... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
mmracing.sk
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 9. Augusta 2013, 16:18

Ahojte, viem ze tem o startoch a teplotach je tu velmi vela no mam zvlastny problem ktory sa v ziadnej neriesil a hlavne je mam v tom strasny bordel :-s

Ide o to ze mam zvlastny problem na mojom bmw 525tds r.v.1997 automat.

Auto bolo v servise (aj som spominal) kde bolo menenych par snimacov atd...k tomuto servisu sa vyjadrovat nebudem pretoze sa tam nechalo prehnane vela € za nic. Ok takze:

Auto nikdy nema palicku teploty uplne dole, ani ked sa na nom nejazdi dva dni a stoji pred domom, vzdy ukazuje teplotu na prvej bielej palicek (t.j. hned za modrym polickom), nastartuje sa (obcas dlhsie startuje obcas kratsie, no kym je takyto "studeny" tak starty su pomerne OK, pri studenych startoch trosku roztrasie ako by sa to nenasratovalo hned na vsetky valce, no do par sekund uz si pekne pradie). Do dvoch minut jazdenia je teplota uz na polovici. Nepripada mi teplota ktoru rucicka ukazuje ako REALNA. Ok, takze jazdim dalej, 10minut, dostanem sa na semafor kde stojim a zrazu sa zacne teplota dvihat do tristvrtky dajme tomu a ked sa rozbehnem a idem plynule, ochladi sa to na polovicu, znovu zastavim dajme tomu na semafore dlhsie a uz to zas ide na tristvrtku, za semaforom parkujem (napriklad) a uz to ide do cervena, akonahle sa to dostane do cerveneho policka, vobec voda nevyvrie ani nikdy nevyvrela (preto mam podozrenie ze to realna teplota vody ani motora nie je), no a samozrejme ze sa to ani nezacne schladzovat. Keby som zas vybehol na cestu a rozbehol sa jazdil plynule po ceste zas ta teplota klesne, no uz sa mi stalo ze som mal teplotu v "cervenom" dlhsie a pri parkovani mi auto normalne zdochlo :shock: a uz nenastartovalo, pretoze ked mam RUCICKU ZA POLOVICOU a je jedno kde, tak proste auto nenastartuje ale toci ako blaznive. akonahle to necham padnut na polovicu, nastartuje (obcas dlhsi obcas kratky az normalny start). Proste vzdy ked autom jazdim idem iba tam, kde viem ze budem dlhsie stat (aj vyse hodinu) aby som potom znova nastartoval, pokial ma teplotu vyssiu ako je polovica (okolo tristvrte) mi nenastartuje. Moja otazka znie, ci to je elektronicky ze to proste nepusti nastartovat? Ze by vadne cidlo teploty alebo ine veci?

-Bateria je 70Ah (radili mi uz v 2och servisoch ze tam mam dat minimalne 100Ah, ze tie starty su koli tomu..no nemyslim si)
-Voda v expanzke je, ani nevyteka, tlak tam je (usudzujem z toho ze ked je zohriaty motor a ja otvorim expanzku tak odfukne, je to ok?), taktiez to tam prska ti tecie z tej hadicky, pri nastartovanom motore.


Este taka otazka, nejaky dobry servisak pre bmw (okrem bmw..:D) zo skusenosti? Aj s diagnostikou?

Dakujem za rady
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Piatok, 9. Augusta 2013, 22:36

Hladal by som problem v tom cidle, resp. ho skusil odpojit na hlave, vtedy jednotka dostane spodnu hranicu rozsahu, nejakych -45°C, ci to nebude startovat aj potom, inac DDE riadi podla teploty aj motor, a ked zacne varit znizi davku, ako pisu v manuali, na taku, ze je mozna jazda max. 120km/h po rovine, ked rucicka prejde do cerveneho, tak tam ide nieco okolo volnobeznej davky, motor sice bezi, ale s jednickou na podlahe to pojde krokom, no nemyslim si ze by to vyplo, mne to vyvarilo par krat, ale nikdy nezhasol motor, a startol na prevalenie.. Moj tip skor bude ze mas odvalene cerpadlo, nepovedal si kolko to toci za tepla, bez zhavenia.. ak zo 10s tak je to viac-menej jasne, urcite by to ale chcelo skontrolovat nastavenie casovania, a pociatku vstreku, nez robit unahlene zavery.. a k tomu studenemu startu, 100% mas zle zhaviace sviecky, 1 alebo 2. To je svet toto, kurvy v servise ta stiahnu z koze, a itak si nic nevybavil.. Ta baterka je blbost, bude to startovat aj so 45tkou z favorita ak je dobra. Expanzska sa sprava dobre, ak po otvoreni len odfukne, aj bezprostredne po jazde, a hadice su stlacitelne medzi prstami, tak mas hlavu dobru.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 10. Augusta 2013, 11:34

Dakujem za rady ! O:)
K tomu servisu, zlu reklamu mu neurobim, len poviem o aku sumu islo, islo o 512e (repas startera,vymena nejakeho snimaca otaciek ktory pokazili oni-po vycisteny a nahodeni sa im zrazu po nastartovani dali otacky na max a neklesali ..., potom cidlo vonkajsej teploty, nejake snimace a neviem co, a to je vsetko, spravili to akoby na oko ze to nejaky ten tyzden-dva fungovalo a drzalo teplotu a potom sa to este viac zhorislo ako to bolo pred servisom :? )

za tepla bez zhavenia toci tak 3-5 sekund, niekedy naskoci aj hned, niekedy aj dlhsie. Ked citim ze uz nejak dlho startuje tak prestanem tocit skusim znova a potom hned naskoci.

Za studena startuje ihned, trosku rozklepane ako som spominal, obcas ma trosicku dlhsi start ale studene starty by som povedal ze su uplne v poriadku (niektory zo zhavicov asi urcite bude uz mrtvy ako hovoris)

Este taka vec, ked je baterka do plna nabita a motor je studeny, chyti to na brnk (dobija ju, ale ked robim tolko dlhych startov urcite je trosku vyslahana, tak z casu na cas ju dam nabit cez noc).

Vcera som skusal odpojit snimac ktory je pri chladici pri tej vrtulne na lavej strane za ucelom zistenia, ktoru teplotu vlastne ukazuje ten budik. Myslel som ze to ukazuje to cidlo co je pri motore ale ked som vypojil toto cidlo pri chladici tak budik nefical takze z toho usudzujem ze je to teplota vody ktora ide z chladica a tu ukazuje ten budik? Tak ma napadlo, co keby som jazdil az kym sa mi rucicka da na cervene a v tom vypol motor a vypojil ten snimac? Cize by v podstate budik ukazoval ako by 0 alebo teda nefungoval by a pustil by ho startovat? Alebo je to nezmysel?

A k tej teplote a rychlosti je to tak, ked som mal v cervenom a cuval som napriklad, horko tazko to islo, tak isto aj dopredu je to take uplne ako by lenive a potom mi to samozrejme aj skapalo :(

co znamena pojem odvalene cerpadlo? a taka blba otazka, je to cerpadlo coho? Je to to cerpadlo, ktore sa nachadza pod sanim? Ma zasrobovanu hlavu 4mi skrutkami a v nom je tiez nejake cidlo ze? Cital som to tu niekde aj to menili chalani.Ak sa mylim tak sory, je to moje prve bmw tak zatial sa len rypem,objavujema studujem #-o :mrgreen: a pociatok vstreku a nastavenie casovania zistim asi len v servise ze? Chcel by som co najviac zuzit ten vyber toho, co by mohlo byt problemove kedze som sa uz v 2ch servisoch dost okaslal tak nechcem sa zas :/

este otazka, za GO prednej napravy (8 dielnu sadu som mu dal do ruky, ktoru som kupoval ja)+geometriu+manzety si vypytal 280€, a pride mi to tiez strasne STRASNE prehnana suma :shock: v podstate geometria-30e a manzety par e, cize za robotu si vypytal vyse 200e a bol to garazovy servisak na dedine, s jednym zdvyhakom vonku na trave..

diki :thumbup:
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 10. Augusta 2013, 17:13

5s to je v pohode, skor to vyzera na tie rozvody, treba nastavit.. a malo by sa to zrovnat, a taktiez skontrolovat ci funguje podavacie cerpadlo v nadrzi, bez neho pada nafta, a je to potom o nicom..

Odpojit ten budik samozrejme skusit mozes, ono by bolo najlepsie zistit teplomerom realnu teplotu toho motora, ci skutocne vari, alebo iba osiera to cidlo, ale ak po odpojeni konektoru, bola rucicka na spodnom doraze v modrom, myslim ze mozes rovno kupovat nove teplotna cidlo, take drahe nieje, a nebudes vymyslat tyzden co je stym.

To cepradlo bude zrejme dobre, ak za tepla natoci za 5s, je este OK, ano je tam cidlo teploty paliva, ale to taky bordel nerobi, a s budikom tiez nema nic.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 20. Augusta 2013, 09:56

Tak nejake nove zistenia. Skusil som vypojit ten snimac teploty pri chladici-vysledok je ze sa nestalo nic, teplotu stale ukazovalo (co je zvlastne pretoze ked som to skusil v garazi ked bola trosku nizsia teplota tak rucicka bola uplne dole-nefunkcny budik).

No a dalsia vec, voda teda naozaj VYVIERA, no myslel som si ze vyvre sama od seba ale vyvrela az ked som po jazden otvoril vicko expanzky, teplota bola v cervenom takze teplotu ukazuje zrejme realnu a tim padom sa motor prehrieva?
Je to sice 10000x omielana tema, viem :| moze byt ze sa neotvara termostat? Alebo iny problem? :?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 20. Augusta 2013, 11:06

či sa neotvára termostat zistíš tak že horná hadica čo ide do chladiča (na strane vodiča) je horúca, a spodná hadica z chladiča (na strane spolujazdca) je studená, a pritom voda vrie
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 20. Augusta 2013, 21:16

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 13:57, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 20. Augusta 2013, 22:52

Hore si pisal ze voda z hadicky v hrdle expanzky pri nastartovanom motore strieka, teda vodna pumpa, aj okruh odvzdusnenia je dobry, moze to byt uz len termostat, alebo tesnenie/hlava.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 24. Augusta 2013, 14:11

Ano ano, pri nastartovanom motore v expanzke z toho hrdla voda strieka..takze diki chlapi :thumbup: pomohli ste mi vylucit viacero pricin, skusim pozriet ten termostat alebo teda rovno ho vymenim.

Moze to byt napr. tento? http://www.autotwin.sk/zbozi/8365/TERMO ... E39---.htm
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Sobota, 24. Augusta 2013, 18:18

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 13:57, upravené celkom 1 krát.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 16. Septembra 2013, 19:33

Ahojte..tak konecne som sa k tomu dostal...termostat vymeneny, voda vymenena.tak nadej hned, ze zapli sme motor a po 10 minutach statia bola rucicka stale na polovici..tak super vsetko! nasledovala prva jazda(trosku agresivnejsia) a rucicka uz stupla. Potom zas nejake 10 minutove statie a vsetko bez vypinania motora. Rucicka bola stale tak na tristvrte policka, potom dalsia jazda a vtedy uz to prislo ku cervenemu. Vodu som pozeral, nevyvrela ale motor aj voda boli uplne vrele.

Takze zrejme hlava uz len ze? Respektive tesnenie? Vsetko ostatne by malo byt ok. :( #-o :cry:

taka vec..vsimol som si na hlave ze z nej trci taka cervena pasta..to tekute tesnenie (hermetic to bol volakedy tusim), tak je mozne ze neni tam original tesnenie a hento uz nesluzi ako by malo? Pretoze je okolo toho "tesnenia" dost obteceny olej z toho usudzujem ze to asi ani netesni ako by malo...pokial by to bolo tak, zozeniem len tesnenie na hlavu valcov, dam zabrusit hlavu a vsetko bude OK?

Priblizna cena zabrusenia hlavy a tesnenia hlavy valcov neviete?

Dakujem velmi za pomoc :thumbup:
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Pondelok, 16. Septembra 2013, 19:47

To je divne.. pretoze ak je strelena hlava/tesnenie, a vari to, tak ta voda MUSI utekat prec z viecka, zagrcana expanzka, a z tej hadicky k blatniku co ide, a hadice su tvrde ako kamen?

Inac k hlave, rovnanie asi 30€, tlakova skuska asi 60€, sada srobov a tesnenia hlavy Elring sa da zohnat za 75€, ale po skusenostiach ti vymenu tesnenia nemozem odporucit, zvlast ked hovoris ze tam uz nieje original, a niekto s tym babral.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 17. Septembra 2013, 09:31

No hadice sa stlacit dali, v expanzke sa voda nestracala dokym som ju neotvoril (a nevyvrela), ale spinava bola dost, aj zospodu viecka od expaznky tam boli take kvapky ako tu niekto pisal, ze sa vtedy dostava do vody olej :(
Dokonca z tej hadicky co ide do blatniku nevyteka nic..ani ked uz bola rucicka zas v cervenom, tak som vypol motor a otvoril expanzku, nevyvrela...ale horuca bola brutalne. neviem sprava sa to velmi divne :|

ale je to urcite ta hlava/tesnenie...akurat teraz neviem co, na aute sa sice jazdit da, obzvlast teraz ked uz je chladno ale tak aby som jazdil s prasknutou hlavou :-# ...naklady na vymenu tesnenia nie su az take zle, ale vraj, ked uz raz bola zarovnana hlava, by sa druhy krat nemala rovnat ci?

A pokial kupim celu hlavu z ineho pouziteho motora, tam tiez nemam istotu ze nebola robena :(
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 17. Septembra 2013, 20:01

Hlavu mozes rovnat niekolko krat v pohode, podmienka je aby boli ventily stale utopene, a to je v pripade tej hlavy, v novom stave odhadom az 0.5mm, a to uberat nebudes, typicky 0.2-0.3mm ked je hodne skrutena. Potom je ale vhodne dat hrubsie tesnenie, ak je moznost. Ale pises ze vidno znamky po zasahu na tom motore uz predtym, a niekolko krat si to uvaril, zozen druhy motor.
 
miskopisko
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.3.2013
Auto: 525tds
Kraj: Bratislavský

Re: starty,teplota,prehrievanie a viac..525tds

Utorok, 17. Septembra 2013, 22:28

druhy motor? :shock: :(


dnes dalsia jazda, po par metroch rucicka v cervenom poli a prestalo kurit :?: :?: :?: :?: :shock: motor studeny a rucicka ukazovala prehriaty, nekurilo a po vypnuti hned nastartoval HNED NA BRNK(predtim nenastartoval ked bola rucicka v cervenom).tak som to skusil znova vypnut a otocit kluc a rucicka bola stale v cervenom, islo to zas hned nastartovat a nehal som to bezat, aj po par minutach bol motor studeny (nie ako pred tim, ked po 2-3 minutach uz z motora savalo teplo, teraz som sa ho mohol aj dotknut). AKURAT ZE nestrieka voda z toho hrdla expanzky, z tej hadicky, trosku ubudlo vody (lebo som ju celu vylial a dal novu, tak mozno to este sadlo...)

takze co teraz? vodna pumpa? velmi zvlastne sa sprava to auto...stale inac.Teraz neviem ci je to ok, ze tu teplotu si zas drzi ten motor (aj ked teda ukazovatel O.EBAVA).achhhhhhhhh :x


diki :thumbup:

edit: a este som zabudol dodat ze hadice vobec nie su natlakovane, ani po tej jazde ani po chvili vrcania na volnobehu (teda skusal som len tie vrchne od chladica, od expanzky a vzduchove...k tim spodnim sa rukou neviem dostat)..vsetky sa daju prstami stlacit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 25 neregistrovaných