... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
Paky
Autor témy
Príspevky: 110
Registrovaný: 30.3.2014
Auto: 530d e39
Kraj: Prešovský

velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 16:44

Zdravím.kamoš má e39 2,5tds.teraz k problému.Pri prudkom zosliapnuti pedalu s autom sa asi 4 sec nic nedeje.priemerku má 9.5l.takze niekde bude chyba.Mám podozrenie na prasknutepodtlakove hadice ku turbu.To je asi najpravdepodobnejšie čo?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 18:01

tvoje podozrenie je zlé, lebo tu k turbu nejdú žiadne podtlakové hadice :wink:
turbo na TDS je obtokové turbo s pretlakovou reguláciou - je tam len jedna hadička ktorá ide od kompresorovej časti k banke ovládania obtokového ventilu (pre istotu môžeš skontrolovať)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Paky
Autor témy
Príspevky: 110
Registrovaný: 30.3.2014
Auto: 530d e39
Kraj: Prešovský

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 18:12

Dik zas o niečo múdrejší :) ale stále to má niečo spoločné s veľkou turbodierou a hadicou nie?
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 18:19

odvezte sa na inom tds. je dost mozne ze to co mas na mysli je pri tds normalne
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 18:29

Sice nepovedal ake su testovacie otazky, ale normalne ten motor necaka na nic a ked dam podlahu pri 1100 tak sa deje pohyb, pricom od 1700 zacne zah linearne rast s vrcholom ok. 2200.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 20:24

tak! :thumbup:
ako na 5ku netreba čakať zázraky, ale ešte aj na 4ke to dokáže celkom slušne potiahnuť od 1800-2000 vyššie
napr. ak sú rozvody nenormálne posunuté (a spolu s tým aj predvstrek tak mimo že to ledva ide), tak sa to chová tak že spodok je úplne mŕtvy (napr. som zažil taký kus, kde bol predvstrek už ani nie polovičný a výfukové ventily si začínali podávať ruku s piestom, tam to do 2400 ťahalo ako stará naložená ifa do kopca, po naladení to už šlo celkom solídne aj okolo 2000)

druhá vec, treba skontrolovať vedenie vzduchu (diera v hadici od turba k IC, diera na IC, diera na vedení vzduchu od IC do sania, prasknuté sanie (zriedkavo ale môže sa stať), hadička do MAP senzoru, atď.
a potom výfuk, napr. či neni ucpaný kat, ak sa vnútro rozsype a skríži v obale tak to nevládze ísť
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 20:32

No aj MAP moze byt zly, v nedelu som bol nastavit jednu karu po vymene cerpadla, a stale to bolo take nemastne neslane, bodejt by ne. Pri 1Bare kedy uz ma davat asi 4.2V daval len 2.6, a podla toho to tankovalo aj naftu do valcov. Plne napatie 4.98V ktore auto hadze do nudzaku pri 1.4Bar sa dostavilo az kdesi pri 2.5 Baroch. Tam uz nepomoze ani svatena voda, este ze to nemalo MAF. :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 20:54

holt, novšie už tie stroje nebudú :wink:
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 20:59

No a na mojom aj s odpojeným MAPom skoro rovnako :smile: , veď vieš starynovy, ja mám výnimočný kus :smile: . Inak meral som raz napätie na MAPe za jazdy a myslím, že max som mal okolo 3,75V. Tých 4,2V je štandard? (rovnako pre e34, e39 ?)
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: velka turbodiera 2,5tds

Pondelok, 30. Júna 2014, 21:04

Tak.. MAP je rovnaky od 93-2001 pre tento werk. Uz som sa stretol aj s takym ze seriove turbo, iked vo vybornej kondicii proste netlacilo, neviem ci prefukoval WG, po ako takom prebruseni si to sadlo lepsie, ale stale len 0.9Bar, a nabeh okolo 2200. Nepomohlo ani manualne zdvihnutie tlaku, dostal som z toho 1.1Bar s biednym nabehom. Tam je v kosi vedla ponku, caka na zavoz do zberu. Sa stav ked bude cas, skusali sme aj dobry MAP odomna vtedy, takze skor premerat realny tlak co to puci, pripadne bude volna GT2256V, len neviem ako sa stym pobije ten automat. :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných