... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

mmracing.sk
 
MatejG3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 29.10.2016
Auto: BMW 330xd
Kraj: Žilinský

Prehrievanie motora

Sobota, 3. Decembra 2016, 20:05

Ahojte borci, nenasiel som takuto temu tak ak sa mylim prehodte ma. Vsetci pisu o podchladenom motore, ktory som mal aj ja no navyse ked prisiel kopec tak mne sa motor este aj prehrieval(97-98stupnov). Myslel som ze problem vyriesia termostaty ktore som vymenil. Teplota pod 88 uz neklesa (ako povodne na diaľnici pri 140 som maval cca 65 stupňov) ale problem s prehrievanim ostal. Mam pocit ako keby auto aj stracalo vykon ale neviem ci je to tou teplotou alebo naopak ze motor nema vykon tak ho zenie do otáčok lebo trva dlhsie kym preradi a tym stupa teplota. A ked mam teplotu cez 95 stupnov a zastavim tak zacne trhat celym motorom na volnobehu. Som uz zufaly. Diagnostika neukazala ziadne závady. (330xd 170kw, M57N2)
 
Užívateľov profilový obrázok
Syso
Príspevky: 107
Registrovaný: 19.1.2015
Auto: E91 130kW 2008
Kraj: Bratislavský

Re: Prehrievanie motora

Nedeľa, 4. Decembra 2016, 10:36

Pozri vodnú pumpu a snímač teploty chladiacej kvapaliny. Vodná pumpa nemusí dobre cirkulovať a snímač môže špatne merať a posielať ďalej zlé údaje. Týmto smerom by som šiel...
BMW E91 Mperformance
VW Polo Classic
Honda Hornet
Škoda Favorit (ex)
 
MatejG3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 29.10.2016
Auto: BMW 330xd
Kraj: Žilinský

Re: Prehrievanie motora

Nedeľa, 4. Decembra 2016, 15:43

Pozriem, dam vediet....resp da sa to nejak skontrolovat bez toho aby som menil diely?
 
Užívateľov profilový obrázok
Syso
Príspevky: 107
Registrovaný: 19.1.2015
Auto: E91 130kW 2008
Kraj: Bratislavský

Re: Prehrievanie motora

Pondelok, 5. Decembra 2016, 08:34

Co sa týka snímača, môžeš ho skúsiť premerať za rôznych podmienok (studená voda, teplá atď) ale hodnoty musíš niekde nájsť alebo niekto tu možno bude vedieť. Vodná pumpa je čisto technická vec. Keď ju dáš dole, hneď uvidíš (rozpadnuté lopatky, povolené lopatky na oske atď). Ale nezabudni, že ak ju už dáš dolu a nič jej nebude, musíš dať pri montáži už nové tesnenie. To staré bude s najväčšou pravdepodobnosťou na prd.
BMW E91 Mperformance
VW Polo Classic
Honda Hornet
Škoda Favorit (ex)
 
Užívateľov profilový obrázok
mloker
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.11.2014
Kraj: Trnavský

Re: Prehrievanie motora

Pondelok, 5. Decembra 2016, 09:01

Syso jak je možné, že bude na prd? Veď keď je ok a dá sa len pumpa dolu, tak čo sa udeje s tým tesnením?
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2314
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: Prehrievanie motora

Pondelok, 5. Decembra 2016, 11:33

Asi nebude dobre doliehat a bude silná pravdepodobnosť, že bude popod cvrkat.
 
Užívateľov profilový obrázok
Syso
Príspevky: 107
Registrovaný: 19.1.2015
Auto: E91 130kW 2008
Kraj: Bratislavský

Re: Prehrievanie motora

Pondelok, 5. Decembra 2016, 14:29

Tak tak. Pokiaľ to už má nejaký ten rok a hlavne km, to tesnenie je stlačené, stvrdnuté a niekedy aj dopraskané. Často sa stane, ze niekde sa nalepí a pri demontáži roztrhne alebo natrhne.
BMW E91 Mperformance
VW Polo Classic
Honda Hornet
Škoda Favorit (ex)
 
MatejG3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 29.10.2016
Auto: BMW 330xd
Kraj: Žilinský

Re: Prehrievanie motora

Pondelok, 2. Januára 2017, 06:58

Pozriem na tu vodnú pumpu, len neviem ci tam bude problém pretože niekedy ten motor krásne drží teplotu od 88 do 91-92 a niekedy začne stúpať na 96 97 tam drží (sledoval som to pri jazde suvislej) a zrazu ako keby jemnucko cuklo s autom a teplota začne klesať a ostane zase v optimálnych hodnotách. Keď zastavim na mieste v stave, že teplota je OK tak motor ide krásne, ale naopak keď zastavim v momente ze teplota je v tých vyšších hodnotách tak strašne trhá motorom na volnobehu. Dik za ďalšie rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: Prehrievanie motora

Utorok, 3. Januára 2017, 08:44

pri regeneracii DPF teplota stupne aj na tych 96-97 ako opisujes, takisto koniec regeneracie indikuje to jemne cuknutie autom a teplota klesne na normalnu ako opisujes 91-92 stupnov. Jedine co do toho nesedi je to trhanie na volnobeh, ale ja tipujem, ze len pozorujes klasicku regeneraciu DPF. Takisto pocit ze mas znizeny vykon do toho uplne pasuje, pretoze pocas regeneracie je uplne ina odozva plynu co sposobuje ten pocit straty vykonu...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných