... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Autor témy
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: Budúcnosť elektromobilov

Streda, 10. Augusta 2016, 00:05

Odporúčam pozrieť si tieto 2 časti testy Tesly, takto si predstavujem typického majiteľa Tesly, zapálený, lepšieho auta niet a nastaviť sa dá všetko možné aj nemožné :mrgreen: ](*,)

https://www.youtube.com/watch?v=nvHjZ5sFedw

https://www.youtube.com/watch?v=YXwqp9GsGa8
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Budúcnosť elektromobilov

Štvrtok, 11. Augusta 2016, 15:54

je niekde nejaka studia, ktora aspon trochu pracovala s realnymi cislami, kde sa da vycitat kolko elektromobilov sa nabija "ekologicky" a kolko sa nabijha elektrinou z tepelnych elektrarni?
Lebo este aj americania co maju SolarCity panely doma si beru elektrinu vyrobenu z uhlia zo siete a pustia trosku solarnej energie naspat. ale keby mali nabijat cisto solarne tak im to auto stoji nehybne cely den.
stale mi to pride take skrabkanie sa lavou rukou za pravym uchom.
Kazdych 10-15 rokov je v "mode" nieco ine, najprv bola tema cislo 1 ozon, na titulnej strane kazdych novin boli ozonove spravy, potom CO2, teraz NOX.
AdBlue uz behom par rokov budeme liat aj do kazdeho benzinoveho auta, cele polia su plne kukurice a repky, z ktorej sa robi biokokotol, miliardy eur tecu na podporu fariem, kde sa pestuje repka, kukurica a soja, hlavne ze zemiaky musime dovazat, potom agresivne tlacime na EURO6 a ine chujoviny, a cele to zaklincujeme tym, ze stopneme zo 50 atomiek v EU a postavime dalsich 20 elektrarni na uhlie. pripadne zavrieme 15-20 rocne bezpecne atomky v nemecku koli "bezpecnostnym rizikam" a v Belgicku spustime staru 35 rocnu s prasklinami v stenach chladiciach vezi.
Uprimne, tento ekoterorizmus ma uz zacina srat. Cele je to na hlavu postavene. Preco sa maju bezni ludia starat o ekologiu svojho vozidla, a kupit si eGolf za 35000 ked taky isty golf s benzinom stoji 17k? Co ich k tomu donuti ked vidia, ze nejaka celulozka alebo cementaren v ich meste si jednoducho a legalne prostrednictvom samotneho statu kupi emisne kvoty nejakej oceanskej krajiny za par tisic EUR a niekto to pekne statisticky vypocita a spriemeruje na celu zemegulu a z komina sa prdi veselo dalej?
Este som nevidel pripad, kde by stado same od seba slo prikladom pre vola, ktory to riadi.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Budúcnosť elektromobilov

Štvrtok, 11. Augusta 2016, 19:21

Welcome in EU....
ale tak to si snad trochu prehnal, nie... 15-20 rocne atomky snad teraz v DE nezavreli, ved zjednotenie prebehlo pred 27 rokmi a odvtedy sa uz vsetko v celom DE robi podla zapadnych noriem... to by potom mohli zavriet uplne vsetky...
ale inak uplny suhlas, vsetku tu ich ekopolitiku nakoniec vzdy odnesie konecny spotrebitel, ktory to musi vsetko zaplatit... :?
nikto sa ani neodvazi vycislit, o kolko AdBlue a ine blbosti na plnenie Euro6 a vyssich predrazuje vyrobu osobnych aut... hlavne, ze ostatne dopravne prostriedky su absolutne ekologicke, ze... :(
 
RTG
Príspevky: 908
Registrovaný: 30.8.2012
Kraj: Žilinský

Re: Budúcnosť elektromobilov

Štvrtok, 11. Augusta 2016, 20:12

Siemens ma nejake predstavy co sa tyka uplnej gobalizacie na trhu energetiky - ale viac ide o prenos a technologie ako o samotnu vyrobu. Co sa tyka nemeckych a inych zahranicnych JE - je to vsetko politika. Problem je, ze to nie su bezudrzbove zariadenia a planovane zivotnosti sa predlzuju len na papieri. Po fukushime sa znova objavila neprijemna otazka, ktora sa uspesne schovavala za umelym predlzovanim - toto nie su nariadenia EU, ale cisto lokalnej statnej politiky. My ich mame na spickovej urovni - aj ked aj tam sa tuneluje pri tendroch. A aj nemci sa hraju na zelenych len do chvile platenia uctov. Prestavaju mat zaujem o energiu VTE, kedze je drahsia ako ta konvencna.
Inak relevantne data ohladom "eko" nabijania existovat ani nemozu, pretoze to by niekto musel konecne ukazat, ako energeticky narocny je proces vyroby FVE panelu (aj ked aj tam sa uz trochu hybe vyskum na poli biologickych materialov) a ked uz niekto nejaky zdroj energie ma, tak by mal mat nabijacku na ostrovny system, aby to bol vobec nejaky relevantny udaj.
Najviac sa mi vsak pacia ekoteroristi, ktori vyhlasuju, ze existuju distributori s ktorym mozes podpisat zmluvu a budes mat nuclear free energy - to je uz cista schizofrenia.
 
Užívateľov profilový obrázok
stanco1
Príspevky: 170
Registrovaný: 27.12.2007
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Budúcnosť elektromobilov

Piatok, 12. Augusta 2016, 05:32

Konečne zopár reálnych pohľadov na vec ktoré sa v mene ekológie rady opominaju.
Ľudia sú ale pohodlný, keď im niekto povie, že niečo je ekologické lebo to nemá výfuk, alebo pretože to ide na slniečko radi tomu uveria a tešia sa že sú eko a milujú našu planétu... žiaľ pravda je väčšinou niekde inde a vždy za všetkým treba hľadať peniaze.
Stačí si uvedomiť jeden smutný fakt, že naša ekonomika žije z toho čo vyhodíme do odpadu. Niet väčšej ekokatastrofy ako je plánovaná životnosť pri ktorej sa plytvá surovinami a kopia sa neuveriteľné množstvami odpadu, túto drobnosť ochotne vsetci prehliadajú pretože z toho krásne sype
E36 2,8i tour,M-paket,svor,kozene fotelky, temp,siber,OBC, LPG stag
E36 1,8i tour,fotelky,svihadla, LPG stag
E30 2,5i 2door,anatom kozka,svor
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Budúcnosť elektromobilov

Piatok, 12. Augusta 2016, 07:28

Najvtipnejsie mi pride to, ze sa tu bavime o elektromobiloch, emisiach atd., pritom elektromobily - na kolajniciach, mame 60+ rokov (a celkovo 100 rocnu historiu na uzemi SR, ale masivne sa zacala vyuzivat az od 60tych rokov).
V mestecku kde byvam je velka fabrika, z ktorej kedysi denne odchadzalo a prichadzalo 8-10 vagonov - priviezli suroviny, odviezli hotovy tovar. Prakticky 95% tovaru ide na export, cize sa to pekne dotlacilo bud na zapad alebo vychod republiky po kolajniciach.
Teraz pride JEDEN vagon za JEDEN tyzden, privezie surovinu, neodvezie nic. Zato sa denne otoci 20, 25 - niekedy ked su silne mesiace aj 40, kamionov denne.Aby sa sem dostali z dialnice musia prejst 15km cez dediny, nehovoriac o tom, ze na druhom konci je ina fabrika, kde sa kamionov otoci este viac, a vo vedlajsom okresnom meste, kde maju tiez kolajnice priamo az do arealu fabriky sa sice vozia suroviny vlakom pomerne casto, ale tovar sa odvaza takmer vylucne po ceste - a to sa bavime o fabrike s logistickym centrom a 16timi terminalmi pre kamiony, kde sa to toci nonstop, kazdy terminal vybavi minimalne 8 az 10 aut denne.
Za miliardy renovujeme zeleznicne trate, kde sa NIC nedodrzi nacas, kde tisicky robotnikov nemaju vyplaty a stat s tym nic nerobi hoci je priamy zadavatel zakazky, ale to ze sa nakontrahuje sub-sub-subdodavatel, ktory neplati zamestnancom nikto neriesi - a naco sa to renovuje, ked este aj ta hrstka ludi, co dochadzala za pracou a tvorila majoritnu vacsinu prijmov z cestovneho sa na to dnes moze vysrat a radsej chodi autom, lebo vlaky su plne dochodcov a studentov.
Slovenske zeleznicne cesty su prazdne. Do firmy kde robim sa vozi tovar z Azie, ked mi na cig-pauze hovoril chlapik z oddelenia nakupu, ze vagon prejde z Ciny do Ciernej nad TIsou za 6 az 7 dni - a potom tych zvysnych 400km cesty po Slovensku to Cargu trva dalsich 7 dni, tak som mu nechcel verit.
A ten vlak, keby aj just nebol elektricky z elektriny vyrobenej z uhlia, ale rovno stara lokomotiva, kde sa lopatuje uhlie, tak bude ekologickejsi lebo ten podiel sajrajtu na prevezenu tonu bude nasobne nizsi ako kamiony.
Keby sa len 500 kontajnerov denne previezlo vlakom namiesto kamionom, tak to musi vyrovnat nasobne viac osobnych elektromobilov na cestach.
Len automotive priemysel u nas - 1 milion vyrobenych aut, z ktorych sa u nas preda mozno par promile - VW este vozi toho dost vlakom, ale KIA, co je priamo na najvacsom zeleznicnom uzle SR posiela mrte tych aut po ceste, a neviem kolko sa ich zmesti na jeden naves, ale viac ako 10 alebo 12 to asi nie je. A takisto polsky Fiat posiela mrte vela aut po ceste, neprejde den aby som v ktorukolve hodinu na kratkom useku dialnice, po ktorom jazdim nestretol par kamionov s nalozenymi Kiami alebo Fiatmi.
Ale som si isty, ze tie tisicky dnes 7 az 10 rocnych Priusov s vymlatenymi NiMH baterkami, ktore teraz treba zrecyklovat, a do takeho Priusu sa bud natlaci 3000 EUR za nove, alebo z toho zostane auto so slabym benzinovom motorom rovnako ekologicke ako hociaka Fabia, urcite usetrili kus zelenej luky pre buduce generacie.
Otazka, je co budu robit ludia s tymi plug-in Priusmi a Leafmi ked sa baterky vymlatia tam, lebo bez novej baterky mozu akurat tak vyrezat dieru do podlahy, silno utekat a kricat yabadabaduuu.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Budúcnosť elektromobilov

Nedeľa, 14. Augusta 2016, 01:11

Tak zas s tými vlakmi to je začarovaný kruh, cargo nevypravi vlak kým sa nenazbiera určitý počet vozňov, čím sa proces predlžuje, a výrobcovia zas neposielaju nič vlakom, lebo dlho stoja na staniciach. A nákladný vlak zas nemôže pripájať a odpajat vozne na každej väčšej stanici, lebo dosť by to tie presuny predĺžilo a predražilo. Hold svk je malá krajina s relatívne hustou sieťou malých fabrík, aby sa to oplatilo posielať vlakom
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných