... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005-11

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 22:33

Potenciány kupujúci by si predtým mal prečítať všeobecné témy pred kúpou !
http://www.bmwklub.sk/bmw-nakupna-porad ... 70159.html a http://www.bmwklub.sk/bmw-nakupna-porad ... t3430.html

Z dôvodu častých tém v poradni ohľadom predmetného modelu zjednodušený súhrn rád, čo kde pozerať na E90/E91/E92/E93, najmä najčastejšie dopytovaná motorizácia 318d a 320d pre E90 sedan a E91 Touring (Combi).

Cenové rozpätie v inzercii: 5 000€ - 12 000€ / Nájazd 150 000 km - 400 000 km.

Kapitolu je možné rozdeliť na preLCI (predfacelift) a LCI (facelift) model
Motorizácia preLCI
318d 90kW 2.0L M47
320d 120kW 2.0L M47
325d 145kW 3.0L M57
330d 170kW 3.0L M57

Motorizácia LCI
316d 85kW 1.6L N47
318d 105kW 2.0L N47
320d 130kW 2.0L N47 *135kW po 2010 *120kW EfficientDynamics po 2010
325d 150kW 3.0L N57
330d 180kW 3.0L N57
335d 210kW 3.0L N57

2005 >>> preLCI >>> 09/2008 >>> LCI >>>2012. Dátumy treba brať orientačne, výroba sa prelínala a mieša to aj dátum prvej registrácie vozidla, ktorí sa uvádza zároveň ako dátum výroby v technickom preukaze.

Vizuálne je úplne jednoduché rozlišíť LCI od preLCI z prednej kapoty. LCI má 4 záhyby na kapote, preLCI má 2 záhyby. (* Niektoré búrané preLCI nahadzovali LCI predok)

Najväčší dealbreaker je motor. V preLCI motor M47 (M57 trojliter) a v LCI N47, kde väčšie pozitíva sú na strane staršieho motoru M47. N47 trpel od samotného začiatku trhaním rozvodovej reťaze až po praskanie blokov motora. Minimalizovanie týchto neduchov pri výrobe sa datuje od 03/2011, preto pri kúpe ročníkov 2007 až 2011 treba byť pozornejší, alebo sa vyhnúť kúpe tohto 2-litra N47 a ísť radšej do 3-litra (Trhanie reťaze sa objavovalo aj pri motorch M57/N57, ale v oveľa nižšom množstve (a najmä pri 5,7,X series)) alebo staršieho 2-litra M47 alebo novšieho 2-litra N47 od 2012.

BMW si dlho nechcelo priznať výrobnú vadu, nakoniec si to neoficialne priznalo celoeurópskou technickou akciu na výmenu rozvodov/napinákov v roku 2015, ktorá už bola žiaľ ukončená. http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html

Tejto problematike sa venuje mnoho tém, viac na http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 60203.html a info http://www.auto.cz/bazar-top-pet-nejhor ... selu-92441

Preto pri kúpe je vhodné prezistiť, či reťaz bola menená. (oprava od 600€ u lokálneho servisáka až po 1600€ v autorizovanom servise). Roztrhnutie reťaze počas jazdy má deštrukčné dôsledky na celý motor (výmena motora od 2000€ do 4000€)

K bežným problémom patrí u oboch verziách (pre LCI a LCI) nefungujúca regenerácia DPF, čo majú na svedomí nefunkčné termostaty (100€ výmena), škrtiace klapky, snímače vo výfukovom potrubí, RJ žhavenia
-Polámané káble na 5. dverách (e91) - spínač 50€
-SilentBloky
-Častejsie odchádza turbo pri M47 (repas od 300€ - po nové 1300€), tečúce klapky
-Väčšou investíciou je výmena oleja v automatickej prevodovke (ak treba) od 300€

Z elektroniky pri vačších nájazdoch zvykne odchádzať (pri kúpe skontrolovať)
-Radio professional vypadané pixely u pre LCI
-CCC modul
-Bluetooth Modul (MUFL)
-Diversty Modul - zosilovač antény

Pôvod vozidla k cene
Kupované na SK +jasný pôvod a overiteľná história -stav našich ciest má výraznejší vplyv na podvozok ako auto zo západu
Dovoz zo Západu (DE NL BE AT) +overiteľná história -ale aj tam sú šmelinári
Dovoz z Talianska -mačka vo vreci, neoveriteľný servis. často stočené a aspoň ťuknuté. (*Talianske vozidlá aj vo full výbave nemajú vyhrievané sedadlá)
* k neprihlásenému vozidlu pripočítať ficodaň podla výkonu http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1. poplatky cca 500€

Výbava vozidla k cene
Prevodovka= +€ Automat / -€ Manuál
Interiér= +€ Koža / -€ Látka
Palubný PC= ++€ iDrive s velkou NAVI / -€ malou NAVI / -€ bez NAVI/iDrive
Osvetlenie= +€ BiXenon / -€ Halogén
DPF= +€ Bez od výroby (EURO 4 ) / +-€ s DPF (EURO 5) / -€ Vykuchané/odstránené (EURO 5) *DPF majú životnosť cca 200 000km a nový stoji 1600€, poprípade čistenie od 300€, zanesené DPF sa vracia ako bumerang
- ostatná výbava už na zohladnenie, najmä sedačky (športové / komfortné / Basic a s/bez výhrev/vetranie), M-packet, Hifi, atď...

Kolesá k cene
Zohladniť originálne disky, ideálne letnú aj zimnú sadu, poprípade letné aj zimné prezutie
Zohladniť stav pneu (nové sezónne prezutie 17palc začína od 400€ a z pravidla to býva prvá väčšia investícia)

Stav, KM a počet majiteľov
Stav vozidla je oveľa dôležitejši ako nájazd km. Dobrý majiteľ a dôkladná starostlivosť sú veľmi dobrým predpokladom dlhej životnosti BMW vozidla. BMW servis nie je ten najlacnejši a zanedbavaním údržby sa dopracujeme k veľkým budúcim investíciam. Ideálne servisované v autorizovaných servisoch, poprípade vydokladované úkony inde. Kilometrov sa nebáť. Osobne sa držím kalkulácie adekvátnych kilometrov na BMW nasledovne = prvé 4 roky 150 000 km + každý nasledovný rok +20 000 km. Na 9 ročné auto to vychádza 250 000 km, čo je úplne normálny nájazd. A radšej reálnych 250 ako stočených 150 zo 600.

BMW má online globálnu históriu kilometrov a servisu (okrem Talianska), ktorá sa nachádza v kľúči. Preto je môžné overiť pôvod /stav / históriu v akomkoľvek BMW servise v Europe cez kľúč alebo VIN číslo. (Oficiálne BMW tieto informácie sprostredkuje len majiteľovi, resp. so súhlasom majiteľa) Bezplatne napr. u http://www.auto-motiv.sk/bezplatna-kontrola-vozidla

Rady na záver:
- BMW nekupovať za posledné peniaze, odložiť si min. 20% z kúpnej ceny na úvodné investície
- Na obhliadku isť s odborníkom/servisákom, popr. využiť platené služby asistovanej kúpy http://www.bmwklub.sk/sluzby/topic-t99734.html
- Neveriť ponuke super auto za super cenu. Také sa predáva medzi známymi, nie na verejnej inzercií.
- Okrem technických vád nezabudnúť preveriť faktické a právne vady.

PS: EdIts & suggestions are welcome!
Prílohy
LCI.jpg
Naposledy upravil/-a madxface v Utorok, 28. Marca 2017, 10:58, upravené celkom 8 krát.
Obrázok
 
Peto24
Príspevky: 542
Registrovaný: 19.4.2009
Kraj: Prešovský

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 23:07

Rady na záver:
- BMW nekupovať za posledné peniaze, odložiť si min. 20% z kúpnej ceny na úvodné investície
- Na obhliadku isť s odborníkom/servisákom, popr. využiť platené služby asistovanej kúpy sluzby/topic-t99734.html
- Neveriť ponuke super auto za super cenu. Také sa predáva medzi známymi, nie na verejnej inzercií.
- Okrem technických vád nezabudnúť preveriť faktické a právne vady.


nie je čo dodať :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 23:14

suggestions:
- trhaju sa aj M57N2
- M47 castejsie odchadzaju turba, tecuce klapky
- nefunkcnu regeneraciu nesposobuju len termostaty, ale aj skrtiace klapky, snimace vo vyfukovom potrubi, odidena RJ zhavenia, kratke jazdy,...
- radio professional vypadane pixely u predFL
- odchadzajuci MULF
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1921
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 23:41

Amen....
Ex:Fiat Punto
Ex:Suzuki Swift
EX:Pugeot 208
VW Passat R6 SFI 4motion
BMW e46 320d
BMW e61 530xd
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 96153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Pondelok, 18. Apríla 2016, 08:21

PeqpeK napísal:
suggestions:
- trhaju sa aj M57N2
- M47 castejsie odchadzaju turba, tecuce klapky
- nefunkcnu regeneraciu nesposobuju len termostaty, ale aj skrtiace klapky, snimace vo vyfukovom potrubi, odidena RJ zhavenia, kratke jazdy,...
- radio professional vypadane pixely u predFL
- odchadzajuci MULF

diky doplnene... M57N2 odchadzalo primárne na vyšších sériach a X-kach ako na 3 series, čí?
Obrázok
 
sluggish
Príspevky: 342
Registrovaný: 25.2.2013
Auto: G30 530d
Kraj: Nitriansky

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Pondelok, 18. Apríla 2016, 11:03

madxface napísal:
Osvetlenie= ++€ BiXenon / +€ Xenon / -€ Halogén


PS: EdIts & suggestions are welcome!



ak sa nemýlim tak sú tam iba 2 možnosti, BiXenon alebo Halogen :wink:

samozrejme BiXenony môžu byť adaptívne ale samostatný Xenon asi e-e :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2314
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Pondelok, 18. Apríla 2016, 14:02

U E9x xenon= bi-xenon
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Streda, 20. Apríla 2016, 10:35

Diky chalani, doplnene
Obrázok
 
bmwmpower82
Príspevky: 707
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Streda, 20. Apríla 2016, 12:08

K Sedadlam by som dodal ze bola moznost alcantara
A mozno by som pridal aj stupne audia ktore boli myslim ze vrchol bol Harman Kardon
 
Užívateľov profilový obrázok
ZOLLINO
Príspevky: 100
Registrovaný: 10.4.2015
Auto: Alpineweiss E93
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Štvrtok, 21. Apríla 2016, 12:57

Dakujem za tento rozbor.

Ma kupujuci moznost nejako zistit ci bola menena retaz (7/2007 330xd) ak to majitel nevie? Je nutne menit retaz v kazdom pripade? (nejde o lacnu zalezitost)

Totok
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1921
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005

Štvrtok, 21. Apríla 2016, 14:52

Meniť reťaz nie je nutné, ale pre pokoj v duši sa to mení pri motoroch, ktoré mali túto vadu preventívne....Ak sa reťaz roztrhne, má to deštruktívne následky....Tuším sa to dá skontrolovať endoskopom, ako je napnutá respektíve v akej polohe sú tie napínacie šmýkatká, alebo sa to volá... Ak sú moc vysunuté treba meniť v každom prípade...robí to simik tu z klubu...
Ex:Fiat Punto
Ex:Suzuki Swift
EX:Pugeot 208
VW Passat R6 SFI 4motion
BMW e46 320d
BMW e61 530xd
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 96153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Rady pri kúpe 3 series e9x 316d 318d 320d 325d 330d 2005-11

Streda, 29. Júna 2016, 01:22

ta retaz u M47/M57 sa vacsinou da zistit

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných