... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Štvrtok, 28. Mája 2015, 06:04

to mi je úplne jasné a mám s tým aj dobrú skúsenosť, p*čujú akurát ostatný čo si davajú drahé systémy a potom s tým chodia v kuse na dolaďovačky lebo to ide blbo . . .
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Piatok, 5. Júna 2015, 22:50

Inak už aj mne sa to 2x stalo : sadnem do auta, naštartujem a auto začne kašlať, kuckať, dusiť sa a potom zdochne....akonáhle je teplejší, tak nie je problém......
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Sobota, 13. Júna 2015, 21:19

Tak zajtra maju prisť pre auto technici od plynu z Korejoviec povedali, že v utorok bude auto hotove tak dam vedieť potom čo a ako
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Nedeľa, 28. Júna 2015, 18:37

Tak auto je už doma od chlapcov plynarov :), vymene komplet všetky filtre + zoštelovany benzin a plyn hlavne benzin mi bolo povedane, čo sa tyka štartovania na plyn bohužial bolo mi povedane že sa to neda spraviť na V8 neviem ako na novšich,ale na mojej sa neda čoš som trochu smutny ale čo už , čo sa tyka trhania za studena a vynechavania vyčistili mi krokovy motorček a ešte ževraj treba vyčisťiť škrtiacu klapku , plus diagnostika pisala slaby tlak čerpadla, pričom čerpadlo som menil za ine preventivne ked som hľadal kde môže byť chyba , ešte vymenim palivovy filter je už objednany , avšak problem nadalej pretrvava s trhanim a vynechavanim motora dokonca som spozoroval, že posledny mesiac začalo blbnuťa ja na plyne strhavalo s nim na volnobehu , avšak po revizii plynu je to už ok čo sa tyka LPG, dašia vec čo mi povedalo už ne jeden človek chyba môže byť vo vyhreve lambd samozrejme už sa to riešilo, ale prave tu nastal problem , mal som doma dve lambdy na skušku origo BOSCH použivane ale funkčne aspon tak vypisovala diagnostika ked boli nahodene v inom aute dal som ich na skušku do 540 ky aby som otestoval či funguje vyhrev lebo diagnostika vypisovala na 540 ke , že vyhrev nieje aktivny tak predtym ako som založil lambdy druhe dal som ich premerať kamaratovy hovoril ,že vyhrev fungoval na obidvoch dobre ,že ich premeral nahodil som ich do auta dal na diagnostiku a vyhrev je stale neaktivny už som sa stretol s podobnym problemom u E36 325i bez vanosu, že nechcel isť vyhrev a problem nebol ani v relatku ale ževraj niekde v RJ motora tak kedže počitam že E39 už nema nato rele aspon čo som pozeral tak bud je chyba v jednotke motora alebo v kabli od lambdy,inak nieje problem kupiť nove lambdy len nechcem vyhodiť peniaze za lambdy ktore mi prd pomôžu ked chyba je inde , pričom aj tak nepojdu dalšia vec diagnostika hadže blunde hodnoty lambdy mali by sa pohibovať okolo 1 a hadže v kuse -0,8 až po 0
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Štvrtok, 2. Júla 2015, 18:28

Tak pani nakoniec to bolo v palivovom filtri čomu sa mi ani nechcelo veriť , pôvodný bol original BMW a pisalo nanom datum vyroby februar 2008 :D, takže auto ide teraz za studena velmi pekne nič netrha už oprava za 15 eur kedže mam bezvanos :D akurat volnobeh koliše, ale to ešte vyčisťim škrtiacu klapku a vymenim asi aj volnobežny ventil lebo sa mi nepozdava čistil som ho cca 3 mesiace dozadu, a kamarat mi vravel že ked ho vybral že bol doslova zaseknuty a musel ho rozchodiť, tak vymenim za druhy a bude dufam pokoj.
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Štvrtok, 2. Júla 2015, 21:20

keď som kúpil 540i tak palivový bol hádam od výroby. Už nešiel skoro prefúknuť. niektorý to zanedbávajú
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Piatok, 3. Júla 2015, 10:46

Hej to je pravda ,ale aj u aut čo maju LPG je potrebne častejšie meniť ten filter lebo väčšina LPG aut jazdi na minimum benzinu v nadrži a potom odchadzaju čerpadla palivove lebo niesu chladene a zanaša aj viac filter palivovy lebo ťaha ten najväčši bordel z nadrže
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Piatok, 3. Júla 2015, 15:31

Keď som kúpil V8,vyhodil som z neho palivový filter s dátumom výroby 27.5.1998-mal najazdených iba 240 000km a pekných 16 rokov [-o<
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1881
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Piatok, 3. Júla 2015, 16:00

Nemusite to s tymi filtrami vidiet az tak zle lebo stale je tam moznost ze sa jednalo o skladove zasoby ked boli objednane napriklad po troch rokoch od kupy auta. :-"
Zeby pocas 16-tich rokoch na aute nebol vymeneny filter sa mi velmi verit nechce. :-k
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Piatok, 3. Júla 2015, 20:54

ALAS napísal:
Nemusite to s tymi filtrami vidiet az tak zle lebo stale je tam moznost ze sa jednalo o skladove zasoby ked boli objednane napriklad po troch rokoch od kupy auta. :-"
Zeby pocas 16-tich rokoch na aute nebol vymeneny filter sa mi velmi verit nechce. :-k


Ako bez srandy je to pravda rozobral som niejedn Bawor hlavne anglicky a filtre original BMW a tak ako piše RUDO ZM od vyroby alebo menene raz počas zaruky , ono ludia sa čuduju, ale kvalitny filter palivovy vydrži vela
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Piatok, 3. Júla 2015, 21:19

kde ako, u nafťáka som menil každých 20tisíc, ale u benziňáku to vydrží dlhšie, a zrovna kvôli tomu nato 90% ľudí serie, všetky benziňáky ktoré sme doteraz mali, ja či foter, tak mali palivové od výroby, úplne zababrané humusom že nešli vôbec prefuknúť, k tomu som porovnal nie raz palivový filter o ktorom som vedel že má napr. 60tis. nabehané a bol relatívne čistý v porovnaní k tým pôvodným
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena- vyriešene !!!

Sobota, 4. Júla 2015, 06:46

Ano u nafty je to uplne ine tam to treba meniť pravidelne, dokonca u staršich mechanickych čerpadiel aj prečistit sytko v nadrži ja čo som pozeral na peugeote 306 1.9D do servisneho manualu bol interval nejakych 20 000 km robil sa tam taky hnusny sopeľ, u novych diesloch to je samozrejmosť , že treba meniť často a hlavne kupiť kvalitny filter a tankovať kvalitni naftu lebo su nato nachylne vždy mi je aj smiešno ked vidim baworaky a mercedesy a ine nove dieslove auta tankovať na Tesco pumpe unas vidim ako sa im kraťi čas životnosti :D ,škoda no stare diesle boli nezničitelne nove su haklive na všetko , ale zase ani benzin neni to čo byval hlavne tie s priamim vstrekovanim a ešte to v BMW zabili zo servisnym intervalom vymeny oleja 30 000 km a karbonu v motore na rozdavanie normalne už dokurvili všetko čo sa dalo :D
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Utorok, 21. Júla 2015, 20:34

Takže radoval som sa zbytočne zase trha motorom za studena , čim je nižšia teplota tym viac, prikladam aj vypis z diagnostiky neviete mi niekto poradiť čo znamena konkretne total air consumption HLM a tiež neeede air i.s controler lebo hodnoty su nad normu , vychadzam z toho že to bude mať niečo spoločne s množstvom nasavaneho vzduchu len neviem o čo sa konkretne jedna dakujem za rady
Prílohy
inpa printscreen.jpg
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
jakubs777
Príspevky: 6
Registrovaný: 1.9.2014
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Štvrtok, 22. Októbra 2015, 13:20

Ahojte,

podelím sa o svoju skúsenosť, bude to síce dlhší príspevok, ale snáď to niekomu pomôže.
Mal som rovnaký problém ako je popísaný tu, len na e38 M62B44.

Pred troma mesiacmi som začal pociťovať horšie štarty.
Trocha s ním zatriaslo, štart nebol plynulý, ale nakoniec naštartoval a dalo sa s autom ísť hneď po štarte.

Zhoršovalo sa to.

Následne o mesiac na to mi začali padať štarty, raz nabehol hneď, inokedy až na druhý či tretíkrát.
Keď začali ale padať, robilo to štýlom, že štartér začal točiť, motor naskočil, ale následne ho začalo dusiť až ho vyplo.
Začal som mať podozrenie na nedostatok paliva.

O 2 týždne na to sa so mnou rozlúčilo podávacie čerpadlo.
Po výmene som mal asi jeden deň pokoj, potom sa problémy začali opakovať.

A opäť sa to zhoršovalo.

Naštarotvať sa podarilo až na 4 pokusy, aj to "kuckal" a strielal do výfuku.
Už sa nedalo za studena s autom ani ísť, musel som počkať, kým sa zohreje, lebo plynový pedál
nereagoval dobre (oneskorený aj o pár sekúnd).
Keď som sa snažil ísť za studena, tak s ním šklbalo, že som sa až bál niekam tak ísť.
Keď som počkal, kým sa zohreje a preplo na plyn, už bolo všetko v poriadku - ako keby mu ani nič nebolo.
Za studena sa bez váhy vzduchu auto nedalo ani naštartovať, za tepla išlo naštartovať aj bez váhy vzduchu.

Keď už som bol v tomto štádiu, a konečne naštartovalo, tak ručička otáčkomera kývala ako keby bola zlá váha vzduchu.
Našiel som, že to môže byť aj slabou baterkou (ale tú som mal novú).
Keďže som mal zlé štarty a nevedel som čo ďalej, tak som si uvedomil,
že som jej mohol dosť naložiť a dobil som ju - vtedy som mal 3 dni pokoj
a zase tie isté problémy (prečo to išlo 3 dni dobre vysvetlím nižšie po objasnení problému).

Diagnostiky, kontrola elektriky auta a všetkého možného 0 bodov.
Nakoniec som sa dostal už do takej fázy, že som už menil aj to čo som už mal predtým vymenené no stále bez zmeny.

Nepomohlo ani:
- pretesnenie a vyčistenie benzínových vstrekov (zo začiatku som si myslel, že bude diera v saní alebo pod.),
- výmena čidla kľuky,
- výmena čidla vačky (toto som mal naozaj zlé - premerané, no nepomohlo),
- výmena nového palivového filtra (vymenil som pre istotu znova, lebo som mal bordel v nádrži trocha),
- čidlo nasávaného vzduchu v airboxe,
- sviečky,
- už ani neviem čo...

Po mnohých teóriách ma napadla už len jediná vec.

Uzavrel som plynovú nádrž, vyprázdnil plynové hadice a chodil som len na benzíne
a zistil som, že auto čisto na benzíne štartuje dobre.

Následne som kontaktoval LPG servisáka, ktorý mi potvrdil teóriu, že môžu byť zlé vstrekovače plynu.
Pozrel na dátum výroby vstrečkovačov a bolo to jasné (3 roky staré) - ešte aj zle nastavené.
Zaujímavé ale je, že keď som bol 4 mesiace predtým v LPG servise, tvrdili mi,
že pokiaľ to šlape a nie je ich počuť (neklepú), je to v poriadku.

Vstrekovače prepúšťali plyn, tým pádom keď som odstavil auto (aj na pár sekúnd)
malo na ďalší štart bohatú zmes a dusilo ho, pretože plyn sa v saní usádza a nevyprchá (a štarty mám na benzíne).

Dal som vymeniť vstrekovače plynu, nastaviť nanovo plyn a odvtedy mám pokoj (asi 4 dni).
Štarty super, plyn ide ešte lepšie ako predtým.

Ešte poznámka k tomu, že prečo to dobre štartovalo po plnom nabití batérie:
servisák lpg mi povedal, že keď bola naplno baterka nabitá, tak auto stíhalo dostatočne roztočiť motor
a všetok nadbytočný plyn stihlo vypluť zo sania do výfuku,
ale samozrejme baterka na plné nabitie dlho nevydržala, preto sa problémy vrátili.

PS:
Auto mám pol roka a plyn tam už bol naištalovaný (tech gas - dt gas),
Dal som vymeniť po kúpe všetko čo mi odporúčali v servise vymeniť.
Toto mi ale dobre neskontrolovali, jednoducho sa do toho servisu (vychýreného - TN okres) už nikdy nevrátim,
pretože som sa v ňom sklamal už viackrát.

PS2:
Keby predchádzajúci majiteľ nezanedbal servis LPG alebo keby si LPG servis spravil dobre svoju prácu,
ušetrili by kopu mojich peňazí, času a trápania.

Toť moja skúsenosť.

Dúfam, že to niekomu pomôže, lebo mňa to teda doooosť vytrápilo ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 985
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Štvrtok, 22. Októbra 2015, 13:51

pridam aj ja jednu skusenost so zlymi startami pri LPG autach, respektive so zlym chodom za studena.

ked nie je dobre naladana zmes na LPG, povedzme, ze je prilis bohata, motorova RJ musi korigovat (ochudobnovat), aby bola dosiahnuta lambda 1 (AFR 14,7:1). kedze to robi celu jazdu, v pamati RJ motora zostane zapisany long term fuel trim (dlhodoba korekcia vstreku) povedzme -20%.

a kedze auto startuje na benzin, RJ zacne s tym, co ma v pamati, cize ochudobnena zmes -20%, preto je chod motora, kym sa zohrieva (nie je v rezime closed loop = riadenie podla lambdy) nepravidelny, trha, kucka.. ako nahle sa prepne do riadenia lambdou, uz je to dobre, pretoze zacne korigovat. ale ked sa prepne na LPG, zacne to cele odznova...

cize dobre naladena zmes na LPG je zaklad. samozrejme okrem dobrej instalacie a pravidelneho servisu vstrekov, filtra, hadiciek, atd...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: ceco232, Google [Bot] a 19 neregistrovaných