... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998 VYRIESENE

Streda, 11. Júna 2014, 20:55

Zdravim. Prosim o radu ohladom syčania v oblasti oznacenej na obrazkoch (podla mna slo sycanie spopod tej velkej matice cez tesnenie ale nie som si isty, popripade mohlo ist s tej malej dierky pri tej velkej matici). Presne sa mi to stalo takto : studeny motor, nastartoval som auto ,zapol klimu a nehal bezat na volnobehu cca 10-15 min. Potom mi zacalo nieco sycat (olej to nebol, chut to nemalo ziadnu a vyparovalo sa to ako voda a sycanie bolo dost hlasne) tak som motor vypol a asi 1-2min po vypnuti motora sycanie prestalo. Potom som auto nastartoval a nehal bezat, popridaval som mu no uz sa to nezopakovalo. Presiel som s nim asi 5km trochu vytocil iba cca 500m a potom normalne dojazdil 4,5km aby sa prirodzene ochladilo. Na prasknutu hlavu ani tesnenia to nevyzera, vodu nevyvara, dym nie je ziadny z vyfuku, otacky su neustale take ake maju byt, auto taha tak ako ma, proste vsetko sa sprava tak ako ma az na jednu vec ktora sa mi stala jeden den predtym: mal som zohriaty motor na klasicku teplotu a pocas jazdy mi teplota klesla na nulu, po vypnuti a zapnuti motora teplota nabehla naspat na normal-auto sa spravalo uplne normalne. Dakujem vam strasne moc za odpovede [-o< .

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Naposledy upravil/-a hewit v Utorok, 24. Marca 2015, 09:42, upravené celkom 1 krát.
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
elegant047
Príspevky: 317
Registrovaný: 3.7.2013
Auto: e39 530i
Kraj: Bratislavský

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 07:08

Ta velka matica to nebude, v nej je struna co tlaci na rozvodovu retaz, takze odtial by ti tiekol olej. Z oznacenych miest sa mi nezda ze by ti unikala para. Hadice od klimy vypadaju dost presne zaprskano, z fotiek nevidim odkial sa ti tam to zobralo.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 07:32

ale zvody su dake mokre... neuniklo ti chladivo z kompresora klimy? ak ti nefunguje ventilator klimy mohlo zdvihnut tlak v systeme a pretlakovy ventil vypustit aby ti nepotrhalo hadice. aj ked nevyzera, ze to je zlta kvapalina. pre istotu by som si dal skontrolovat objem naplne.
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 12:27

Mohlo by to byt tou klimou ze sa iba odvzdusnila pretoze nedavno ju plnili a ak dali moc naplne tak je mozne ze bol vysoky tlak. No nezda sa mi ze by som mal ventilator na klimu alebo ho nevidim? pretoze vetrak je pred motorom iba jeden, klima ma iba chladic ci sa mylim? Dakujem za odpovede doterajsie dost ma ukludnili :lol:
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 12:56

jedna vrtula je medzi motorom a chladičmi (tú vidíš keď otvoríš kapotu) tá je poháňaná priamo od motora, nazýva sa viscovrtula
druhá klimavrtula je elektrická a tá je pred chladičmi, vidno ju keď sa pozrieš zpredu na auto tak je hneď za maskou
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:19

Ako zistim ci je klimavrtula spravne funkcna? Kedy by sa mala zapnut? Dnes rano som skusil to iste (15min som nehal zohriat motor so zapnutou klimou)ako ked mi to sycalo ale nic sa nedialo vsetko vporiadku tym padom to nevypada na prehriatie klima chladica a zvysenie tlaku, jedine moze byt studeny spoj na privode elektriny do klimavrtule kedze to spravilo iba 1raz ale to je iba moj nazor rad si precitam vase :thumbup:
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:23

ak funguje klimavrtula, tak po zapnutí klimatizácie sa má rozbehnúť (je to počuť aj vidieť cez masku keď stojíš pred autom
hlavne teraz čo sú teploty 30+ tak po zapnutí klimatizácie na mieste by sa mala vrtula točiť furt
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:37

Ok diky moc. Navecer po robote pozriem a napisem vysledok ci to bolo vrtulou. Nemohlo by to byt aj tym ze ked plnili nedavno klimu tak tam dali moc naplne a tym bol velky tlak a vypustilo prebytocnu napln?
Naposledy upravil/-a hewit v Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:42, upravené celkom 1 krát.
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
msakac33

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:40

hewit napísal:
Ok diky moc. Navecer po robote pozriem a napisem vysledok ci to bolo vrtulou.


no ty vole, ty si teraz v robote? a to môzes v pracovnej dobe surfovat po nete a vybavovat si svoje sukromne zalezitosti?
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:43

Som na kave tak mam cas :smile:
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 15:00

msakac keby si nesedel doma na kkte tak vies, ze sa da cez fajciarsku zbehnut cez mobil na net a zaplatit si aj thajsku prostitutku s vtakom vacsim nez mas ty :thumbup:
 
msakac33

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 15:03

EBOLA napísal:
msakac keby si nesedel doma na kkte tak vies, ze sa da cez fajciarsku zbehnut cez mobil na net a zaplatit si aj thajsku prostitutku s vtakom vacsim nez mas ty :thumbup:


od kedy si ho videl, nemôzes spavat co? :mrgreen: som hned vedel ze si na chlapcov =D>
chcel by si si s ním prekutrať všetky zákutia tvojho kakaového venčeka, všakže [-X
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Štvrtok, 12. Júna 2014, 21:07

Vase vence si rieste medzi sebou pani nie tu :D dik
A problem je asi uz vyrieseny vyzera to tak ze bolo doplnene viac naplne do klimy ako bolo potrebne a proste cez pretlakovy ventil si odpustilo kolko potrebovalo. Odvtedy uz ziaden problem tak dufam ze sa ani neprejavi ak ano napisem do tejto temy pokracovanie. Vdaka za doterajsie rady velmi mi pomohli (hlavne napad od EBOLU =D> )
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Piatok, 13. Júna 2014, 08:54

A klima Ti chladi normalne?

Mne sa stalo to iste na 520i facelift, mal som v aute klimapanel z predface a nespustal vetrak na chladici klimy. Tym padom mi raz v horucavach na parkovisku pri volnobehu vyfucala klima cez ten pretlakovy ventil na klimakompresore. Problem ale bol, ze mi ten ventil prerazilo a klima sa nedala naplnit, stale pustal. Nakolko sa na facelift neda samostatne kupit, musel som kupit ventil na predface, je nastaveny na rovnaky tlak, len je trochu vyssi, ale sadne tam.

Skontroluj, ci Ti normalne chladi a ci Ti spusta ten ventilator na chladici. Mal by sa spustit hned po zapnuti klimy, resp. sa minimalne na chvilu roztoci (RJ ho testuje) a naplno bezi az po chvili ked sa zdvihne teplota (aspon tak mi to robi na facelifte). Ked Ti chladivo vyfucalo, tak najskor mas odideny ten ventilator. Ale pokial vyfucalo kvoli nadmernemu mnozstvu naplne v systeme, tak ten co Ti to robil je uplny kokot, pretoze chladivo sa vazi podla tabuliek pre dany model auta (kvoli teplotnej roztaznosti sa nemoze plnit podla tlakomera) a pred naplnenim sa system vakuuje, takze neexistuje aby tam normalny clovek natlacil viac chladiva ako ma byt...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998

Sobota, 14. Júna 2014, 10:18

Klima mi chladi normalne, chladivo nevyfucalo vsetko iba trochu odpustilo. Ventilator sa nezapne ani na chvilu ale vsetko bezi normalne tak asi to stiha chladit aj bez vetraku. Neviem kto to plnil pretoze som kupil toto auto asi pred tyzdnom :D tak je dost mozne ze to preplnil.
^ Nothing is true, everything is permitted ^

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných