... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 20:39

caute,
viem ze sa to tu aj na inych forach riesilo uz milion krat ale kazdy riesil otazku ci zaslepit egrko alebo nie z hladiska toho ze mal zasrate sanie od sadzi. mna ale zaujma ze ked zaslepim egrko aky to ma vpliv na turbo kedze podla mna ked neni otvoreny prietok cez sanie tak sa musi viac tocit co je aj pocut kedze na mojom aute viac piska na volnobehu ked zaslepim egr ako ked je spojazdnene.
ide mi vlastne o to ze ked je motor na volnobehu ma slaby tlak oleja a len velmi malo maze turbo a bojim sa toho ze ked zaslepim egrko tak sa bude viac tocit nebude ho dobre mazat a zadrem ho.

dalej by ma zaujmala este jedna vec ked zaslepim egrko myslite ze sa bude viac zajebavat variabilita teda naklapanie lopatiek ked tam pojde viacej spalin ako by malo?

dakujem za rady a odpovede :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 20:46

Turbo ma 160 000+ ot/min takže aj ked zaslepíš egr, ničim mu neubližiš,tak či tak je egr pod plynom zatvorené.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 21:00

to mi je jasne ze pod plynom je zatvorene mne islo o to aby nemalo vysoke otacky na volnobeh a maly tlak oleja aby som ho nezadrel a zbytocne nezasieral variabilitu kedze na volnobeh vsetky spaliny tocim cez neho
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 21:13

dalo by sa spekulovat, ze by zaslepene egrko mohlo teoreticky ciastocne zlepsit podmienky turbu.
Nakolko vyfukom prejde menej castic + splodiny sa ciastocne ochladia egr coolerom a nedostanu do sania.
ale to je len taky subjektivny pohlad na vec
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 23:00

#-o ľudia, nemyslite už toľko
miesto toho rozmýšľania si si mohol dať pivko a ísť spať. Pretože to čo si vydedukoval je totálna kravina.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Utorok, 25. Júna 2013, 23:52

:mrgreen: :mrgreen:
na blbu otazku blba odpoved
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 20:09

preco sa ohranicujete blbou otazkou?

proste ked zaslepin egr viac sa toci a aj viac piska turbo teda dava aj vacsi tlak a ide mi len o to ci to nerobi zle tomu turbu lebo uz na volnobehu piska.
ked odslepim egr prestane piskat a zacne niekedy az okolo 1100-1200ot piskat tak ako ked je zaslepene to je vsetko co ma zaujma.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 20:29

Pozri sa, princíp činnosti turba je nasledovný. Turbína je poháňaná od výfukových plynov a tá poháňa dúchadlo, ktoré vháňa vzduch do sania. Vplyv EGR na rýchlosť otáčania je nijaký, nakoľko dúchadlo je poháňané od turbíny, ktorú zase poháňajú výfukové plyny a na tých sa nič nemení, či je EGR on alebo off. Áno, mení sa ich zloženie ale nie množstvo, ktoré poháňa turbínu.
Nur Original ist Legal.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 20:36

Milosss napísal:
Pozri sa, princíp činnosti turba je nasledovný. Turbína je poháňaná od výfukových plynov a tá poháňa dúchadlo, ktoré vháňa vzduch do sania. Vplyv EGR na rýchlosť otáčania je nijaký, nakoľko dúchadlo je poháňané od turbíny, ktorú zase poháňajú výfukové plyny a na tých sa nič nemení, či je EGR on alebo off. Áno, mení sa ich zloženie ale nie množstvo, ktoré poháňa turbínu.


Trochu mimo ;) ... ked je EGR otvorene, tak plyny ktore sa "vyfuknu" z valcov idu do zvodov a tam sa rozdelia medzi EGR vetvu a turbo ;) cize logicky ak je EGR otvorene, tak sa cast plynov vrati do sania a teda nepohana lopatky
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
fox1k
Príspevky: 2241
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 20:56

nie je EGR nastavené na nejakých 10%, teda 10% výfukových plynov sa dostane spať do sania. Podľa mňa, to zvýši otáčky turba ale o minimum :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 21:01

Hopa, nikdy som to presne nesledoval a bol som stále v tom, že výstup na EGR je až za turbom.
Každopádne EGR ak je on, tak pri voľnobežných otáčkach je tak či tak zatvorené, čiže je to zajedno na voľnobehu.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
fox1k
Príspevky: 2241
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 21:06

egr je pod záťažou zatvorené :wink:
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 21:10

ciste teoreticky, ked je egr uzavrete, tak potrubie a egr cooler posluzi ako rezerva tlaku pre turbo, co by malo zlepsit tah cca o 0,00001% tym ze udrzi turbo v zotrvacnosti napr pocas radenia rychlosti s manualom, rally style

sorry, uz nemozem, pomoc!!!
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Streda, 26. Júna 2013, 21:12

EGR je zatvorené pri plnom plyne a pri voľnobehu, otvorené je pri konštantných otáčkach v určitom poli, na voľnobehu je určite zatvorené.
Na starom aute som pomocou diagnostiky dokázal ovládať otváranie EGR v teste členov, na voľnobehu ten motor dosť zhrubol zvukovo keď sa EGR otvorilo. EGR som nemal nikdy zaslepené.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo

Štvrtok, 27. Júna 2013, 06:26

minnoo napísal:
preco sa ohranicujete blbou otazkou?

proste ked zaslepin egr viac sa toci a aj viac piska turbo teda dava aj vacsi tlak a ide mi len o to ci to nerobi zle tomu turbu lebo uz na volnobehu piska.
ked odslepim egr prestane piskat a zacne niekedy az okolo 1100-1200ot piskat tak ako ked je zaslepene to je vsetko co ma zaujma.

na volnobehu ti piska turbo?
ja som mal cca 6-7 mesiacov nefunkcne egr (mal som pretrhnutu membranu)
ja som ziadny rozdiel nepocitil, ci bol egr on alebo off, a ani nezaznamenal rozdiel v piskani alebo vobec nejaky rozdiel... hmm :-k

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných