... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

chladiaca kvapalina

Sobota, 5. Októbra 2013, 09:55

Chalani, stači v zime obyčajná destilovaná voda v chladiči? alebo sa tam dava taka ružová, či akého presného sfarbenia je?
máte nejaký dobrý typ, značku? čo sa robí s tou, ktorá je tam v tejto chvíli? poprosím vás o radu.
vďaka

našiel som ešte toto na webe :

http://www.voton.cz/cz/e-shop/1043509/c ... -2c5l.html
 
Užívateľov profilový obrázok
DobreBrzdy.sk
Príspevky: 86
Registrovaný: 7.9.2011
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: chladiaca kvapalina

Sobota, 5. Októbra 2013, 10:09

Obycajna destilovana voda nestaci ani v lete, jedine ak by si chcel aby ti motor zhrdzavel zvnutra.

Ruzova, modra atd su zmesi etylenglykolu s vodou, ktore chrania motor pred koroziou, a nezamrzaju podla nariedenia, ale treba ich pravidelne menit podla predpisu BMW. Staru zmes z chladica treba odovzdat na likvidaciu, je to jedovate svinstvo : http://www.stefajir.cz/?q=otrava-etylenglykolem


Su aj lepsie kvapaliny do chladica, ako napr. http://www.evanscoolants.sk , oplatia sa pokial si chces nechat auto viac rokov, alebo chces pren len to najlepsie :)
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: chladiaca kvapalina

Streda, 30. Júla 2014, 11:46

DobreBrzdy.sk napísal:
Su aj lepsie kvapaliny do chladica, ako napr. http://www.evanscoolants.sk , oplatia sa pokial si chces nechat auto viac rokov, alebo chces pren len to najlepsie :)


Cau, ja len k evanscoolants, tie ich info na slovenskej webstranke je take marketingove ospevovanie. Chcel som si najst datasheet so zlozenim, na stranke vyrobcu nic take nie je, akurat ze prevaznou sucastou vacsiny ich produktov je propylenglykol. Co je sice fajn, ten sa pouziva vsade mozne, a naozaj jeho vyhodami je vysoka teplota varu, nizka teplota zamrzania a velmi mala toxicita, ale podla mna velmi podobne ako cisty etylenglykol ma relativne nizku specificku tepelnu kapacitu (chemicke tabulky udavaju asi 50% kapacity vody), e.g. pri rovnakom vykone chladenia odvedie asi 2x menej tepla ako samotna voda. To je koniec koncov dovod preco sa pri standardnych chladicoch neodporuca pouzivat cisty etylenglykol, ale ma sa miesat s vodou. Jednoznacne vysledkom supnutia tejto chladiacej kvapaliny do chladiaceho okruhu je menej odvedeneho tepla z motora, otazka je ako sa s tym vysporiada system riadenia teploty standardneho auta.

Osobne bez uvedenia zakladnych dat zmesi ako viskozita, specificka tepelna kapacita alebo zlozenie a BEZ AKYCHKOLVEK certifikatov vyrobcov motorov alebo aut je pre mna tento produkt nedoveryhodny. Do pretekarskeho specialu, kde je chladenie robene na mieru, clovek ma telemetriu a motor je rozsrobovany po kazdych par km, by som ho mozno dal, ale do bezneho auta bez toho aby to odporucal vyrobca, absolutne nevidim dovod. Podla mna je to vyhadzovanie penazi do vetra s neistym vysledkom.

S odporucanim "oplatia sa pokial si chces nechat auto viac rokov, alebo chces pren len to najlepsie" jednoznacne nesuhlasim.

Pouzivate to niekto alebo viete dat nejake blizsie info vratane realnych skusenosti?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: TomSQ a 12 neregistrovaných