... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 08:47

Den dobry. Stala sa mi takato vec: po jazde cca 25km motor zohriaty (nikdy nevytacam za studena) som zastavil, vypol motor a ked som zapocul nieco divne otvoril som kapotu a vytekala my voda niekde z tej casti ktora je na obrazku

Obrázok

Nevytiekla vsetka, mozno pol litra-liter max (potom som doplnil samozrejme) a zaroven s tym zacal klepot v motore ktory som nahral na video



V skutocnosti je ten klepot o trosku silnejsi ako na videu. Strata vykonu ziadna, vody dostatok,oleja taktiez, doteraz ziadne problemy s motorom, mam ho cca 10000km. Ked je motor studeny tak voda nevyteka ani pri kratkom behu motora (skusal som 3 krat po cca 1 minute), iba ked bol zohriaty a nechcem ho zohrievat kvoli tomu klepotu aby sa mi tam cosi nerozletelo ked bude motor bezat tak dlho aby sa zohrial. Rad by som zistil pomocou Vas aky moze byt problem a ako ho riesit. A popripade ak niekto viete o dobrom mechanikovy v okoli Trenčína budem vam velmi vdacny. Nehladam najlacnejsie riesenia ale najlepsie. Vdaka moc :thumbup:
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 09:32

V tej oblasi su dve veci ktore mozu sposobit unik vody. Bud hodne cerpadlo (prdlo ti tesnenie okolo neho) alebo termostat (bud tesnenie alebo priruba niektorej hadice. Odstav auto, nechaj ho vychladnut, daj prec viskospojku s vrtulou nech tam vidis, potom odvzdusni presne podla navodu ktorytu je parkrat spominany. Druhym krokom je zohriatie na prevadzkovu teplotu a vtedy sleduj odkial ti zacne unikat.

Ovsem klepanie po strate vody znaci vacsi problem pretoze klepanie by ubytok vody nemal sposobovat.
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 09:53

Klepanie moze byt aj samostatny problem nesuvysiaci s unikom vody. Zhoda nahod ze to zacalo naraz. No neviem ako by som prisiel na to (ako amater) co sposobuje ten klepot. Dnes zhodim vrtulu a pozriem sa na unik vody, potom dam info a foto co som zistil. Ale ten klepot neviem ako zistim, co ho sposobuje. Vdaka za odpoved
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
elegant047
Príspevky: 317
Registrovaný: 3.7.2013
Auto: e39 530i
Kraj: Bratislavský

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 10:01

Mne ked auto zacalo zrazu klepotat a stratil som vodu z prednej casti, tak to bolo sposobene vodnou pumpou. Ta normalne strelila von. Skontroluj opticky ci je okolo ventilatora vsetko ok a pohybaj s remenom.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 10:08

Alebo ulomena lopatka vodnej pumpy? To by davalo zmysel. Ked das dole visko tak rovno tu vodnu pumpu vytiahni a skontroluj.
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Utorok, 24. Marca 2015, 10:24

Remen je pevny/neuvolneny. To by ma velice potesilo keby to je len vodna pumpa. Rozoberem poobede a uvidim.
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Streda, 25. Marca 2015, 18:22

Vodna pumpa je KO. Visco spojka asi taktiez, termostat je dobry skusal som ho vo vriacej vode pekne otvara. Ked som vybral vodnu pumpu nasiel som za nou male piliny, podla mna to je z tej pumpy ako sa krutila tak sa znej odlupovaly kusky.





Stalo sa mi asi 5 krat ze pri zohriatom motore pocas jazdy zrazu padol ukazovatel teploty na nulu a nechcel sa odlepit az kym som nevypol motor a potom asi na 3 nastartovanie uz zobrazoval opat normalnu teplotu. Moze to byt tym druhym termostatom kedze tento je vporiadku alebo je to len nejaky studeny spoj priamo na budiku? Dík :thumbup:
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Streda, 25. Marca 2015, 19:14

Vymen tu vodnu pumpu a daj vediet ci prestalo aj klepat. Inak tie piliny mozu hyt aj z priestoru vodnej pumpy, ak bola vyosena tak jej lopatny mohli "klepat" o okolity priestor.

Teplotu budiky neziskavaju z termostatu ak mi je zname. To vsak ries az po tej pumpe... A hlavne SPRAVNE odvzdusnit.
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Pondelok, 4. Mája 2015, 07:29

Vymenene vodne cerpadlo, visco spojka, nic neklepe motor ide ako predtym, len sa mi nedari odvzdusnit pozrel som vsetky temy toš dnes este vyskusam podla jednej temy s mackanim hadice ktora ide do chladica na strane spolujazdca pretoze ostatne som uz skusal asi vsetko http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=90167 a dufam ze sa mi to podari. [-o<
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Piatok, 15. Mája 2015, 07:28

Odvzdusnenie sa podla mna podarilo, kuri na volnobehu paradne, z odvzdusnovakov cista voda bez bublin, len to blbne stale. Po odvzdusneni vsetko ok drzalo hladinu vody rovnaku, prebehol som sa do kopca asi 5km a dole kopcom tiez 5km a vsetko ok. Po vychladnuti doliati vody som isiel asi 10km ked som motor zohrial na mieste a zacalo to blbnut ze raz mi vytlaci vodu cez expanzku, potom po chvili ju zas skoro celu vcucne, potom zas naplni expanzku a takto dokola a ked nahodou drzi hladinu ok tak po vypnuti motora (motor zohriaty) a otvoreni viecka vytlaci vodu von z expanzky. Je to nejaky tlakovy system tej vody ze nemozem otvarat viecko ked je teply motor alebo co uz lebo fakt uz neviem. Nerobi to vzdy rovnako, raz ju proste vcucne a inokedy zas vytlaca von a raz to drzi stalu hladinu. Moze to byt tym ze nezatvaram viecko na expanzke nadoraz? Dam ho nafest a potom vzdy trochu povolim, bola tu o tom tema tak to robim podla nej, no kamos na audi mal podobny problem a bolo to vadnym vieckom ze nemal dobry tlak tak mu vytlacalo vodu cez viecko(no jemu aj vyvaralo mne iba vatlaca von). Poradte kto viete [-o<
^ Nothing is true, everything is permitted ^
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Piatok, 15. Mája 2015, 08:35

Viecko zavri normalne na fest. Kedze pracujes v teplotnom rozsahu 92-103℃ tak cely ten sistem je uzavrety tlakovy hrniec. Preto sa odvzdusnuje tak, ze auto postacis do mierneho kopceka. Teplotu na klimatroniku na 32 stupnov. Zvrtnes kluc do 2 polohy (motor nestartujes staci pomocna vodna pumpa) a odvdusnujes. Potom prejdes 10-15km kym sa otvori termostat. motor nechas uplne vychladnut a nasledne dolejes. Tento postup mozes zopakovat aj 2-3x.
 
hewit
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 15.5.2011
Auto: BMW E39 520i
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 520i Klepot motora + vytiekla voda

Sobota, 16. Mája 2015, 11:03

Diky moc, si ma zachranil =D> uz som nevedel fakt co stym a stacilo silno uzavriet viecko aby drzal system tlak, uz to je vsetko fajn \:D/
^ Nothing is true, everything is permitted ^

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných