... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 9. Mája 2014, 15:22

ahojte, takze tema ziadna nova, no rad by som sa spytal na nejake veci priamo od ludi, co uz riesili turbo a nikde som to nenasiel tak komplexne.

Chcel by som hlavne vediet, ako sa prejavuju jednotlive veci na ceste od vahy az po EGR, ktore stavy je schopna zachytit diagnostika a podobne.

Popisem teda moj problem:
1.Pri jazde s otvorenym oknom popri dakej stene najlepsie bolo az donedavna pocut pravidelny sykot, proste pekne zdravy zvuk tlaciaceho turba, pocutelne najlepsie pri jazde do kopca, v celom spektre otacok, turbo regulovalo, menilo zvuk podla stlacenia plynu, proste vsetko ako ma byt. pred 3 tyzdnami sa kontrolovala vola a bolo mi povedane, ze nove to nie je, ale je to v dobrom stave a vola nie je nicim vynimocna.

2. Posledny tyzden som spozoroval, ze turbo pekne syci tak do 2500 otacok, vyssie uz prichadza prskavy zvuk, nieco ako igelit v silnom vetre a nad 3000 je to uz ciste zavijanie. Mam taky pocit, ze auto pri plnom plyne dost dymi na cierno, jak keby malo malo vzduchu. Myslel som si, ze bude na ceste od turba k EGR daka prasklina ktoru vyssi tlak otvori.

3. Pred dvoma dnami na dialnici, ked som zosliapol pri 120 (2200rpm) plyn tak auto malo problem s akceleraciou, po chvili si podradilo a az tak sa rychlost zacala zvysovat. Celkovo to zacalo byt na plyn trochu mrtvejsie, vykon sa znizil a bolo na motore pocut, ze musi makat a zrat paliva trochu viac jak normalne, bolo to pocut aj na hluku, ekonomer sa pri 130 drzal tam, kde normalne pri 160. Pri zosliapnuti plynu uz to hvizda kadejak aj pod 2500 otacok.

Nejake dalsie poznatky:
-olej nemizne, mam uz asi 5000km stale na hornej ryske
-tiahlo regulacie funguje, taktiez aj hadicky su ok a regulacny ventil tiez robi co ma
-rozhodil som hadice pred IC aj za nim, je tam akurat olejovy film, ziadne velke vrstvy oleja
-turbo samotne je suche zvonku
-najviac je (zvonku) zadrbana hadica od vahy tesne pri turbe a hadice od separatora (olej zmiesany s prachom)
-hlinikove trubky (2 a 5) a hadica (6) su neposkodene, ostatne som vzhladom k podmienkam nerozoberal
-hadica pred EGR pri vytoceni trochu stvrdne

Chcel by som teda poznat skusenosti ludi, co to uz riesili, ze kde moze byt problem, ktore diely sa zvyknu posrat a na co sa zamerat.
Taktiez ci popisane javy nasvedcuju, ze je fakt to turbo v riti, alebo ide len o netesnosti. Pripadne ci zvykne povolit IC a podobne. Pripadne sanie.

Vdaka za kazdy poznatok :thumbup:



Obrázok
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 9. Mája 2014, 16:49

je to zavijanie ine od toho ako to zavijalo mne? - prasknute zvody
ak to do 2500 netaha a potom zacne - puknute podtlakove hadicky, popripade je mozne ze ten ventil sa ti zjebava
zle nasadene hadice - pametas ako to mal maco pred zrazom ked to zle poskladal

najlepsie bude, ak to rozhodis a skusis poskladat naspet, skus skontrolovat este ci nemas povolene turbo, to budes musiet vybrat vzduch filter
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 9. Mája 2014, 16:58

Tie zvody ma nenapadli, ale vnutri nemam ziadne sadze, motorovy priestor je spinavy tak normalne. Ale zvuky su dost podobne tomu co si mal ty ked to kvililo tak vseliak co sme sa vozili po parkovisku. Dam to pozret. Podtlak funguje pekne, dnes som skusal pri nastartovanom motore odpajat tie hadicky a tiahlo behalo hore dole. v pondelok som uz objednany, dnes to bol len taky pokus, mozno to bude aj samotne turbo, len mi nejde do hlavy ze sa pojebe v podstate behom mesiaca.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 08:21

Robi ti to prasknute sanie!

Nech niekto nastartuje ,ty priloz ruku na sanie a po pridani na 3000 ot. By ti tlak mal normalne odfuknut ruku.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 08:50

a upchatý kat?
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 10:00

csuka530d napísal:
Robi ti to prasknute sanie!

Nech niekto nastartuje ,ty priloz ruku na sanie a po pridani na 3000 ot. By ti tlak mal normalne odfuknut ruku.


Kde mam presne prilozit ruku na tom sani? kde to zvykne praskat?

Upchaty kat zeby robil take pazvuky?
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 16:22

Mne to zacalo dymit po skoro 2 rokoch, to fucanie tam bolo hned odkedy som dal nove turbo ktor tlakovslo ako malo
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 16:52

Prasne pozdlz spoja najcastejsie ten dlhy vodorovny spoj pri palivovom filtry.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 18:38

Na akej hodnote si mal ekonomer pri tej 130ke?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Sobota, 10. Mája 2014, 19:21

asi rovnych 8.......po rovine....na takej hodnote je normalne medzi 150-160
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 16. Mája 2014, 09:01

Auto bolo v servise, tak to tu trochu ozivim.

-regulacia turba ide ako ma, podtlaky v pohode,vymenila sa akurat hadica zo zasobnika
-ziadne chyby zapisane na diag
-hadice od turba k EGR bez netesnosti
-IC s minimom oleja
-hadica za turbom trochu od oleja, turbo trochu pusta, ale ubytok oleja nepozorujem
-sanie bez netesnosti

Zvysenu spotrebu a hlucnejsi volnobeh sa podarilo odstranit, prepadove hadice boli po smrti, motor zadrbany od nafty, vstreky utopene. Korekcie su velmi dobre. Vsetko sa teda vycistilo. Kedze tah uz nie som schopny objektivne posudit, bolo mi povedane, ze ten chip je poznat a auto taha velmi slusne. Takze vykon je zjavne v poriadku.

Bolo mi povedane, ze casom dojde aj na jararakov problem, kedy bude treba nanovo utesnit zvody. Ci to je zdroj cudnych zvukov, to tazko povedat, sadze tam nie su ziadne a zvuky su len pri istych otackach, takze keby to fucalo, tak by som si to asi vsimol.

Veci, ktore sa nepodarilo odstranit su cvrkotavy pazvuk okolo 2500 otacok. Taktiez mierne suchtavy zvuk (ako rachotiaca kladka) medzi 1400 - 1600 ot. Skusim natocit video. Kazdopadne nemam absolutne ziadnu sajnu co by to mohlo byt, tah je pravidelny, vykon teda zrejme tiez v poriadku.

Ak ma este niekto nejaky napad sem s nim. Tento vikend vymenim este separator, stary je uz hotovy. Netusim, ci to moze pazvuky vyriesit, ale aspon bude motor lahsie dychat a nebude tlacit tolko oleja cez turbo.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
hellrider
Príspevky: 1089
Registrovaný: 2.3.2012
Auto: e39 530d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA-VT

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 16. Mája 2014, 09:15

Dame hlavy dokopy v sobotu, mozno nas nieco napadne... a mozno aj nie \:D/ kazdopadne drzim palec :wink:
e39 530d 06/2000 - BledoModreWozitko |

bmwcoding.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Autor témy
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo a veci s nim suvisiace

Piatok, 16. Mája 2014, 09:28

Ked na to Atc neprisiel, tak my sa mozme akurat pomečovať (srobovakmi). Ale aspon ten separator prehodime.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných