Matt23 napísal:1, Je mozme vylucit chybne dobijanie alternatora (alebo ako overit ci je alternator v poriadku) ?
2, Je mozme ze ju posledne mrazy mohli nejako poskodit ?
3, Mala by takato baterka vydrzat viac ako 4 roky ?
4, Ako overit co mi ju vybija (ak mi ju nahodou nieco vybija) ?
5, Je mozme nejako overit ci je baterka naozaj chybna, pripadne ma zmysel ju dat nabit a fungovat dalej?
1. ano je, odmeraj kolko voltov dava na vystupe, pripadne vymontovat a dať odmerať na stolici
2. ano je, silny mraz môže baterku poškodit, ale len ak je vybitá na blato, co podla tvojho merania nie je tvoj pripad
3. v dnesnej dobe je zazrak ak baterka vydrzí zaruu nie to este 4 roky
4. ci ti ju nieco vybija pri vypnutom a zamknutom aute zistis lahko, treba zmerat kludovy odber, zamkni sa do kufra a meraj ( ak mas sklapatelne sedacky, tak je to vyhoda ) pozn.: pri merani musis pockat kym sa auto uspi cca 20 minut
5. samozrejme ze sa da overit ci je baterka chybna, ak by bola, napr. odpaleny članok, tak by mala 10 Voltov alebo menej
- podla vsetkeho ako si to opisal je môj verdikt taky, ze je potrebne dať baterku nabiť, najlepsie pomaly tzv. kvapkovym nabijanim, nabijaj nizkymi amperky trebars aj 48 hodin pri tak velkej baterke
- ono alternator nikdy nenabije baterku tak ako nabijacka, preto baterka postupom casu slabne, hlavne v zime a pri kratkych trasach, plus jej dava na frak Webasto, vyhrievane sedacky, vyhrievane zrkala a zadne sklo, toto vsetko baterku oslabuje az natolko, ze je ju potrebne nasledne nabiť nabijackou....pre priklad som mal napr. 3.0d na kratke trasy v meste a kazdu zimu som nabijal baterku aj dva krat