... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Airplane
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 26.6.2015
Kraj: Trenčiansky

vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 11:11

Zdravim bramboraci,
Prosim vas, v poslednej dobe sa dost zacali vyberat vyrive klapky a davat zaslepky. Z dovodu odtrhnutia a nasania do motora .. Je to fakt az take dvolezite?,

Dakujem, 3.0d 142kW A/T 12/2003 Touring
 
johny_BMW
Príspevky: 269
Registrovaný: 15.11.2009
Auto: BMW E39 530DA 142kw
Kraj: Košický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 12:05

Ak mas automat..hned teraz chod k autu a si to urob...ja ked som sa o tom dozvedel tu na fore...hned som sa isiel na to pozriet a yz dve so siesich som mal na polceste do hlavy...takze urcite si to urob cim skor...
A ak mas automat..pretoze to maju len automaty...
Ak nahodou zhodis sanie a uz tam budu zaslepky tak aspon to budes vediet...lepsie jak potom robit go...
 
Užívateľov profilový obrázok
Mishroom
Príspevky: 1293
Registrovaný: 27.9.2010
Auto: e39 ze Stupavy
Kraj: Banskobystrický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 12:54

To ze to maju len automaty pocujem prvykrat...... preco by to manual nemal mat?
Cafte
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 14:01

Vytiahol som tie klapky a zda sa mi, ze to teraz viac dymi a menej taha.. moze to mat spojitost?
 
johny_BMW
Príspevky: 269
Registrovaný: 15.11.2009
Auto: BMW E39 530DA 142kw
Kraj: Košický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 15:45

Hej lebo si ich nezaslepil nie?....vybral si osku aj s klapkou a nechal si tam po tej oske dierku?...tak stamade ti straca tlak sanie bratm...ja som tam narezal zavid alebo dal samorezky uz neviem...alebo si mozes tu u sracou kupit zaslepky..myslim ze 7€ kus treba ti 6...
nemozes tam nechat diery...nema tah bo nema tlak vzduchu a dymy lebo to ze ma malo vzduchu nahradza vacsim mnozstvom nafty...aspon myslim zeby to tak malo byt...

A neviem preco to tak vymyslely, ze vraj to upravuje smer vzduchu a ze by to malo nejako pomahat v malych otackach..nieco s krutiakom...
ale aspon e39 530 d manuali to nemaju a automaty ano..myslim ze aj e60 30d to maju tiez tak...

To je tak jak automat ma chladenie vyfukovych plynou co smeruju do egr a na tom druhy termostat a manual to nema...
Naposledy upravil/-a johny_BMW v Piatok, 24. Júla 2015, 15:57, upravené celkom 2 krát.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 15:52

stary netrolluj :mrgreen:

a pre zadavatela: neni to ziadny mytus, a nerobi sa to poslendou dobou ale odkedy sa to tam zacalo montovat. :wink:
 
johny_BMW
Príspevky: 269
Registrovaný: 15.11.2009
Auto: BMW E39 530DA 142kw
Kraj: Košický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 15:56

Bratm no daj tvoju teoriu alebo pravdu alebo ako to mam nazvat...nech aj ja viem...
Napusal som co si myslim ze to je..aspon z hruba...


sineDko napísal:
stary netrolluj :mrgreen:

a pre zadavatela: neni to ziadny mytus, a nerobi sa to poslendou dobou ale odkedy sa to tam zacalo montovat. :wink:
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 15:57

ved k tomu co pisal ty som sa nevyjadril. s tebou sa nehadam :wink:

oslovenie stary som myslel na kolegu co sa vola starynovy :mrgreen:
 
johny_BMW
Príspevky: 269
Registrovaný: 15.11.2009
Auto: BMW E39 530DA 142kw
Kraj: Košický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 16:00

Aha....hh...no ale ajtak...aj ked nemam pravdu alebo je to inak nech napisu....ale ja si myslim ze je to tak nejak...


sineDko napísal:
ved k tomu co pisal ty som sa nevyjadril. s tebou sa nehadam :wink:

oslovenie stary som myslel na kolegu co sa vola starynovy :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabo10
Príspevky: 1319
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E39 530iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Piatok, 24. Júla 2015, 17:38

Swirl klapky slouží k tomu, aby se v určitém režimu přivřel jeden ze dvou sacích kanálů, čímž se zapříčiní nesouměrné plnění válce, ve kterém pak vzniká tzv. tangenciální plnění válce. Jednoduše vzduch ve válci začne rotovat a následně vstřikovaná nafta se vněm dokonale promíchá a vytvoří tak homogení směs. Emisní zlepšovák bez významu na výkonu.


tieto modely majú klapky a odporúčam ich rozhodne zaslepiť čo najskôr
Finally a list of BMW cars fitted with swirl flaps engines

Engine: M47N/M47TU/M47TUD20

Applications:

* 110 kW (148 hp) and 330 N·m (243 lb·ft)
o E46 320d 2001-2005
o E83 X3 2.0d (up to end of 2006)


Engine: M47TU2D20

The engine was updated again in 2004 as the M47TU2D20. Still at 1995 cc, it produced more power across the range.

Applications:

* 120 kW (161 hp) and 340 N·m (251 lb·ft)
o E60/E61 520d
o E87 120d
o E90/E91 320d
o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards)



Engine: M57/M57D25

M57D25 was introduced in 2000.

Applications:

* 166 PS (122 kW; 164 hp) at 4000 rpm, 350 N·m (260 lb·ft) at 2000-2500 rpm with a 4750 rpm redline, models:
o 2000-2003 E39 525d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

Engine: M57N/M57TU/M57TUD25

M57TUD25 was introduced in 2004.

Applications:

* 177 PS (130 kW; 175 hp) at 4000 rpm, 400 N·m (300 lb·ft) at 2000-2750 rpm models:
o E60/E61 525d

Engine: M57/M57D30

M57D30, also called M57D29, was introduced in 1998.

Applications:

* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 390 N·m (290 lb·ft)@1750-3200 models:
o E39 530d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E46 330d/330xd *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@2000-3000 models:
o E38 730d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E53 X5 3.0d
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Engine: M57N/M57TU/M57TUD30

M57TUD30 was introduced in 2002. It originally produced 160 kW (215 hp) at 4000 rpm and 500 N·m (370 lb·ft) at 2000-2750 rpm, but was tweaked for 150 kW (201 hp) at 4000 rpm and 410 N·m (300 lb·ft) at 1500-3250 rpm for 2003 and again for 200 kW (268 hp) at 4000 rpm and 560 N·m (410 lb·ft) at 2000-2250 rpm in 2004.

Applications:

* 204 PS (150 kW; 201 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1500-3250 models:
o E46 330d/330Cd/330xd
o E83 X3 3.0d
* 218 PS (160 kW; 215 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E53 X5 3.0d
o E60/E61 530d/530xd
o E65 730d
* 272 PS (200 kW; 268 hp)@4000, 560 N·m (410 lb·ft)@2000-2250
o E60/E61 535d

* 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2250
* 286 PS (210 kW; 282 hp)@4000, 580 N·m (430 lb·ft)@2000-2250

Engine: M57TU2D30

M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.

* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)
* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750
* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft)

Applications:

* 197 PS (145 kW; 194 hp), 400 N·m (300 lb·ft) models:
o E90/E91/E92 325d
o E60/E61 525d/525xd
* 231 PS (170 kW; 228 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E65 730d
o E90/E91 325d
o E90/E91 330d/330xd
* 235 PS (173 kW; 232 hp) models:
o E60/E61, BMW E70, BMW E71
* 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft) models:
o E60/E61 535d
o E70 X5 3.0sd
o E71 X6 xDrive35d
o E83 X3 3.0sd
o E90/E91 335d
Naposledy upravil/-a Gabo10 v Sobota, 9. Januára 2016, 19:43, upravené celkom 1 krát.
Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.....
[E39 530iA] Daily car
[E39 530D] socialne presúvadlo EX
 
Airplane
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 26.6.2015
Kraj: Trenčiansky

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Sobota, 25. Júla 2015, 23:15

Chcem to urcite urobit, dakujem za odpovede.Moc by som sa sam do toho nepustal, niekto z Trencianskeho kraja kto by sa mi na to pozrel? Popripade nejaky DIY video na Youtube??.. Diky,..

PS treba nieco aj a EGR robit? Alebo staci len zaslepit?,

Dakujem
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Sobota, 25. Júla 2015, 23:36

To by som nezaslepoval, v zime sa motor potom nezohreje a viacej zere.
 
johny_BMW
Príspevky: 269
Registrovaný: 15.11.2009
Auto: BMW E39 530DA 142kw
Kraj: Košický

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Nedeľa, 26. Júla 2015, 08:57

Hej a potom sanie budes mat stale zasrate jak toto...aj vaha potom viac vydrzi..si myslim...

Nie kvoli tomu sa ti nechce zohriat ale ze ti bufik nejde...kvoli tomu..
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Nedeľa, 26. Júla 2015, 16:17

ja ked som vyberal moje a rozoberal som ich (vytiahnuť osku, narezať zavit a zaslepiť šrobom s modrym lepidlom na šroby) tak sa mi pri rozoberaní jedna tá oska zlomila v ruke. Myslím že som ich teda vytiahol v najvyšší čas...
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: vyrive klapky (mytus) ?

Nedeľa, 26. Júla 2015, 17:47

Moc sa tomu nerozumiem, ale nieje merac prietoku vzduchu este pred medzichladicom stlaceneho vzduchu a turboduchadlom? Nevidim suvis s recirkulaciou spalin ktora je az za tymito sucastami tesne pred sacim kolektorom.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných