... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
vlado320
Autor témy
Príspevky: 59
Registrovaný: 13.3.2016
Auto: E36 320i
Kraj: Banskobystrický

[E36 320i] historia a turbo

Štvrtok, 12. Januára 2017, 14:02

Nazdar borci. Takže asi pred pol rokom som sa rozhodol, že si zaobstarám e36 320i (M50B20). Možno ju niektorý z vás poznajú, pretože precestovala asi celé Slovensko. Keď som ju kúpil, bola v dosť žalostnom stave. Nefungovala polka elektroniky v interiéry, motor šiel akoby na 5 valcov (našťastie oprava nestála nič, len bolo treba vymeniť jednu hadičku, ktorá vedie od sania k posilovaču bŕzd), zadné brzdové kotúče mali najlepšie a asi aj najhoršie za sebou, prahy prehnité a plával zadok. No rozhodol som sa, že sa mu pokúsim opäť vdýchnuť život. Najprv sa daal do poriadku elektrika, nasledoval motor (váha vzduchu, sviečky, olej, všetky filtre, vyčistené a pretesnené sanie a vstreky, nové čidlá ako kľuka, teploty oleja, vody atď, nový klinový remeň, otvorené sanie a iné). Neskôr sa zavaril diff a sním samozrejme prišli problémy. V prvom rade sa odtrhla skrutka na uložení, takže sa to muselo prevŕtať a dala sa tam silnejšia s väčším priemerom, ktorá drží pekne dodnes. Neskôr to nevydržali uloženia zadnej nápravy, takže náprava musela ísť dole, uloženia sa vyvarili a spevnili, vymenili sa silenty na náprave + stabilizátor (bol zlomený a preto to plávalo asi) a keď sa náprava nahodila naspäť, vymenili sa tiež brzdové kotúče a platničky. Je tam ešte dosť roboty s vyváraním, ale prahy a plechy na podlahu sú už pokúpené, len sa čaká na lepšie počasie. :) Posledne sa iež dával nový volant a spravila sa hydro ručka, ktorá zaberá veľmi pekne a s ňou samozrejme aj regulátor brzdného účinku a samozrejme sa vyhodilo celé ABS a dali sa nové brzdové trubky (všetky). Ale teraz k otrbeniu. Pred asi 3 mesiacmi ma napadlo, že si spravím projekt na oturbenie tohto lenivca :) Ide o to, že by som chcel posunúť max výkon trochu nižšie než je 4000ot/min. Nepotrebujem aby to malo 500koní a turbo z kamióna :) . Už som si nejaké veci okolo toho pozeral po fórach a rozmýšlal som nad takým start packet, ale potreboval by som určite od niekoho skúseného, čo s tým má reálne skúsenosti poradiť, poprípade, keby bol ochotný s tým aj pomôcť, bol by som len rád . Auto chcem využívať na drifty a bude slúžiť ako tréningový špeciál + sem tam nejaká súťaž, kvôli skúsenostiam. Časom sa zaobstará niečo lepšie, ale na na nazbieranie skúseností budem spokojný. Taký môj prvotný zoznam je tu :
turbo: Holset HX35
zvody: (kúpiť nerozové s prírubou alebo vyrobiť také, kde bude cca rovnáko dlhá cesta od motora k prírube pre každý valec?)
mazanie: (rozmýšlal som o napojení niekde za olejovým filtrom)
intercooler: (aké rozmery aby to stíhalo?)
hadice k intercooleru: (z kame kam je optimálne?)
vacsie vstreky: (aké by boli naj? rozmýšlal som nad nejakými z 2.5 alebo 2.8. ak je to blbosť tak aké?)
sviecky: (aké)
vacsie tesnenie pod hlavu: (vyššie, kvôli zmene kompresného pomeru)
palivové čerpadlo: (aké by sa mi hodilo?)
regulator tlaku paliva:
riadiaca jednotka: (aká? poprípade dá sa s tplakom cca 0,8-1,0 jazdiť na sérii, či je to blbosť?)
budiky AIR/FUEL: (na sledovanie bohatosti zmesi)
sirokopásmová lambda:
rozvody: (sú staré, tak ich chcem vymeniť )
pevnejsie sroby hlavy: (nejaké skúsenosti?)
blow off:
regulacia turba:
spojka: (stačí nejaká stage 3 + čo treba na prerobenie na jednohmotu??)
Ak mi tam ešte niečo chýba, alebo je navyše, kľudne sa do mňa pustite :) :) :) poprípade viete kde čo zohnať za dobrý peniaz, budem len rád. Postupom času sem budem pridávať informácie, foto atď. Plánujem začať nejak na jeseň tohto roku. Majte sa a nech vám to jazdí. :)
13701037_1816284671939353_366461268541507876_o.jpg
po prvých opravách ma celkom potešilo 2. miesto v šprinte v kategórii do 2000ccm :)
Prílohy
IMG_20161126_113138.jpg
treba sa aj kúsok poblázniť na poľnej ceste :)
DSC_0104.jpg
volant.jpg
auto.jpg
DSC_0079.jpg
DSC_0069.jpg
DSC_0066.jpg
DSC_0064.jpg
DSC_0225.jpg
DSC_0224.jpg
DSC_0214.jpg
DSC_0107.jpg
DSC_0103.jpg
DSC_0099.jpg
IMG_20161228_163514.jpg
Naposledy upravil/-a vlado320 v Piatok, 13. Januára 2017, 00:48, upravené celkom 2 krát.
 
Petrík GTR
Príspevky: 108
Registrovaný: 13.7.2016
Auto: bme e36 GTR
Kraj: Banskobystrický

Re: Stavba turba e36

Štvrtok, 12. Januára 2017, 22:10

Takže začnem tvoj motor bez toho aby si doňho zasahoval bez problémov zdrži 0,6 bar zo seriovou kompresiou turbo HX 35 ti bude na nič tvoj motor ho proste nerozducha tak aby to bolo efektívne
biť tebou tak idem do turba 330D 135kw a zvody by som použi 325tds aby to tlačilo pekne od spodu v celej šklale otačok , vstreky s 325, 328 ti stačiť isto nebudú mozem ti predať z 4,0 čo su o kus vačšie ale inak rataj ak budeš kupovať vstreky tak jeden je kolo 100e , aby ťi to išlo tak ako ma tak by som to šupol na MSko to možeš ratať takých + 1300e ladenie a kablovanie :-"
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: Stavba turba e36

Štvrtok, 12. Januára 2017, 22:38

Ad1. Uprav si názov témy podľa pravidiel
Ad2. Dúfam,že ti čoskoro zoberú techničák a to na stálo,nech neohrozuješ týmto črepom ostatných účastníkov cestnej premávky (ako kinder drift kára je to ok )
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: Stavba turba e36

Štvrtok, 12. Januára 2017, 23:28

Ako tuto súdruh hejter nadomnou píše, hlavne si uprav názov témy podľa pravidiel, lebo keď som videl názov témy, už som ju išiel mazať, čiže upraviť. A len tak medzi rečou, Petrík GTR netrep tu, že na M62, čiže 4,4i stojí jeden vstrek 100€, keď fungl nový od Boschu stojí necelých 35€ kus aj s daňou :wink:
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Petrík GTR
Príspevky: 108
Registrovaný: 13.7.2016
Auto: bme e36 GTR
Kraj: Banskobystrický

Re: Stavba turba e36

Štvrtok, 12. Januára 2017, 23:50

Jáj už chytanie za slovíčka zato že človek zabudne dopísať VYKONNEJSIE vstreky =D> a ešte aby sme predišli hatom o cenách mam na mysli vstreky 800cc :^o
 
vlado320
Autor témy
Príspevky: 59
Registrovaný: 13.3.2016
Auto: E36 320i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 00:51

Hugino, uz je to v poriadku? Dik za upozrnenie, neuvedomil som si to. Takze ake vstreky teda? :) viete mi hodit na ne nejaky odkaz? Alebo presny typ? Dikt moc
 
520iトージング
Príspevky: 1
Registrovaný: 13.1.2017
Auto: E34 520i Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Stavba turba e36

Piatok, 13. Januára 2017, 00:57

Petrík GTR napísal:
Jáj už chytanie za slovíčka zato že človek zabudne dopísať VYKONNEJSIE vstreky =D> a ešte aby sme predišli hatom o cenách mam na mysli vstreky 800cc :^o
Ale prosimta ake velke vstreky tam chces pchat, uplne v pohode chalanovi stacia 2.8 vstreky na nejaky ten nizsi tlak a taktiez pokial mu staci cca 0.5 baru nepotrebuje riadiacku, staci uplne regulator tlaku paliva. Vidno ze si sa nikdy neucastnil nejakeho "budget" alebo "street" buildu.

Za mna like kedze mam ten isty motor v e34 520i uz s osadenym turbom. Zvody by som ti poradil pozvarat z m52 zvodov, ja som ich kupil od kamarata a funguju presne tak ako maju.
Turbo som volil mensie sice, ale na nizsi plniaci tlak ti uplne bez problemov bude stacit turbo z 2.5tds ktore sa da zohnat skoro vsade. V tomto pripade som si zaobstaral intercooler z e39 530d a myslim si ze ten bude bez problemov stihat.
Vedenie oleja si musis vymysliet sam sa obavam ale lebo spravny sposob neexistuje, musis skusat skusat a skusat :) . Ja uz mam za sebou odvod cez vypustny srob vane (nefunguje to, aspon na m50 nie) a idem vrtat dieru nad hladinu oleja cize vana dolu a ide sa.
Nechce sa mi to tu vsetko rozpisovat tak ak by si mal nejake otazky kludne mi napis a mozme pokecat.
 
Petrík GTR
Príspevky: 108
Registrovaný: 13.7.2016
Auto: bme e36 GTR
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 08:53

:D ja fukam 0,65 a na seriovej rj by to zdetonovalo ako sviňa , seriova rj nemá ani paru s mínusovými číslami , a ešte ako meníš predzapal v realnom čase ? Tieto stavby ,dal som do turbo vrči to :D ano 2,8 vstreky aby ti chudobná zmes zničila motor :D Proste máš dilemu s odvodom oleja a ideš sa tu hadať že nemám skusenosť s tvojim street buildom ked si taky frajer pošli sem foto a video ako ťi t funguje a potom dáme reč :)
 
vlado320
Autor témy
Príspevky: 59
Registrovaný: 13.3.2016
Auto: E36 320i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 11:17

No myslim,ze vstreky kupim vacsie s tym,ze sa da nejaky manualny regulator paliva a priskrtia sa... Ale bude to aspon nejaka mensia predpriprava,keby som chcel do buducna vacsiu prestavbu.. A tie vstreky zo 4.4 budu pasovat tak,ze vymenim kus za kus? A keby chcem fukat tak 0,8-1.0 ako to je so zmenou kompresie? Co a ako by som musel spravit? Sy nejake ja neviem vzorce na vypocet kompresie pri urcitom plniacom tlaku,alebo nieco take?
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 12:21

Petrik GTR - len aby som tu uviedol nejake veci na pravu mieru (zo skusenosti, keby niekto chcel rypat). Ked sa to dobre urobi naozaj to dokaze fungovat do cca 0,7bar na seriovej RJ, ale to je uz fakt max tlak na seriovke. Vstreky naozaj stacia z m52b28, su este o kusok vacsie ako vstreky z m30b35, vstreky zo 4L V8 su este mensie ako tie z m30 .
Megasquirt sa da vyriesit aj lacnejsie a dokonca tak ze RJ len vymenis kus za kus za svoju povodnu a pouzijes seriovu kabelaz ( mozno nejake drobne upravy) . V skratke, ak je clovek sikovny a ma chut a volu nieco sa naucit a premysliet a vyrobit, netreba do toho naliat take strasne prachy aby to urobilo nejaku tu zabavu. A za dalsie, ak je dobry zaklad tak 0,5bar staci aspon na nejaku dobu. Aby niekto este nevymyslal take klasiky ze urcite to nefunguje a narast vykonu je len placebo alebo tak :D , alebo ze to vydrzi 200km a potom sa to rozpadne, tak prikladam moj graf z brzdy :). Setup - m52b25 seriovy nikdy otvoreny, sanie m50b25, turbo z nissanu 200sx, vstreky m30b35, zvyseny tlak paliva na tolko aby AFR bola v Ok hodnotach,, seriova RJ, tlak 0,55bar.
Ano aj technik co meral vykon bol prekvapeny ze to funguje a bez detonacii. A k zivotnosti poviem tolko ze jazdil som na tom aktivne dva roky drifty + bezne jazdenie do prace a a hocikam, a motor som potom menil ale vyberal som ho z auta ako funkcny.
Obrázok

Vlado, ked chces pozri si moj pribeh je tam vela popisane aj pofotene z mojich stavieb a technickych rieseni ;), mohlo by ti to pomoct objasnit nejake nejasnosti :-)
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Petrík GTR
Príspevky: 108
Registrovaný: 13.7.2016
Auto: bme e36 GTR
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 13:14

Dendo ja sa s tebou nehadam ani som nepovedal ze to na serii nejde len moj nazor naco su mi male vstreky kupim rovno vedčsie a na etanol naco kupovat znova ked mi 2,8 budu nedostačujuce a su somnou na cely život tak isto aj u rj rovno som kupil ms 2 a co swapnem tam ju dam a mam ju na vsetky motory 4,6,8,12, nemusim riesit ews ,eml.. a to nevravym o funkciach lanch control a samozrejme antilag
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 320i] historia a turbo

Piatok, 13. Januára 2017, 21:04

Ja ti poviem naco , alebo skor preco ;) , lebo nie kazdy koho bavia taketo veci, ma vo vrecku tolko penazi ze si z fleku nakupi poriadne vstreky, RJ, turbo, zvody, atd . A aby som bol uprimny, viac ma bavi pozriet si nejaku low budget stavbu kde clovek musi vela vymyslat a vyrabat, nez stavbu kde si vsetko niekto kupi za hotove a len to do auta nasklada ako lego :-), To nemalo byt mierene proti nikomu, len sa mi proste pacia netradicne a "vlastne" technicke riesenia ktore su funkcne a nestoja raketu :)
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
vlado320
Autor témy
Príspevky: 59
Registrovaný: 13.3.2016
Auto: E36 320i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Sobota, 14. Januára 2017, 18:17

Prezne tak denis, chcem spravit a vytvorit nieco sam a nie kupit skladacku.. :) mas strasne dobry pribeh,si sikovny chalanisko, drzim palce nech to beha. Starosti si mal tiez dost,ale o tom to presne je pustit sa do biecoho takeho chce proste odvahu a fantaziu... Je mi jasne,ze sa nieco poserie aj mne,ale tak to chodi. Inak rad by som sa niekedy u teba stavil, dal dake pifco a pokecal ak by si mal naladu a cas :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: [E36 320i] historia a turbo

Sobota, 14. Januára 2017, 23:28

ja len podotknem ze na seriovej RJ jazdim uz 2 roky na 1.4 baru /m10b18/ sice nedavam tomu take kapky ako Denis na drift... btw nechapem preco tu riesite vstreky za milion eur. staci si pozret tabulku bosch vstrekovacov kupit ich z dajakej turbo jazdenky / saab , volovo , calibra ... / a regulatorom tlaku paliva ich nastavit ako treba...
- pocuvol by som radu od Denda ma odjazdene aj odstavane .
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Petrík GTR
Príspevky: 108
Registrovaný: 13.7.2016
Auto: bme e36 GTR
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 320i] historia a turbo

Nedeľa, 15. Januára 2017, 12:35

Lebo načo kupovať vstreky o kus vačšie ked viem ze mi auto bude za rok slabe a budem chciet ist s vykon hore.. zas kupovat vačšie zbytočne vyhodene peniaze,ved za 6 630cc das ani nie 300€ a pisete tu miliony a rovno by som bral s podporov etanolu na etanole 15℅vyšši vykon ,chladnejsie horebie ,podstatne stabilnejsi ( neskorsie detonuje) no zas treba predlzit dlzku vstrekovania no uz sme sa zase dosrali k tomu ze seriova rj je na toto vsetko proste slaba ist to môze ale nikdy to nepojde tak dokonale ako na plne programovatelnej jednotke kde mam pc na sedačke a vydim čo sa deje v motore v reálnom čase nie badať pôjde to ,rozleti sa to , ked chces zo seriovej m50 280 hp budiš no ked chceš mať 600 hp hore tak musiš veľmi do predu rozmyšlať aby si tie drahe komponenty v motore neodsral dakou low badgetskou chybou

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 72 neregistrovaných