Sobota, 30. Októbra 2010, 18:49
Zdravím všetkých používateľov, fanúšikov BMW a tých, ktorí to skĺbili do jednej osoby. Od júna som už nie len fanúšik, ale aj používateľ.
Príbeh môjho "prvého" začnem klasicky od rozhodnutia o kúpe. Výberové konanie na trvalo niečo vyše roka. Keď mám pravdu povedať, tak na toto auto som ani pri rozhodovaní najprv nemyslel, nakoľko som bol v tom, že sú neskutočné drahé. Po prvom prieskume cien a zistení, že pekný kúsok sa dá zohnať do 6tis. eur, však padla voľba na BMW. Takže po roku aj niečo neustáleho snorenia po autobazaroch-online či osobne, rozhodovania sa medzi dieselom a benzínom, som nakoniec skončil pri konečnom verdikte. Myslím že budem citovať niekoho, kto nasledujúcu hlášku už na fóre použil= keď auto, tak BMW, keď BMW, tak benzín, keď benzín, tak šesťvalec... ďalej nepokračujem lebo som zatiaľ zakotvil pri najslabšom. Auto som si dal priniesť na objednávku z DE. Objednávka bola zadaná na sedan 320i alebo 323i v čo najlepšom stave, do 200tis.km, v motoricky a podvozkovo v dobrom stave.
Po dovoze boli prvé dojmy absolútne super. Doviezlo sa auto v absolútne pôvodnom stave, nehavarované, (síce srdce prahlo po 323i, ale keďže toto bolo v super stave neváhal som), je to teda BMW e46, 320i 110KW, r.v 3´1999, skutočných 180tis. km, servisná knižka v ktorej bolo pribalené každé TUV, doplnková garancia na dva roky od Forda, a pár bločkov o výmenách. Na prvý pohľad auto v dobrom stave bez žiadnych vád. Auto som si sám prihlásil (nekonečné procedúry na úradoch) a po dvoch týždňoch už bolo prihlásené. K pozitívam ešte spomeniem výbavu a stav interiéru: je to pomerne sociálnejšia výbava ale mne úplne postačuje. Má to digi klímu, elektrické okná ale len vpredu, elektrickú roletku vzadu. Sedadla sú textilné, svetlo sivé, a svetlosivý je aj celý interiér. Keďže je auto strieborné, tak to v celku ladí.
Aby som nehovoril len o pozitívach prihodím pár negatív. Po kúpe mi začali po zohriati motora kolísať otáčky, tak sa vymenili sviečky (NGK), olej a filtre. To však nepomohlo. Vymenili sa obidve lambda sondy (LK) - predtým tam boli nejaké univerzálne, ale ani to nepomohlo, ale už mám pokoj s lambdami na par tis. km. Ďalej u známeho mechanika sa urobilo čistenie vstrekov ultrazvukom a to bolo ono. Šesťvalec odvtedy pradie ako lev. Po 10tis. km bez problémov. Dozvedel som sa, že auto pred kúpou stálo 3/4 roka v garáži, tak sa tomu ani nečudujem. Po par týždňoch mi začala ľavá strana zadná škrípať pri brzdení. keďže senzor opotrebania je len na jednej strane, tak na palubke sa nič nerozsivetilo ale vedel som že je zle. Výmena zadných bŕzd bola prekvapujúca. jedna strana ako nová a ta druhá ako zo sekáča. Jasné že mi to dosralo kotúč, tak išli nové kotúče aj dosky (ATE). Doterajšou poslednou závadou bolo to, že sa auto teraz v chladnejšom počasí nezohrievalo a teda ani nekúrilo. Bol to termostat. Ostával otvorený, lebo sa zlomilo uchytenie spružiny. Nový termostat Wahler. Teraz sa už zohreje po 1-2 kilometroch a topí jedna báseň. Zohnal som si alu disky (Najprv styling 30) no tie som vymenil za styling 45. Za 150€, no nekúp to:-) Doprial som mu aj poťah na volant, poťahy na sedadla a gumené rohože.
Toť zatiaľ príbeh môjho BMW. Doteraz maximálna spokojnosť. Užívam si jazdu. Hlavne medzi 3500 a vyššie. Čo som prekvapený, že doteraz mam tankovaním odmeranú spotrebu 7,9 litra a to som v lete jazdil na zimných gumách :-)
Tak zatiaľ
-
Prílohy
-

-

-

Naposledy upravil/-a
Slavikkk84 v Sobota, 3. Decembra 2011, 21:42, upravené celkom 12 krát.
ex: BMW e46 330d touring 150kw
ex: AUDI A4 Avant 1,9 Tdi, 96KW
ex: BMW e46 320i predfacelift, 110KW
ex: AUDI A3 1,9Tdi, 81KW