... všetko o BMW ...

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Piatok, 3. Augusta 2012, 23:20

Nejdem dalej zasierat pribeh, urobim si tu zvlast vlakno ktore bude hadam aj viac na ociach.

525i E34 touring, M50B25TU s EWS II, 05/1996

K problemu:
- na volnobeh ma maly vykon - kolisu otacky napriklad pri toceni volantom na mieste (so zapnutou klimou sa da motor s trochou cviku aj uplne udusit)
- vibruje v otackach (aj na neutral) cca 1500-2200, cim vacsia zataz tym je to horsie (myslim ze ide pomalsie do otacok prave diky tym vibraciam)
- cca od 4500-5000 otacok ide pocitovo pravidelne (alebo sa vibracie proste stratia diky vyssim otackam)ale slabsi tah

Co uz som riesil a vobec nepomohlo:
- vymenene sviecky
- pretesneny ventildekel
- pamat zavad motoru bez chyby
- teplotne cidla udavaju spravne hodnoty
- rozsypane podtlakove hadicky - vymenene za original bmw nove
- pretesnene sanie vcetne tesnenia skrtiacej klapky a vsetkych O-kruzkov
- vymenene tesnenie vo vanose (beisansystems.com sada na single vanos)
- kompresne tlaky vyrovnane, 12.5-13bar
- skusana ina vaha vzduchu z funkcneho auta
- skusane zapalovacie civeky z funkcneho auta
- skusany senzor skrtiacej klapky z ineho auta
- novy volnobezny ventil
- ina riadiaca jednotka (prebijal altik, mal som podozrenie zeby mohla byt povodna KO)
- nove cidla otacok klukovky a vacky
- zhodeny komplet vyfuk (okrem hluku ziadny rozdiel v kolisani otacok alebo vibraciach)
- nova original lambda sonda
- vymenene palivove cerpadlo aj s palivovym filtrom
- skusana cela ina vstrekovacia lista vcetne regulatoru tlaku paliva
- skontrolovana funkcnost odvetravacieho ventilu nadrze
- novy original bmw regulator tlaku paliva

- sviecky su vypalene vsetky rovnako, maju zdravu tehlovu farbu, ziadna neni zahadzana bordelom ci nejak inak odlisna od ostatnych - tym by som asi vylucil problem v zapalovani, ci piestnych kruzkoch.

Co mam najblizsie v plane:
Skontrolovat nastavenie rozvodov, pretoze uz mi dochadzaju napady co som mohol prehliadnut :(

Napada niekoho co dalej skontrolovat? V servise v Ziline kde robia BMW mi akurat napichli motor na diagnostiku (co si urobim aj sam, mam ten isty SW), zasrali cely motor od cistica brzd a neprisli na nic. Odporucili vymenit riadiacu jednotku ked prebijal altik, ale to mi v konecnom dosledku vobec nepomohlo...
Naposledy upravil/-a darklord v Utorok, 21. Augusta 2012, 16:32, upravené celkom 1 krát.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi_t_is
Príspevky: 1459
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: BMW E36 325iA
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Nedeľa, 5. Augusta 2012, 10:26

všetko čo ma napadlo
volnobežny ventil
škrtiaca klapka si spravil :/
Keby si nie len vyčistil tu klapku ale komplet skúsil od niekoho prehodiť?

+ naučenie základneho nastavenia škrtiacej klapky a nastaviť lanko do správnej polohy
Na predaj:

Obrázok
Znaky BMW,Kľúčenka 1er,3er,5er,7er,X rada ,čiapočky ventilov BMW,///M
Reseter intervalov OBDI, OBDII, tlačidlo kľúča centrálu

Predám manžetu radiacej paky E34(pravá koža,nová),Lanko ručnej brzdy E36 -bubon


Kontakt
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Nedeľa, 5. Augusta 2012, 11:19

Volnobezny ventil je meneny, skrtiaca klapka sa nema co nastavovat, to neni felicia.

Rozvody dnes skontrolovane, su v poriadku ako maju byt. V tomto momente mi dosli napady. Vanos zrejme funguje skusal som drzat hadicu co privadza olej, v urcitych otackach v nej citelne klepne, cize predpokladam otvorenie/zavretie ventilu a nasledny tlakovy pulz v hadici. Skusil som aj druhu vahu cvicne nahodit co tu mam, chovanie rovnake. Doriti aj s takym autom.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Nedeľa, 5. Augusta 2012, 12:04

Nemoze tento jav sposobovat pokazeny snimac klepania? Jednotka sice jeho zavadu nehlasi (ale predpokladam ze nic okrem uplneho odpojenia zistit nevie), ked som skusal DIS, tak na volnobeh pri zahriatom motore hlasilo knock control NOT ACTIVE v tej sekcii ako sa sleduju postupne livedata obrazovku za obrazovkou, nemalo by tam byt ACTIVE (alebo to tam skoci len ak jednotka detekuje klepanie?) Lebo toto je asi jedna z veci ktore som nemenil.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi_t_is
Príspevky: 1459
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: BMW E36 325iA
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Nedeľa, 5. Augusta 2012, 14:57

vadný snímač klepotania toto nespôsobuje.. Diagnostika by ho vyhodila. Mal som vadné oba a takýto problém nebol.

Ked sú vadné tak po rozobratí motoru by si videl že sú uplne rozpadnute rozlomené. To by si si všimol.
Na predaj:

Obrázok
Znaky BMW,Kľúčenka 1er,3er,5er,7er,X rada ,čiapočky ventilov BMW,///M
Reseter intervalov OBDI, OBDII, tlačidlo kľúča centrálu

Predám manžetu radiacej paky E34(pravá koža,nová),Lanko ručnej brzdy E36 -bubon


Kontakt
 
Užívateľov profilový obrázok
jiracing
Príspevky: 223
Registrovaný: 13.9.2008
Auto: Hrkálka
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Pondelok, 6. Augusta 2012, 18:39

Ukostrenie motora mas dobre?Staci len trochu pokles napatia alebo vecsi prechodovy odpor a je problem.alebo skontroluj zasuvku jak sa spaja motorova kabelaz dost casto su tam nazelenale kontakty.
Ex E34 535
E32 735
E34 525i 24v vanos
A zase E34 535
A nieco nove E38 728 manual.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Štvrtok, 9. Augusta 2012, 10:05

Kable skontrolujem, ale tam asi problem nebude, to by jednotka hadzala chyby, a tie nehazde. Co som si dnes vsimol, rano asi pri 15°C som nastartoval (sice to podla mna mota strasne dlho kym to chyti, zvyk z karburatoroveho 4 valca co chyti na prve prevalenie) a normalne sa mi dalo vycuvat do kopca viacmenej len s lahuckym pridanim plynu, ziadne kolisanie a ani vibracie na prvych dvoch stupnoch, po minute uz vibracie boli tam kde vzdy. Cim by to mohlo byt? Je mi jasne ze jednotka po starte bezi chvilu v inom rezime, ale zaujimalo by ma cim presne je iny ako ked je motor aspon ciastocne zahriaty.
Dnes po pozerani katalogu som zistil ze tam mam sviecky co tam asi nemaju byt (menil som tak ze som dal to iste co bolo v motore) - BOSCH FR78X, ale nechce sa mi verit zeby tieto sviecky robili az taky problem... Uvazujem ci nekupit v autokelly NGK BKR6EK co tam patria podla katalogu, ale nechce sa mi verit zeby to malo vyriesit tuto situaciu
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
pedro86
Príspevky: 113
Registrovaný: 28.8.2011
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: zilina

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Štvrtok, 9. Augusta 2012, 16:40

je najlepsie tam mat take ako tam maju bit ja som skusal dat platinove chvilu to islo a zachvilu to skakalo jak koza
ex:Skoda Favorit
ex:VW Golf 1
ex:Skoda Felicia
ex:Audi 80
ex:Fiat Croma
ex:Mazda 323
ex:Nissan Bluebird
ex:Bmw e30
ex:Skoda 105
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Piatok, 10. Augusta 2012, 18:42

Sviecky vymenene, dal som tam NGK BKR6EK, priamo z japonska. Zmena samozrejme ziadna, v pondelok to ide do servisu na skontrolovanie tlaku paliva, dnes som totiz jazdil s vypnutym radiom bez podlahy v kufri a jasne pocut zmenu zvuku cerpadla v otackach a polohe plynu ked motor vibruje (ako keby vynechaval ci co) - predpokladam ze to moze byt regulator paliva alebo nejaka pripchana trubka ci hadicka na palivovom vedeni? (Tento zvuk robilo aj povodne cerpadlo, ktore som prave z tohoto dovodu menil, ale ked som pocul ze to robi aj nove tak som usudil ze je to asi normalne u E34, ale vraj nie je)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Streda, 15. Augusta 2012, 17:08

Ty vole ja som debil! Teraz som zistil ze 2.0 motor z ktoreho som mal vstrekovaciu listu nema len mensie vstreky ale aj mensi tlak! Mna jebne... 2.5 ma regulator 3.5 baru, 2.0 ma len 3.0 bar. Hamba svetova... Takze hadam ze vymenim regulator tlaku a bude vybavene...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Štvrtok, 16. Augusta 2012, 18:08

Ako vzdy je na probleme nejaka somarina :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
S.a.L.L.y
Príspevky: 485
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: BMW 535i E34
Kraj: Košický
Bydlisko: Sobrance

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Utorok, 21. Augusta 2012, 00:10

už to maš v poriadku?
BMW E34 535i - ex
AUDI A4 B5 1.9 TDI 85kW PD

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Utorok, 21. Augusta 2012, 09:30

Cakam kym mi z bavarie zavolaju ze uz je ten regulator na predajni, objednaval som piatok... Hned ako to dorazi tak ho prehodim a dufam ze uz sa konecne budem radovat
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Utorok, 21. Augusta 2012, 14:54

Jebne ma. Regulator nepomohol :lol: Pol kralovstva a princeznu tomu kto tento problem odhali a vyriesi. Ja uz fakt neviem kde mam hladat
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
S.a.L.L.y
Príspevky: 485
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: BMW 535i E34
Kraj: Košický
Bydlisko: Sobrance

Re: 525i M50TU Nepravidelny beh motoru, slaby vykon

Streda, 22. Augusta 2012, 11:48

palivove potrubie si pozeral? nieje zhrdzavené? meral si aj tlak paliva pred lištou? mne ten isty problem stale pretrváva tiež :x raz sa mi ho podarilo odstraniť ked som vybral od posilovača brzd tu podtlakovu hadičku lebo som ju vymenil potom auto šlo asi 3 tyždne normalne, normalny voľnobeh, žiadne trasenie v otačkach no potom to začalo znova a teraz to už trasie dosť často ked tomu trochu viac pridam... začalo mi vypisovať aj nizku hladinu oleja pričom mi olej nikdy nechliplo dolial som asi pol litra no zatial stale olej v norme a všimol som si že hore ventildekel je zasraty od oleja, jak je ta hadička do sania #-o vyčistil som to lepšie dotiahol spony no neviem stale čo mu je... semeringy na ventiloch?? ja už to nechapem...
BMW E34 535i - ex
AUDI A4 B5 1.9 TDI 85kW PD

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný