... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
K3ksik
Príspevky: 270
Registrovaný: 25.6.2013
Auto: BMW 318i E30
Kraj: Košický
Bydlisko: Trebišov

Re: e30 316i volnobeh

Štvrtok, 3. Júla 2014, 22:22

Samozrejme skus to dat na diagnostiku a ta ti mozno usetri cas aj penezi.
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Sobota, 5. Júla 2014, 10:09

Prosim vás nepoznate niekoho schopného s diagnostikou na e30 v BA a okolie ?
 
jurii
Príspevky: 166
Registrovaný: 9.12.2009
Auto: 30/36/46/60 +6v
Kraj: Trnavský
Bydlisko: senica

Re: e30 316i volnobeh

Sobota, 5. Júla 2014, 19:33

Loggi napísal:
Prosim vás nepoznate niekoho schopného s diagnostikou na e30 v BA a okolie ?

Stou diagnostikou ti vela nepomozu ak elektronicke prvky su ok. Toze ti chodi volnobeh hore dole ale udrzi sa mas istotu ze vaha je ok lebo sa to snazi dorovnavat. Otvor viecko motora a ak to brutalne zakolise vies ze mas malo podtlaku v sani t.j netesnost dieru nekde napr. hadica odvolnobezneho ventilu dvojita je, a vecne popraskana. Potom uz jedine skrtiacu klapku premerat . Musi okazovat 0R a jak pridavas sa musi R zvisovat.
BMW Nevlastníš ,BMW Vlastní teba.
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Sobota, 5. Júla 2014, 21:17

jurii napísal:
Stou diagnostikou ti vela nepomozu ak elektronicke prvky su ok. Toze ti chodi volnobeh hore dole ale udrzi sa mas istotu ze vaha je ok lebo sa to snazi dorovnavat. Otvor viecko motora a ak to brutalne zakolise vies ze mas malo podtlaku v sani t.j netesnost dieru nekde napr. hadica odvolnobezneho ventilu dvojita je, a vecne popraskana. Potom uz jedine skrtiacu klapku premerat . Musi okazovat 0R a jak pridavas sa musi R zvisovat.

Ktore je prosim ťa viečko motora ? Do volnobežneho ventilu som mal popraskanu hadicu tu som vymenil a žiadna zmena ... Stou škrtiacou to skus prosim ťa podrobnejšie kde to mam merať ? Čo je to R ? Diky
 
jurii
Príspevky: 166
Registrovaný: 9.12.2009
Auto: 30/36/46/60 +6v
Kraj: Trnavský
Bydlisko: senica

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 6. Júla 2014, 06:45

Viecko kade lejes olej. (R odpor) multimeter daj na ohmi a na skrtiacej klapke zmeraj medzy krajnym a stredným pinom odpor musi byť 0ohmov. Na konektore co vytiahnes z klapky nemeraj nikdy nic.
BMW Nevlastníš ,BMW Vlastní teba.
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 6. Júla 2014, 15:13

jurii napísal:
Viecko kade lejes olej. (R odpor) multimeter daj na ohmi a na skrtiacej klapke zmeraj medzy krajnym a stredným pinom odpor musi byť 0ohmov. Na konektore co vytiahnes z klapky nemeraj nikdy nic.

Ok diky za namahu mi to vysvetlovať :-) keď priďem z dovolenky tak sa dotoho pustim ...
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 13. Júla 2014, 12:07

Mohol by to byť aj ten volnobežný ventil, po odpojení, by mali otáčky zakolísať. Keď je ventil odpojení vráti na doraz a prepúšťa konštantné množstvo vzduchu, takže skapať by nemalo, ale može ho triasť. Ak sa nič po odpojení nedeje, skúsil by som najprv toto. Je to lacnejšie ako lambda.
Dá sa aj zmerať či ide šťava do toho ventilu. Ja som ho mal zlý, proste nefungoval ako mal, aj keď som ho celý rozobral a prečistil. Meral som napätie za behu motora, mal som tam nejakých cca 4,5V, motor začal strácať otáčky, takže RJ začala (snažila sa) viac otvárať ventil, napätie rástlo rástlo, no ventil sa neotváral, až keď som po ňom poklepal, zrazu ho otvorilo. Proste žiadna real-time reakcia :).
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 13. Júla 2014, 22:46

Takže problem bol odstraneny :-)
Chyba bola v čidle škrtiacej klapky ktore mi necvakalo pretože bolo zle namotovane takže to nikdy ani cvaknuť nemohlo ...
Mal som vtom čidle benzin asi prepustila klapka , je to normalne ?

Nejake info pre dalšich kde hladať problem s volnobehom :

-prejsť komplet nasavanie či niekde nenasava falošny vzduch každu hadičku je najlepšie potreť tech. benzinom a keď sa zvišia otačky tak tam je diera

-vymeniť čidlo teploty (keď date dole hadicu ktora ide z vahy do klapky tak uvidite modry konektor) to zvikne tieš robiť problemy

-ventil volnobežnych otačok prečistiť, konektor nechaj vo vzduchu a ponoriť ho cca do polovice do technickeho benzinu (keď odpojiš a zapojiš konektor malo by to dosť zakolisať s otačkami keď je dobry )

-čidlo škrtiacej klapky musi cvakať ak necvaka tak ho treba demontovať vyskušať šrobovakom, ak necvakne tak vymeniť, ak cvakne tak nastaviť tak aby cvakal aj na klapke

Keď niekoho ešte niečo napada nech dopiše...
A chcem sa vam ešte poďakovať že ste ten problem somnou riešili :-) :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2086
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E36 E87
Kraj: Košický
Bydlisko: MI/PO

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 13. Júla 2014, 22:53

Loggi napísal:
Mal som vtom čidle benzin asi prepustila klapka , je to normalne ?

Nie, okolo škrtiacej klapky sa benzín nenachádza vôbec. Tá reguluje len prívod vzduchu. Vstreky sa nachádzajú až tesne pri hlave a vstrekujú benzín do valcov presne vtedy, keď sú sacie ventily otvorené :wink: Nevystriekaval si náhodou to čidlo popr. sanie čističom na brzdy?
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Nedeľa, 13. Júla 2014, 22:57

Arnold napísal:
Nie, okolo škrtiacej klapky sa benzín nenachádza vôbec. Tá reguluje len prívod vzduchu. Vstreky sa nachádzajú až tesne pri hlave a vstrekujú benzín do valcov presne vtedy, keď sú sacie ventily otvorené :wink: Nevystriekaval si náhodou to čidlo popr. sanie čističom na brzdy?

No to som čistil ale mal som to všedko demotovane takže to nemohlo byť spôsobene tym vtom čidle bol benzin to bolo citiť...
A inak benzin bol aj v klapke a aj vtej hadici do vahy je citiť dosť benzin takže nwm v čom to može byť ....
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: e30 316i volnobeh

Štvrtok, 30. Októbra 2014, 15:37

múdre hlavy poradte aj mne :smile: :
bmw3-e21-e30/trhanie-cukanie-za-jazdy-and-nizky-vykon-po-ohriati-t75890-15.html

bola tu reč o tom, že ak odpojím nejaký snímač a nič sa nestane, tak logicky je mrtvy (lebo odpojenie/zapojenie niečoho čo je KO logicky nespraví žiadnu zmenu).

Ja napr. ak odpojím snímač škrtiacej klapky, RJ by mala zaznenať, že už nie som na voľnobehu a malo by pridať palivo/otáčky (teda aspoň tak mi to jedného času fungovalo) ...teraz sa nič nestane. A snímač je OK, aj káble sú OK, aj RJ signál dostáva.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Loggi
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.6.2014
Auto: e30 316i
Kraj: Bratislavský

Re: e30 316i volnobeh

Piatok, 2. Januára 2015, 11:15

Tak ked ma niekto problem zo štartovanim a zlym volnobehom može to byť aj regulator tlaku paliva ten moj bol vadny a striekal mi benzin do celeho sania a preto auto nechcelo štartovať... Motor M40B16
Jednoduche odskušanie je počas naštartovaneho motora odpojiť hadičku a pozreť či otial ide iba vzduch a nie benzin

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných