Pondelok, 15. Februára 2016, 09:50
Podľa mňa sa jednalo o jav známy ako "bore-wash", t.j. "vypláchnutý valec." Vyskytuje sa to najmä pri krátkych štartoch pri nízkych teplotách, kedy sa do studeného valca vstrekne benzín, ktorý sa ale nestihne odpariť a zapáliť a namiesto toho opláchne steny valca od oleja - čo má za následok dočasný pokles kompresie.
Recovery procedúra je veľmi jednoduchá. Treba vybrať sviečky, tieto vysušiť a očistiť. Ďalej je treba motor pretočiť bez paliva, t.j. odstaviť vstreky alebo pumpu, napr. vybratím poistky #22 v kastlíku spolujazdca. Pár krát pretočiť motorom bez paliva aby sa vyvetral. Do otvorov pre sviečky vstreknúť injekčnou striekačkou a krátkou hadičkou do valcov olej (normálny motorový), množstvo asi ako 2 čajové lyžičky (takých 15-20ml, nie zbytočne veľa aby ste si zase nespôsobili hydro-lock)). Je to dobré robiť s hadičkou a vstrekovať to až dole do valca, inak polovica ostane v závitoch sviečky. S olejom pár krát pretočiť motorom (sviečky sú stále vybraté a palivo odstavené). Založíme sviečky, všetko poskladáme, pustíme palivo a môžme štartovať.
Pri štartovaní treba mať dobre nabitú batériu, inak si môžte celý proces znova zopakovať. Pár krát pretočíme kľúč do II. polohy aby pumpa natlačila potrebný tlak a štartujeme. Pri štartovaní treba motorom točiť trochu dlhšie kým sa chytí, trošku stlačiť plyn a štartér vypneme až keď motor reaguje na plyn zvýšením otáčok. Motor stále držíme v otáčkach (2-3 tisíc) kým sa neukľudní a nevypľuje cez výfuk väčšinu oleja. Pri tomto je veľmi vhodné mať to napichnuté na INPA a priebežne vymazávať pamäť chýb DME (pri bežiacom motore) ak by sa objavil nejaký problém. Keď už máme pocit, že motor beží dobre, necháme ho opatrne klesnúť na voľnobeh a na voľnobehu zohriať. Pár minút to bude pekne dymiť a smrdieť, tak si radšej ešte pred štartovaním vypnite ventilátor nech to neťahá do interiéru. So zohriatym motorom spravíme skúšobnú jazdu a máme hotovo. Ak chcete tak po vychladnutí motora môžte ešte raz vytiahnuť sviečky a vyčistiť ich od spáleného oleja.
To je celé, žiadna veľká záhada. Majitelia wankelov (Mazda RX-8) by o tom vedeli rozprávať, tam je to bežný jav pri krátkych štartoch studeného motora. Ešte je tu teoreticky možnosť, že by auto išlo roztiahnuť, pri vyšších otáčkach by kompresia podľa môjho názoru na nábeh motora stačila.
PawelBMW:
Som rád, že auto Ti už štartuje. Dovolím si ale tvrdiť, že GO potrebná nebola. To, že motor mal nízku kompresiu bolo spôsobené tým, čo som písal vyššie. Motor nestratí kompresiu zo dňa na deň, to je totálna hlúposť. Maximálne tak na 1 valci, napr. ak by sa zlomil niektorý krúžok alebo niečo vletelo do valca a to by sa prejavovalo už pred posledným vypnutím motora. A tieto 6-valce bez problémov na 5 valcov naštartujú. Celý motor len tak zo dňa na deň nemá šancu stratiť kompresiu na všetkých valcoch z dôvodu ako píšeš, že "boli v prdeli krúžky." Vychádza mi z toho len, že v servise ťa:
- buď chceli ojebať a pekne ojebali
- nevyznajú sa v tom
- alebo si im nepovedal ako sa motor správal predtým, ako štartoval a čo predchádzalo tomuto problému
Hlavné ale je, že Ti to už štartuje. Len sa obávam, aby si si tou GO nenarobil ešte väčšie problémy, ak nebola spravená naozaj poriadne. Každopádne prajem veľa bezproblémových km.
Naposledy upravil/-a
pelo v Streda, 23. Marca 2016, 03:28, upravené celkom 1 krát.
BMW -Bayerische Motoren Wergel
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex
pribehe36 316i Compact '97 -ex
pribeh