... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
snbalex
Príspevky: 79
Registrovaný: 18.2.2013
Auto: E39 535iA
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Utorok, 26. Mája 2015, 13:40

zdar mrkaj co ja som riesil. m62b35 s lpg. tiez podobne, niez az tak zle ako u teba ale v zime mu musim pridavat jak skodovke aby ostali otacky a netrapil sa.
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-535ia-katy-off-chyba-lambdy-zly-zimny-start-volnobeh-t96992.html

moj dalsi krok je ceknut podtlak pri posilovaci/vymenit ho lebo tam mi nieco sici za studena. potom pretesnit veka(vraj aj to vadi plynulemu chodu-mne tam slzi olej kadetade),cicky rozvodov a vymenit separator
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Utorok, 26. Mája 2015, 22:29

Aspon že niesom sam čo ma s tym problem :D , inak ešte jedna vec ma napadla raz mi jeden pan hovoril tiež vlastnil V8 M62 že ma podobny problem ale uneho to bolo ževraj zlou zmesou, asi problem s palivovými mapami on to riešil tak že medzi vahu vzduchu a koleno vložil vičko od solviny a vyrezal do neho dieru respektive zužil prietok vzduchu a ževraj to pomohlo tak musim ešte toto oskušať už som nato aj zabudol :D
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
asfethan
Príspevky: 487
Registrovaný: 20.9.2014
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Raccoon City

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Utorok, 26. Mája 2015, 23:05

Taky vystrel naslepo, regulator LPG mas dobry? Nema uz prilis zostarnutu membranu?
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Utorok, 26. Mája 2015, 23:16

Keď píše, že za studena na benzíne blbne a na plyne ide pekne, tak to asi regulátorom plynu nebude nie? ;)
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 05:15

faceman napísal:
Aspon že niesom sam čo ma s tym problem :D , inak ešte jedna vec ma napadla raz mi jeden pan hovoril tiež vlastnil V8 M62 že ma podobny problem ale uneho to bolo ževraj zlou zmesou, asi problem s palivovými mapami on to riešil tak že medzi vahu vzduchu a koleno vložil vičko od solviny a vyrezal do neho dieru respektive zužil prietok vzduchu a ževraj to pomohlo tak musim ešte toto oskušať už som nato aj zabudol :D


radšej nie, keby sa to nedajbože vcuclo tak nechci vedieť čo to narobí . . .
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 05:35

Spomenul som si na niečo ohľadne toho zdochýnania hneď po štarte.Robí niečo také že natočíš,2-3 sekundy beží a chcípne,toto zopakuje 3-4 krát po sebe a potom už ide normálne?Ak áno,mne toto spôsoboval snímač polohy vačky.Po výmene štartuje jak nový...Akurát si neviem spomenúť či to malo nejaký súvis s teplotou :-k
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 08:45

Viem Viktor to by motor bol po smrti potom :D, plynom to nebude určite ma len dve roky , samozrejme idem teraz s nim na reviziu do Korejoviec kde mi ho montovali tak uvidime popytam sa krajnym riešenim je to čo už zvažujem dlhšiu dobu že doplatim ku každemu vstreku a dam tam vstrekovače čo budu štartovať na plyn, tym padom obidem problem zo studenymii štartami na benzine a ked za tepla prepnem na benzin aj nebudem mať problem, inak napadla ma aj taka vec kedže mam automat či to nespôsobuje ščasti za studena aj on tiež už nieje novy :D a šetrný k nemu zrovna niesom ako nenakladam mu za studena ale dostava odomna dotela :D kedže som sa s nim nezmieril doteraz a planuje sa vymena za manual :D,Vieš čo Rudo tie zdochinania to jedines pravi ked je pod nulou ale ked je tak ako teraz 13-16 stupnov rano nerobi to ako stane sa že zachrapoce raz ,dvakrat na volnobeh ale inak je to ok, dalšia vec čo som zabudol napisať spozoroval som že ked mu pridam viac na volnobehu za tepla ovšem dymy do čierna, Čo sa tyka netesnosti motora to tu nebudem riešiť nema zmysel tie motory teču jak besne , ale zase vika su natom dobre tam mi ani netečie ani neslzy ja mam problem že mi tečie od kluky trochu ako ide prevodovka a od prednych prs tam to je uplne zasrate,Dalej nefuči mi nič podtlaky mam v pohode šak polovicu hadic ma aj tak V8 kovove trupky bo by nevydržali tu teplotu :D,akurat ešte som si všimol pri studenom rozjazde počujem taky ako keby piskot na sekundu dve pri preradeny doslova to ma zvuk ako keby otvorilo klapku nejaku take dačo neviem to presne definovať
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 10:56

mal som podobný problém. Bol som v NR LPG servise a povedali, že bola kaput váha vzduchu, plus sa vyčistili všetky vstreky a ževraj to doladili. Brat má 116i s LPG a tiež mal takýto problém, bol v tom istom servise a tiež mu menili váhu vzduchu. Či to tak bolo skutočne alebo ma iba okašlali neviem ale od vtedy mi to nerobí. Plus palivový filter bol takmer zapchatý (benzínový) a aj ten som vymenil ale tým to nebolo. Palivový tam hádam nikdy nikto nemenil predo mnou tak sa ledva prefúkol. No neviem ako u teba ale u mňa sa to postupne zväčšovalo. Najskôr také sprosté klepanie a pukanie a ako sa zohrieval motor sa to zlepšovalo. Až to postupne narastalo a tiež som štartoval 2-3x, musel som držať mierne plyn a otáčky na 1500 aby nezdochol, napr nešlo ani do otáčok, viac ako 2500-3000 nedalo ani keď som dal pedál na podlahu. Až keď sa zohrial motor. No od vtedy je tomu viac ako rok a problém sa nezopakoval ešte ani u mňa a ani u brata
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
asfethan
Príspevky: 487
Registrovaný: 20.9.2014
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Raccoon City

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 12:14

Hugino napísal:
Keď píše, že za studena na benzíne blbne a na plyne ide pekne, tak to asi regulátorom plynu nebude nie? ;)


Ked ti prepusta membrana plyn do sania aj ked ma byt zavreta vie ti to rozhodit starty (benzinove, kvoli prilis bohatej zmesi) a aj volnobeh. V tomto pripade je to ale malo pravdepodobne kedze LPG system ma iba dva roky..
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 14:17

trunek napísal:
mal som podobný problém. Bol som v NR LPG servise a povedali, že bola kaput váha vzduchu, plus sa vyčistili všetky vstreky a ževraj to doladili. Brat má 116i s LPG a tiež mal takýto problém, bol v tom istom servise a tiež mu menili váhu vzduchu. Či to tak bolo skutočne alebo ma iba okašlali neviem ale od vtedy mi to nerobí. Plus palivový filter bol takmer zapchatý (benzínový) a aj ten som vymenil ale tým to nebolo. Palivový tam hádam nikdy nikto nemenil predo mnou tak sa ledva prefúkol. No neviem ako u teba ale u mňa sa to postupne zväčšovalo. Najskôr také sprosté klepanie a pukanie a ako sa zohrieval motor sa to zlepšovalo. Až to postupne narastalo a tiež som štartoval 2-3x, musel som držať mierne plyn a otáčky na 1500 aby nezdochol, napr nešlo ani do otáčok, viac ako 2500-3000 nedalo ani keď som dal pedál na podlahu. Až keď sa zohrial motor. No od vtedy je tomu viac ako rok a problém sa nezopakoval ešte ani u mňa a ani u brata



No ten filter to aj mne treba meniť umna je to lacnejšie kedže bezvanos ma iny len dajak som sa k tomu nedopracoval ale vymenim preventivne,vahu vzduchu som skušal dať druhu a robilo to iste takže neviem , ale som objednany na pondelok s plynom aj ževraj nemusim riešiť druhe vstreky že da sa to štartovanie na plyn spraviť aj na mojich akurat musim byť aspon 5 stupnov aby štartovalo na plyn čo chapem ,ale aj to nieje bohvie čo ale pomôže to trochu aj ked v zime mi to bude naprd, uvidim ako dopadnem v pondelok ako to tam poriešia a dam vedieť
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
snbalex
Príspevky: 79
Registrovaný: 18.2.2013
Auto: E39 535iA
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 14:35

nedavaj starty na plyn, dlhodobo mu ublizis mu ked ho budes zohrievat na plyne bez benzinu.
v korejovciach ti pomoze len vtedy ked ide benzin dobre. plyn sa nastavuje podla motora ktory bezi na benzine.(aspon na BRC)
mrkni co mi radil Simik:
Ak auto jazdi dlhu dobu na plyn a je chudobnejsi aj podla chyb to vidim,tak adaptacie lambdy mozu sposobovat taketo startovanie....riesil som to sice na 750i ale motor v zaklade a symptomy rovnake.....Vymazal som adaptacie a jazdilo sa par dni iba na benzin a ziadne ranne kolisanie....chlapik si musel dat nadstsvit plyn.....to mas iba taku indiciu:-)))

Ma to zmysel lebo podla mojho chapania benzin a plyn budu naraz fungovat vtedy dobre ak su mapy a nastavenie co najpodobnejsie ak nie rovnake.
Preto tanknut benzin, pojazdit na benzine a potom dat zrovnat plyn podla toho. mne to trochu pomohlo. Myslim ze by sa to malo robit na LPG autach castejsie. Motor si hodnoty prisposobuje podla viacerych faktorov a pocase sa mapy plynu a benzinu rozidu a jeden alebo druhy ide horsie. Tvrdia ze na vyspelych LPG systemoch sa to nedeje ale deje sa.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 14:42

mne sa plyn prepína tak max. 2minúty po studenom štarte a keď je hic takmer hneď, takže sa motor ohrieva na plyn
vymazanie adaptácií niekedy pomôže ale nie vždy, hlavne treba pozrieť aké sú aktuálne hodnoty, ak sú hodne rozlietané tak určite to trochu pomôže

čo sa týka vyspelých systémov atď. čo ja viem, mám stag ktorý je podľa každého druhého nap*ču, jediný a posledný krát to bolo natavované pred dvoma rokmi pri montáži potom doladenie po 2000 čo trvalo asi 10sekund, a žiadne zdochýnanie, kolísanie, nič
treba skúsiť teda tie adaptácie pomazať, pojazdiť trochu čisto na benzín ak to bude tiež blbo štartovať a trhať tak s LPG problém nebude
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
faceman
Autor témy
Príspevky: 1146
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: BMW E92 330d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 21:12

Tak ja mam BRC ako aj mne ked je teplo prepne hned akurat ranny štart ked je zima tak pokial neprekroči modre pole potom hned prepne , bol som po 2000 km vtedy po montaži cca 2 mesiace , teraz idem druhy krat tak uvidim čo bude, inak som objednany na pondelok s plynom a pytal som sa vraj netreba meniť vstreky že sa to da nastaviť aby štartovalo na plyn aj na mojich akurat minimalne 5 stupnov musi byť aby to štartlo, len mi povedal že to je zaležitosť na 2 max 3 hodiny , tak uvidim ako to pojde potom
Aktual
BMW E92 330d
BMW R1200GS Adventure
 
Užívateľov profilový obrázok
diLucca
Príspevky: 207
Registrovaný: 10.6.2010
Auto: Emerican trak
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 21:54

vymen odvetranie vzadu na sani!!! a poprosim origo BMW stoji cca 65eur.
Plus si k tomu objednaj aj tesnenie. Rovno s tym aj tesnenia na klapku a pod prirubu klapky, ak by si vytrhol trubku lepsie ju spat napasujes, ked je klapka prec.

BTW. aj tak je to spotrebny material, odchadza cca po 80tis km.
Naposledy upravil/-a diLucca v Streda, 27. Mája 2015, 22:04, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
diLucca
Príspevky: 207
Registrovaný: 10.6.2010
Auto: Emerican trak
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E39 540iA trhanie motora za studena

Streda, 27. Mája 2015, 21:59

ViktorDDD napísal:
mne sa plyn prepína tak max. 2minúty po studenom štarte a keď je hic takmer hneď, takže sa motor ohrieva na plyn
vymazanie adaptácií niekedy pomôže ale nie vždy, hlavne treba pozrieť aké sú aktuálne hodnoty, ak sú hodne rozlietané tak určite to trochu pomôže

čo sa týka vyspelých systémov atď. čo ja viem, mám stag ktorý je podľa každého druhého nap*ču, jediný a posledný krát to bolo natavované pred dvoma rokmi pri montáži potom doladenie po 2000 čo trvalo asi 10sekund, a žiadne zdochýnanie, kolísanie, nič
treba skúsiť teda tie adaptácie pomazať, pojazdiť trochu čisto na benzín ak to bude tiež blbo štartovať a trhať tak s LPG problém nebude


STAG su jedny z najlepsich na vacsie motory(pochopitelne TOP model splynovacu).

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných