... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
Matt23
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: E46 330 D
Kraj: Bratislavský

Re: Problem so startovanim E46 330d 135kw

Pondelok, 20. Februára 2017, 18:41

Ahojte,

4 roky od kupy novej baterky mam s nou nahle problem. Ide o baterku "EXIDE Premium 100Ah, 12V". Po silnych mrazoch ktore boli mesiac dozadu (-20 az -30) badam zrazu problemy so startovanim aj pri +5. Tak som dal auto na diagnostiku a baterka pri nezapnutom motore ukazuje 11,5 -11,8V a pri zapnutom aute 14V . Navyse mi hodilo aj chybovu hlasku "17 Supply voltage". Otazky su nasledovne:

1, Je mozme vylucit chybne dobijanie alternatora (alebo ako overit ci je alternator v poriadku) ?
2, Je mozme ze ju posledne mrazy mohli nejako poskodit ?
3, Mala by takato baterka vydrzat viac ako 4 roky ?
4, Ako overit co mi ju vybija (ak mi ju nahodou nieco vybija) ?
5, Je mozme nejako overit ci je baterka naozaj chybna, pripadne ma zmysel ju dat nabit a fungovat dalej?
Naposledy upravil/-a Matt23 v Utorok, 21. Februára 2017, 21:03, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: Problem s baterkou E46 330d 135kw

Pondelok, 20. Februára 2017, 19:18

Matt23 napísal:
1, Je mozme vylucit chybne dobijanie alternatora (alebo ako overit ci je alternator v poriadku) ?
2, Je mozme ze ju posledne mrazy mohli nejako poskodit ?
3, Mala by takato baterka vydrzat viac ako 4 roky ?
4, Ako overit co mi ju vybija (ak mi ju nahodou nieco vybija) ?
5, Je mozme nejako overit ci je baterka naozaj chybna, pripadne ma zmysel ju dat nabit a fungovat dalej?

1. ano je, odmeraj kolko voltov dava na vystupe, pripadne vymontovat a dať odmerať na stolici
2. ano je, silny mraz môže baterku poškodit, ale len ak je vybitá na blato, co podla tvojho merania nie je tvoj pripad
3. v dnesnej dobe je zazrak ak baterka vydrzí zaruu nie to este 4 roky
4. ci ti ju nieco vybija pri vypnutom a zamknutom aute zistis lahko, treba zmerat kludovy odber, zamkni sa do kufra a meraj ( ak mas sklapatelne sedacky, tak je to vyhoda ) pozn.: pri merani musis pockat kym sa auto uspi cca 20 minut
5. samozrejme ze sa da overit ci je baterka chybna, ak by bola, napr. odpaleny članok, tak by mala 10 Voltov alebo menej

- podla vsetkeho ako si to opisal je môj verdikt taky, ze je potrebne dať baterku nabiť, najlepsie pomaly tzv. kvapkovym nabijanim, nabijaj nizkymi amperky trebars aj 48 hodin pri tak velkej baterke
- ono alternator nikdy nenabije baterku tak ako nabijacka, preto baterka postupom casu slabne, hlavne v zime a pri kratkych trasach, plus jej dava na frak Webasto, vyhrievane sedacky, vyhrievane zrkala a zadne sklo, toto vsetko baterku oslabuje az natolko, ze je ju potrebne nasledne nabiť nabijackou....pre priklad som mal napr. 3.0d na kratke trasy v meste a kazdu zimu som nabijal baterku aj dva krat
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Speed320i
Príspevky: 275
Registrovaný: 3.5.2012
Kraj: Košický

Re: Problem s baterkou E46 330d 135kw

Pondelok, 20. Februára 2017, 21:24

Tak tomu hovorím odpoveď, tu už nie je fakt čo dodať =D>
Ja mám tú istú značku dva roky a zatiaľ všetko ok.. Skúsenosti len dobré.. Najdlhšia vydrž baterky 6 rokov
 
Matt23
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: E46 330 D
Kraj: Bratislavský

Re: Problem s baterkou E46 330d 135kw

Utorok, 21. Februára 2017, 19:48

Ahojte

takze dnes som auto nenastartoval vobec (starter ani nepretocil motor). Na INPA diagnostike ziadna chyba a podla diagnostiky baterka 11,4V (inak ked som ju meral Voltmetrom tak mala tesne cez 12V takze neviem comu verit). Nevadi kazdopadne som dal baterku na test a nabit. Test ukazal 12,3V 628A (max je 900A) a pricom nejaky graf "stav funkcnosti" na hranici. Po nabity hodnoty 13,4V a 798A graf "stav funkcnosti" na hranici (neviem vlastne co ten graf urcuje asi kvalitu baterky..). Baterku dam do auta vyskusam nastartovat a to iste ani nepretoci motor. Urobim zatazovy test. Ked je auto vklude Voltmeter ukazuje ze ma baterka okolo 12,5V ked otocim klucom do start polohy klesne a skace od 2V po 6V co indikuje zlu baterku. Kupim teda novu baterku, zalozim do auta a auto stale nestartuje a starter ani nepretoci motor. Hodnoty novej baterky na INPA diagnostike tesne nad 12V a pri zatazovom teste si to stale drzi. INPA nevyhadzuje ziadnu chybu. V com moze byt problem? Je mozne ze sa odpalil starter ci je mozny nejaky skrat ? Podotykam ze som si vsimol (a dnes uvedomil) ze obcas som mal v minulosti problemy ked vonku prsalo so startovanim. Inak tiez niekedy ked mi neslo nastartovat (ze starter ani netocil motor) tak mi pomohlo ze som trebars z neutralu zaradil do nejakeho prevodovehu stupna ci naopak pred startom. Vraj to ma nejaky suvis so zotrvakom a startom. Inak spinacia skrinka menena asi pred 2 rokmi priamo v BMW. Startovat som sa pokusal aj s jednym aj druhym klucom a rovnaky vysledok.
 
PetoK
Príspevky: 9691
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Re: Problem so startovanim E46 330d 135kw

Utorok, 21. Februára 2017, 21:36

Ak auto ani nepusti starter mas iny problem,zrejme immo... chod na riadnu diag.
 
Matt23
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: E46 330 D
Kraj: Bratislavský

Re: Re: Problem so startovanim E46 330d 135kw

Utorok, 21. Februára 2017, 21:53

Co znamena nepusti starter ? Pocujem ze starter "bzuci" ked otocim klucom do finalnej polohy len nepretoci motor
 
lacos31
Príspevky: 337
Registrovaný: 5.2.2009
Auto: E36 325TDS
Kraj: Banskobystrický

Re: Re: Problem so startovanim E46 330d 135kw

Streda, 22. Februára 2017, 18:05

Jezisi ked starter bzuci len nepretoci motor,tak treba vymenit pastorok v startri.Malickost.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných