... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

banner
BMWJakeš.cz
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Nedeľa, 7. Decembra 2008, 12:59

Poslednou dobou riešim či dať alebo nedať xenon na E46 a pri skúškach ballastu na aute som natrafil na fenomén už viac krát tu poopisovaný a to zablikanie xenonu a následné vypnutie.

Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu :( ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.

Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.

Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli :D

Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.

Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.


viď foto so kommentmi

PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.
Prílohy
01 Zapnuté svetlá denné svietenie color.jpg
Zaujímavý je tento priebeh, tu je vidieť priebeh resp zvlnenie napätia na úrovni napätia batérie v rozsahu 300mV.
Je to spôsobené (a pustené plné napätie batérie) kôli tomu že na prázdno resp bez behu motora má baterka nižšie napätie a zrejme sa tu berie
01 Zapnuté svetlá denné svietenie color.jpg (109.47 KiB) 2000 zobrazení
02 Naštartovaný motor so žiarovkou color.jpg
Tento priebeh vidieť po naštartovaní motora, jedná sa zrejme o PWM kde je vidieť rozsah 5V/dielik a teda žiarovka nie je stále pod prúdom! Toto je kľúčové zistenie prečo Ballasty nefungujú - skoro každých 10ms je napájanie odpojené.
02 Naštartovaný motor so žiarovkou color.jpg (112.18 KiB) 2001 zobrazení
04 Naštartovaný motor s kondenzátormi a ballastom color.jpg
Na tejto fotke je priebeh s použitím dvoch kondenzátorov a odpormi podla schémy. Je vidieť 500mV na dielik a to čo bol dakedy nulový stav pri žiarovke bez kondenzátorov, je teraz vykryté a ostali teda len cca 1,8V medzery čo pri napájaní okolo 14V je 12,
04 Naštartovaný motor s kondenzátormi a ballastom color.jpg (113.05 KiB) 2001 zobrazení
Check_control_02_resize.jpg
Schéma môjho "odporového" drôtu s kondenzátormi.
Jednoducho je montovatelný aj ku spínaču svetiel teda vnútri a v motorovom priestore sa prerušovať nič nemusí
Check_control_02_resize.jpg (20.71 KiB) 2001 zobrazení
banner
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 9243
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 330PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

hhmt ty si si nemal da

Nedeľa, 7. Decembra 2008, 20:00

Kamararát ty si si nemal dat prezívku profor.......ale profesor.....))))aj ked pravdu poviem, mne sa vždy po prečitani tvojho nicku vybyvi albert einstein...)))) =D> =D> =D>
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Nedeľa, 7. Decembra 2008, 22:14

hehehe dakujem :D nie nie žiaden ajnštajn :D
 
alfi666
Príspevky: 3896
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Nedeľa, 7. Decembra 2008, 23:50

neviem ci to funguje, ale verim ti :D =D> =D> =D>
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Pondelok, 8. Decembra 2008, 01:13

hehe urobím video? :)
dakujem :smile:
 
bagy11
Príspevky: 12
Registrovaný: 11.4.2009
Auto: 318 D T
Kraj: Prešovský

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Streda, 17. Februára 2010, 18:47

profor napísal:
Poslednou dobou riešim či dať alebo nedať xenon na E46 a pri skúškach ballastu na aute som natrafil na fenomén už viac krát tu poopisovaný a to zablikanie xenonu a následné vypnutie.

Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu :( ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.

Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.

Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli :D

Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.

Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.


viď foto so kommentmi

PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.


Kamarat ja som s tym laboroval skoro mesiac a musim Ti napisat smutnu spravu a aj vsetkym ostatny co budu laborovat okolo svetiel a hlavne ako oblbnut kontrolu svetiel po namontovani HID sady. Taktiez som najprv pouzil
tzv. Canceler je to vlastne zmes kondenzatorov a odporov. Predava sa to ako mala krabicka co ju zapojis pred Balast. Ale vysledok bol nasledujuci: HID xenony sice neblikaju ale a to je dolezite co nastane neskor. Totiz zapojenie obsahuje kondenzatory cca 4700 MF a odpory a pri zapnuti svetiel narastie prud tak vyskoko na jednu stotinu sekundy ze v zapojeni S HID vznikne este aj samoindukcne napatie ( pretoze HID obsajuje aj tlmivku) a to dokaze poskodit MODUL svetiel (FOOTWEL.) Na zaciatku sa to javilo ako vsetko OK ale pri dlhsom pouzivani sa zacalo najpr objavovat hlasenie na pristrojovej doske ze je vypalena ziarovka a a cyklus hlasenia stale a stale pribudal v kratsich intervaloch. Vysledok nakoniec bol jasny a nekompromisny. Inteligentny MOSFET odisiel a bolo po vtakoch. najprv jeden a potom druhy. Ak niekto chce pouzivat HID sadu na povodnom FOOTWELI ( tj povodny molul svetiel pre ziarovky) doporucujem pouzit oddelovacie relatka. ( a to zapojene tak aby na cievke relatka bol paralelne zapojeny kondenzator 4700MF a do serie s cievkov a privodnym napatim zaradeny odpor 3 OHM. Signalizacia na pristrojovej doske zasignalizuje ze je vypalena ziarovka ale je to len chvilku a potom uz je klud. Zatial tento sposob sa mi javi ako zatial najlepsi a neodpaluje modul svetiel pretoze Indukcnost relatka je ovela nizsia ako indukcnost priamo zapojeneho HID Xenonu (resp HID Balastu). Inac novy modul Svetiel FOOTWEL stoji
cca 400 Eur. Sam som sa na tom pucil. Nie som ziadny zaciatocnik ale profik v obore elektroniky aut. a testoval som to dost dlho na to aby som dnes mohol dat taketo vyjadrenie ako som napisal. Pozdravujem vsetkych co budu tento problem riesit a prerabat obycajne ziarovky na HID xenony aby sa im nic podobne neprihodilo ako mne.
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Streda, 17. Februára 2010, 22:57

ok aku HID sadu si použil?
 
bagy11
Príspevky: 12
Registrovaný: 11.4.2009
Auto: 318 D T
Kraj: Prešovský

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Utorok, 23. Februára 2010, 15:15

profor napísal:
ok aku HID sadu si použil?


Skusal som to s Siemens, Maxcel ,Bosch, Hella, a to aj slim verzie,
(slim-balast trochu viac hreje ako obycajny balast ale odber prudu maju rovnaky)
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Nedeľa, 28. Februára 2010, 08:16

a to s každou touto sadou ti LCM odišiel??

Inak vieš o tom že tie MOSFETy sú pri xenon verzii a nexenon verzii LCM tie isté?

Nemáš nejaké obrázky z osciloskopu s priebehmi prúdu?
 
PetoK
Príspevky: 4794
Registrovaný: 11.7.2007
Auto: 7er,5er,3er
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Pondelok, 8. Marca 2010, 21:06

Nechcem sa hádať, ale súhlas s Proforom... tie inteligent spínače sú radu BTSxxx od Siemensu, a sú predurčené aj na spínanie vysokoinduktívnej záťaže... majú komplexné ochrany a neverím že ich zničí napäťová špička... viď datasheet, majú paralelne k mosfet spínaču aj rekuperačné diody... ak máš priebehy, daj to sem, velmi rád si to pozriem... a ver tomu že sa do toho tiež dosť vyznám. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Pondelok, 8. Marca 2010, 22:04

datasheet pre E46
Prílohy
BTS736L2.pdf
(384.68 KiB) 66 stiahnutí
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Autor témy
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady

Pondelok, 8. Marca 2010, 22:13

datasheety pre X5 2003 LCM
Prílohy
VNQ600A.pdf
štvorkanál
(344.3 KiB) 39 stiahnutí
VN720SO.pdf
jednokanál
(501.83 KiB) 33 stiahnutí

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný