header
 
banner
www.itroner.sk
banner
facebook logo


Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému
Autor Správa
PoslaťPredmet príspevku: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Ned Dec 07, 2008 12:59 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
Poslednou dobou riešim či dať alebo nedať xenon na E46 a pri skúškach ballastu na aute som natrafil na fenomén už viac krát tu poopisovaný a to zablikanie xenonu a následné vypnutie.

Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu :( ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.

Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.

Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli :D

Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.

Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.


viď foto so kommentmi

PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.


Prílohy:
Poznámka: Schéma môjho "odporového" drôtu s kondenzátormi.
Jednoducho je montovatelný aj ku spínaču svetiel teda vnútri a v motorovom priestore sa prerušovať nič nemusí

Check_control_02_resize.jpg
Check_control_02_resize.jpg [ 20.71 KiB | Zobrazené 1802 krát ]
Poznámka: Na tejto fotke je priebeh s použitím dvoch kondenzátorov a odpormi podla schémy. Je vidieť 500mV na dielik a to čo bol dakedy nulový stav pri žiarovke bez kondenzátorov, je teraz vykryté a ostali teda len cca 1,8V medzery čo pri napájaní okolo 14V je 12,
04 Naštartovaný motor s kondenzátormi a ballastom color.jpg
04 Naštartovaný motor s kondenzátormi a ballastom color.jpg [ 113.05 KiB | Zobrazené 1802 krát ]
Poznámka: Tento priebeh vidieť po naštartovaní motora, jedná sa zrejme o PWM kde je vidieť rozsah 5V/dielik a teda žiarovka nie je stále pod prúdom! Toto je kľúčové zistenie prečo Ballasty nefungujú - skoro každých 10ms je napájanie odpojené.
02 Naštartovaný motor so žiarovkou color.jpg
02 Naštartovaný motor so žiarovkou color.jpg [ 112.18 KiB | Zobrazené 1802 krát ]
Poznámka: Zaujímavý je tento priebeh, tu je vidieť priebeh resp zvlnenie napätia na úrovni napätia batérie v rozsahu 300mV.
Je to spôsobené (a pustené plné napätie batérie) kôli tomu že na prázdno resp bez behu motora má baterka nižšie napätie a zrejme sa tu berie

01 Zapnuté svetlá denné svietenie color.jpg
01 Zapnuté svetlá denné svietenie color.jpg [ 109.47 KiB | Zobrazené 1801 krát ]

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --
Hore
 Profil  
 
banner  
PoslaťPredmet príspevku: hhmt ty si si nemal da
Napísal: Ned Dec 07, 2008 20:00 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob Sep 08, 2007 22:05
Príspevky: 7910
Bydlisko: TT-SIMIK
Auto: BMW 730Ld 300PS
Kraj: Trnavský
Kamararát ty si si nemal dat prezívku profor.......ale profesor.....))))aj ked pravdu poviem, mne sa vždy po prečitani tvojho nicku vybyvi albert einstein...)))) =D> =D> =D>

_________________
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!


Hore
 Profil Osobný album  
 
PoslaťPredmet príspevku:
Napísal: Ned Dec 07, 2008 22:14 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
hehehe dakujem :D nie nie žiaden ajnštajn :D

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku:
Napísal: Ned Dec 07, 2008 23:50 
Offline

Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 18:03
Príspevky: 3943
Bydlisko: BA
neviem ci to funguje, ale verim ti :D =D> =D> =D>

_________________
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku:
Napísal: Pon Dec 08, 2008 1:13 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
hehe urobím video? :)
dakujem :smile:

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Str Feb 17, 2010 18:47 
Offline

Registrovaný: Sob Apr 11, 2009 13:24
Príspevky: 12
Auto: 318 D T
Kraj: Prešovský
profor píše:
Poslednou dobou riešim či dať alebo nedať xenon na E46 a pri skúškach ballastu na aute som natrafil na fenomén už viac krát tu poopisovaný a to zablikanie xenonu a následné vypnutie.

Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu :( ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.

Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.

Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli :D

Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.

Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.


viď foto so kommentmi

PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.


Kamarat ja som s tym laboroval skoro mesiac a musim Ti napisat smutnu spravu a aj vsetkym ostatny co budu laborovat okolo svetiel a hlavne ako oblbnut kontrolu svetiel po namontovani HID sady. Taktiez som najprv pouzil
tzv. Canceler je to vlastne zmes kondenzatorov a odporov. Predava sa to ako mala krabicka co ju zapojis pred Balast. Ale vysledok bol nasledujuci: HID xenony sice neblikaju ale a to je dolezite co nastane neskor. Totiz zapojenie obsahuje kondenzatory cca 4700 MF a odpory a pri zapnuti svetiel narastie prud tak vyskoko na jednu stotinu sekundy ze v zapojeni S HID vznikne este aj samoindukcne napatie ( pretoze HID obsajuje aj tlmivku) a to dokaze poskodit MODUL svetiel (FOOTWEL.) Na zaciatku sa to javilo ako vsetko OK ale pri dlhsom pouzivani sa zacalo najpr objavovat hlasenie na pristrojovej doske ze je vypalena ziarovka a a cyklus hlasenia stale a stale pribudal v kratsich intervaloch. Vysledok nakoniec bol jasny a nekompromisny. Inteligentny MOSFET odisiel a bolo po vtakoch. najprv jeden a potom druhy. Ak niekto chce pouzivat HID sadu na povodnom FOOTWELI ( tj povodny molul svetiel pre ziarovky) doporucujem pouzit oddelovacie relatka. ( a to zapojene tak aby na cievke relatka bol paralelne zapojeny kondenzator 4700MF a do serie s cievkov a privodnym napatim zaradeny odpor 3 OHM. Signalizacia na pristrojovej doske zasignalizuje ze je vypalena ziarovka ale je to len chvilku a potom uz je klud. Zatial tento sposob sa mi javi ako zatial najlepsi a neodpaluje modul svetiel pretoze Indukcnost relatka je ovela nizsia ako indukcnost priamo zapojeneho HID Xenonu (resp HID Balastu). Inac novy modul Svetiel FOOTWEL stoji
cca 400 Eur. Sam som sa na tom pucil. Nie som ziadny zaciatocnik ale profik v obore elektroniky aut. a testoval som to dost dlho na to aby som dnes mohol dat taketo vyjadrenie ako som napisal. Pozdravujem vsetkych co budu tento problem riesit a prerabat obycajne ziarovky na HID xenony aby sa im nic podobne neprihodilo ako mne.


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Str Feb 17, 2010 22:57 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
ok aku HID sadu si použil?

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Uto Feb 23, 2010 15:15 
Offline

Registrovaný: Sob Apr 11, 2009 13:24
Príspevky: 12
Auto: 318 D T
Kraj: Prešovský
profor píše:
ok aku HID sadu si použil?


Skusal som to s Siemens, Maxcel ,Bosch, Hella, a to aj slim verzie,
(slim-balast trochu viac hreje ako obycajny balast ale odber prudu maju rovnaky)


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Ned Feb 28, 2010 8:16 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
a to s každou touto sadou ti LCM odišiel??

Inak vieš o tom že tie MOSFETy sú pri xenon verzii a nexenon verzii LCM tie isté?

Nemáš nejaké obrázky z osciloskopu s priebehmi prúdu?

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Pon Mar 08, 2010 21:06 
Offline

Registrovaný: Str Júl 11, 2007 12:10
Príspevky: 3550
Bydlisko: Žilina
Auto: 7er
Kraj: Žilinský
Nechcem sa hádať, ale súhlas s Proforom... tie inteligent spínače sú radu BTSxxx od Siemensu, a sú predurčené aj na spínanie vysokoinduktívnej záťaže... majú komplexné ochrany a neverím že ich zničí napäťová špička... viď datasheet, majú paralelne k mosfet spínaču aj rekuperačné diody... ak máš priebehy, daj to sem, velmi rád si to pozriem... a ver tomu že sa do toho tiež dosť vyznám. :wink:


Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Pon Mar 08, 2010 22:04 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
datasheet pre E46


Prílohy:
BTS736L2.pdf [384.68 KiB]
58 krát

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --
Hore
 Profil  
 
PoslaťPredmet príspevku: Re: Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísal: Pon Mar 08, 2010 22:13 
Offline
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Máj 25, 2008 20:34
Príspevky: 938
Bydlisko: Pezinok
Auto: E46
Kraj: Bratislavský
datasheety pre X5 2003 LCM


Prílohy:
Poznámka: štvorkanál
VNQ600A.pdf [344.3 KiB]
37 krát
Poznámka: jednokanál
VN720SO.pdf [501.83 KiB]
18 krát

_________________
Ponúkam TRIPLING - trojblik smerovkou pre E39, E46, AUTOUNLOCK - odomknutie auta po vypnutí zapalovania
Už sem nebudem často chodiť, tak prosím píšte na dufi2profor@gmail.com
. -- Moje blbosti --
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému
 Stránka 1 z 1 [ Príspevkov: 12 ] 


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group