Streda, 25. Januára 2017, 10:50
Nikto normalny nejazdi pneumatiky viac ako 5 rokov aj ked mu auto stoji cely cas v garazi a natoci na tom 5000 do roka.
Problem je, ze pneumatiky su naozaj jeden z najhorsich produktov, ktory by sa mal posudzovat na zaklade uzivatelskych skusenosti.
To co jeden povazuje za dobry grip druhy povazuje za uplny opak, niekomu sa zda ze to na vode nedrzi druhemu to pride OK.
Lenze ked sa porovnava dopice taiwansky nankang, ktory si uz 25 rokov pise hrdo ze ziskal "certifikat kvality od Fordu", - v dobach, kedy Ford pouzival len 8 roznych klucov a povazoval to za dostatocnu bezpecnost.
Mohol by som vam tu na styri strany napisat rozdiel medzi vyrobou Nankangu a Michelinu lenze to by tu vacsinu nankangovych odporucacov zaujimalo az vtedy, keby nankang musel povinne sidewall letters malovat nabielo a svietilo by z 50 metrov NANKANG - a nekupili by ste si to len aby ste sa nehanbili pred susedom.
Vas uz nezaujima, ze textil, ktory pouzivaju ryzaci ani je textil najlacnejsia umela hmota a kym vsetky top tier gumarne maju vlastne textilne zavody ryza tam hodi hocico, ze sa potom tie vlakna uz pri par tisicoch trhaju a rozstrapkaju to uz zvonka na tej gume nevidite, ze behun bol odrezany na krivo lebo maju 40 rocne stroje, ktore nevedia udrzat konstantnu teplotu nozov, pripadne noze nemaju nahrievane vobec, to tiez nevidite, ze kupuju zmes, ktoru velki vyrobcovia nekupia ani na protektorovanie traktorovych pneumatik to tiez nevidno zvonku pri pohlade, ved pneu ako pneu, zejo. Ze zo 4 pneu ktore kupite bola kazda v lise odlisny cas a bude ta guma degradovat pri kazdom kuse uplne inak, to nevidite tiez, ze nankang ma v pici investovat stovky milionov do vyroby, ked stare lisy este pecu, tak tam Hocimin pri tom postoji, pofajci cigaretku a lisuje od oka, raz 3 minuty, raz 4, raz 2. sak to bude dobre. nejaka inspekcia kvality cez skener? naco. Kalibracne testy? naco, ved ked sa dojebe forma a kazda pneu z nej bude tak napicu ze treba 30 deka zavazia pri obuvani na vyvazenie, to nevadi. To ze priprava zmesi sa robi stredovekym sposobom a padaju tam cele kamene a necistoty zo spinavych vagonov, to tiez nikomu nevadi.
A uz to ze finalny produkt ma brzdnu drahu ako posledny rychlik Ivety Bartosovej, to je tiez ukradnute, "ved si davam pozor".
Nankang je spinava kaluz v igelite, nie pneumatika.
Strasne mi cela tato snaha najst dost pritakavacov, co mi schvalia kupu kokotiny pripomina zmyslanie antivaxxerov, co do googla napisu "sposobuje ockovanie autizmus" a najde im 300000 vysledkov s vedecky podlozenymi argumentami, ze nie, 2 stranky o chemtrails a konspiraciach, kde pisu ze "ano, sposobuje" a vyskocia vitazoslavne od stolicky s rukami nad hlavou "Ha! ja som to vedel!"
ked si niekto chce kupit kokotinu nech si kupi, ale nech si tu dopice nenatahuje predkozku cez hlavu jak kapucin v snahe presvedcit sam seba a ostatnych, ze je to kvalitna pneumatika.