacilo. Tak som vytiahol papiere s tymi bawami co sa mi pacili a aj som si obvolal a isli sme tam. Pridem na druhy koniec Mnichova, malicky bazar a tam moje bawo, zalozene vzadu, smutne na mna pozera. Vbehnem dnu, tam stary turek, jak vystrihnuty z nejakeho filmu a vravim mu nech da kluce. Auto sme obkolesili styria chlapi, z toho jeden automechanik, jeden prijimaci technik a podme do kontroly. Stary vybehol za nami, uz ked sme mali pootvarane na aute vsetko co sa len da, skontrolovali sme motor, klimu, ci bolo striekane, nosniky a vsetko mozne. Musel som cakat na stareho syna, tomu patril bazar. Dohodli sme cenu, s tym ze mi vybavi znacky. Dal som mu prachy a isli sme do dalsieho bazaru vybavit znacky. Prideme tam, tam dalsi turek, 190cm a asi 130kg, bezkrky typek, cely potetovany. V mysli mi prebehlo, fajn, nemam prachy, auto, a uz ma ani nenajdu. Nastastie bol v pohodke, este sme aj pofajcili dake to turecke Marlboro. Tak sme cakali na znacky. Konecne po dvoch hodinach som ich nahodil a ideme domov. Cestou sme zobrali este jedno aftecko a islo sa. Celu cestu som sa vytesoval ako maly, vysmiaty som bol ako leco, a to aj o druhej rano ked som po ceste obehoval kamiony.
Potom samozrejme klasika, znacky, preklady, papiere a kopec dalsich blbosti, vymena oleja, filtrov, kontrola povdozku a tak. Jedina vec co som urobit musel, bola vymena zadnych silenblokov na ramenach.
Samozrejme, na auto dopustit nedam, nech si hovori kto chce co chce, BMW je naozaj super vozitko. Motorkari maju jednu hlasku, ktoru by som si dovolil upravit nasledovne: V aute sa vozi tvoje telo, v BMW tvoja dusa.
Takze este nejake tie udaje:
BMW 323i, 2.5Vanos
Farba: cosmoschwarz
r.v. 1995, dane do prevadzky v r. 97
manualna klima, elektrika, elektricke a vyhrievane zrkadla
Najazdene momentalne 200tis. Km
Do buducnosti:
K M-packetu, ma ho naozaj uz asi hocikto, minule sa mi stalo, ze ma ne krizovatke pridavanim plynu vyzyval nejaky mlady chalan (z PL) s Compactom v M-packete a dalsich upravach (vobec nie peknych). Mal tu nevyhodu ze on nevidel som mam vzadu, ja som na jeho kufri videl 316i. Asi si viete predstavit, na kolkych metroch som ho asi stratil. Samozrejme som rad, ze takyto klub existuje a ked sa nahodou stretneme aj na krizovatke, nemusime si nic dokazovat, my sme jednoducho BMW – Fahrer.
Doteraz sa mi podarili vymenit iba predne smerovky z oranzovych na cierne. Do buducnosti uvidime ako budu nejake tie bubaciky na dalsie doladovanie.
No auticko uz ma noveho majitela, ktory je klubak a predpokladam ze bude v skvelych rukach. Tak nech najazdi kopec km bez problemov a zazije na nom radost z jazdy.
Naposledy upravil/-a
MuadDeeb v Streda, 15. Septembra 2010, 13:19, upravené celkom 1 krát.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited