... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Piatok, 28. Februára 2014, 18:02

mam teraz odstrojenu M57, menil som zhavice, pretesnil som veko ventilov, olejovu vanu, tesnenia na vstrekoch, separator novy atd. turbo je dole aj cely vyfuck, proste taka mensia vonkajsia generalka, bude sa repasovat turbo (mozno nove pojde), potom nalejem olej na preplach, a nasledne riadny olej a nove filtre. taze ak je to takto odstrojene, a chcel by som postupne ozivit motor, mozem ho startnut bez sania? mohol by som aj bez turba? ako to vlastne je? ako niesom uplny lajik ale ci sa to da? nechcem nahodit vsetko a potom zistim ze daco nieje v poriadku. pripadne poradte nejaky postup. Baterka je odpojena, ak ju pripojim, asi pred prvym startom pomazem chyby, lebo urcite ich tam nahadze. Inak https://www.youtube.com/watch?v=wcOJ9i6nr4E
Motor mu bezi bez sania, co som myslel ze sa neda, ha? Je tam tych hadiciek a snimacov, preto to chcem spustit este kym to mam odstrojene, aby som vcas zistil chyby. A dalsia vec ako zmeram tlak oleja do turba? treba daco specialne? Proste chcem zabezpecit maximum pre spravne a bezpecne fungovanie turba. Motor pod deklami je zdola aj hore cistucky. Vyfukove potrubie z motora je cele, katalyzatory uplne vyrezane, vsetky 4 (od turba ide jedna rura) vsetky tesnenia a prislusenstvo nove. Uz len nahodit turbo, novu privodnu hadicu oleja atd. co som este zabudol?
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Piatok, 28. Februára 2014, 18:07

inac sanie umyte aj zvnutra, EGR, IC a trubky tiez, hadice (kolena) ktore spajaju turbo, IC a sanie davam silikonove nove.
Môj airbrush blog

Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Piatok, 28. Februára 2014, 19:22

štartuje aj bez sania , ale pozor aby ti nenasalo niečo nevhodne :)

ale inak nepoznám dôvod prečo to štartovať , načo . ak si dobre osadil tesnenie veka ventilov ,. dôkladne prečistil dosadacie plochy nahodil vstrekovače s novými medenými podložkami

nemá čo byť zlé.
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Piatok, 28. Februára 2014, 19:23

aha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

už viem prečo chceš štartovať :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


bmw5-e39/530d-m57-142kw-vstreky-t89082.html
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Piatok, 28. Februára 2014, 19:43

Diesel bez sania aj vyfuku bezi, jeden z dovodov preco ho mam rad. :mrgreen: To dava odpoved na otazku ci mozes startovat bez turba, mozes, sice k tomu nevidim dovod, ale samozrejme je zaslepit privod oleja k loziskam. Tlak zmerias normalne manometrom, ale kedze je to napajane z hlavneho rozvodu oleja, je tam rovnaky tlak ako vsade v motore, a ak by bol problem tak svieti mazanie, alebo sa zadre aj nieco ine nez len turbo, nerob si zbytocnu robotu, s tlakom oleja problem mat nebudes pokial to nema 900 tis. a druhy vybrus. :smile: Inak ak to dlho stalo, je vhodne vyradit start a tocit starterom kym nezhasne kontrolka mazania, predsalen 250RPM sposobuje "na sucho" mensie opotrebenie ako 1050.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Streda, 30. Apríla 2014, 09:54

som tu zas, inac nemal som casu na auto tak stalo az do teraz odstrojene. Vcera som nahodil vsetko na motor, pozapajal vsetky kable, nalial novy olej, nemrzku, zapojil baterku, a okamih pravdy! NIC tocim a tocim a nestartne svina. V INPE chyby neukazuje, ale este som neskusal live data lebo baterka klakla skor ako som to stihol. Neviem ci CR cerpadlo moze robit problem, pred opravami bezalo vsetko, az na to turbo. kukal som temu bmw5-e39/m57-ozivenie-golema-t81093.html?hilit=ozivenie%20m57 ale tiez to nema logicky koniec. Ako je lepsie postupovat pri oziveni, tiez baterka vecne nevydrzi tocit. Odpojim hadicku zo vstreku ci tlaci naftu, zmeram napatia, poradte kde co merat a ako?
Môj airbrush blog

Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Streda, 30. Apríla 2014, 10:04

Ked ti auto dlho stoji.

1. Co je ze zacnu strejkovat dopravne palivove cerpadla.

To znamena ze ako prve vyskusaj ci ti ide k filtru nafta bez bubliniek cez priesvitnu hadicku to vidiet.

Ak nafta je tak mozes hladat dalej.

Tento motor musi startovat aj bez sania aj bez turba.

Cize sa zameraj na zabudnuty nezapojeny konektor a to hlavne ten dole pod sanim na CR cerpadle na regulacny ventil. Dalej snimac kluky a snimac vacky. Bez ostatnych by to aj malo nastartovat bez problemov. Samozrejme konektory na vstrekoch ale to mas urcite napojene :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Streda, 30. Apríla 2014, 11:26

Ok dik, baterka sa nabija, tak po praci idem skusat, ak sa podari odpisem kde bol problem. Lebo ked som vsetko poodpajal tak samozrejme ze nafta povytekala, s tych trubiek a hadiciek, ale dost dlho som tocil a som bol v tom ze aj ked tam nebola tak ze uz by sa tam mala dostat. Bars sa v naftiakoch nevyznam, tak preto sa pytam
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Streda, 30. Apríla 2014, 18:45

ahoj, mam edit v teme

post1071679.html#p1071679

ale nedavno som bol u 3litra ktoremu odisiel jeden vstrek na 1. valci, teda nakoniec sa menili 4 ale to uz je jedno, jeden bol najviac ko

vymenili sme ho za vstrek c.2 ci za tym pojde korekcia na life data, a zrazu motor nestartoval, mali sme dole sanie a bolo vidno, ze aj zo sacieho ventilu idu vyrazne spaliny, skusali sme tocit dalej, a nakoniec chytil, moj typ je, ze RJ si proste potrebovala nacitat nove udaje a potom pustila start

este ma napadlo skontruj ci mas spravne zapojeny konektor snimacu tlaku v sani a ovladania podtlaku EGR ventilu alebo silacov, uz z hlavy neviem ktory je blizsie k tomu konektoru sania, ale maju rovnaky konektor a cca rovnaku dlzku z distribucnej krabice na bloku, pripadne ak mas FL tak aj ovladanie klapiek sania, inak ten motor musi chytit, ak sa toci volne tak ho proste potocte na nabijacke a blafne
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Streda, 30. Apríla 2014, 20:51

mam FL, klapky v sani nemam, lebo mam manual, tam sa nemontovali. konektory zamenit asi tazko, rovnake dlzky a rovnake konektory som pri sebe nevidel. Do CR cerpadla a vseobecne podavanie nafty som nesprtal, a pod vodicom cerpadlo ide, cr tiez, dal som dole trubku na rampu otocil klucom a striekalo jak salene. aj v prepadovej hadici naftu tlaci ak otocim klucikom. dal som dole sanie, a fukal do motora cistic na brzdy (mal som tipa, ze vstreky preschli, kedze auto stalo skoro 5 mesiacov) tak ze s nim sa nakopne ale aj tak nic. a preco vyfukuje zo sacich kanalov ked tocim motorom ? Tocil som a tocil a nic, baterky som mal dve paralelne, tocilo jak dive :(
Môj airbrush blog

Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Štvrtok, 1. Mája 2014, 12:06

:-({|= skusaj.
 
Užívateľov profilový obrázok
Achmed201
Príspevky: 276
Registrovaný: 22.3.2011
Auto: BMW 520d F 11
Kraj: Žilinský

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Štvrtok, 1. Mája 2014, 16:35

airbrushdoc napísal:
mam FL, klapky v sani nemam, lebo mam manual, tam sa nemontovali. konektory zamenit asi tazko, rovnake dlzky a rovnake konektory som pri sebe nevidel. Do CR cerpadla a vseobecne podavanie nafty som nesprtal, a pod vodicom cerpadlo ide, cr tiez, dal som dole trubku na rampu otocil klucom a striekalo jak salene. aj v prepadovej hadici naftu tlaci ak otocim klucikom. dal som dole sanie, a fukal do motora cistic na brzdy (mal som tipa, ze vstreky preschli, kedze auto stalo skoro 5 mesiacov) tak ze s nim sa nakopne ale aj tak nic. a preco vyfukuje zo sacich kanalov ked tocim motorom ? Tocil som a tocil a nic, baterky som mal dve paralelne, tocilo jak dive :(


Mas dobre nastaveny rozvod?
BMW F11 525xd lci
Ford Edge 2.0 tdci bi- turbo
bmw f11 520d ex
bmw e39 530iA LPG - Ex
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Štvrtok, 1. Mája 2014, 17:55

To iste mi napadlo ,ale hlavu dole nemal a rozvodov sa teda ani nedotkol.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Štvrtok, 1. Mája 2014, 20:21

Skus to pretacat rucne, ak to neopiera o kompresiu mas to zle.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie

Štvrtok, 1. Mája 2014, 20:26

No chlapi asi som na to prisiel, rozvody budu asi zle nastavene, lebo sa nastavovali. Dnes som vybral vstreky a takto ich zapojil na rampu aj elektriku, proste aby som videl ci striekaju, tak co som aj cakal nadherne rozstrekuju rozprasuju, som za par sekund tocenia mal plnu garaz naftovej hmly :) takze nafta OK, ani jeden nesti kazdy pekne rozprasuje. zajtra uvidime, skontrolujem rozvody, moze byt ze dotahovanim kus pootocilo abo co. A ako opiera o kompresiu, ze pribrzduje ked tocim?
Môj airbrush blog

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných