... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Utorok, 22. Apríla 2014, 12:28

Caute 8)

Rad by som sa opytal ludi, ktori maju automaty (hlavne ZF 5HP19), kedy u nich nastava Lock-up (cize zomknutie hydromenica).
Mam pocit, ze my presmykuje ten moj nakolko pri 90kmh na 5tom stupni pri pusteni plynu otacky padnu na 1000ot a po zosliapnuti vyletia na 2500ot a auto sa snazi tahat ale bohuzial, necitim ziaden zatah ani akceleraciu.

To iste robi aj na 3 a 4 stupni. Problem zomknut ma aj na dialnici, kedy by mali otacky drzat (e46 325i) na 2750ot pri 130kmh. Tu by som chcel podotknut ze u mna sa bud menic zomkne a po zosliapnuti plynu otacky zacnu stupat OD 2750hore a auto v pohode potiahnem aj na 160kmh (s citelnym zatahom "odspodu") alebo ked zosliapnem plyn na podlahu tak otacky stoja a pomaly zacnu klesat, stupat, znova klesat alebo stoja na mieste a motor huci a necitim ziaden zatah + akceleracia je mizerna alebo nulova. Vplyv to ma aj na spotrebu pretoze pri jazde s tempomatom pri 130kmh a nezomknutym menicom mam aktualku cca 10-11L a pri zomknutom 7,4-8L.

Podotykam, ze pocas konstatnej jazdy aj v pripade, ze menic nieje zomknuty, otacky nekolisu hore / dole ale drzia sa na jednej hodnote.

Osobne si myslim, ze menic by sa mal zomknut ovela skor (60-70kmh) ? Vela som o tom cital a chybny moze byt aj jeden zo speed senzorov alebo nejaky solenoind. Lock-up nastava len na 3,4 a 5tom prevodovom stupni ale neviem zistit od akej rychlosti. Pravdepodobne su tam dane urcite podmienky ako otacky, rychlost a pod. Diagnostika nevypisuje nic.
Pozeral som cez INPU aj TPS a ten vyzera v pohode (throttle position sensor). Ak by ste mali nejake info, ako TPS otestovat aj mimo inpy (voltaz, odpor) tak uvitam kazdu radu.

Ak jazdim v rezime D (napr. po meste) v rychlostiach 50-60kmh, menic sa mi nezopne ani na 3tom stupni. Vzdy ked zosliapnem plyn, tak citim, ze auto sa snazi preniest vykon na prevodovku, otacky vyletia hore ale auto zrychluje velmi pomaly. Myslim, si, ze v 60kmh na 5ke by uz mal byt menic zomknuty a vykon by sa nemal prenasat cez kvapalinu ale 1:1 motor <---> prevodovka.

Je to dost otravne ak chcete obiehat auto, ktore ide 70kmh mimo obce a zosliapnete 5ku, otacky vyletia hore a auto sa nehybe. Musim podradzovat do 2jky pretoze na 3jke a 4ke to tiez pravdepodobne "presmykuje". Zaujimave je vsak aj to, ze ked auto nieje uplne zohriate, tak 4ty stupen mi v rychlostiach 40-60kmh potiahne tak ako 2jka za tepla. Cize teplota motora (prevodovky ?) tu tiez zohrava ulohu. V podstate cim dlhsie s autom jazdim, tym je strata vykonu citelnejsia.

Inak prevodovka radi hladko, krasne bez sklbania aj v zime takze problem s prevodovkou vylucujem. Pisal som s uzivatelom Rottwa a ten mi potvrdil, ze sa pravdepodobne jedna o menic. Pri googleni som nasiel aj pripady, kedy pomohla vymena tesneni za hydromenicom (strata tlaku). Lenze mne olej z prevodovky nemizne :-k
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Utorok, 22. Apríla 2014, 20:33

Vidim, ze nikto nic. Mam nejake nove poznatky a to take, ze pri 95kmh sa deju zvlastne veci.

Priklad : Udrzujem rychlost 80kmh na 5tom stupni. Dotlacim pedal po kickdown, otacky stupnu z 1200 na 3000 a motor huci, auto akceleruje pomalicky. Pri 95kmh otacky poskocia o dalsich 300rpm a auto sa "chyti" a akceleruje trocha sviznejsie. Ak pedal pustim, otacky padnu (nie velmi) ale ak rychlost prekroci 95km tak otacky padnu na 900-1000rpm. ](*,)

Zomknut menic sa mi podari jedine ak podradim napr. do 2jky a potiahnem ho napr. na 150kmh tak, ze ho sameho necham preradit z 2 na 3 a potom manualne zaradim 5ku. Vtedy sa otacky drzia a menic je zomknuty. Akonahle pedal pustim a auto sa dostane pod 95km (zo 130 napr.) tak menic sa unlockne a otacky znova padnu uplne dole. Cele je to zvlastne.

Asi ma caka novy menic.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Prikladam este odpoved z pobocky ZF z Jihlavy (ZF Pakra) ak by to niekoho zaujimalo (ceny menicov) :

Dobrý den,

Tyto ceny jsou poměrně odlišné typ od typu převodovky, ale repasované měniče jsou v rozmezí cca 8.500,- až 13.00,- Kč a nové měniče v rozmezí 14.000,- až 28.000,- Kč bez DPH. Pokud by se jednalo o nějaký vyložený speciál, cena by musela být stanovena až podle dotazu u ZF, ale toto ve Vašem případě nepředpokládám, že byste měl nějaký prototyp převodovky apod…

S pozdravem
Kind Regards
Mit freundlichen Grüßen

Bc. Bohumil Kounek

PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
Heroltická 5111/8
586 01 JIHLAVA
Czech Republic
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Streda, 23. Apríla 2014, 12:12

Je to jasny menic. Lock-up spojka sa uzamyka na 3,4 iba ciastocne, na 5 uplne, coz u Teba nenastava. Zakezi to od roznych velicin ako si pisal, napr.krutiaci moment motora, otacky, aka je zaradena rychlost, zatazenie atd. Vymen cim skorej, lebo si znicis prevodovku. Musis vymenit aj olej, bude v nom bordel a takisto pripchaty filter, tesnenie vane automaticky.
Naposledy upravil/-a lubomt v Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:05, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 21:33

lubomt napísal:
Je to jasny menic. Lock-up spojka sa uzamyka na 3,4 iba ciastocne, na 5 uplne, coz u Teba nenastava. Zakezi to od roznych velicin ako si pisat, napr.krutiaci moment motora, otacky, aka je zaradena rychlost, zatazenie atd. Vymen cim skorej, lebo si znicis prevodovku. Musis vymenit aj olej, bude v nom bordel a takisto pripchaty filter, tesnenie vane automaticky.


Prave som sa docital ze na mojom aute by sa mala zomknut na 95kmh, teda v tejto rychlosti by mal byt uzamknuty. Neviem, ci to robi kazdy automat ale ako som pisal...na 5tom stupni podlaha auto sa splha a pri 95km akokeby skubnutie motora, citelna zmena chodu a auto akokoeby dostalo par konikov naviac. Ak pedal pustim otacky stoja ale ked sa dostane pod 95kmh, otacky padnu znova dole - z toho usudzujem ze menic sa mi uzamyka a odomyka pri 95km. Tym padom by mal byt v poriadku nie ?

Jedine, co mi nejde do hlavy je to ze ked idem napr. 100km a pustim plyn, otacky sa drzia ale ked chcem znova akcelerovat, vyletia o 200-300 hore a auto zacne akcelerovat. Ak idem 130 a pustim plyn, mam 2750 otacok a ked stlacim plyn na podlahu tak auto sa zacne hybat a otacky stupaju od 2750 ale nepodskocia o 200-300rpm hore.

Ak by mi niekto vedel vysvetlit, preco pri 100kmh pri akceleraciu otacky vyletia o 200-300 hore ale pri 130 uz nie aj ked pri oboch rychlostiach je menic uzamknuty, bol by som rad.

Som z toho trocha zmateny.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:08

Nemas ho este uplne uzamknuty. Jednoduche. A uzamykanie zalezi aka je tam prevodovka,kolko ma stupnov, motor, vykon, ci nafta alebo benzin, v akom stave je motor, prevodovka, auto atd
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:17

Takze uzamknutie nieje v style on/off ale je tam este potrebna nejaka rychlost, kym sa to "kusne" ?
To by vysvetlovalo ten narast otacok o 200-300. Pri pusteni plynu sa vratia nazad a rucicka otacok stoji.

Uz vo vyssich rychlostiach s tym problem nieje, otacky stupaju od urcitej hodnoty. Akurat do cca 95kmh je to fakt tragedia. Pri 80kmh na 5ke pustim plyn a mam doslova otacky ako na volnobehu, co je predpkladam zle. Len aby som zbytocne nekupoval menic ak sa to potom bude spravat rovnako. [-X

Osobne by som bral,ak by sa menic zamkol na 5ke uz pri 50-60kmh. Teda vsetky stupne.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:29

nato je prevodovka so spojkami aby sa nestracala energia v menici
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:34

Ano ale aj tak zhruba 25% energie u tychto 5HPxx ide do kelu
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:38

To cca sedi, 20-25%. U manualu je to 15-18%.

Co som pozeral 0-200 tak automat aj manual to davaju za rovnaky cas. Rozdiel je jedine v 0-100.

Takze aby som to nejak uzavrel...stale mi nieje jasne ci mam menic zly alebo nie. Do automatov nevidim, kedze neviem ako funguju zvnutra tak sa mi to tazko chape a dedukuje. Rad by som vedel ci symptomy opisane v tomto vlakne poukazuju na zly menic alebo je spravanie auta v norme.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:42

myslim ze vsetci sa asi zhodnu ze ten menic bude v kybli. je to normalna suciastka co sa opotrebovava tak isto ako spojka/spojky
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 22:45

Tak vymenim, uz ked je tristrte auta tak menic zvladnem. Len to si hovorim uz treti rok :D
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 23:17

Na kazdom automate sa to chova podobne,ide o to aky mas krutak v tej dobe....ak by zamykal menic skoro,tak by trpel motor,tym ze by bol kvazi podtoceny....ak uz mas 2750ot je to pomerne dost a vtedy nema problem ak je zamknuty.....

Ja som si vsimol na mojom,aj na inych co robim ze napr ak sa napr pripajam na vyjaz z dialnice, idem okolo 50-60,vtedy tam je myslim 3ka a ked mu dam podlahu,tak otacky vyletia a auto akceleruje o nieco pomalsie,ale uz viem ze staci malinko ubrat a znovu pridat a uz to ide normalne........


Michal ked budem v tt, odveziem ta a nasimulujem ti par rezimov a pokecame o tvojom menici:::))))Mam v tt fakt sikovneho co mi riesi prevodovky.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 23:26

Mne pri 50tke hodi v meste 5ku takze preto jazdim v Sku kedze Sko 5ku nezaradi.

A pohnut sa z 50tky na 5ke ked mas 1200 otacok je tragedia. 5ku pouzivam uz len na dialnici, aj mimo obce jazdim v Sku a 5ku si davam malokedy, jedine cez M rezim.

Pri 90tke v 5ke sa ani nepohnem. Tam mi to asi najviac klze lebo auto doslova stoji. To vsak moze byt sposobene aj tym ze mam upchaty 1 katalyzator.
Pojdu tam rovno ladene zvody tak som zvedavy co to spravi.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 23:42

No 5ka je velmi dlha....skusal si adaptacie?Jako je mozne ze ti smyka menic pomaly...netvrdim ze nee....a hlavne ak ti to predtym nerobilo....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Autor témy
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Automat (5HP19) TC Lock-up - presmykuje menic ?

Štvrtok, 24. Apríla 2014, 23:45

Ten vykon sa degradoval postupne. Ale 5ka je u mna nepouzitelna, stale podradzujem takze predpokladam ze ano, smyka ale nemam dokazy. Chcelo by to niekoho kto sa vyzna, aby sa povozil.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných