Pondelok, 26. Júla 2010, 14:33
Žiadna veda to nieje potrebuješ vediet pár pravidiel!!!
1. Ked štartuješ studený motor nechaj ho aspoň 15sekund bežať na volnobeh aby sa olej v automate rozcirkuloval!!!
2. Vždy štartuj len v polohe P alebo N, v inej polohe ti ani nedovolí naštartovať!!!!
3. Keď ideš zaradiť D,alebo R,alebo 1( pri starších typoch prevodoviek) vždy stoj na brzde a auto musí byť absolútne bez pohybu, inak hrozí poškodenie prevodovky!!!!
4. To isté platí pri cúvaní a následnom zaradení Rka, na manuáloc sme boli zvyknutý cuvnuť a keď bolo ešte auto v pohybe tak tam šupnuť za 1,ale tu sa to nesmie, hrozí zničenie prevodovky!!!!!
5. Nenakladaj studenej prevodovke, to je logické lebo bude studený aj motor, a prevodovka sa zohrieva 2x dlhšie ako motor,ale keď už máš motor na prevádzkovej teplote tak možeš kludne jazdiť svižne to znamená točiť aj motor a tak isto má vyšie točky aj prevodovka,už sa dohreje!!!!
6.Kick down zbytočne nepoužívať ak to auto má, je to podradenie o 2 stupne dole a používa sa len v núdzových prídadoch ked potrebuješ vyľmi rýchlo akcelerovať!!!!!
7. Na semaforoch zbytočne nevyradzuj, lebo aj radenie z N do R a N do D opotrebováva prevodovku, ale samozrejem keď budeš stáť 5 minuť,že tam nenecháš Déčko!!!
8. Olej meniť každých 60 000-max 80 000km aj z filtrom,veľa ludí si to mýli z doživotnou náplňou a potom to tak dopadne!!!
9.AK som niečo zabudol tak ma doplnte!!!!