Strana 1 z 4

Vstreky. Nové alebo repasované?

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 07:04
od solo
Chlapci, ak máte skúsenosti tak poradte. Auto má 180000km a asi sa nevyhnem výmene vstrekov. (530d, r.2004, e60). Sondoval som ceny a repas vychádza na cca 4200,-, nový vstrek cca 10000,-.
Uvítam každú dobrú radu a skúsenosť.

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 08:34
od Brano-HAVA
Zdar! novy vstrek je novy vstrek, kazdy vstrek ma svoje cislo vyrobnej odchylky (nepresnosti) spravne po vymene vstreku by sa mal novy zapisat do RJ (injektorenabgleich) aby bolo vsetko OK. Velka moda je menit vstreky od buka do buka. Problem repasu je ze sa vymeni diza po pripade sa cisti ultrazvukom atd. ale ten kod uz tym padom neplati lebo to nieje povodne naskladanie trysky.Do takehoto auta by som dal nove vstreky ale len tie co treba (dignostika rovnomernosti volnobezneho chodu) da sa to presne zistit. Nemusi to byt v BMW staci sebelepsi tester. Takze nemenco netreba.

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 08:48
od airbone
A co mas zo vstrekmi? Zda sa mi ze 180tkm je este skoro nato aby boli uz v cajchu (ja mam tiez tolko a vstreky su eno nuno).
Ten repas je od koho?
Zbehni do BOSCH diesel service, spytaj sa co zahrna ich exchange system - das stare a daju ti repas aj zo zarukou....
Myslim si ze tie nove vstreky mozu byt tiez nejaky totalny repas, tak ako napriklad "nove" turba od BMW (ktore su v skutocnosti len repasovane).

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 08:51
od luky2208
Nový je nový s tým suhlasím.ALE zrataj či to ma vyznam na našu naftu. Nový stojí 10000 a vydrží do 200000km. oprava stojí 4000 a vydrží 100000-120000km.AJ ked je fakt že chod motora na nový vstrek je ovela lepší ako na vstrek opravený.PS: A ešte jedna perlička na zaver :arrow: ak ti nový vstrek odýde po 100000km a pojdeš ho reklamovat tak asi nepochodíš moc dobre. :idea: Zaruka ti platí len ak si daš vyšistit aj CR čerpadlo,nadrž a aj potrubie.Nový filter je samozrejmost.A musíš mat na to doklad od servysu. :( Viem že je to dyvné ale je to tak.Spočitane=4 krát 10000+5000 čerpadlo+vyčistenie cca 4000+montáž,demontáž trzsiek a čerpadla=60 000Sk :shock: :cry: .Ak ti odyde repas tryska nebude to až tak boliet :wink: Je to len moj nazor a skusenosti z práce,takže je to na tebe.

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 09:43
od jararak
ja len taku poznamocku ku lukimu ze 3l by mal byt r6 a ten by mal mat 6 vstrekov cize cena o dvacku viac. ale je mozne ze sa mylim a predsa len diezlovi agregat az tak dokonale nepoznam.

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 09:56
od R0nnIe
to pre boha jedna triska stoji 10000? ved to ked odinde, tak si radsej kupim druhy motor omg

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 10:35
od solo
Ďakujem za zaujímavé postrehy.
Na upresnenie: 530d je 6valec, čiže kalkulácia od LUKYHO bude cca 80 000,-
:( AIRBONE auto šlape super, ale postrehol som dve veci: 1. máličko nepravidelný chod motora na voľnobeh, vidieť aj na otáčkomere
2. slabé cukanie pri ot. 1800-2000, hlavne keď nie je motor v zábere
Predpokladám že vstreky už nie sú 100%
Zaujal ma termín "diagnostika rovnomernosti voľnobežného chodu"
Predpokladám že sa robí bez demontáže vstrekov z motora, ale neviem čo všetko ukáže. Je možné že 1 alebo 2 vstreky stačí vymeniť a všetko bude OK. I keď další názor je , že meniť radšej všetky.
A je pre mna novinka, že výmena vstrekov sa má zapísať do RJ. :shock:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 10:41
od airbone
To o zapisani vstreku do RJ prekvapilo aj mna...
Vacsinou staci vymenit danny vstrek/vstreky - nemusia sa menit vsetky. Myslim ze tu niekto spominal v BA je nato dobry servis BOSCH, len neviem kde a co presne, mozno niekto si spomenia. Pre presne zdiagnostikovanie musia vstreky von a to radsej nechaj na odbornikov z BOSCHU. Oni ti povedia co a ako. S tym si sami nepomozeme..... Asi budes mat mozno len jeden - dva vstreky v riti... Popytaj nech ti ich zrepasuju za par korun a hotov. Potom budes v pohode na dalsich par desiatok tisic km...

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 11:00
od luky2208
Takže sa ospravedlnujem :oops: ratal som to na 320ku takže stačí prydat 20 000 :wink: .
Na diagnostyke sa dá pozriet(bez demontaže trysiek( porovnanie davky palyva medzi jednotlivymy valcami.Je to v mg/z a rozdiel nesmie byt večší ako 2mg/z medzi sebou. NAPR. :arrow: -0,8 a +1.1 ešte OK ale na hranici alebo -1,5 a + 1,3 už mymo toleranciu.
ALE POZOR je to dost skreslene lebo ria diaca jednotka berie do uvahy uhlovu rychlost klukovky pre jednotlyvý valec. takže to plus može znamenat zle rozprašenie nafty ale aj slabu kompresiu pre dany válec.
Plus = daný valec nevzkonava dostatočnu prácu tak mu RJ prydá vstrekované množstvo.
Mýnus = daný valec vykonava prácu velmy dobre a je toho schopný aj z menším množstvom tak mu RJ uberie.
Plus aj Mýnus može znamenat unik nafty do prepadu.(Kontrola pomocou prepadových FLIAš( :wink:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 16:09
od piti888
Ja som sa nedavno pytal v BA V BOSCH ROSCH a mi povedali, ze test trisky na stolici cca 750sk/ks a ze potom sa uvidi, co dalej.
Inac tusim Slamec tu spominal, ze si daval robit repas vstrekov, tak by to mohol okomentovat, ci to pomohlo.

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 16:21
od airbone
luky2208 napísal:
Takže sa ospravedlnujem :oops: ratal som to na 320ku takže stačí prydat 20 000 :wink: .
Na diagnostyke sa dá pozriet(bez demontaže trysiek( porovnanie davky palyva medzi jednotlivymy valcami.Je to v mg/z a rozdiel nesmie byt večší ako 2mg/z medzi sebou. NAPR. :arrow: -0,8 a +1.1 ešte OK ale na hranici alebo -1,5 a + 1,3 už mymo toleranciu.
ALE POZOR je to dost skreslene lebo ria diaca jednotka berie do uvahy uhlovu rychlost klukovky pre jednotlyvý valec. takže to plus može znamenat zle rozprašenie nafty ale aj slabu kompresiu pre dany válec.
Plus = daný valec nevzkonava dostatočnu prácu tak mu RJ prydá vstrekované množstvo.
Mýnus = daný valec vykonava prácu velmy dobre a je toho schopný aj z menším množstvom tak mu RJ uberie.
Plus aj Mýnus može znamenat unik nafty do prepadu.(Kontrola pomocou prepadových FLIAš( :wink:


na akej diagnostike sa to da mrknut? myslim ze da sa, lenze takyto test za vela nestoji...

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 16:28
od luky2208
ja to robym na BOSCH KTS 550. ale ked to skombynuješ z odmernymy flaškamy tak sa to dá celkom presne diagnostykovať. :wink:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 19:58
od slamec
piti888 napísal:
...
Inac tusim Slamec tu spominal, ze si daval robit repas vstrekov, tak by to mohol okomentovat, ci to pomohlo.



... zatiaľ nie, ešte ma to len čaká, tak tíško sledujem túto tému :lol:

a ak by sa niekto odhodlal na moje auto, nech sa ozve :lol:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 20:13
od luky2208
v KK je BOSCH servys na čerpadlá a vstrekovače. Ak chceš nieje problém u mna zmerať unik palyva do prepadu + demontáž trysiek + test v KK na stolici + montáž speť. :wink: PS: ved v PP to už poznáš :lol: :lol:

Napísané: Utorok, 16. Decembra 2008, 20:15
od slamec
luky2208 napísal:
v KK je BOSCH servys na čerpadlá a vstrekovače. Ak chceš nieje problém u mna zmerať unik palyva do prepadu + demontáž trysiek + test v KK na stolici + montáž speť. :wink: PS: ved v PP to už poznáš :lol: :lol:
koľko času/dní/ mi bude na to treba?

teraz som zaneprázdnený a ešte sa aj terigať do PP