Caute
Rad by som sa opytal ludi, ktori maju automaty
(hlavne ZF 5HP19), kedy u nich nastava Lock-up
(cize zomknutie hydromenica).
Mam pocit, ze my presmykuje ten moj nakolko pri 90kmh na 5tom stupni pri pusteni plynu otacky padnu na 1000ot a po zosliapnuti vyletia na 2500ot a auto sa snazi tahat ale bohuzial, necitim ziaden zatah ani akceleraciu.
To iste robi aj na 3 a 4 stupni. Problem zomknut ma aj na dialnici, kedy by mali otacky drzat
(e46 325i) na 2750ot pri 130kmh. Tu by som chcel podotknut ze u mna sa bud menic zomkne a po zosliapnuti plynu otacky zacnu stupat
OD 2750hore a auto v pohode potiahnem aj na 160kmh
(s citelnym zatahom "odspodu") alebo ked zosliapnem plyn na podlahu tak otacky stoja a pomaly zacnu klesat, stupat, znova klesat alebo stoja na mieste a motor huci a necitim ziaden zatah + akceleracia je mizerna alebo nulova. Vplyv to ma aj na spotrebu pretoze pri jazde s tempomatom pri 130kmh a nezomknutym menicom mam aktualku cca 10-11L a pri zomknutom 7,4-8L.
Podotykam, ze pocas konstatnej jazdy aj v pripade, ze menic nieje zomknuty, otacky nekolisu hore / dole ale drzia sa na jednej hodnote.Osobne si myslim, ze menic by sa mal zomknut ovela skor
(60-70kmh) ? Vela som o tom cital a chybny moze byt aj jeden zo speed senzorov alebo nejaky solenoind. Lock-up nastava len na 3,4 a 5tom prevodovom stupni ale neviem zistit od akej rychlosti. Pravdepodobne su tam dane urcite podmienky ako otacky, rychlost a pod.
Diagnostika nevypisuje nic.Pozeral som cez INPU aj TPS a ten vyzera v pohode
(throttle position sensor).
Ak by ste mali nejake info, ako TPS otestovat aj mimo inpy (voltaz, odpor) tak uvitam kazdu radu.Ak jazdim v rezime D
(napr. po meste) v rychlostiach 50-60kmh, menic sa mi nezopne ani na 3tom stupni. Vzdy ked zosliapnem plyn, tak citim, ze auto sa snazi preniest vykon na prevodovku, otacky vyletia hore ale auto zrychluje velmi pomaly. Myslim, si, ze v 60kmh na 5ke by uz mal byt menic zomknuty a vykon by sa nemal prenasat cez kvapalinu ale 1:1 motor <---> prevodovka.
Je to dost otravne ak chcete obiehat auto, ktore ide 70kmh mimo obce a zosliapnete 5ku, otacky vyletia hore a auto sa nehybe. Musim podradzovat do 2jky pretoze na 3jke a 4ke to tiez pravdepodobne "presmykuje". Zaujimave je vsak aj to, ze ked auto nieje uplne zohriate, tak 4ty stupen mi v rychlostiach 40-60kmh potiahne tak ako 2jka za tepla. Cize teplota motora
(prevodovky ?) tu tiez zohrava ulohu. V podstate cim dlhsie s autom jazdim, tym je strata vykonu citelnejsia.
Inak prevodovka radi hladko, krasne bez sklbania aj v zime takze problem s prevodovkou vylucujem. Pisal som s uzivatelom Rottwa a ten mi potvrdil, ze sa pravdepodobne jedna o menic. Pri googleni som nasiel aj pripady, kedy pomohla vymena tesneni za hydromenicom
(strata tlaku). Lenze mne olej z prevodovky nemizne
